Tja.. Als we uit moeten gaan van jou mening komen we ook weinig verder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja.. Als we al uit moeten gaan van een pluim uit het nooroosten met een control die van het padje is..
Krijgen we dan toch winter?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
Nee, zelfs de control geeft zich gewonnen!
[ afbeelding ]
Wie weetquote:
Ben ik ff blij dat ik zo in t vliegtuig stapquote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Vorige 3 keer dat er een winterprik zou komen gebeurde er ook niets. Onzekerheid is nog tamelijk groot en ik denk eigenlijk dat alleen de temperatuur wat daalt en er geen serieus sneeuwgeweld kom.quote:
De control en oper zijn het betrouwbaarst alleen is er een maar. Er lopen 50 lijnen en als die bij elkaar in de buurt blijven is dat een waarschijnlijke richting qua temperatuur. Halverwege 22 / 23 januari zie je dat de groene lijnen steeds meer zich verspreiden. Dat betekend dan dus een hoge onzekerheid wat de temperatuur gaat doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, wederom... ik ben een leek. Maar welke lijn is nu het meest "betrouwbaar" in zo'n grafiek als hierboven?
Want ik zie een rood/paarse lijn die uiteindelijk steeds vrij normale wintertemps geeft van tussen 0 en +5 graden, maar tegelijkertijd duikt de blauwe lijn enorm omlaag en als die lijn dus gelijk zou hebben gaat het snachts rond de -10 worden?
Het gemiddelde. De stippellijnquote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, wederom... ik ben een leek. Maar welke lijn is nu het meest "betrouwbaar" in zo'n grafiek als hierboven?
Want ik zie een rood/paarse lijn die uiteindelijk steeds vrij normale wintertemps geeft van tussen 0 en +5 graden, maar tegelijkertijd duikt de blauwe lijn enorm omlaag en als die lijn dus gelijk zou hebben gaat het snachts rond de -10 worden?
Dat is nog eens een verandering, hier -12 overdag de hele week.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Wie weet![]()
Hier deze dagen nog zo'n 16 á 17 graden. Volgende week temperaturen rond het vriespunt en sneeuw
De control is juist niet betrouwbaar. En hoe verder deze afwijkt van de oper des te onbetrouwbaarder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
De control en oper zijn het betrouwbaarst alleen is er een maar. Er lopen 50 lijnen en als die bij elkaar in de buurt blijven is dat een waarschijnlijke richting qua temperatuur. Halverwege 22 / 23 januari zie je dat de groene lijnen steeds meer zich verspreiden. Dat betekend dan dus een hoge onzekerheid wat de temperatuur gaat doen.
Goffer dacht ik het eindelijk te begrijpen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
De control is juist niet betrouwbaar. En hoe verder deze afwijkt van de oper des te onbetrouwbaarder.
De control is gewoon één van de 50(?) leden, die uitgaat van dezelfde situatie als de oper. In een ideale situatie liggen de controle en oper dus op elkaar, want dat geeft aan dat de leden een 'betrouwbare' berekening uitvoeren. Als de control zoals nu een compleet verschillende situatie oplevert geeft dat aan dat niet alleen de randvoorwaarden gevoelig zijn (een spreiding in leden geeft dit aan), maar zelfs een andere berekeningsmethodiek/fijnheid al invloed heeft op de uitkomst. M.a.w de hele pluim is nutteloos vanaf het punt dat de control en oper niet consistent zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Goffer dacht ik het eindelijk te begrijpen.
Het moment dat de control onder nul duikt, staat daar niet op. In de 15-daagse van vanochtend gaat hij nog steeds voor -10...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |