Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSDquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is juist het idee, hij had vrij spel en die mensen die daar op de lsd zaten waren aan het genieten
veel live-solo's van jimi zijn rommelig
jij houdt sowieso niet van experimentele muziekquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSD
Want vind het gewoon lelijk klinken.
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is juist het idee, hij had vrij spel en die mensen die daar op de lsd zaten waren aan het genieten
veel live-solo's van jimi zijn rommelig
misschien door anderen ja, ik ben helemaal geen jimi fanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.
Het is natuurlijk cool om dit mooi en experimenteel en weet ik het wat te vinden. Maar ik ben het met Starla eens dat dit gewoon lelijk klinkt.
Ja, maar dan zeg je ook watquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSD
Want vind het gewoon lelijk klinken.
En dat baseer je op...?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
jij houdt sowieso niet van experimentele muziek
Je hebt je bas verkeerd om beetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1 seconde is niet te doenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:09 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Weet iemand of er een manier is hoe ik een usb gaming headset kan aansluiten op mijn audio interface? Ik vind het toch wel jammer dat ik mijn gitaar moet horen door 5 jaar oude boxjes van 5 euro
Als ik de sound device op wave ipv asio kan ik wel gewoon geluid horen door m'n headset, maar natuurlijk met iets van 1 seconde vertraging.
Niet. Dit vereist een analog / digital converter en dat is duur en kost ook tijd. De vraag is dan of drivers gaan werken etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:57 schreef ItsTheSebbe het volgende:
[..]
Klopt, daarom zoek ik een manier om hem op m'n interface aan te sluiten.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt je bas verkeerd om beet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klinkt lekker, ben niet zo'n fan van de zang maar dat is meer smaakquote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
FairSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar atonale muziek =/= experimentele muziek. Atonale muziek kan heel geordend en structureel klinken, luister bijvoorbeeld maar eens naar Tristan und Isolde van Wagner. Komt op mij niet experimenteel over. Daarnaast zit je met de vraag: wat is experimentele muziek? Dat komt op mij over, en volgens mij ook per definitie, als muziek maken zonder intentie tot het uit laten te bloeien tot een compositie. Anders is het geen experiment, maar een weloverwogen keuze. Een experiment is dus 'iets doen en kijken wat het wordt'.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:34 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat heb je zelf gezegd in dat muziektheorie-topic, je houdt niet van atonaliteit zei je
Meh, dat zuigt. Jammer, want die headset is pas een maand of 2 oud en was voorlopig nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Ik zal het dan maar even moeten doen m'n shitboxjes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet. Dit vereist een analog / digital converter en dat is duur en kost ook tijd. De vraag is dan of drivers gaan werken etc.
Je haalt definities door elkaar. Experimenteel betekent echt niet dat je zomaar wat doet, een hoop experimentele muziek draait juist om ingewikkelde composities of structuren. Experimenteel betekent: de conventies doorbreken, en nieuwe elementen gebruiken in je muziek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:44 schreef starla het volgende:
[..]
Maar atonale muziek =/= experimentele muziek. Atonale muziek kan heel geordend en structureel klinken, luister bijvoorbeeld maar eens naar Tristan und Isolde van Wagner. Komt op mij niet experimenteel over. Daarnaast zit je met de vraag: wat is experimentele muziek? Dat komt op mij over, en volgens mij ook per definitie, als muziek maken zonder intentie tot het uit laten te bloeien tot een compositie. Anders is het geen experiment, maar een weloverwogen keuze. Een experiment is dus 'iets doen en kijken wat het wordt'.
Tristan und Isolde wat grotendeels atonaal is, is een weloverwogen keuze geweest van Wagner, hij deed niet zomaar wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |