Ben je niet nodig, het gedeelte wat in de radiator zit, laat je zitten. De nieuwe kraan past daar weer op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:31 schreef Sjechov het volgende:
Vergeet die "tape/band" (hoe het ook maar mag heten) niet he.
Anders krijg je lekkages.
* Hebquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef cvboer het volgende:
Ben je niet nodig, het gedeelte wat in de radiator zit, laat je zitten. De nieuwe kraan past daar weer op
Quote van TS:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef CarltonBanks het volgende:
Je gaat een thermostaatkop monteren in een kamer waar ook je honeywell hangt?
Die koppen zijn bedoeld voor ruimtes waar je thermometer juist niet hangt.
En ik moet zeggen dat ik zelf ook meer fan ben van de 'ouderwetse' Chronotherm Modulationquote:.. en de radiatoren die niet in de woonkamer zitten thermostatische radiatorkranen geven in plaats van 'gewone'.
Zolang beide merken conisch zijn, is het geen probleem. Ik heb er in meer dan 17 jaar loodgietertje spelen nooit lekkage mee gehad. Je hebt ook merken die er een O-ring in hebben, in dat geval zal je het staartstuk wel moeten vervangen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:18 schreef naaa het volgende:
[..]
* Heb
En mijn ervaring is dat je niet 2 onderdelen van verschillende merken (in dit geval SAR? en Danfoss)
moet gaan combineren; die 'koude klem' aansluiting past dan niet 100% waardoor je lekkages krijgt.
Dus ik zal als ik TS was een Danfoss kraan + bocht bestellen, en het hele zooitje vervangen.
Volgens mij heb ik meer nodig. Knop en afsluiter. Ik heb wel eens van die 'kranen' bij de Aldi gezien, en dat ze 'overal' op pasten, maar ik vertrouw dat niet helemaal. Vandaar dit topicquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:22 schreef arjan1112 het volgende:
je hebt alleen een andere radiatorkraan nodig
Ik heb ongeveer 4 (aangebroken) rolletjes liggenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:31 schreef Sjechov het volgende:
Vergeet die "tape/band" (hoe het ook maar mag heten) niet he.
Anders krijg je lekkages.
En toen had ik er nog steeds 4quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heb je niet nodig, het gedeelte wat in de radiator zit, laat je zitten. De nieuwe kraan past daar weer op.
Overal BEHALVE de woonkamerquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef CarltonBanks het volgende:
Je gaat een thermostaatkop monteren in een kamer waar ook je honeywell hangt?
Die koppen zijn bedoeld voor ruimtes waar je thermometer juist niet hangt.
In de ruimte waar de honeywell hangt zet je de kop gewoon helemaal open, de honeywell laat je ketel af slaan als die ruimte op temperatuur is. daar heb je geen elektronische kop voor nodig.
Stel dat je in de keuken de kop volledig open zet, dan kan het daar mss wel 22 graden worden ipv de 20 die je in de huiskamer (waar de honeywell hangt) hebt ingesteld. Die kop zorgt er voor dat in de keuken het bv max 18 graden zal worden.
Ik dacht dat het koperwerk universeel wasquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:18 schreef naaa het volgende:
[..]
* Heb
En mijn ervaring is dat je niet 2 onderdelen van verschillende merken (in dit geval SAR? en Danfoss)
moet gaan combineren; die 'koude klem' aansluiting past dan niet 100% waardoor je lekkages krijgt.
Dus ik zal als ik TS was een Danfoss kraan + bocht bestellen, en het hele zooitje vervangen.
Knelset heb ik wel de goede van? Er zijn er meerdere soorten van, en ik heb gewoon de gesuggereerde genomen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:24 schreef naaa het volgende:
[..]
Quote van TS:
[..]
En ik moet zeggen dat ik zelf ook meer fan ben van de 'ouderwetse' Chronotherm Modulation
dan de Touch versie; al is het alleen omdat je met de oude meer parameters kon aanpassen.
Knelset heb je ook nodig, aangezien je huidige kranen een ander knelsysteem hanteert.
Er zit nu een SAR kraan op, weet je toevallig ook wat dat is? conisch of O-ring? Ik hou er niet zo van om heen en weer te rijden naar de bouwmarkt omdat ik het verkeerde heb besteld.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zolang beide merken conisch zijn, is het geen probleem. Ik heb er in meer dan 17 jaar loodgietertje spelen nooit lekkage mee gehad. Je hebt ook merken die er een O-ring in hebben, in dat geval zal je het staartstuk wel moeten vervangen.
Ik dacht dat je het binnenwerk kan vervangen door zo een binnenwerk uit een SAR-thermostaatkraan. Dan hoef je het huis niet te demonteren. Moet je wel SAR-knoppen hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:15 schreef Resistor het volgende:
Er zit nu een SAR kraan op, weet je toevallig ook wat dat is?
Dat is?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef Think_Pad het volgende:
Veel instelmogelijkheden (ook mbt tweaken CV ketel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |