Juist wel als je weet wat je hebt kan je ermee leren omgaan. Je kan jezelf ook een hoop ellende besparen.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:11 schreef erikkll het volgende:
Maakt het je zoveel uit welk labeltje je hebt dan? Ookal komt er straks uit dat je iets anders hebt, wat moet je daar dan mee? Dan weet je dat je dat hebt. Veel verschil gaat het niet meer maken op jouw leeftijd.
Dit. Met een goede, consequente opvoeding ben je al een heel eind en blijven alleen de echte mensen die het hebben over.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:15 schreef Mr.ACE het volgende:
Is dat een nieuwe hype, die pdd-nos? Ongelooflijk..
Nouja. Mijn broertje en ik hebben dezelfde ouders en ook min of meer dezelfde opvoeding gehad. Toch heeft hij wel pdd-nos en ik nietquote:Op zondag 19 januari 2014 19:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Met een goede, consequente opvoeding ben je al een heel eind en blijven alleen de echte mensen die het hebben over.
Niet elke opvoeding is voor elk kind geschikt he, iedereen is anders. Maar als je een druk kind goed opvoed, dan gaat dat drukke er vanzelf af, dan blijven de echte ADHD gevallen over. Zelfde met al die vormen van autisme. Ook iemand met autisme kan je socialer krijgen als je wil, en dan houd je de gevallen als in Rain Man over.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:26 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nouja. Mijn broertje en ik hebben dezelfde ouders en ook min of meer dezelfde opvoeding gehad. Toch heeft hij wel pdd-nos en ik niet. Dus opvoeding... lijkt me niet.
Ja vriend, mijn ouders zijn ook niet achterlijk en ik ben ook niet geheel debiel. Iemand met autisme kun je niet 'socialer' krijgen; mijn broertje is volop gestimuleerd om sociale dingen te doen en toch is hij niet sociaal. Als je serieus denkt dat licht autistische mensen 'zomaar' socialer te krijgen zijn heb je duidelijk weinig ervaring met zulke mensen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet elke opvoeding is voor elk kind geschikt he, iedereen is anders. Maar als je een druk kind goed opvoed, dan gaat dat drukke er vanzelf af, dan blijven de echte ADHD gevallen over. Zelfde met al die vormen van autisme. Ook iemand met autisme kan je socialer krijgen als je wil, en dan houd je de gevallen als in Rain Man over.
De ouders verzinnen het niet hoor, dat komt allemaal van de scholen af die vinden dat je kind druk/anders is en zodoende min of meer verplicht doorverwijzen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:15 schreef Mr.ACE het volgende:
Is dat een nieuwe hype, die pdd-nos? Ongelooflijk..
Ik ken er zat die gewoon begeleiding hebben gekregen en nu redelijk sociaal zijn. Maar geloof vooral in het sprookje dat jullie is opgelegd, als je daar beter van slaapt. Het ligt niet aan je ouders of zijn school oid, het is gewoon een ziekte.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ja vriend, mijn ouders zijn ook niet achterlijk en ik ben ook niet geheel debiel. Iemand met autisme kun je niet 'socialer' krijgen; mijn broertje is volop gestimuleerd om sociale dingen te doen en toch is hij niet sociaal. Als je serieus denkt dat licht autistische mensen 'zomaar' socialer te krijgen zijn heb je duidelijk weinig ervaring met zulke mensen.
Lastig. Zit je nog op school of doe je een opleiding? Want als je al werkt, dan gaat het lastiger worden om je sociale skills bij te schaven (op school gaat dat bijna vanzelf). Het is ook een kwestie van vriendschappen kunnen opbouwen en dat is een heel verhaal op zich.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:03 schreef ikbr189 het volgende:
In principe hebben scholen een goede reden om je door te verwijzen voor zo'n onderzoek...
Echt autisme is zover ik weet aangeboren... 0.0 Niets te maken met -wat er dan maar achteraan komt- zoals opvoeding oid. Het kan zijn dat iemand onterecht het autisme label heeft gekregen, geen flauw idee of ik daar ook bij hoor.
Als ik het onderzoeksrapport doorlees waarin ik voor pdd-nos'er verklaart wordt, begrijp ik heel goed hoe ze aan hun conclusie zijn gekomen. Plus dat ik mezelf, toen ik <10 jaar was, heel goed kan vinden in de typische eigenschappen van autisten en ons mam had bijv. ook een aantal van die voorbeeldjes waarin ik niet al te normaal overkwam, om het zo maar te zeggen.
Anywayz... Zoals ik al probeerde aan te geven> op zich interesseert het me niet zo veel wat ik heb, ik zou alleen graag willen weten waar ik het beste hulp kan gaan zoeken. Ik zie het niet zo snel gebeuren dat ik ooit nog een sociaal persoon wordt als ik zo doorga zoals nu =).
Ik heb wel contacten/conversaties maar echt vrienden of langer durend contact eraan overhouden lukt me niet. Zover ik weet kom ik gewoon normaal over voor de buitenwereld, maar toch mis ik iets. Wat weet ik niet, een sociale skill of iets totaal anders. Zijn daar geen cursussen oid voor? Tips?
Btw tnx voor de super snelle reacties!
Ik ben op het moment bezig met een opleiding. Zit niet veel meer op school, nog één jaar stagelopen en een half jaar school.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Lastig. Zit je nog op school of doe je een opleiding? Want als je al werkt, dan gaat het lastiger worden om je sociale skills bij te schaven (op school gaat dat bijna vanzelf). Het is ook een kwestie van vriendschappen kunnen opbouwen en dat is een heel verhaal op zich.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |