Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSDquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is juist het idee, hij had vrij spel en die mensen die daar op de lsd zaten waren aan het genieten
veel live-solo's van jimi zijn rommelig
jij houdt sowieso niet van experimentele muziekquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSD
Want vind het gewoon lelijk klinken.
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is juist het idee, hij had vrij spel en die mensen die daar op de lsd zaten waren aan het genieten
veel live-solo's van jimi zijn rommelig
misschien door anderen ja, ik ben helemaal geen jimi fanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.
Het is natuurlijk cool om dit mooi en experimenteel en weet ik het wat te vinden. Maar ik ben het met Starla eens dat dit gewoon lelijk klinkt.
Ja, maar dan zeg je ook watquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is ook wel dat het opgehemeld wordt omdat hij het is. Als Braddie het op deze manier zou spelen was hij finaal de grond in geboord.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien moet ik het dan maar een keer luisteren met LSD
Want vind het gewoon lelijk klinken.
En dat baseer je op...?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
jij houdt sowieso niet van experimentele muziek
Je hebt je bas verkeerd om beetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1 seconde is niet te doenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:09 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Weet iemand of er een manier is hoe ik een usb gaming headset kan aansluiten op mijn audio interface? Ik vind het toch wel jammer dat ik mijn gitaar moet horen door 5 jaar oude boxjes van 5 euro
Als ik de sound device op wave ipv asio kan ik wel gewoon geluid horen door m'n headset, maar natuurlijk met iets van 1 seconde vertraging.
Niet. Dit vereist een analog / digital converter en dat is duur en kost ook tijd. De vraag is dan of drivers gaan werken etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:57 schreef ItsTheSebbe het volgende:
[..]
Klopt, daarom zoek ik een manier om hem op m'n interface aan te sluiten.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt je bas verkeerd om beet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klinkt lekker, ben niet zo'n fan van de zang maar dat is meer smaakquote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
FairSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar atonale muziek =/= experimentele muziek. Atonale muziek kan heel geordend en structureel klinken, luister bijvoorbeeld maar eens naar Tristan und Isolde van Wagner. Komt op mij niet experimenteel over. Daarnaast zit je met de vraag: wat is experimentele muziek? Dat komt op mij over, en volgens mij ook per definitie, als muziek maken zonder intentie tot het uit laten te bloeien tot een compositie. Anders is het geen experiment, maar een weloverwogen keuze. Een experiment is dus 'iets doen en kijken wat het wordt'.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:34 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat heb je zelf gezegd in dat muziektheorie-topic, je houdt niet van atonaliteit zei je
Meh, dat zuigt. Jammer, want die headset is pas een maand of 2 oud en was voorlopig nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Ik zal het dan maar even moeten doen m'n shitboxjes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet. Dit vereist een analog / digital converter en dat is duur en kost ook tijd. De vraag is dan of drivers gaan werken etc.
Je haalt definities door elkaar. Experimenteel betekent echt niet dat je zomaar wat doet, een hoop experimentele muziek draait juist om ingewikkelde composities of structuren. Experimenteel betekent: de conventies doorbreken, en nieuwe elementen gebruiken in je muziek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:44 schreef starla het volgende:
[..]
Maar atonale muziek =/= experimentele muziek. Atonale muziek kan heel geordend en structureel klinken, luister bijvoorbeeld maar eens naar Tristan und Isolde van Wagner. Komt op mij niet experimenteel over. Daarnaast zit je met de vraag: wat is experimentele muziek? Dat komt op mij over, en volgens mij ook per definitie, als muziek maken zonder intentie tot het uit laten te bloeien tot een compositie. Anders is het geen experiment, maar een weloverwogen keuze. Een experiment is dus 'iets doen en kijken wat het wordt'.
Tristan und Isolde wat grotendeels atonaal is, is een weloverwogen keuze geweest van Wagner, hij deed niet zomaar wat.
Ik denk dat jij de definities door elkaar haalt. Met een 'experiment' wil je een bepaalde hypothese beamen of verwerpen. Volgens de van Dale betekent het letterlijk dan ook: proefondervindelijk ofwel bij wijze van proef. Als je dat naar muziek vertaalt ga je dus iets testen, niet wetende wat het resultaat zal zijn. Dus a priori niet compositoir bezig zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:36 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Je haalt definities door elkaar. Experimenteel betekent echt niet dat je zomaar wat doet, een hoop experimentele muziek draait juist om ingewikkelde composities of structuren. Experimenteel betekent: de conventies doorbreken, en nieuwe elementen gebruiken in je muziek.
Dit dus, geordende muziek, maar het is nog steeds gewoon experimenteel hoor! Als jij denkt dat John Cage maar wat willekeurige dingen deed zou ik mezelf toch even revalueren.
Very nice!quote:
Het moet gezegd worden, het is een meesterwerk, maar ben geen Wagner-fan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:58 schreef Gewas het volgende:
Tristan und Isolde is wel hele fijne muziek. Misschien wel het mooiste werk van Wagner.
wat betekent souillantquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:05 schreef starla het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de definities door elkaar haalt. Met een 'experiment' wil je een bepaalde hypothese beamen of verwerpen. Volgens de van Dale betekent het letterlijk dan ook: proefondervindelijk ofwel bij wijze van proef. Als je dat naar muziek vertaalt ga je dus iets testen, niet wetende wat het resultaat zal zijn. Dus a priori niet compositoir bezig zijn.
Wel saillant trouwens dat jij mij verwijt van het niet weten van definities, maar geen enkel benul hebt wat atonale muziek is en dit dan maar meteen gelijk trekt met 'experimenteel'. Want volgens mij heb je ten eerste nooit naar Tristan und Isolde geluisterd en hanteer je ten tweede je eigen definities. Conventies doorbreken is experimenteel? Wie vindt dat? Alleen jij? Als ik in mijn hele oeuvre van 20 CD's nooit een dominant speelt, is dat aardig onconventioneel, maar zeker niet experimenteel.
En experimenteel betekent ook niet dat het ingewikkeld is, want een experiment kan heel simpel zijn: een veer en een hamer tegelijk laten vallen. Maar dat krijg je als je teveel naar de labeltjes kijkt die op de CD's staan in de Free Record Shop.
Dus peleeeazzz, sleep me niet naar jouw geïndoctrineerde wereldje van stigma's. Thx!
Je weet het resultaat niet, maar je hebt wel een bepaalde verwachting waar je naartoe wil werken. Als je wil weten op welke temperatuur water bevriest ga je het toch ook niet verhitten? Kun je leuk bombastisch aan komen kakken met je Van Dale en je latijn maar dat neemt niet weg dat je alles gewoon te letterlijk neemt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:05 schreef starla het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de definities door elkaar haalt. Met een 'experiment' wil je een bepaalde hypothese beamen of verwerpen. Volgens de van Dale betekent het letterlijk dan ook: proefondervindelijk ofwel bij wijze van proef. Als je dat naar muziek vertaalt ga je dus iets testen, niet wetende wat het resultaat zal zijn. Dus a priori niet compositoir bezig zijn.
Van onze grote vriend Wicky:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:05 schreef starla het volgende:
Wel saillant trouwens dat jij mij verwijt van het niet weten van definities, maar geen enkel benul hebt wat atonale muziek is en dit dan maar meteen gelijk trekt met 'experimenteel'. Want volgens mij heb je ten eerste nooit naar Tristan und Isolde geluisterd en hanteer je ten tweede je eigen definities. Conventies doorbreken is experimenteel? Wie vindt dat? Alleen jij? Als ik in mijn hele oeuvre van 20 CD's nooit een dominant speelt, is dat aardig onconventioneel, maar zeker niet experimenteel.
Mijn post:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:05 schreef starla het volgende:
En experimenteel betekent ook niet dat het ingewikkeld is, want een experiment kan heel simpel zijn: een veer en een hamer tegelijk laten vallen. Maar dat krijg je als je teveel naar de labeltjes kijkt die op de CD's staan in de Free Record Shop.
Verdraai mijn woorden niet, a.u.b.quote:Experimenteel betekent echt niet dat je zomaar wat doet, een hoop (niet alle!) experimentele muziek draait juist om ingewikkelde composities of structuren.
Wat versta je onder een fatsoenlijke amp? Voor thuis of ook live, wat voor stijl. Ik heb nóg e.e.à. Te koop staanquote:Op zondag 26 januari 2014 01:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Voor welk bedrag kan je een fatsoenlijke amp kopen?
weer eens wat anders dan ruzie met meneer bradleyquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik klik op deze topic, dikke rant rage, wajoo wat is deze dingetje
Voor thuis. Heb alleen ooit een budget amp gehad, wat dus geen ruk is.quote:Op zondag 26 januari 2014 04:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat versta je onder een fatsoenlijke amp? Voor thuis of ook live, wat voor stijl. Ik heb nóg e.e.à. Te koop staan
Hoe is het eigenlijk met die jongen?quote:Op zondag 26 januari 2014 10:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]
weer eens wat anders dan ruzie met meneer bradley
Ik zit hier oprecht te huilen.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:58 schreef starla het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met die jongen?
Leeft ie nog?
Maarreuh, dit vond je serieus toch geen ruzie hèJe bent toch geen wijf of wel?
Mooi zo.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:10 schreef Trollscience het volgende:
wat ik bedoelde is dat normaal als je het topic opent er gezeik met bradley is
nee dit vond ik geen ruzie
in klb zegt hij ook altijd dat hij van FOK! gaat enzo en de volgende dag probeert hij weer stoer te doenquote:Op zondag 26 januari 2014 14:15 schreef starla het volgende:
[..]
Mooi zo.
Maar ik heb hem al een tijdje niet meer gespot hier. Jullie hebben hem weggepest! Rekels!
fender mustang? heb deze ook voor thuis, klinkt goed, niet duur, en super veel mogelijkheden (via usb opnemen, amps instellen enzo)quote:Op zondag 26 januari 2014 13:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Voor thuis. Heb alleen ooit een budget amp gehad, wat dus geen ruk is.
Ik wil gewoon een amp die lekker veel verschillende sounds kan geven zodat nummers leren leuker is.
Aight, ziet er goed uit.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:35 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
fender mustang? heb deze ook voor thuis, klinkt goed, niet duur, en super veel mogelijkheden (via usb opnemen, amps instellen enzo)
http://www.bax-shop.nl/gi(...)product-details.html
Hij zet nog wel Youtube filmpjes online (ik ben geabonneerd op zijn kanaal).quote:Op zondag 26 januari 2014 13:58 schreef starla het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met die jongen?
Leeft ie nog?
Maarreuh, dit vond je serieus toch geen ruzie hèJe bent toch geen wijf of wel?
Wat is je budget ?quote:Op zondag 26 januari 2014 13:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een amp die lekker veel verschillende sounds kan geven zodat nummers leren leuker is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | part 1 e|---------------------------------------------------------------------| b|--10------10--------10-------12-------7-----7---------7-------10-----| g|-------11-------11-------11-------11------7-------7-------7-------7--| d|---------------------------------------------------------------------| a|---------------------------------------------------------------------| e|--10---X---10---X---10---X---10---X---7---X---7---X---7---X---7---X--| part 2 e|-----------------------------------------------------------------| b|--2-----2---------3-----3---------3-----3---------5-----5--------| g|------2-------2-------4-------4-------2-------2-------6-------6--| d|-----------------------------------------------------------------| a|-----------------------------------------------------------------| e|--2---X---2---X---3---X---3---X---2---X---2---X---5---X---5---X--| |
Ik heb geen idee hoe je het moet doen, maar even thumbs up dat je die probeert te spelenquote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoe ik heart of life van John Mayer het beste kan spelen:
[ code verwijderd ]
Rechterhand heb ik wel door nu. Alleen weet ik niet of ik het beste normale bar-chords kan pakken, met thumb-over het hele akkoord behalve de vijfde snaar of met thumb over alleen de noten die ik nodig heb. Hoe zouden jullie dit spelen?
Ik speel het nu akoestisch. Op elektrisch vind ik thumb-over het makkelijkst, maar op akoestisch gaat dat toch een stuk zwaarder.
Ik vind het altijd handig om bij live optredens of bij covers te kijken hoe ze grepen pakken. Ik denk dat dit je wel een stuk vooruit zou moeten helpen:quote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoe ik heart of life van John Mayer het beste kan spelen:
[ code verwijderd ]
Rechterhand heb ik wel door nu. Alleen weet ik niet of ik het beste normale bar-chords kan pakken, met thumb-over het hele akkoord behalve de vijfde snaar of met thumb over alleen de noten die ik nodig heb. Hoe zouden jullie dit spelen?
Ik speel het nu akoestisch. Op elektrisch vind ik thumb-over het makkelijkst, maar op akoestisch gaat dat toch een stuk zwaarder.
Ik denk sowieso thumb-over, maar twijfel of ik de noot op de 4e snaar ook moet inhouden. Die speel je in principe niet en als ik hem pak, dan raak ik hem af en toe per ongeluk (op zich niet erg, maar ik kan hem dus ook muten met m'n middelvinger/ringvinger). Daarnaast maakt het die noot op de 10e fret laster.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:28 schreef BoerBert het volgende:
Hele akkoord met thumb-over, al snap ik nog steeds niet hoe hij zelf zo goed de vocal melody erbij kan spelen.
Wat versta je onder een budget amp? Iets wat in zo'n starterspakket zit? Dan is vrijwel alles beter. Ik heb zelf een Line 6 spider IV 15. Op zich genoeg voor thuis. Je kan ook voor een Roland cube gaan. Spider is iets veelzijdiger met effecten. Een Roland cube heeft een betere dynamiek. Beide zijn op zich ook redelijk budget amps, maar voor thuis prima te doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
klinkt cool, maar je gitaar is een beetje valsquote:Op maandag 27 januari 2014 13:03 schreef starla het volgende:
Zo ff mijn SM57 uitgetest, geluid is lekker helder. Zóó blij dat er geen gekraak meer is van die klote webcam.
BTW give me a break, it was only one take![]()
http://speedy.sh/6FSdn/test.flac
Mwoah, beetje inderdaadquote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Trollscience het volgende:
[..]
klinkt cool, maar je gitaar is een beetje vals
Hehehe ik denk dat je het wel herkentquote:Op maandag 27 januari 2014 17:32 schreef starla het volgende:
[..]
Mwoah, beetje inderdaad
Zelf niet echt storend vond ik, en stemmen met dat afgeragde ding heeft toch geen zinHelemaal niet als er elektrische gitaarsnaren opzitten
Zeg, moet jij niet werken ofzo?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:03 schreef starla het volgende:
Test 2:
http://speedy.sh/MnBAA/test2.mp3
Even kijken wat Sam hiermee kan
(oh no, there's a fricking modulation in there!)
Haha, laat je fantasie los. Ik dacht misschien een beetje contrapunt-achtig, dus dat je relatief vaak qua ritme met mijn arpeggio's meegaat, maar dan een tertsje, kwintje, kwartje of sextje erboven of eronder, hier en daar een appoggiatura en een prallertje erboven en het kan aardig leuk klinkenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zeg, moet jij niet werken ofzo?
Overigens, wat wil je dat het wordt? Grungepunk of Metal?![]()
Ik dacht eigenlijk hetzelfde. Beetje iets barok achtigs.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, laat je fantasie los. Ik dacht misschien een beetje contrapunt-achtig, dus dat je relatief vaak qua ritme met mijn arpeggio's meegaat, maar dan een tertsje, kwintje, kwartje of sextje erboven of eronder, hier en daar een appoggiatura en een prallertje erboven en het kan aardig leuk klinken
Doe eens een soundcloud maken ofzo, Ik haat mp3's downloadenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:03 schreef starla het volgende:
Test 2:
http://speedy.sh/MnBAA/test2.mp3
Even kijken wat Sam hiermee kan
(oh no, there's a fricking modulation in there!)
Ben m'n password vergeten, moet ff een nieuwe aanvragen....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Doe eens een soundcloud maken ofzo, Ik haat mp3's downloaden
Ik zou hem ook wel willen proberen. Doet me helemaal denken aan de game Fallout 3quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:56 schreef Remy669 het volgende:
Nieuwe pawn shop versterker van Fender, de Fender Vaporizer:
[ afbeelding ]
Ik wil hem ergens proberen, helemaal verliefd
Tsja, een snaar knapt soms nu eenmaal, ook als ze nieuw zijn. Heb zelf geen ervaring met Dunlop.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef ItsTheSebbe het volgende:
[..]
Ja, daar ik heb vrij weinig aan als ik een lied speel waarde A een C moet zijn...
koop .010 als je veelal in hogere stemmingen speeltquote:Op donderdag 30 januari 2014 01:04 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Ugh, nu is m'n A-snaar geknapt omdat ik hem moest stemmen naar een C en de snaar was pas 3 weken oud... Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Het waren Dunlop fosfor bronzen snaren van 12-54.
kan ook natuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:35 schreef The_Dean het volgende:
Ik speelde met mijn oude band in BEADF#B, ook met .010.
Ja inderdaad! Zo'n retro sci-fi sfeertje.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zou hem ook wel willen proberen. Doet me helemaal denken aan de game Fallout 3
Ik wist wist niet dat dunnere snaren minder snel knapten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:34 schreef Trollscience het volgende:
[..]
koop .010 als je veelal in hogere stemmingen speelt
dan pak je alsnog gewoon .010, heb je wel een lagere snaarweerstand in standardquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:27 schreef ItsTheSebbe het volgende:
[..]
Ik wist wist niet dat dunnere snaren minder snel knapten.vervelende is dat die stemming die Andy Mckee gebruikt in for my father (ECDGAD) lager is dan normaal, behalve die A-snaar die dan weer pittig hoog is.
niet dempen, gewoon de onderste ontwijkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:02 schreef TeeJay. het volgende:
Ik heb voor het nieuwjaar dus een gitaar gekocht, en het lukt niet echt haha. De eerste twee weken kon ik niet langer dan een minuutje of 10 spelen zonder dat het pijn ging doen. Nu ben ik gelukkig wel op een punt dat het niet echt pijn meer doet, en gewoon door kan oefenen.
Nu ben ik bezig om met het boek Guitar for dummies de basics te leren, en ben ik chord progressions aan het oefenen. Kun je jezelf beter aanleren om snaren die je niet meespeelt te dempen, of kun je jezelf beter aanleren om gewoon alleen de snaren te spelen die je moet spelen? Als ik bijvoorbeeld een D-akkoord moet spelen, vind ik het lastig om pas vanaf de 4e snaar te gaan strummen als ik vooraf een E-akkoord of A-akkoord heb gespeeld.
Mooi ding manquote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Zo na lange tijd maar eens zelf proberen af te stellen/intoneren etc. Nog nooit gedaan namelijk, afgezien van gewoon een setje nieuwe snaren erop pleuren. Ook na lange tijd maar eens voor Ernie Ball met extra dikke bassnaren gekozen ipv 'd Addario.
[ afbeelding ]
Wow, die cover van Horizons is echt geniaal.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:02 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Vanmiddag twee liedjes opgenomen op m'n acoustische gitaar, voor de verandering![]()
Ben jij toch al een jaartje mee zoet zit zo'n beetje?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:15 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wow, die cover van Horizons is echt geniaal.
Bij mij is het zo kansloos dat ik het niet eens meer probeer.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ben jij toch al een jaartje mee zoet zit zo'n beetje?
Thanksquote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:15 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wow, die cover van Horizons is echt geniaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |