Salatrel | zaterdag 18 januari 2014 @ 12:49 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 22 september 2013 - Motorrijders newbierit! - Kampeerrit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik - Internationale kampeer-rit ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() verbaasde blikken alom: | |
Maegrim | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:23 |
niemand durft te posten omdat de OP anders uit elkaar valt ![]() | |
Anne | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:24 |
Laat je nou je spierballen zien aan het einde van dat filmpje? Moest wel indrukwekkend zijn, aangezien ze aan de kant gingen ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 18 januari 2014 @ 14:10 |
Doet me btw denken aan die gekke Duitsers van de zomer ook zo'n WTF?!?! kop | |
Gummiebeer | zaterdag 18 januari 2014 @ 14:35 |
Effe lekker in het zonnetje op de motor zitten met een peukje, kijken naar lessers die zich vastbijten op speciale oefeningen ![]() | |
kepler | zaterdag 18 januari 2014 @ 16:44 |
Lekker rijweer! Wel bijna omgevallen in een bochtje omdat hij uitviel (koude motor en gelijk wegrijden) ![]() | |
Tunafish | zaterdag 18 januari 2014 @ 17:01 |
Zo, de buit is binnen. Lekkere korting op helmen bij de stand van MotoPlaza, heb maar 70 euro moeten neerleggen voor een helm die normaal zo'n 200 was. Had wel anderen op het oog, maar daarvan zat ik telkens precies tussen de maten in. L te duidelijk te groot, M weer te klein. Bij deze was het spot on. | |
Gummiebeer | zaterdag 18 januari 2014 @ 17:06 |
Foto's! ![]() | |
Salatrel | zaterdag 18 januari 2014 @ 17:13 |
als ik dat doe scheurt de mouw van mijn jack | |
BlackLining | zaterdag 18 januari 2014 @ 17:58 |
Van het lachen zeker ![]() | |
Daantke | zaterdag 18 januari 2014 @ 18:54 |
Spam voor de transalperts: http://www.marktplaats.nl/verkopers/17486021.html er komt tzt nog meer aan. Laser Pro-Duro staat er nog niet op, daar heb ik misschien al iemand voor. Dekatria, aan de voorvorkhoezen ben ik nog niet toegekomen. ![]() pic van vandaag: ![]() | |
Dekatria | zaterdag 18 januari 2014 @ 18:57 |
Top ![]() Geen idee of je ook international zou versturen, maar dan raad ik aan veel onderdelen ook op ADVrider te zetten, er rijden in de VS aardig wat witte oldskool TA's rond. | |
Daantke | zaterdag 18 januari 2014 @ 18:59 |
Bedankt voor de tip. Eerst maar eens kijken of ik het hier kwijt kan, ik hoef er niet de hoofdprijs voor ![]() | |
Tunafish | zaterdag 18 januari 2014 @ 19:43 |
Volgens mij is dit 'em. Ziet er in ieder geval aardig hetzelfde uit ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 18 januari 2014 @ 20:07 |
Zo najaarsverlof aangevraagd als het weer tzt nog een beetje leuk is om in te rijden begin oktober ook nog paar daagjes weg. | |
Geerd | zaterdag 18 januari 2014 @ 20:21 |
Waar wil je heen? | |
Salatrel | zaterdag 18 januari 2014 @ 20:25 |
richting België Luxemburg oid aangezien we eind april al richting dld gaan | |
#ANONIEM | zondag 19 januari 2014 @ 10:56 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 19 januari 2014 @ 11:48 |
![]() | |
KneusTeun | zondag 19 januari 2014 @ 12:58 |
http://www.speurders.nl/o(...)8358971.html?sr_ab=0 Leuke klassieker voor weinig, volgens mij weet ie niet dat die dingen gewild zijn. | |
kepler | zondag 19 januari 2014 @ 13:05 |
![]() | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 17:06 |
Kopen, rijklaar maken, verkopen met winst. ![]() | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 17:14 |
Mja, da's een mooi projectie ja. Carbs schoon, nieuwe peut, oliewissel, accutje opladen en hij gaat weer. | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 17:30 |
Vandaag was het mooi weer om te veuren in Twente! Helaas zat ik in het bubbelbad, sauna en turks stoombad. Het kan niet altijd meezitten ![]() | |
KneusTeun | zondag 19 januari 2014 @ 17:38 |
als alles beetje goed is ben je hem wel voor 1500,- kwijt. Maarja moet je hem wel ff helemaal nalopen. Biedingen stijgen ook al flink, dus eigenlijk al te laat. | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 17:39 |
Biedingen zeggen niks. Gewoon opbellen, ¤500 bieden en in the pocket! | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 17:50 |
Bieden op Marktplaats ![]() Gewoon bellen inderdaad, zeggen voor 500 euro haal ik hem vanmiddag nog op. Werkt vaak beter dan meewerken aan dat spelletje met biedingen. | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 19:00 |
En toen lag m'n motor op z'n kant.... ![]() Haaks bochtje naar links in een steegje dus vrijwel stilstaan en een voetje aan de grond. Helaas heb ik zenuwschade waardoor mijn linkerbeen weinig tot geen kracht heeft en in dit geval te weinig. Elegant neergelegd en geen schade maar best wel kut zeg maar... Nu durf ik bijna niet meer, dit kan ook voor een verkeerslicht gebeuren of zo..... | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 19:15 |
Zuur ![]() Ga wel zo snel mogelijk weer rijden. Als je er nu al bang voor bent en je wacht te lang stap je nooit meer op. Vraag desnoods of er iemand achter je aan wil rijden. | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 19:29 |
Oh, ik ben niet bang om te rijden hoor, dat is het punt niet. Het gaat me er nu vooral om dat ik geconfronteerd werd met het feit dat mijn linkerbeen het niet goed doet. En waar ik bang voor ben is dit dus mee te maken in een verkeerssituatie ipv in een steegje waar het in principe geen kwaad kan. Heb het ergens anders ook al getypt: De extra pijn is tot daar aan toe, de frustratie is vele malen erger. | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 19:39 |
Das kut vannelle, sterkte ermee. Januari rampenmaand. ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 19:51 |
Een ramp is het niet, alleen ongelofelijk kut. | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 19:57 |
Confrontatiepuntje=kut | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 20:02 |
Klopt. ![]() Maar dat wou ik ff kwijt en dat is nu gelukt. ![]() Positief is trouwens wel dat de motor gewoon nog liep toen ie op z'n kant lag, heb em zelf uit moeten zetten. Én dat ie daarna ook gewoon weer startte. Vertrouwen in mijn been is nu 0 maar mijn vertrouwen in Honda is voor zo ver mogelijk nog groter geworden. ![]() | |
Anne | zondag 19 januari 2014 @ 20:30 |
Hehe, herkenbaar. Mijn rechterknie is zwak en ik ben in mijn benen ook gewoon rechts dus daar sta ik op. En als ik dan al stil sta bij een stoplicht en het waait bijvoorbeeld wat hard, sta ik ook van "Groen... ga op groen.. GROOOEENNN!!". Ik kan nooit zo goed inschatten wanneer mijn knie zegt "knak, en nu is 't genoeg". En het vervelende is nog steeds dat ik mijn brommert niet overeind getild krijg, als er iets gebeurt. Gelukkig *afkloppen* zijn er tot nu toe altijd mensen geweest die mij hielpen, maar ik heb voor de zekerheid altijd mijn telefoon bij mij. | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 20:37 |
Vannelle sterkte!!! | |
ikookhier | zondag 19 januari 2014 @ 20:42 |
Zwaai post ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 20:48 |
Ik had vandaag ook mazzel dat iemand het zag gebeuren...anders had ik geen kant op gekund. "Wat weegt dat ding? 800 kilo of zo?" Hahahahaaaa ![]() Wat ik ook vervelend vond is dat ik het aan zag/voelde komen, ik merkte al dat ik iets meer kracht moest zetten en als je dat probeert gebeurt er niks, poot weigert gewoon. Je WEET dat je gaat strekken en je kunt er niks aan doen. Driewerf bah. Maar goed, geen schade gelukkig alleen de wetenschap dat ik em beter even kan laten staan ( haha, goede woordspeling ) als revalidatie een beetje aanslaat. | |
punkmuis | zondag 19 januari 2014 @ 20:48 |
Ik zie een gat in de markt voor een vrouwen-motor-krik ![]() ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 20:50 |
Telescopische stuurgewichten!!! | |
Dekatria | zondag 19 januari 2014 @ 20:51 |
Dat zijn wij mannen al ![]() | |
ManageTheAnger | zondag 19 januari 2014 @ 20:53 |
De instructeur tijdens mijn lesuur hielp een ander ook met de motor omhoog krijgen. Deze had daar een truc voor. Je pakt hem achter vast en je pakt hem voor vast. Daarna "loop" je de motor weer rechtop. Dus je tilt niet, maar je duwt hem dan als het ware met je hele lichaam die kant op. Feit blijft wel, ook voor mij als 70 kilo wegende man van 1m78 is 200 kilo veel gewicht en ik voel vandaag mijn hele linkerzij nadat ik de motor heb moeten neerleggen en optillen (ik deed dit, zoals een soort deadlift... gelukkig sportte ik veel) Dus ik snap het wel dat het kut is, maar mischien heb je iets aan deze tip! | |
Dekatria | zondag 19 januari 2014 @ 20:54 |
| |
punkmuis | zondag 19 januari 2014 @ 20:55 |
Soortgelijke tip gaf mijn instructeur ook maar dan met je rug naar de motor. Met die CB'tjes waar ik op les had wou dat wel maar mijn motor is een stuk hoger. | |
punkmuis | zondag 19 januari 2014 @ 20:57 |
Ook nog met de goeie motor ![]() | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 21:10 |
Stuur een halve slag draaien zijstaandaard uitklappen en tillen vanaf het stuur | |
Bozz187 | zondag 19 januari 2014 @ 21:12 |
Laten liggen en een nieuwe halen, leven de wegwerpmaatschappij | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 21:21 |
![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 21:31 |
Mijne lag op de linkerkant vanmiddag, had ik em eerst om moeten draaien. ![]() | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 21:34 |
Ik heb er nooit last van eigenlijk. Als ik op mijn bek ga, dan is dat altijd recht voor een drukke supermarkt, midden in de stad vlak voor een vol terras, of op een stukkie gras onder toeziend oog van een handjevol Fokkers ![]() ![]() Of midden op de N65, ja ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 21:36 |
En dan opstaan en om je heen kijken met de tevreden blik: "Jahaaaa, dit was precies mijn bedoeling!" ![]() | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 21:45 |
![]() Had ik ook gedaan met een choppert | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 21:45 |
Toen ik op me bek ging was het 'gelukkig' precies voor een bouwkeet kwamen 3 bouwvakkers naar buiten dus hij stond zo weer rechtop | |
KneusTeun | zondag 19 januari 2014 @ 21:46 |
![]() | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 21:47 |
Check. Nouja, ik heb hem nog niet laten vallen gelukkig, maar aangezien ik de (minder zware) lesmotor ook al niet omhoog kreeg zie ik het somber in...
![]() Verder vandaag achter het bereik van de tank gekomen. Altijd leuk op de snelweg terwijl je net een vrachtwagen aan het inhalen bent... ![]() ![]() | |
Dekatria | zondag 19 januari 2014 @ 21:48 |
Bij het tanken wel weer van de RES afgehaald? | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 21:49 |
Jaja, keurig aan gedacht. Ok, bijna alsnog vergeten terwijl ik constant in mezelf aan het mompelen was als reminder om hem terug te zetten... | |
Dekatria | zondag 19 januari 2014 @ 21:50 |
![]() | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 21:53 |
Zo dacht ik ook eens dat mijn alp wel heul zuinig was... ![]() | |
Anne | zondag 19 januari 2014 @ 21:53 |
Bedankt, maar ik heb alle tips en trucs al geprobeerd. Ik heb gewoon een zwakke knie waar ik geen kracht in heb. Dan loop je de motor dus ook niet even rechtop. Dan ben ik zelfs nog sterker in mijn armen. | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 21:54 |
Hahahaaa, had ik ook eens. Stond idd op reserve. ![]() | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 21:57 |
Haha, het zou mij niks verbazen als ik het de volgende keer dus wel glashard vergeet ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 21:57 |
Bovendien heb je weinig aan die techniek als je klem ligt in de prikkelbosjes..... ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 21:58 |
Dat overkomt je maar 1x. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 19 januari 2014 @ 21:58 |
2x ook nog wel heur! ![]() | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 22:01 |
Ik hoop het niet, ik vond het maar lastig | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 22:08 |
![]() Overigens, als je in zo'n situatie op reserve moet, niet op RES zetten maar op Prime (recht naar achter wijzend). Hoeft het sap niet langs het membraan, scheelt een paar seconden in dat ie weer bijtrekt. De mijne deed zo'n 1:16, meestal rond de 220 over op reserve. Ik heb hem één keer bokkend en stotend nog net een tankstation op kunnen rijden ![]() ![]() | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 22:16 |
Nee, hij moest gewoon op reserve. Vorige week ongeveer 200km gereden, toen ging er 11 liter in, dus optimistisch als ik was dacht ik dat er wel 300km mee te rijden was voordat ik op reserve moest. Na 250 dacht meneer er zelf anders over. Overigens klikt mn zadeltje niet meer goed vast, dat is ook minder fijn. Morgen even laten fixen (ja, het is vast makkelijk zelf te doen (waarschijnlijk alleen een veertje oid? Smeren van het systeempje werkt in ieder geval niet), maar ik zit hier in het buitenland zonder verdere hulp dus ik mag even hulpeloze vrouw spelen vind ik). | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 22:23 |
Jij kwam toch uit brabant??? | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 22:25 |
Jup. Maar ik werk tijdelijk in het buitenland en vandaag dus het fietsje meegenomen zodat ik hem niet doordeweeks hoefde te missen. | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 22:26 |
arg, dubbel | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 22:26 |
Ooh zo Dan kan tenminste ook nog goedkoop tanken kan nooit duurder zijn als hier | |
mjan | zondag 19 januari 2014 @ 22:27 |
Daarom wilde ik die 300 ook halen ![]() | |
Bozz187 | zondag 19 januari 2014 @ 22:32 |
die heb ik al niet meer ![]() | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 22:33 |
Heel vroeg schakelen en niet boven de 4000 toeren komen dan moet het lukken | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 22:34 |
Niet onder de 4000 toeren ![]() | |
Sounddragon | zondag 19 januari 2014 @ 22:40 |
Sommige mensen hebben een hard hoofd. Al herhalingslessen gepland om je remkunsten op te frissen? ![]()
| |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 22:54 |
Waarom dat dan???? | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 22:58 |
Waarom dat dan???? [/quote] Omdat een blok een ideaal toerengebied heeft en dat is niet persé met zo weinig mogelijk toeren. | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 23:06 |
Goh, mijn quotekwaliteiten laten me ernstig in de steek.... ![]() | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 23:08 |
Maar dan moet er toch vaker benzine het blok in Ik ben het met je eens dat je dan meer vermogen in verhouding eruit haalt | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 23:22 |
Vergelijk het maar met een spijker in hout zien te krijgen. Ga je duwen met de hamer of ga je'm gebruiken waar ie eigenlijk voor gemaakt is? | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 23:26 |
Ja oke nu snap ik je | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 23:28 |
![]() | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 23:34 |
Ik vraag het wel morgen nog aan me baas hoor ben stront eigenwijs ![]() | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 23:38 |
In theorie is het toerental van het maximale koppel het meest efficiënt. Immers daar is de verbranding het meest optimaal. Daar onder en boven gebruikt ie niet de maximale kracht van de benzine die erin gaat. Nou is dat o niet helemaal waar, want de koppel top van een B6 ligt op 9.500rpm, maar dat vindt ie niet zo leuk. Beetje de middenweg pakken, Bandit voelt zich het fijnste tussen 4 em 8000 rpm. Daarin trilt ie het minste, maakt ie het minste mechanisch kabaal en loopt ie het soepelste. Met een beetje gevoel voor de motor, is dat genoeg om te merken wanneer hij het zuinigste is.Nee, nog niet gereden ![]() ![]() Ik loop nog steeds niet zo snel als voorheen, heup nog een beetje busted van de kneuzingen, knie is geheeld, maar mijn schouder is nog drama ![]() ![]() Maar goed, met die medicatie erbij gaat 't prima, slapen met die schouder is een beetje zaad, maar ik merk duidelijk vooruitgang en ben painkillers ook aan het afbouwen ![]() | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 23:41 |
Bl haal je nu niet redement en verbruik door elkaar? | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 23:44 |
Het rendement is het hoogste, dus verbruik het laagste. Cilindervulling is verre van ideaal namelijk op zo weinig toeren. Als het andersom zou zijn zou je zelfs 300 kunnen rijden met een verbruik van 1:20, als het verzet van de bak maar groot genoeg is. Maar zo werkt het natuurlijk niet. | |
vannelle | zondag 19 januari 2014 @ 23:53 |
Kun je doen maar als hij er ook geen verstand van heeft zou je het net zo goed aan je moeder kunnen vragen. ![]() Maar volgens mij heeft BL het aardig goed uitgelegd. | |
Erasmo | zondag 19 januari 2014 @ 23:56 |
Moet je voor de grap eens in Noorwegen gaan tanken... Donderdag kijken bij de DV ![]() | |
BlackLining | zondag 19 januari 2014 @ 23:57 |
Als ik zo de verhalen lees van wat klawie zoal met zijn motor doet, denk ik moet dat die baas zo verstandig is. Want dan had ie al lang buiten gelegen namelijk ![]() Lastig is het wel, want je kunt zuinigheid (efficiënte) van twee kanten bekijken. Zo weinig mogelijk benzine voor benodigde arbeid (verbruik), of zoveel mogelijk arbeid uit beschikbare benzine (performance). | |
klawie | zondag 19 januari 2014 @ 23:58 |
Een garage ![]() | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 00:02 |
Lol wat heb ik met me motor gedaan wat niet klopt??? Ik gooi er af en toe wat gekke brandstof in maar dat ding loopt nog steeds perfect dus het geen kwaad gedaan he:P Maar je legt hier boven uit waarover ik twijfelde | |
vannelle | maandag 20 januari 2014 @ 00:11 |
True, denk ook wel dat Klawie kennis heeft, daarom vond ik het eigenlijk ook zo vreemd dat die vraag juist van hem kwam. En qua verbruik is het idd een lastig verhaal, ik denk dat als je zo effiecient mogelijk wil rijden (zo zuinig mogelijk dus) het blok moet gebruiken waar ie voor is gemaakt. En dat is niet persé beneden een bepaald toerental, verschilt nogal per blok dus daar is weinig algemeens op los te laten.... | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 00:14 |
Ik zal uitleggen waarom de vraag van mij kwam ik heb thermodynamica afgesloten met een 4,5 ![]() | |
vannelle | maandag 20 januari 2014 @ 00:17 |
Is geen schande, ik heb dat nooit gehad zelfs! ![]() | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 00:19 |
Gelukkig ![]() | |
vannelle | maandag 20 januari 2014 @ 00:24 |
Je zou eens moeten weten op welke punten ik zelf de fout in ging terwijl het toch echt mijn werk was. ![]() We lijken wel echte mensen! | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 00:27 |
Idd maar in die les dacht ik echt wat doe ik hier ik leer toch voor monteur achja | |
Tunafish | maandag 20 januari 2014 @ 10:52 |
Probeerde je laatst niet water te tanken? ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Tunafish op 20-01-2014 10:52:28 (quotes verkeerd :')) ] | |
lipjes | maandag 20 januari 2014 @ 10:57 |
Zo, ik heb er een motor bij ![]() BMW K100 (RT) uit 1983 ![]() | |
Vrieskist | maandag 20 januari 2014 @ 11:41 |
Welkom bij de BMW club, ik heb een '88 K75 ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 12:27 |
Gaat helemaal de verkeerde kant op met jullie ![]() | |
Salatrel | maandag 20 januari 2014 @ 12:30 |
waar rij jij ook al weer op momenteel? | |
BertV | maandag 20 januari 2014 @ 12:34 |
![]() ![]() | |
lipjes | maandag 20 januari 2014 @ 12:36 |
De suzuki GSX600F blijft ook nog hoor. Dus nu de trotse eigenaren van een Suzuki en BMW. Tevens PTA / [Project] BMW K100 (RT) 1983 restauratie ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 12:40 |
![]() | |
Salatrel | maandag 20 januari 2014 @ 12:46 |
gelijk even een nietzinnige post gezet | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 12:47 |
Wou op waterstof rijden ![]() Nee ik wou me slangen eraf trekken me tank vullen met water om zo me benzinekraan te controleren scheel een boel centen ipv hem te vullen met vloeibaar goud Ik heb rare actie's maar meestal zit er wel een goed plan achter | |
Anne | maandag 20 januari 2014 @ 13:04 |
Gespot ![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 13:05 |
Dafuq? ![]() | |
Vrieskist | maandag 20 januari 2014 @ 13:14 |
Hier ook de BMW als 2e motor ![]() | |
Dekatria | maandag 20 januari 2014 @ 16:39 |
Spuiten en slikken cameo? ![]() | |
Woods | maandag 20 januari 2014 @ 16:42 |
Wat voor categoriën motoren heb je zoal? Ik zit een beetje rond de neuzen bij KTM en daar zitten wel prachtige motoren tussen maar ieder type motor heeft zn eigen passie ofzo? | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 16:46 |
Goldwing. | |
Dekatria | maandag 20 januari 2014 @ 16:49 |
Bij sommige motoren komt de passie er zo vanaf getrild. Categoriëen motoren zijn ongeveer wel als volgt: Cross/Rally Naked Allroad Tour/Chopper Sport Tour Super Sport | |
Woods | maandag 20 januari 2014 @ 16:56 |
Na wat rondkijken op KTM nijg ik snel naar dit soort motoren: ![]() KTM 1190 RC8 R 2014 ![]() KTM 1290 SUPER DUKE R | |
Maegrim | maandag 20 januari 2014 @ 17:00 |
Superduke 1290 is een uitstekende beginnersmotor | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 17:04 |
![]() Net als de TL1000. Een uitstekende beginnersfiets. ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 17:07 |
![]() ![]() Suzuki TL1000 is ook wel een leuke ja ![]() ![]() | |
Dekatria | maandag 20 januari 2014 @ 17:09 |
Als beginnersfiets sowieso onder de 1000cc zoeken. Pas als je een tijdje op een 700cc oid heb rondgekard moet je naar de wegkanonnen anders word je opgevroten en uitgespuugd. | |
BertV | maandag 20 januari 2014 @ 17:14 |
..in de praktijk zal het eerder geknepen billen en angstzweet zijn, zonder gevolgen maar lekker rijden lijkt het me niet. | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 17:20 |
Persoonlijk breekt het zweet me al uit aan de gedachte alleen al dat ik op zo'n Duke 1290R zou zitten ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 20 januari 2014 @ 17:36 |
Dat is logisch, je kon die bandit al niet eens onder controle houden....
| |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 17:37 |
Kan wel wezen, maar ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen, he ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 20 januari 2014 @ 17:41 |
Het ging om de grap, niet over het feit dat ik helaas nog bezig ben ![]() Maar het was te verwachten ![]() Op de motorbeurs op een Z750 gezeten... heb hem nu even in het echt gezien en ben 90% overtuigd dat die er gaat komen! | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 17:41 |
Niet enkel met 0 ervaring. Ik heb genoeg zogenaamde ervaren rijders 7 kleuren stront zien schijten op een 1 liter, omdat ze wel "ervaren genoeg bleken te zijn" ![]() | |
Dekatria | maandag 20 januari 2014 @ 17:48 |
"Die oefeningen zien er echt makkelijk uit, da's net alsof je een fiets bestuurt" | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 17:59 |
Mm serieus wel eens een keer tijdens een barbeque een discussie met iemand gehad daarover. Kwam ter sprake dat ik naast auto, ook motor reed. Hij vond het maar onzin dat je dan voor de motor een apart rijbewijs moest hebben, want da's toch net als fietsen maar dan wat sneller, dat kan toch iedereen ![]() Ben maar met een ![]() ![]() Maar da's hetzelfde als dat je op een 600 aankomt, en een of andere stoere boi zegt van "Ik wil ook mijn motorrijbewijs halen! Maar ik wil wel iets snellers rijden dan zo'n miezerig 600tje!". ![]() | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:02 |
ach waarom niet een liter fiets? Het is maar net hoe je zelf rijd, met 125 cc kan je jezelf ook doodrijden. Anderen roepen ook dat 600 teveel is om te beginnen. | |
Erasmo | maandag 20 januari 2014 @ 18:03 |
In België kreeg je tot een aantal jaar terug een A-rijbewijs bij je autorijbewijs. | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:06 |
Alleen de overheid doet toch zo bekrompen over cc's? Als we het over die beperkte A hebben zijn de meeste argumenten ook dat het eigenlijk nergens op slaat. | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 18:06 |
Een tigtal jaar terug kreeg je ook gratis E met B. Altijd vermakelijk om te zien op de plaatselijke campings, ze weten er geen raad mee! ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 18:06 |
Mja, maar bekijk dat filmpje wat Maegrim postte met die 1290R eens. Op zo'n fiets, is een klein foutje al genoeg voor een achterwaartse salto. Op een wat schappelijkere fiets (<750 cc) zal zo'n verkeerde gashandeling hooguit een klein sprongetje van het voorwiel veroorzaken. Rijden op een literfiets kan wel, maar ze zijn wat minder vergevingsgezind. Foutje is vliegen, da's op kleinere fietsen veel minder. Staat er natuurlijk los van dat een 125cc ook wel de 120 haalt en als je daarmee tegen een muur rijdt overleef je het ook niet, maar je fouten worden veel minder hard afgestraft op een lichtere fiets. En dan nog, alles boven de 400cc rijdt alle blikken onder de 4 liter compleet zoek, dus als dat je eerste ervaring op een motor is, lijkt mij dat meer dan genoeg wat 'pittig' betreft. | |
Erasmo | maandag 20 januari 2014 @ 18:07 |
Volgens mij mag je met B ook tot 125cc rijden daar ![]() | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:08 |
Als je zo'n dikke KTM koopt en het is je droom fiets dan ga je rustiger rijden dan als je een brakke CBR koopt. Dan ga je veel onbenulliger rijden gok ik, want die CBR kan een schuivertje niet kwaad. De KTM zou je gaan koesteren en fluisteren na elke rit. | |
mjan | maandag 20 januari 2014 @ 18:08 |
In Belgie vragen ze ook als je bij de dealer naar binnen loopt om je zadel te laten fixen: 'waar staat je scooter?' ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 18:08 |
Mja, da's compleet achterlijk. Niet eens zozeer vanwege vermogen want ik durf de stelling wel aan dat 125cc gevaarlijker is dan zeg 400cc, maar vooral omdat men met een autorijbewijs werkelijk geen idee heeft van de positie op de weg die je moet aannemen met een motor. Om over verkeersinzicht in het algemeen nog maar te zwijgen. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 18:09 |
Ik had hier voor een 500cc en dat ding was perfect was hem alleen zat na 5 weken en ben toen bij me huidige motor gekomen 750cc maar deze is eigelijk te zwaar maar loopt wel mooi door zijn 4 cilinders | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 18:10 |
Geloof ik niks van. Bandit is ook mijn droomfiets geweest, al sinds ik me enigzins interesseer in motoren heb ik graag een Bandit gewild, en geloof maar dat ik absoluut niet zuinig ben op die machine. Maar dan nog, met rustig rijden maak je ook fouten zeker als je een beginneling bent. Da;'s niet erg, een lichte fiets corrigeert dat wel, maar als je op een 1290cc V-Twin het gas iets te hard open trekt in een iets te lage versnelling ben je gewoon direct alle controle kwijt zonder kans op herstel. Die fout maak je als beginner nou eenmaal, hoeveel je fiets je ook dierbaar is. Toen ik twee weken terug op mijn bek ging reed ik ook rustig ![]() | |
vannelle | maandag 20 januari 2014 @ 18:12 |
Ik heb nooit een motor lichter dan 750 cc gehad en vond mezelf behoorlijk ervaren dus een proefritje op een 1100 moest met gemak kunnen met mijn skills. Dacht ik......... Wou een auto inhalen dus draai het gas open zoals ik het gewend ben, was best wel een slecht plan. Dat werd mijn 1e wheelie alleen helaas geen gecontroleerde. Niet gevallen maar wel overtuigend terug op mijn plek gezet! | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:13 |
Mijn eerste en huidige fiets is een 750cc twin. Is hoog en zwaar, maar ik kan er prima mee uit de voeten, denk dat het ook niet aangeraden wordt als eerste fiets. Maar ik ben er dol gelukkig mee. Heb btw ook een 250 2 stroke gereden en dat is linker ![]() | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 18:13 |
En eigenlijk gaat het niet zozeer om cc inhoud maar om het gedrag van een fiets. Bijvoorbeeld een alp( ik zeg maar iets ![]() Een willekeurige SS heeft een vrij stijf frame. Als je daarmee een fout maakt wordt je genadeloos afgestraft. | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:15 |
Achja het zal per persoon verschillen. En ik moet ook nog steeds een keer op me plaat gaan, dan zal ik misschien anders oordelen. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 18:15 |
En je moet ook zo'n fiets kunnen houden ik weeg 65kg als een motor van 300kg gaat hou ik hem gewoon niet meer tegen hoor | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:16 |
Kortom dan een lichtere duke nemen ![]() | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 18:16 |
Met stilstand idd. Rijdend maakt dat echt niks uit. De fiets wil enkel rechtdoor. | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:16 |
En stilstaand niet te ver laten kantelen ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 18:17 |
Een fiets van 200kg die gaat hou je ook niet tegen ![]() Zo ben ik wel een keer of 3 omgedonderd met de Bandit ![]() ![]() Echter is dat rijdend niet zo relevant. Massatraagheid van de fiets houdt hem wel overeind. Verneuk je dat, is het effect niet anders op een 600cc dan op een 1400cc. Houden doe je hem toch niet. Ging meer over dat je een foutje met de gashendel op die 1400cc met veel meer ellende moet bekopen dan op die 600cc. Waar de laatste hooguit een schattig hupsje maakt, gaat de 1400 op zijn achterwiel tegen de muur omhoog. | |
Daantke | maandag 20 januari 2014 @ 18:18 |
Je kunt beter een >1000 cc nemen als eerste motor, die hebben ook betere remmen en dat is veel belangrijker voor je veiligheid dan een paar pk extra. | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 18:18 |
Idd maar met lage snelheden wil hij ook heel zwaar voelen hoor en met remmen moet je oppassen | |
Woods | maandag 20 januari 2014 @ 18:20 |
Deze 2 fietsen kan ik natuurlijk nooit nieuw betalen maar puur ter illustratie wat ik mooi vind. Bovendien mag ik ze nog niet eens rijden dacht ik als 18 jarige? | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:22 |
Oh hahahahaha you're fucked. Jij mag grasmaaiers rijden ![]() ![]() Misschien kan je hem oranje verven ![]() | |
BlackLining | maandag 20 januari 2014 @ 18:23 |
18? Dan ga je voor A1 ![]() | |
klawie | maandag 20 januari 2014 @ 18:23 |
maximaal 125cc en 11kw Google op minibike | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:29 |
![]() 125cc is ook link hoor! | |
Maegrim | maandag 20 januari 2014 @ 18:41 |
Zo'n Honda grom (msx125) lijkt me best leuk in de stad ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 20 januari 2014 @ 18:46 |
Ik wilde hem in het zwart (2008 en up):![]() Maar toch heeft deze kleur ook wel wat nadat ik hem in het echt zag (2009): ![]() Wat een mooie motor vind ik dat toch ![]() | |
KneusTeun | maandag 20 januari 2014 @ 18:50 |
lijkt beetje bij elkaar geraapte stijl onderdelen van meerdere merken. | |
Salatrel | maandag 20 januari 2014 @ 18:52 |
kwalijk zaakje idd | |
ManageTheAnger | maandag 20 januari 2014 @ 18:52 |
Haters | |
Gummiebeer | maandag 20 januari 2014 @ 19:05 |
![]() | |
vannelle | maandag 20 januari 2014 @ 19:11 |
Precies! | |
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:45 |
whehehehe ![]() | |
stinkie | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:03 |
toen ik mijn eerste 1000 naar huis reed (na 2 jaar zonder motor en daar oor een transalp) had ik onderweg echt wel een paar momenten "fuck dat ding is sterk". En toen had ik dik 5 jaar woon-werk en fun km's gemaakt En na elke winter als ik weer op stap heb ik wel een keer een "oh ja, ...." moment. | |
pindaplukker | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:33 |
![]() | |
DarkNoize | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:29 |
Ik persoonlijk vind het allemaal een beetje overdreven, dat gelul dat je moet beginnen op een lichte fiets en dat op moet bouwen. Ja, Ik ben ook begonnen op een ZX6R op 25kw, dat is dus nog geen 35 pk. Na mijn 25kw periode die verkocht en een halfjaar later een nieuwe fiets gekocht die 100pk meer heeft dan die ZX6R had. Natuurlijk heb ik dan al wat ervaring opgedaan met motorrijden, maar ik ben van mening dat je gewoon achterlijk bent als je met een 1000cc fiets denkt ff volle bak weg te rijden zonder ervaring, maar dat is met 500cc netzogoed. Je moet eerst de motor eens leren kennen voordat je gekke dingen gaat doen, ongeacht je rijervaring of het vermogen van de motor. Ik zou zeggen, begin gerust op een KTM Superduke 1290, maar trek dan niet meteen vanaf de parkeerplaats bij de dealer het gas vol op, maar wacht daar even een paar weken mee ![]() | |
lipjes | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:42 |
Dat klinkt bekend, alleen ben ik te eigenwijs om mijn soes neer te leggen ![]() Helaas heb ik dan ook wel een weekje pijn erbij ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43 |
Ik kocht mijn eerste bike met begrenzing er op, maar mocht al zwaar rijden. Toch ff erop laten zitten om de motor te leren kennen, eenmaal begrenzing eraf en het leek net alsof er NOS op was installeert ![]() En op mijn huidige bike is het helemaal pret, toen ik de eerste keer van de verkoper naar huis reed, had ik het gevoel op een raket te zitten. Heb er nu ongeveer 8000km mee gereden in een driekwart jaar en toch blijft mijn TLS me bij elke rit verrassen. | |
Tunafish | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:55 |
Mwoah, dat valt voor mij nog wel mee. Merk het alleen als ik op de motor van mijn broer (XJ 600) heb gezeten, dat die wat minder fel is dan mijn eigen wanneer ik daar dan weer op zit. Ben sowieso wat tam wat betreft het gas vol open trekken, maar als ik het doe weet ik wel precies hoe de fiets reageert. En dat is iedere keer even goed vastklemmen met de beentjes en gaan met die banaan ![]() | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:21 |
Maar weer onderweg naar de Bandit. Voorvork eruit halen, en dan eens kijken of de remmen nog te redden zijn. Mooie aanbieding gehad om een complete voorkant over te nemen, dan moet ik alleen nog een carterdeksel en een stuur ![]() | |
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:31 |
| |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:36 |
Je bent vergeten er een kutopmerking bij te zetten ![]() | |
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:40 |
ik ben oprecht blij voor je ![]() | |
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:41 |
(Dont kick a man when hes down) | |
BlackLining | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55 |
Down is wel een mooie woordspeling hier ![]() | |
Dekatria | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55 |
Stuur moet toch niet zo'n punt zijn denk ik dan? | |
KneusTeun | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:26 |
Vergeet je de knipperlichten niet.... | |
KneusTeun | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:27 |
vannelle | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:56 |
Het gaat over vallen, niet over het syndroom. ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:10 |
Voor de suzuki rijders hier, zoekt er iemand nog een mooie motorjas? ![]() V&A / [TK] Lederen motorjas Team Suzuki (Buse) Moet er vanaf, heb een mooie overall op t oog ![]() | |
stinkie | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:33 |
wat moet ik me bij die maat voorstellen? Ik verzuip inmiddels in mijn leren Suzuki jack Edit: last maar. Manlet size | |
KneusTeun | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geerd | woensdag 22 januari 2014 @ 02:03 |
F&F / [FOK! bijenactie] #5 1458 euro, camerasysteem en bezige bijtjes Goh mannen jullie nog wat over? Kun je nog wat terug doen voor de bijen die we van het zomer weer allemaal massaal dood rijden ![]() | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 10:10 |
ik rij zelden bijen dood hoor ![]()
| |
lipjes | woensdag 22 januari 2014 @ 10:12 |
Hoe herken je een blije motorrijder?
| |
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 10:54 |
Als ik het goed lees delen de DV en TA een blok, dus aan de TA-rijders waar moet ik qua blok op letten bij de aankoop? | |
KneusTeun | woensdag 22 januari 2014 @ 11:42 |
![]() Wil ik best als 2e fiets ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 12:22 |
Bulletproof, kan weinig mis mee gaan zolang er maar iets olie in zit. ![]() | |
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 12:34 |
Tot hoeveel toeren is acceptabel op een proefrit? ![]() | |
Vrieskist | woensdag 22 januari 2014 @ 12:39 |
Goed warm draaien en dan even testen of alles naar behoren werkt natuurlijk. Of je moet zelf ook nooit met hoge toeren rijden ![]() | |
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 12:42 |
Bij het stoplicht wil ik nog wel even wachten met schakelen maar als ik eenmaal op kruissnelheid ben dan schakel ik naar een versnelling waar je redelijk laag in de toeren zit. Heb aardig ervaring met het kopen van auto's maar dit is mijn eerste motor. | |
Vrieskist | woensdag 22 januari 2014 @ 13:21 |
Rijdt ook wel zo zuinig ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 22 januari 2014 @ 13:24 |
Hoelang duurt de gemiddelde proefrit op een motor? Wat is acceptabel? | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 13:33 |
Toen ik ging proefrijden op de xt ben ik half uur weggeweest. Maar dat was bij de dealer op een demo bike | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 13:34 |
Als je terug komt en hij zegt dat je lang weg bent geweest kun je altijd nog zeggen dat je de weg kwijt was ![]() | |
KneusTeun | woensdag 22 januari 2014 @ 13:40 |
Zijn beetje rare vragen. Hangt beetje van de verkopende partij af. De een laat je rustig uurtje knallen de ander laat je in de straat op en neer gaan en sommige doen niks, tot je een klein kind offert en kan aantonen dat je hem gegarandeerd koopt. | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 13:55 |
Tot iets onder het rooie streepie. Dat moet ie gewoon kunnen hebben als ie warm is. Zo niet is het een kutding. Hoeveel toeren doet zo'n Alp blokje? 6, 7000 tot de redline? Sowieso wel handig om hem even in de 4 of 5 te laten rollen, stationair, en dan vol het gas erop, Krijg je een mooie indruk van hoe die door het toerengebied trekt en waar de zwakke punten zitten. | |
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 13:56 |
Met 5-700 km woonwerk verkeer per week is zuinig best prettig ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 13:58 |
Kijk ook even naar iets met vier cilinders dan. Die kunnen hogere snelheden langer volhouden. Twins zijn sterk onderin het toerengebied maar raken vaak een beetje uit balans met langdurig hogere toeren. Inline fours hebben het omgekeerde effect. | |
KneusTeun | woensdag 22 januari 2014 @ 14:08 |
Lage toeren is niet altijd zuiniger. | |
Vrieskist | woensdag 22 januari 2014 @ 16:05 |
0 toeren, lekker zuinig ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 16:16 |
Ik rij altijd zo hard mogelijk, dan ben ik net op tijd thuis voordat de tank leeg is ![]() | |
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 18:24 |
Zal eens op zoek gaan naar het zuinigste toerental voor het blokkie. | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 19:34 |
Ik laat het alp blokje wel eens tot 9k rpm lopen, vind ie niet fijn, maar het kan als je zou willen. Schakelen bij 8k is wel max, vaak schakel je al bij 7k-7,5k want dan zit je aan max pk, daarboven is nutteloos Bij 4,5-5k voelt die zicht het prettigst | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 19:40 |
100 in zijn 1 rijden ![]() | |
Nero22 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:01 |
En als je dan het gas los laat in z'n 1 vlieg je over je stuur? ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 20:08 |
![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 20:10 |
ook wel bekend als de transwalk | |
Geerd | woensdag 22 januari 2014 @ 21:19 |
![]() | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 21:20 |
Alles beter dan aftrillende Yamaha delen ![]() Lijkt net een Harley zo | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:42 |
![]() Ik heb vorige week op het punt gestaan een Ducati te kopen ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 21:46 |
vergelijk je dat italiaanse roesthoopje nu met mijn oerdegelijke XT? ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:50 |
Hier zaten de knipperlichten en de kentekenplaat nog wel op ![]() | |
pindaplukker | woensdag 22 januari 2014 @ 21:50 |
Beter haal je dan een SV650N ipv een monster ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 21:51 |
oerdegelijk zegt ie ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:51 |
Als ik een goed bod voor een SV650 vind doe ik dat ja. Heb ik ook wel eens op gereden. Een goede vriend van me heeft er een. Heerlijke machine ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 22 januari 2014 @ 21:51 |
je kan zeggen wat je wil maar ondanks de afvallende onderdelen istie altijd blijven rijden ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 21:52 |
Ik weet nog wel een AT te koop BL ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 22 januari 2014 @ 21:53 |
De knippers van de alp heb ik maar vv omdat het begon te hangen na 24 jaar ![]() Achja, als het maar rijd ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 21:57 |
Ik ben nog geen 40, dankjewel ![]() En ik kan niet meer terug trouwens. Vanmiddag eerste bestelling gedaan voor reparatie onderdelen. Even 400 euro overmaken naar Japparts ![]() ![]() | |
klawie | woensdag 22 januari 2014 @ 22:12 |
Ik heb een voorvork van een er5 ![]() | |
BlackLining | woensdag 22 januari 2014 @ 22:14 |
Mja, ik heb er nu twee van een GSF600 ![]() Nieuwe voorvork heeft wel Hyperpro veren trouwens ![]() | |
punkmuis | woensdag 22 januari 2014 @ 22:35 |
Ik denk dat ik wel een recordje te pakken heb qua tijd aangezien ik na een half uur ergens tussen Haaksbergen en Boekelo stil kwam te staan met een verstopt benzinefilter (denken we) ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 22 januari 2014 @ 22:37 |
Niet gekocht? ![]() | |
punkmuis | woensdag 22 januari 2014 @ 22:48 |
Nee toch maar niet ![]() | |
stinkie | woensdag 22 januari 2014 @ 23:01 |
vandaag file wegens afgevallen kentekenplaat. Wie of wie? | |
stinkie | woensdag 22 januari 2014 @ 23:02 |
![]() | |
mjan | woensdag 22 januari 2014 @ 23:23 |
Woei! ![]()
![]() | |
picodealion | woensdag 22 januari 2014 @ 23:23 |
ER-5 kopen blacklining? ![]() Heeft me prima de winter doorgeholpen maar ik wil toch iets meer solide voor de langere snelwegritten. Ik krijg last van mijn nek na een uurtje, vol in de wind ondanks de kuip. | |
Maegrim | woensdag 22 januari 2014 @ 23:28 |
vfr kopen ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 00:52 |
Wel wat aan het afbouwen ja ![]() ![]()
Nee ![]() | |
klawie | donderdag 23 januari 2014 @ 07:33 |
Ik heb nog een mooie zr7s mag je de er5 op inruilen ![]() | |
Erasmo | donderdag 23 januari 2014 @ 09:18 |
![]() | |
picodealion | donderdag 23 januari 2014 @ 09:21 |
Pics/specs? ![]()
![]() | |
pindaplukker | donderdag 23 januari 2014 @ 09:30 |
hahahah wtf ![]() | |
pindaplukker | donderdag 23 januari 2014 @ 09:32 |
Mijn vakantie voor 2014 staat ook al zo goed als vast ![]() zin in ![]() ![]() | |
rulerofdeath | donderdag 23 januari 2014 @ 09:40 |
haha, dan sta je daar te kijken in the middle of nowhere ![]() | |
Erasmo | donderdag 23 januari 2014 @ 09:48 |
Een proefrit op de Twenteroute? Mkay ![]() | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 10:24 |
Meh, als je net op al die zijweggetjes daar hebt gereden en weer terug gaat naar Enschede vind ik het altijd wel fijn om ook even wat stukken gewoon rechtdoor te kunnen rijden, en dan is de Twenteroute wel handig ![]() | |
Erasmo | donderdag 23 januari 2014 @ 11:48 |
Wel mooi rijden daar in de buurt ja. Vanavond de eerste motor halen ![]() | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 13:26 |
![]() Wat voor een wordt het nou? ![]() | |
Erasmo | donderdag 23 januari 2014 @ 13:52 |
DV ![]() http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by= Kijken of ik er nog wat af kan krijgen zo. | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 14:54 |
Dat is ook meteen een aardig lang stuk naar huis rijden zeg, je woont toch ergens in de Achterhoek? | |
Dekatria | donderdag 23 januari 2014 @ 15:16 |
Cool! Verslag dan ook in het Reizen topicque hea ![]() | |
Erasmo | donderdag 23 januari 2014 @ 16:02 |
Jup maar ben er aan gewend, normaal mag ik door naar Den Helder voor m'n woonwerk verkeer. | |
Bozz187 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:24 |
marineman? | |
KneusTeun | donderdag 23 januari 2014 @ 16:36 |
Misschien hebben jullie wel samen de douche gedeeld! | |
Bozz187 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:38 |
haha, dat is het eerste waar jij dan weer aan denkt. Al vind ik het zelf altijd wel kut om heen en weer te rijden met die rot tas op mijn rug. | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 16:40 |
![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Tunafish op 23-01-2014 16:52:31 (plaatje fixen) ] | |
Bozz187 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:41 |
never! Lijkt mij trouwens ook kut rijden met zo'n ding | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 16:43 |
Och, ik zag je er al wel mee door de bochten knallen ![]() | |
Gummiebeer | donderdag 23 januari 2014 @ 17:08 |
Enkel achter een Goldwing mag je een aanhanger knuppen, want dat is ook geen motor meer. ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 17:16 |
Hoeveel neem je in godsnaam mee dan? Lijkt me dat je op de zolder en desnoods in de schuur van een Goldwing wel zo'n beetje een heel huis kunt overhuizen toch? Bozz die door de bochten knalt, da's ook nieuw, normaal gaat dat als een trage schildpad namelijk ![]() | |
KneusTeun | donderdag 23 januari 2014 @ 17:19 |
Meestal hebben die goldwingers ook zo'n oud vel achterop, en die moeten alle incontinentie pads en dergelijke toch ook allemaal mee hebben ![]() | |
Bozz187 | donderdag 23 januari 2014 @ 17:28 |
houdt jij je fiets nou maar recht op ![]() | |
BlackLining | donderdag 23 januari 2014 @ 17:29 |
![]() | |
KneusTeun | donderdag 23 januari 2014 @ 20:18 |
![]() De paus komt vrede brengen, mooie escorte ![]() | |
punkmuis | donderdag 23 januari 2014 @ 20:28 |
Ik heb mijn motor ook van Rotterdam naar Enschede gereden. Kun je gelijk mooi elkaar leren kennen ![]() ![]() | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 22:36 |
Misschien komt 'ie wel helemaal los met zo'n karretje ![]() Hmm, ik zou het toch liever wat dichter bij huis halen. Lijkt me niet prettig om met een voor mij nieuwe motor meteen een paar uur te moeten rijden. | |
punkmuis | donderdag 23 januari 2014 @ 22:48 |
Kwestie van een goed gevoel hebben bij de verkoper. Bovendien was ik sneller terug uit Rotterdam dan van die proefrit hier in Twente ![]() | |
Tunafish | donderdag 23 januari 2014 @ 22:55 |
Ja, misschien heb ik dat wat minder bij gewoon een kerel die zijn motor wegdoet omdat 'ie er geen tijd meer voor heeft ![]() | |
klawie | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:40 |
750cc 4cilinder in lijn olie gekoeld en iets van 13xxx km hou het effe op 14 zit nu wel een 35 kw setje in op met tuv cetficaat op framenummer en vermogensbank uitdraai zit een kleine schade op rechts voor ben van de week langs de spuiter gereden en die durfde het wel om los kapje te spuiten Grote beurt 1000km geleden gedaan voorband is pas gedaan rondom remmen en achterklauw gereviseerd ketting moet je wel binnekort effe vervangen Zal je morgen ofzo effe pmen met foto's | |
whY... | vrijdag 24 januari 2014 @ 01:09 |
Wat een drukte hier nog! Op m'n werk heb ik nu het motorparkeerdek gevonden in de garage. Er zijn daar ook nog een hoop mensen die nog lekker rijden ![]() | |
Erasmo | vrijdag 24 januari 2014 @ 01:43 |
Jup. Jup. 200 kilometer volgens de dagteller. Ze rijdt wel lekker tot nu toe, die kuip haalt echt geniaal veel wind weg. Ze past alleen toch niet door de deur van het fietsenhok hier ![]() | |
Tunafish | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:19 |
Ik voel je pijn ![]() ![]() | |
Maegrim | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:24 |
Met zo'n signature is je verhaal moeilijk serieus te nemen ![]() | |
Erasmo | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:30 |
Ik ga vandaag nog even nameten, met een beetje geluk past ie nog wel als ik de deur iets aanpas. Anders kan ie altijd nog in de autogarage maar dan moet ik die eerst even uitmesten ![]() Duurde alleen voor ik op weg was gisteren, testrit uitgevoerd(verkoper ging gewoon achterop mee ![]() ![]() De verkoper was even vergeten dat hij de motor de vorige keer niet helemaal had volgegooid maar wel de dagteller had gereset ![]() Ding volgegooid wil ze niet meer starten, dus ff kappies eraf en het benzinefilter gecontroleerd. Zag er goed uit maar ook met een beetje doorstarten zou ze het niet oppakken. Na een tijdje prutsen erachter gekomen dat de benzinepomp moeilijk liep te doen nadat ie was drooggelopen, stekker maakte ook een klein beetje sluiting omdat ie compleet nat was. Dus schoon en drooggemaakt en ze startte! Gelukkig maar want de laatste trein naar huis was alweer vertrokken ![]() Kon alleen de eerste kilometers van de terugweg niet stilvallen want de accu was zo goed als leeg. In de regen terug gereden en 's nachts teruggekomen, zoals ze zeggen moe maar tevreden. | |
picodealion | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:16 |
Klinkt goed, ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd. Ik heb deze keer (voor de verandering) geen haast om een nieuwe te halen dus ik ga me rustig oriënteren, maar ik sluit deze zeker niet uit. | |
Tunafish | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:19 |
Selectief toepasselijk ![]() | |
Salatrel | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:40 |
het model is al jaren oud maar is toch wel erg vet ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:50 |
Een vriend van mij heeft een Shiver, ook wel een mooie machine. Alleen hem kennende ligt dat ding binnen nu en een jaar ergens total loss in de vangrail, da's dan wel weer een beetje zonde. | |
klawie | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:50 |
Komt mooi uit ik heb nl ook geen haast met de verkoop maar je mag altijd langs komen voor een proef ritje | |
Daantke | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:54 |
Zag dit op MF, al bekend hier? Must-have dvd ![]() | |
Dekatria | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:40 |
Baas.
| |
Daantke | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:44 |
Beter een goede film het in Duits dan een crappy film in het Engels. Ik had dus mijn Ascot te koop staan, had al heel lang een koper maar ik lag in het ziekenhuis etc. Hij mailde nooit op tijd terug als we eindelijk een definitieve afspraak wilden maken, en hij dacht dat ik de motor al had verkocht omdat de advertentie was verwijderd. Mailt ie nu dat hij max 250 wil geven (we hadden allang 500 afgesproken) omdat ie ergens anders hetzelfde model kon halen voor 250. Dan niet joh! ![]() Tering wat heb ik hier een hekel aan. Kijk gewoon op je mail als je weet dat je mail verwacht, en kom je afspraken na. | |
Salatrel | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:58 |
marktplaats ![]() | |
Daantke | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:58 |
Erger nog: Speurders ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:21 |
Ik zie net reclame op TV voor de nieuwe vstrom 1000. Kan me niet herinneren dat ik recentelijk reclame heb gezien op TV voor een motor | |
BlackLining | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:22 |
Nee, ik ook niet.. Maar ze zijn dat ding echt ongelofelijk aan het pushen, tot het vermoeiende aan toe. Ondertussen heb ik hem wel gezien hoor ![]() | |
BlackLining | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:05 |
Knutsel de knutsel ![]()
[ Bericht 18% gewijzigd door BlackLining op 24-01-2014 19:00:49 ] | |
Dekatria | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:23 |
Bringing the Bandit back ![]() Ga je eigenlijk de plekken op de tank/frame ook nog bijwerken? | |
BlackLining | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:34 |
In eerste instantie gewoon ff met blanke lak om roest buiten te houden. Kijken we later wel verder. Volledig fixen zit er financieel ff niet in. Is sowieso financieel niet aantrekkelijk, maar zo kan ik de kosten spreiden in plaats van een nieuwe motor te kopen. En met een deuk de tank kan ik rijden, met een kromme vork niet. Na het weekend verder met het motorblok. Eerst eens kijken of dat nog rond wil, zo ja koop ik een nieuwe carterhelft en nieuwe olie en probeer ik hem weer te starten. Lukt dat, dan ga ik verder met repareren. [ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 24-01-2014 19:53:16 ] | |
JAY-T | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:51 |
Nieuw speeltje, nu snel hopen op mooi weer ![]() ![]() | |
Nero22 | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:23 |
Serieus... Wat gaat er door je heen op zo'n moment dat je dit bedenkt? ![]() | |
punkmuis | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:52 |
Ik gok heel veel alcohol ![]() | |
Erasmo | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:47 |
Ik wou morgen bij Motorport een eenvoudige topkoffer halen voor achterop de Honda, zo'n ding kan er toch direct op gezet worden? | |
Dekatria | zaterdag 25 januari 2014 @ 07:30 |
Vaak moet je eerst een bevestigingsplaat achterop monteren. | |
Maegrim | zaterdag 25 januari 2014 @ 08:06 |
Gewoon met een paar spanbanden of een netje | |
Erasmo | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:25 |
Ok dan koop ik er volgende week wel een ![]() Wie had er ook alweer die goedkope handvatverwarming waar ie zo tevreden over was?
| |
Nero22 | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:44 |
Ik lees altijd iets over een föhn, dan zou de lijmlaag los moeten laten. Lijmrestjes kun je verwijderen met stickerverwijderaar of wasbenzine. Wel eerst proberen op een onopvallend plekje. | |
JAY-T | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:57 |
Stickers eerst verwarmen met een föhn. Truc is om het heel langzaam los te trekken, zo blijven ook de minste lijmresten achter. Wel oppassen met stickerverwijderaar enzo, wil nog wel eens de lak aantasten als die heel dun is of als het verkeerd wordt gebruikt. Lampenolie of WD40 werkt ook goed en tast de lak niet aan ![]() | |
kepler | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:57 |
Crap, accu leeg.ik heb zo'n vermoeden dat de spanningsregelaar weer kaduuk is... Probleem is dat mn druppellader nog bij mn moeder ligt ![]() | |
Nero22 | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:00 |
Aanduwen. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:04 |
Startkabels bedoel je ![]() Gewoon overbokken die handel. | |
BlackLining | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:06 |
Ik had die, maar die zijn alweer kapot ![]() Is ook niet gek natuurlijk, aangezien het handvat waar de bediening op zat eerst het linker handvat was, maar nu na wat klappen te hebben gehad rechts zit ![]() Van Dealextreme kwamen die dingen. Zo weer even naar de motorboer ![]() | |
Erasmo | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:32 |
Oja daar was wat mee ![]() Deze toch? http://dx.com/p/diy-elect(...)-251612#.UuOd0PvvJoI Ga later deze week wel met de stickert bezig, eerst nu wat rain-x op de kuip smeren ![]() | |
BlackLining | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:35 |
Die ja ![]() Edit: Waarom moet er rain-x op je kuip? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 25-01-2014 13:16:42 ] | |
kepler | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:08 |
Ja, zou allebei kunnen. Nu de tijd nog om het probleem te fixen ![]() | |
Nero22 | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:14 |
Zodat er geen druppels blijven staan als je hem parkeert? ![]() | |
BlackLining | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:19 |
![]() |