Waar zou een kind met het iq van 68 beter toto rechten komen qua onderwijs, zmlk onderwijs of praktijkonderwijs?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:23 schreef Heroinjunk het volgende:
68 is nog net verstandelijk beperkt. Vanaf 70 ben je zwakbegaafd.
Plaatsing op een school voor ZMLK is afhankelijk van het IQ van het kind. Dit moet onder de 55 zijn of tussen de 55 en 70 met aanvullende problematieken.
Het IQ van de praktijkschoolleerling ligt tussen 60 en maximaal 75-80.
Astu.
Een kind met een IQ van 68 zonder andere problematiek, komt uberhaupt niet eens op een ZMLK school. Dus als het kind geen andere problematiek heeft, komt hij gewoon op een praktijkschool.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef hannekam het volgende:
[..]
Waar zou een kind met het iq van 68 beter toto rechten komen qua onderwijs, zmlk onderwijs of praktijkonderwijs?
vindt jij een iq van 68 laag?
Gezien het feit dat 100 gemiddeld is zou ik 68 wel laag noemen ja. Slechts 2% van de mensen heeft een IQ onder de 70. (bron)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef hannekam het volgende:
[..]
Waar zou een kind met het iq van 68 beter toto rechten komen qua onderwijs, zmlk onderwijs of praktijkonderwijs?
vindt jij een iq van 68 laag?
En wat als je iq 70 zit. een score van 68 komt daar in de buurt dus vindt jij 70 hoog?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:34 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Een kind met een IQ van 68 zonder andere problematiek, komt uberhaupt niet eens op een ZMLK school. Dus als het kind geen andere problematiek heeft, komt hij gewoon op een praktijkschool.
Verder vind ik 68 niet erg hoog nee.
Nee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:51 schreef hannekam het volgende:
[..]
En wat als je iq 70 zit. een score van 68 komt daar in de buurt dus vindt jij 70 hoog?
100 is het gemiddelde, dus alles daaronder is onmogelijk "hoog".quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:51 schreef hannekam het volgende:
[..]
En wat als je iq 70 zit. een score van 68 komt daar in de buurt dus vindt jij 70 hoog?
Praktijkschool, dat staat er al.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:58 schreef hannekam het volgende:
[..]
Met een iq van 70 komt je in aanmerking/voor welk type onderwijs?
maar een iq bandbreedte tussen 55-70 wijst uit dat er ook sprake moet zijn van een bijkomende problematiek zoals autisme, pdd nos.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Praktijkschool, dat staat er al.
veel op pratijk testen 'gewoon' rond de 73, dus daar pas je tussenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Praktijkschool, dat staat er al.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef hannekam het volgende:
[..]
maar een iq bandbreedte tussen 55-70 wijst uit dat er ook sprake moet zijn van een bijkomende problematiek zoals autisme, pdd nos.
Bij degene waar ik over sprak is er een score van 68 uitgekomen met daarbij depressie. maar degene is al volwassen dus zit niet meer in schoolperiode maar moet werk vinden.
Er moet geen sprake zijn, er kan sprake zijn. Maar vaak is het wel zo ja, en dan kunnen ze inderdaad ook terecht op een ZMLK-school. En als ik diegene was, zou ik eens gaan kijken bij de gemeente. Hier heet dat Atlant, geen idee hoe dat bij jullie heet. Of een cafe voor verstandelijk beperkten etc., er is best wel wat te vinden. Ik neem aan dat degene die je kent een diagnose heeft? Dan kan hij eventueel bij een instelling vragen, of zij iets weten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef hannekam het volgende:
[..]
maar een iq bandbreedte tussen 55-70 wijst uit dat er ook sprake moet zijn van een bijkomende problematiek zoals autisme, pdd nos.
Bij degene waar ik over sprak is er een score van 68 uitgekomen met daarbij depressie. maar degene is al volwassen dus zit niet meer in schoolperiode maar moet werk vinden.
Geen idee wat je hier mee probeert te zeggen, maar wat jij wil joh.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
veel op pratijk testen 'gewoon' rond de 73, dus daar pas je tussen
dat ts daar prima tussen past? dat zeg ik namelijkquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:05 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Er moet geen sprake zijn, er kan sprake zijn. Maar vaak is het wel zo ja, en dan kunnen ze inderdaad ook terecht op een ZMLK-school. En als ik diegene was, zou ik eens gaan kijken bij de gemeente. Hier heet dat Atlant, geen idee hoe dat bij jullie heet. Of een cafe voor verstandelijk beperkten etc., er is best wel wat te vinden. Ik neem aan dat degene die je kent een diagnose heeft? Dan kan hij eventueel bij een instelling vragen, of zij iets weten.
[..]
Geen idee wat je hier mee probeert te zeggen, maar wat jij wil joh.
Waarom quote je dan mij?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat ts daar prima tussen past? dat zeg ik namelijk
meid je bent 18 ofzo, wat houd je jezelf voorquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee sorry, ik loop hier al langer dan jij rond.
18 jaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
meid je bent 18 ofzo, wat houd je jezelf voor
Waarom is het dan relevant?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:03 schreef hannekam het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind je voornamelijk een vervelende user.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
kindje toch, voel je je aangevallen?
fanmail = pmquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:18 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind je voornamelijk een vervelende user.
in de vorige topics was het nog een neef?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:41 schreef hannekam het volgende:
[..]
Niet over me eigen maar praat gewoon algemeen.
Ik zit twee punten daaronder maar vind de score niet erg.
Regio amsterdam. een iq van 70 is niet gelinkt aan aangepast werkt, trouwensquote:Op zondag 19 januari 2014 13:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
in de vorige topics was het nog een neef?
Maar je hebt je antwoorden toch al? Waarom steeds nieuwe topics openen?
En je gaat toch niet eens meer naar school? Je zoekt werk
Als je IQ zo laag is dan zijn daar mensen voor die je daarbij helpen. Er zijn instanties waar je dan terecht kunt voor aangepast werk.
In welke regio woon je? Dan helpt iemand je vast wel even met het opzoeken en dan kun je morgen bellen.
http://www.pantaramsterdam.nl/page.ocl?pageid=9quote:Op zondag 19 januari 2014 17:22 schreef hannekam het volgende:
[..]
Regio amsterdam. een iq van 70 is niet gelinkt aan aangepast werkt, trouwens
Waarom zeg je telkens dat het niet laag is?quote:
Geen haat ofzo, mensen met een hoog IQ zijn niet meer waard dan mensen met een laag IQ.quote:Hoe moet je nu een bepaalde IQ score interpreteren? De onderstaande tabel is ontleend aan Resing en Blok (2002)1 en geeft een helder overzicht.
> 130 = Zeer begaafd
121-130 = Begaafd
111-120 = Boven gemiddeld intelligent
90-110 = Gemiddeld intelligent
80-89 = Beneden gemiddeld intelligent
70-79 = Zwak begaafd
Ongeveer 2% van de bevolking heeft een IQ score lager dan 69. Een dergelijke lage IQ score is vaak erg moeilijk te meten met een reguliere intelligentietest. Ook een hele hoge IQ score is niet nauwkeurig vast te stellen. Dit komt doordat je veel referentiemetingen nodig hebt om een bepaalde score betrouwbaar te kunnen vaststellen. Omdat hele hoge en hele lage IQ scores eenvoudigweg weinig voorkomen is dat moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |