abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:38:45 #1
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_6150602
Jaja.. Zo gaat dat in de automatisering.. Zit je 4.5 jaar hoog en droog bij een klant op locatie. In onderhuur. Gaat het bedrijf bij wie je een contract hebt failliet. Vervolgens wordt iedereen ontslagen, met de aanzegging dat er nieuwe contract aanbiedingen gedaan zullen worden voor een gedeelte van de mensen.

En nu behoor ik zelf tot die groep mensen dus misschien moet ik me niet al te druk maken. Maar ik doe het toch. Want .. Ik wil helemaal niet bij het bedrijf werken welk die overname wil doen. Maar ik wil wel bij de klant blijven zitten. Sterker nog.. Ik wil bij het bedrijf welk me nu van mijn baas huurt gaan werken en mijn positie hier bij de klant gewoon laten wat ie is.

Maar daar zijn de vragen... Mijn contract heeft een clausule met een "concurrentie beding".. Wat gebeurt daar mee als het bedrijf waar ik dat contract bij heb failliet gaat?

En .. Het bedrijf welke de werknemers wilde overnemen heeft klaarblijkelijk de contracten met de klanten overgenomen.. Hoe gaat dat als ik niet bij dat bedrijf in dienst ga? Ben ik dan zeker mijn plek hier kwijt?

Godver. .wat een puinhoop. Om nog maar niet te beginnen over de financiele rondslomp die eraan gaat komen.

pi_6150709
geen ontbindingsbeding? Je hebt in beginsel geen contract getekend met de nieuwe werkgever. Bij een fusie gaan de contracten echter over, in dit geval hoeft dat niet zo te zijn. Sla je contract er eens op na...
pi_6150711
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:38 schreef LazySod het volgende:
Jaja.. Zo gaat dat in de automatisering.. Zit je 4.5 jaar hoog en droog bij een klant op locatie. In onderhuur. Gaat het bedrijf bij wie je een contract hebt failliet. Vervolgens wordt iedereen ontslagen, met de aanzegging dat er nieuwe contract aanbiedingen gedaan zullen worden voor een gedeelte van de mensen.

En nu behoor ik zelf tot die groep mensen dus misschien moet ik me niet al te druk maken. Maar ik doe het toch. Want .. Ik wil helemaal niet bij het bedrijf werken welk die overname wil doen. Maar ik wil wel bij de klant blijven zitten. Sterker nog.. Ik wil bij het bedrijf welk me nu van mijn baas huurt gaan werken en mijn positie hier bij de klant gewoon laten wat ie is.

Maar daar zijn de vragen... Mijn contract heeft een clausule met een "concurrentie beding".. Wat gebeurt daar mee als het bedrijf waar ik dat contract bij heb failliet gaat?

En .. Het bedrijf welke de werknemers wilde overnemen heeft klaarblijkelijk de contracten met de klanten overgenomen.. Hoe gaat dat als ik niet bij dat bedrijf in dienst ga? Ben ik dan zeker mijn plek hier kwijt?

Godver. .wat een puinhoop. Om nog maar niet te beginnen over de financiele rondslomp die eraan gaat komen.

Concurrentiebeding houdt geen enkele stand in en rechtszaak, het is pur een afschrikmiddel, zij kunnen jou namelijk nietverbieden om ergens anders te gaan werken. Daarkomt bij dat joubedrijf failliet is en dat die regels dus ook pleite zijn. Probeer gewoon lekker bij dat bedrijf an de slag te gaan joh.veel succes in ieder geval
pi_6150761
Concurrentiebeding houdt nooit stand als je ontslagen wordt (dus geen "schuld" bekent). Als het bedrijf waar je ontslagen wordt, er aan vast probeert te houden, dan wordt dat omschreven als "broodroof". Het staat jou namelijk in de weg om een nieuwe baan te vinden....
pi_6150801
quote:
Ik wil bij het bedrijf welk me nu van mijn baas huurt gaan werken en mijn positie hier bij de klant gewoon laten wat ie is.
Nou, dan lijkt het me simpel overleg het eens met dat bedrijf. Voor hen zou het ook veel goedkoper zijn om je in dienst te hebben.

Concurrentiebeding is geen probleem.

Maaruh, je ontslag is al aangevraagd en door een rechtbank goedgekeurd? Als dit nog niet zo is, dan zou ik maar ff wachten.

In ieder geval NOOIT akkoord gaan met ontslag.

tabula rasa
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:51:55 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6150853
Even 1 ding snel:

geen ontslag nemen

Dan verlies je al je rechten op eventuele vergoedingen en weet ik veel. Er lopen hier al veel topics over. Kijk er even na voor de zekerheid. Maar ontslag nemen om bij de huidige klant van je baas te kunnen werken moet je niet 1 2 3 doen.

Jij moet worden ontslagen.

succes

[edit] aphx was me voor

[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 07-10-2002 14:54]

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6150872
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:49 schreef aphx het volgende:
In ieder geval NOOIT akkoord gaan met ontslag.
Dat geldt alleen als je recht wilt behouden op een uitkering etc...

Als jij al lang en breed een andere baan hebt, zou je best akkoord kunnen gaan, als ze je nog een paar maandsalarissen bieden. En natuurlijk in het ontbindingscontractje laten opnemen dat je niet aan het concurrentiebeding gehouden wordt, etc.

Het beste kan je in dit soort situaties even een afspraak maken bij het Bureau voor Rechtshulp. Eerste gesprek is altijd gratis, en dan kan je een beetje een overzicht krijgen, van wat je moet doen en laten.

Als je financieel een beetje draagkrachtig bent, of een rechtsbijstandverzekering hebt, of lid bent van een vakbond (zal wel niet), zou ik het vervolg (mocht dat er komen) laten regelen door een "echte" advocaat ...

pi_6150909
Concurrentiebeding word idd door een rechter nietig verklaard als jij je in je baan kan verbeteren, kwa werkomstandigheden of salaris. aangezien je dalijk helemaal geen baan meer heb zoals het er nu naar uitziet, houd dat dus gewoon geen stand.

en je kan inderdaad beter nu al nieuw werk regelen ipv van w88 op de gratie die je "misschien" gaat krijgen.

maandag 7 oktober 2002 @ 14:56:15 #9
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_6150937
Gewoon zelf met die klant gaan praten, verhaal uitleggen en vertellen dat je graag bij hun in dienst wilt ... Als ze je goed vinden willen ze dat vast wel, als jij in dienst bent kost je namelijk een heel hoop minder ..

Success

Doing his Superman-thing again :)
  FOK!fotograaf maandag 7 oktober 2002 @ 14:58:27 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_6150972
Ik zou voor de zekerheid contact opnemen met een advocaat of de rechtswinkel, dan heb je zekerheid en kan je ook eventueel iets zwar op wit laten zetten en laten zien!
pi_6151053
Laat ik even beginnen met de indianenverhalen over concurentiebeding uit de wereld te helpen. Concurentie beding is volledig rechtsgeldig! mits er enige vorm van redelijke beperking in zit.

In dit geval praten we, lijkt me, over Aino die failliet is gegaan. Het concurentiebeding wat in de contracten van Aino stond was volledig rechtsgeldig (laten controleren door een rechter!)

ECHTER: Aangezien Aino failliet is, is er niemand meer over om je aan je concurentie beding te houden. De nieuwe eigenaars, Centric, nemen NIET de contracten over. De mensen die overgenomen worden krijgen een nieuw contract. Als je dus simpelweg dat nieuwe contract weigert ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.

De klant waar je werkt geld hetzelfde voor. Als zei niet met Centric in zee willen gaan, maar met het nieuwe bedrijf waar jij wilt gaan werken, staat hen dat volledig vrij.

Niet teveel zorgen maken (dat is zowieso een advies wat altijd van pas komt ) en eens gaan praten met die mensen waar je dan wél voor wilt werken......

maandag 7 oktober 2002 @ 15:10:51 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_6151195
Collega's hier?

Qua concurentiebeding dan een 2e misverstand weghelpen... niet de werknemer had een concurentiebeding, maar de klant wel... dus de klant mag geen werknemers overnemen. Aangezien de contracten nu opgekocht zijn hangt het er van af hoe de contracten zijn opgesteld qua faillisementsclausules of die afspraken ook meegaan. Bij mijn klant is dat voor zover ik weet wel zo.

Maar, afgezien daarvan, aangezien je blijkbaar bij een klant zit en je bij de 'overnameclub' zit, waarom zou je niet meewillen?

maandag 7 oktober 2002 @ 15:14:30 #13
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_6151271
quote:
In dit geval praten we, lijkt me, over Aino die failliet is gegaan. Het concurentiebeding wat in de contracten van Aino stond was volledig rechtsgeldig (laten controleren door een rechter!)
Juist ja.. Aino.. Hoe wist je dat? Om precies te zijn Smart Automatisering -- een subgroep die enige tijd geleden door Aino is overgenomen.
quote:
ECHTER: Aangezien Aino failliet is, is er niemand meer over om je aan je concurentie beding te houden. De nieuwe eigenaars, Centric, nemen NIET de contracten over. De mensen die overgenomen worden krijgen een nieuw contract. Als je dus simpelweg dat nieuwe contract weigert ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Dat is mijn eerste gedachte ook.. Maar wie kan me dat zwart op wit geven? En waar kan ik zwart op wit te zien krijgen dat Smart Automatisering (waar ik mijn contract getekend heb) ook daadwerkelijk failliet is verklaard? (En daarnaast -- dat dat ook betekent dat de contracten en wat daarin stond nietig is? ... En.. hoe wordt bepaald welke clausule in een contract nietig is en welke niet?)
quote:
Niet teveel zorgen maken (dat is zowieso een advies wat altijd van pas komt ) en eens gaan praten met die mensen waar je dan wél voor wilt werken......
Heb ik al gedaan.. Het bedrijf waar ik het werk voor doe -- een autofabriek in het zuiden des lands .. Maakt gebruik van een aantal toeleveranciers voor de software.. Ik ben al sinds 4.5 jaar ingehuurd door 1 van die leveranciers.. En zij willen me in dienst nemen. Met betere gegevens als welke Centric me kan/wil bieden..

Dank voor de steun allemaal.. Zit er lekker mee momenteel.. *zucht*

maandag 7 oktober 2002 @ 16:54:35 #14
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_6153478
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:14 schreef LazySod het volgende:
..
Dat is mijn eerste gedachte ook.. Maar wie kan me dat zwart op wit geven? En waar kan ik zwart op wit te zien krijgen dat Smart Automatisering (waar ik mijn contract getekend heb) ook daadwerkelijk failliet is verklaard? (En daarnaast -- dat dat ook betekent dat de contracten en wat daarin stond nietig is? ... En.. hoe wordt bepaald welke clausule in een contract nietig is en welke niet?)
...
Vorige week tijdens de meeting in Houten werd meedegedeeld dat het personeel niet gebonden is aan concurrentiebeding noch opzegtermijn; doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Het bedrijf dat jou inhuurde op basis van hun contract met Smart lijkt mij niet verplicht om hetzelfde/eenzelfde contract met Centric voort te zetten.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:23:32 #15
22456 zrski
schildpadje...
pi_6206850
Bij het faillisement kan je ook altijd even met de curator(en) praten. Als het een groot faillisement is dan kan het moeilijk zijn om met de curator in contact te komen, maar het kantoor van de curator zou je ook wat richtlijnen kunnen geven.

Bij faillissementen wordt veel geschreeuwd, kijk rustig en goed rond, neem geen impulsieve beslissingen en laat je goed adviseren.

<edit>
okidoki, ietsje te snel gelezen. Duidelijk voor wie je werkte Desalniettemin kan je nog steeds proberen contact op te nemen met de curatoren.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
  donderdag 10 oktober 2002 @ 23:01:23 #16
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6220420
Sterkte, als het zo is dat het bedrijf de kosten(lonen) niet kan betalen moet je dat tekort aanvragen bij het gak, voor de rest is het een kwestie van rust nemen en geen overhaaste stappen nemen.
Liefde, leven , geven!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')