abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135678312

Welkom in het grote DayZ topic!

Welkom in het grote DayZ topic, waar survivalen ingame voorop staat! De bedoeling van DayZ is zolang mogelijk survivalen en alle mooie spullen vinden die je in-game zijn. Ook is het belangrijk dat je een oogje open houd voor andere survivalers, voor bandits en misschien wel een helicopter crash site in de open velden! Het spel bevat nog enkele fouten omdat het nog in de alpha versie is.

Waarmee moet ik beginnen na een verse spawn?

Het is belangrijk dat je weet waar je bent, en dat je jezelf kunt verdedigen tegen zombies en eventuele andere survivalers. Als je spawned staan rechts onderin je beeldscherm, 3 regels met elk een beetje tekst. Als je naar de middelste regel kijkt, kun je zien waar je bent. Als je dan naar een externe map gaat (Klik) kun je zien welke grote stad dichtbij is, en waar jij naartoe kunt lopen om je eerste gear te vinden! :)

Externe maps

Er zijn verschillende externe maps waar je prima op kunt leven als je alleen een GPS gevonden hebt. Enkele goede maps zijn: DayZmap.info, DayZmap.com en DayZdb.com/map, op sommige maps kun je ook zien waar mogelijk voertuigen spawnen, om jezelf nog sneller te kunnen verplaatsen!

Installatie instructies

Andere video's

En alle andere FrankieOnPCin1080p over DayZ. Hij weet exact waar hij mee bezig is. Waard om te bekijken.

Veel succes met survivalen! En veel plezier in dit topic! :)

game on
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_135678437
OP is wel aardig outdated zie ik.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  Forum Admin zondag 19 januari 2014 @ 17:11:34 #3
58651 crew  murp
murp
  zondag 19 januari 2014 @ 18:05:43 #4
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_135684974
* Lt.Surge is gek aan het worden van alle errors na de installatie.

Wrong CD Key. Etc etc ;(

#randomcommentsmogensoms
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
  Forum Admin zondag 19 januari 2014 @ 19:25:15 #5
58651 crew  murp
murp
pi_135688214
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:05 schreef Lt.Surge het volgende:
* Lt.Surge is gek aan het worden van alle errors na de installatie.

Wrong CD Key. Etc etc ;(

#randomcommentsmogensoms
Kut zeg!
  Forum Admin zondag 19 januari 2014 @ 19:25:37 #6
58651 crew  murp
murp
pi_135688233
Hoe kom je eigenlijk van dat grijze beeld af? Dat heb ik nu al weer een paar uur
  zondag 19 januari 2014 @ 19:25:55 #7
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_135688253
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:25 schreef murp het volgende:

[..]

Kut zeg!
Zeker wel.
Maar ook geen zin om het uit te zoeken, dat kan een andere keer wel.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2014 @ 19:28:10 #8
230491 Zith
pls tip
pi_135688340
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:25 schreef murp het volgende:
Hoe kom je eigenlijk van dat grijze beeld af? Dat heb ik nu al weer een paar uur
Je hebt veel bloed verloren. Je hebt een Saline injectie nodig (IV Start Kit + Saline), dit kan alleen door een ander toegedient worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 20 januari 2014 @ 00:02:26 #9
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_135704102
Heeft iemand dat filmpje van die dude die door 4 gasten bestolen wordt (bij het vliegveld) en dat ie zijn maatjes via Teamspeak op de hoogte brengt en ze die robbers ambushen?
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  maandag 20 januari 2014 @ 00:04:40 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135704174
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hebt veel bloed verloren. Je hebt een Saline injectie nodig (IV Start Kit + Saline), dit kan alleen door een ander toegedient worden.
Als murp genoeg vreet en drinkt tot zn pens vol is dan krijgt ie volgens mij ook wel heel langzaam weer bloed dr bij toch? (En dus kleuriger beeld)
  maandag 20 januari 2014 @ 00:19:38 #11
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_135704652
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:04 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Als murp genoeg vreet en drinkt tot zn pens vol is dan krijgt ie volgens mij ook wel heel langzaam weer bloed dr bij toch? (En dus kleuriger beeld)
Rickocunt geef je kaolo steamnaam
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
  maandag 20 januari 2014 @ 02:42:58 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_135707015
quote:

[..]

Duurt heel lang op die manier. ;(
pi_135708373
Weet niet of dit al gepost was

quote:
Branch:
Experimental

ETA:
Monday 20 January 2014, AM

Description:
This build is being tested on experimental branch, and contains a number of fixes and changes that have been in preparation for the last two weeks. Please note that we do not expect that this build will be quickly posted to stable branch as we anticipate at least one more update will occur to Experimental prior to being pushed to stable. Only a limited number of servers will be running this version, so be aware slots may be limited. Once we have confirmed this build is functioning correctly we will announce more information about the release to stable branch.

What are experimental/stable branches?
In your steam application settings, you can choose a "beta branch". This allows you to opt in to our experimental branch to try it out.

Does my saved character get affected in experimental branch?
No. It runs on a different database, so any changes will not affect your character on stable branch.

I can't find a slot while on experimental branch!
Only a small number of servers run this branch. You will need to change your game back to the stable branch and play on a normal server

Can I join a stable branch server wil experimental branch client?
No, you would need to change your client back to stable.

When will this be in stable?
We expect stable to be updated before the end of that week (by Friday 24 January 2014).

Fixed:
• Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
• Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
• Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
• Balanced stomach capacity,
• Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
• Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
• Version number in server browser and details
• Saline transfusion doesn't refill full blood
• Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
• Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
• Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
• Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
• Magnum speedloader should be spawning now
• Number of backpacks spawning lowered
• Number of .357 Pythons spawning lowered.
• Number of M4A1s spawning lowered
• Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
• Removed scripted server teleporting check as now managed by engine

New:
• Editable character name in main menu
• Hive, mode and time columns in server browser
• Database support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
• DayZServer.exe support for sub hives.
• Signature verification against PBOs
• Added shotgun speedloader into loot spawns
• Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
• Added color variants of all shoes into loot spawns
• Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
• Added hacksaw into the loot spawns
• Added shotgun into loot spawns
• Berry picking
• Added Hacksaw into loot spawns
• Saw-off shotgun recipe
• Opening cans with saw
• Painting Mosin now supported w/ spraypaint
• Added spraypaint can into loot spawns
• Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
bron
Laten we lekker linQ gaan doen!
pi_135708753
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 08:31 schreef LinQ het volgende:
Weet niet of dit al gepost was

[..]

bron
Nice.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 20 januari 2014 @ 09:33:10 #15
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135709188
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:19 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

Rickocunt geef je kaolo steamnaam
Hey mii mang! Volgens mij is dat "rickobozz" :')
Als t niet lukt moet je me jouw naam maar effe passen. Ben toch lekker werkloos tot donderdag :@
  Forum Admin maandag 20 januari 2014 @ 09:36:05 #16
58651 crew  murp
murp
pi_135709235
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Thanks, Ik laat me maatje van de week wel effe zoeken voor mij :D
  Forum Admin maandag 20 januari 2014 @ 09:37:20 #17
58651 crew  murp
murp
pi_135709260
quote:

[..]

Ik eet me de pleuris.. Het is wel zo dat als ik blurry beeld heb, dat ik even op escape moet drukken en dan de videosettings moet aanklikken. Dan krijg ik alleen grijs beeld
pi_135709316
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:37 schreef murp het volgende:

[..]

Ik eet me de pleuris.. Het is wel zo dat als ik blurry beeld heb, dat ik even op escape moet drukken en dan de videosettings moet aanklikken. Dan krijg ik alleen grijs beeld
Heb je een healing of healthy status? Die heb je wel nodig als je wilt dat je bloed aangevuld wordt.
pi_135709496
Mensen die samen in een groep willen slenderen ergens deze week 's avonds? Ik ben op dit moment in Black Castle. Of zit iedereen te lurken rond de coastline? :')
pi_135712108
Spel is nog in testfase toch? Lijkt me wel echt een kick spel!
pi_135713015
Ik heb ook al een tijdje een grijs beeld. Dacht even een rustig plekje gevonden te hebben en had mn browser opgestart om op de map te kijken waar ik heen wilde.
Toen ik weer terug in het spel kwam, stond een zombie op me in te beuken. Schikken, maar kon hem nog net kapot maken en een bandage gebruiken. Ik bloedde aan alle kanten, dus het scheelde niet veel :+
Nu maar een hoop eten en drinken en hopen dat het mn bloed level weer stijgt :P
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_135713492
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Gremen het volgende:
Ik heb ook al een tijdje een grijs beeld. Dacht even een rustig plekje gevonden te hebben en had mn browser opgestart om op de map te kijken waar ik heen wilde.
Toen ik weer terug in het spel kwam, stond een zombie op me in te beuken. Schikken, maar kon hem nog net kapot maken en een bandage gebruiken. Ik bloedde aan alle kanten, dus het scheelde niet veel :+
Nu maar een hoop eten en drinken en hopen dat het mn bloed level weer stijgt :P
Wat scheelt is als je ff naar je instellingen - video gaat en dan weer wegklikken (je hoeft niets echt in te stellen), dan is het iig niet zo blurry meer.
pi_135713795
Zojuist DayZ aangeschaft. Gisteren tig FRANKIEonPCin1080p en Jack Frags gameplay vids bekeken _O_

Vanavond eens proberen... :9
  Forum Admin maandag 20 januari 2014 @ 12:58:34 #24
58651 crew  murp
murp
pi_135714648
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:40 schreef LinQ het volgende:

[..]

Heb je een healing of healthy status? Die heb je wel nodig als je wilt dat je bloed aangevuld wordt.
Nee zoiets:

pi_135714788
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:58 schreef murp het volgende:

[..]

Nee zoiets:

[ afbeelding ]
http://img89.imageshack.us/img89/6682/3pbg.jpg (copy/paste deze link)

Dan zul je toch nog meer moeten eten en drinken. Wanneer je healthy bent duurt het volgens mij nog ongeveer 15 min voor je je bloed weer volledig op peil hebt (mits je gedurende deze periode ook healthy blijft).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')