In mijn keuken zit een perilex wandcontactdoos waar ik een elektrische kookplaat op wil aansluiten. Deze werkt echter niet. Ook als ik met een multimeter deze contactdoos meet staat er geen stroom op. Ik heb in mijn huis nog een andere perilex-wandcontactdoos voor de elektrische boiler en daar doet de kookplaat het wel op. Het probleem lijkt dus in de wandcontactdoos te zitten.
Ik heb de wandcontactdoos opengeschroefd en de connectors zijn wel aangesloten aan een kabel. Deze kabel zie ik ook via een PVC-buis richting mijn stoppenkast gaan.
Nu probeer ik te achterhalen waar het fout gaat. Natuurlijk is het vanaf afstand voor iemand anders onmogelijk om te achterhalen wat er in mijn huis verkeerd gaat

maar heeft iemand tips voor zaken die ik nog kan checken?
Verder nog wat feitjes over de woning:
- Jaren 60 appartement
- Perilex-wandcontactdoos bij de elek. boiler ziet er nieuwer uit, mogelijk is deze later aangelegd. Kan er toen voor zijn gekozen om de wandcontactdoos in de keuken af te sluiten, omdat bijv. in een huis maar 1 zo'n perilex-aansluiting kan zijn?
- Verder heb ik ook nog een gasaansluiting bij het fornuis. Mogelijk reden om die perilex af te sluiten?
- Of is zo'n aansluiting ouderwets en wordt die bij renovaties afgesloten?
Graag advies of ik nog iets kan checken? Anders wordt het ws. een elektricien inschakelen, maar als het allemaal veel geld gaat kosten om dit werkend te krijgen dan hoeft het niet (plan was om elektrisch te koken, zodat ik mijn gasaansluiting op kon zeggen en geld te besparen op vastrecht/belasting etc.).