abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135598474
Mijn vriend en ik zijn momenteel 2 jaar samen en wonen nu ongeveer 9 maanden samen. We hebben beiden een goede baan en ik heb nog nooit een reden gehad om jaloers te zijn of jaloers geweest. Kan heel veel hebben en heb nog nooit twijfels gehad.

Sinds een paar maanden is er een stagiaire bij hem op het werk. Ik weet van de verhalen dat ze goed met elkaar klikken en raakvlakken hebben. Nou, daar heb ik geen problemen mee. Maar nu dat ik weet, dat ze geregeld met elkaar gaan lunchen, bij elkaar zitten en de complete druppel: dat ze naar de bios zijn geweest, kan ik niet anders dan twijfels hebben en vraag mijzelf af of dit gegrond is of jaloezie.

Daarnaast weet ik (ook info van hem) dat ze na werktijd ook nog weleens wat gaan drinken op vrijdagmiddag. Ik weet dus echt niet of er wel of niet een reden is om jaloers te zijn. Ik heb haar opgezocht en nu dat ik weet hoe ze eruit ziet, is mijn gevoel alleen maar slechter geworden.

Hij vertelt mij namelijk wel veel, maar heb niet het gevoel alles. Het is dus niet zo dat hij erover liegt voor mijn gevoel.

Ik heb weleens dat de jaloerse gevoelens en dat het mij niet lekker zit, zo erg is, dat ik bijna niet in slaap kom, het maar door mijn hoofd blijft gaan en ik er zelfs buikpijn van krijg of misselijk word.

Moet ik hem vertrouwen en hem op zijn woord geloven dat ze vrienden zijn of moet ik de relatie uitmaken? Dit kost mij zoveel energie dat ik het gewoon niet meer trek en voor mijn gevoel op instorten sta.

Hoe moet ik hiermee omgaan.
pi_135598646
Wat zei je vriend toen je dit aan hem vertelde?
pi_135598660
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:38 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wat zei je vriend toen je dit aan hem vertelde?
pi_135598691
Praat erover met hem?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_135598784
Ik zou voordat je allerhande stappen gaat nemen eens met hem praten hierover.
Ja doei.
pi_135598926
Ik heb hem al gevraagd hoe het precies zit tussen hun en omdat hij gewoon verteld wat ze gedaan hebben vind ik het heel erg moeilijk om hierover te beginnen. Ik durf de confrontatie niet aan te gaan, deels uit angst en schaamte.
pi_135598977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:45 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb hem al gevraagd hoe het precies zit tussen hun en omdat hij gewoon verteld wat ze gedaan hebben vind ik het heel erg moeilijk om hierover te beginnen. Ik durf de confrontatie niet aan te gaan, deels uit angst en schaamte.
Als je dat al van jezelf weet, wat zoek je hier dan nog extra?

Je weet waarom je het niet durft. Tijd om die oorzaken onder ogen te zien en aan te vechten. Niemand hier kan je het beste vertellen hoe, dat kun je alleen zelf ondervinden.
pi_135599019
Lekker uitmaken op basis van je eigen jaloezie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:52:07 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135599146
Zal vast helemaal aan mij liggen, maar als je een vriendin hebt, ga je toch niet met andere chicks naar de bioscoop?
pi_135599215
Ik zou ook deels willen weten wat anderen hiervan vinden, dat ze zo met elkaar omgaan en wat anderen zouden doen. Twijfel namelijk ontzettend aan mijzelf en weet niet of het terecht of onterecht is. Door al die twijfels voel ik me ook niet meer mezelf, ben minder zelfverzekerd, durf zelfs minder risico te nemen op mijn werk en ben ik emotioneler dan normaal.

Voor mijn gevoel is dit gewoon niet normaal.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:55:56 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135599256
Naar de bioscoop gaan met een stagiaire is ook niet normaal. Maar praat er anders eerst even over?
pi_135599270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef zonneschijn10 het volgende:

Ik heb weleens dat de jaloerse gevoelens en dat het mij niet lekker zit, zo erg is, dat ik bijna niet in slaap kom, het maar door mijn hoofd blijft gaan en ik er zelfs buikpijn van krijg of misselijk word.

Moet ik hem vertrouwen en hem op zijn woord geloven dat ze vrienden zijn of moet ik de relatie uitmaken? Dit kost mij zoveel energie dat ik het gewoon niet meer trek en voor mijn gevoel op instorten sta.

Hoe moet ik hiermee omgaan.
Heb je verschillen opgemerkt bij hem in bed of zo? Doet hij anders? Hebben jullie minder seks? Ik bedoel hoe is jullie relatie over het algemeen de laatste tijd?

Als je hierdoor echt niet kunt slapen, dan zou ik het toch overwegen om het uit te maken, want dan vertrouw je hem niet.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135599284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:54 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik zou ook deels willen weten wat anderen hiervan vinden, dat ze zo met elkaar omgaan en wat anderen zouden doen. Twijfel namelijk ontzettend aan mijzelf en weet niet of het terecht of onterecht is. Door al die twijfels voel ik me ook niet meer mezelf, ben minder zelfverzekerd, durf zelfs minder risico te nemen op mijn werk en ben ik emotioneler dan normaal.

Voor mijn gevoel is dit gewoon niet normaal.
Laat je je keuzes altijd afhangen van wat anderen erover denken? Leef jij anderen hun levens of leef je je eigen leven?
Door de verschillende ongeïnformeerde meningen van anderen krijg je alleen nog maar meer twijfel. Doe het jezelf niet aan, sluit Fok! voor vandaag en ga praten met je vriend erover. Gooi alles en alles eruit en zie hoe dat gaat. Leer van de situatie (sowieso) en ga verder met je leven/relatie.

Hoe langer je het uitstelt, hoe slechter je je voelt en hoe meer je er tegenop ziet. Een confrontatie is altijd kut bij zoiets maar het moet. Beter nu dan later.

Go!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:57:19 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_135599299
Wat maakt het uit wat anderen vinden. Jij voelt je toch rot?
Dan moet jij er ook wat aan doen.
Of de confrontatie volledig aangaan of er voor kiezen om niet verder te gaan met je vriend.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:58:13 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135599332
TS vraagt naar de mening van anderen omdat ze zelf dus niet goed weet of dit normaal/acceptabel is.

En dat zal per persoon en per relatie verschillen.
pi_135599378
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:58 schreef Yi-Long het volgende:
TS vraagt naar de mening van anderen omdat ze zelf dus niet goed weet of dit normaal/acceptabel is.

En dat zal per persoon en per relatie verschillen.
En maar 1 manier voor TS om daar achter te komen.
Talk to the dude.
pi_135599458
Volgens mij mag je best tegen je vriend zeggen dat je jaloerse gevoelens hebt bij zijn verhalen. Hij heeft een relatie met jou, en daar moet jij EN hij aan werken. Dus moet je dit beide serieus nemen...
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:03:35 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135599509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Talk to the dude.
Uiteraard.
pi_135599541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Talk to the dude.
Niet per se, ze voelt zich rot en haar vriend kan haar volgens me niet geruststellen hoor. Dat heeft hij al geprobeerd. Ze zou beter aan haar zelfvertrouwen werken e.d. Als je altijd anderen nodig hebt om je beter te voelen is dat teken van emotioneel instabiliteit en dan mag Jan en allemaal nog 10 keer roepen dat er niets aan de hand is, ze zal toch onzeker blijven. Dus in mijn visie zou TS beter aan zichzelf werken en zich dus focussen op zichzelf en niet op hem. Misschien krijgt ze wel zelfinzicht door haar topic.
pi_135599577
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:55 schreef Twiitch het volgende:
Naar de bioscoop gaan met een stagiaire is ook niet normaal. Maar praat er anders eerst even over?
Niet normaal? Ze maakt van een mug een olifant.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:10:24 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135599728
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:05 schreef Greyson het volgende:

[..]

Niet normaal? Ze maakt van een mug een olifant.
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wanneer je in een relatie zit ja.
Zelfs zonder relatie vind ik het niet passen, een stagiaire moet je begeleiden, niet daten.
pi_135599749
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:04 schreef complicate het volgende:

[..]

Niet per se, ze voelt zich rot en haar vriend kan haar volgens me niet geruststellen hoor. Dat heeft hij al geprobeerd. Ze zou beter aan haar zelfvertrouwen werken e.d. Als je altijd anderen nodig hebt om je beter te voelen is dat teken van emotioneel instabiliteit en dan mag Jan en allemaal nog 10 keer roepen dat er niets aan de hand is, ze zal toch onzeker blijven. Dus in mijn visie zou TS beter aan zichzelf werken en zich dus focussen op zichzelf en niet op hem. Misschien krijgt ze wel zelfinzicht door haar topic.
Het is helemaal niet duidelijk te halen uit wat TS verteld dat ze haar vriend alles heeft verteld m.b.t. haar gevoelssituatie en ik heb ook nergens uit kunnen halen dat haar vriend geprobeerd heeft haar gerust te stellen. Sowieso kan dit pas volledig als TS zelf eerst volledig open is.
Zoals het nu overkomt heeft TS gevraagd wat ze zoal zijn wezen doen en heeft hij dat uitgelegd.
Onzekerheid verminderd alleen als je jezelf in situaties stort waaruit blijkt dat je onzekerheid nergens voor nodig bleek. Positieve ervaringen simpel gezegd.
Dat kan toch echt alleen door de confrontatie aan te gaan.
pi_135599964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:10 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het is helemaal niet duidelijk te halen uit wat TS verteld dat ze haar vriend alles heeft verteld m.b.t. haar gevoelssituatie en ik heb ook nergens uit kunnen halen dat haar vriend geprobeerd heeft haar gerust te stellen. Sowieso kan dit pas volledig als TS zelf eerst volledig open is.
Zoals het nu overkomt heeft TS gevraagd wat ze zoal zijn wezen doen en heeft hij dat uitgelegd.
Onzekerheid verminderd alleen als je jezelf in situaties stort waaruit blijkt dat je onzekerheid nergens voor nodig bleek. Positieve ervaringen simpel gezegd.
Dat kan toch echt alleen door de confrontatie aan te gaan.
Onzeker zijn, word je niet plots door zo iets. Ze was/is zelfs gaan opzoeken hoe stagiaire eruit ziet! Ze was al onzeker voordat dit gebeurde. TS komt bij mij over als een onzeker persoon en ze zou daar sowieso aan moeten werken. Bovendien, zoals ik eerder zei, als je echt niet kunt slapen van zo iets, dan maak je er beter een einde aan. Ik durf wedden dat een gesprek met hem haar niet plots beter (lees: zelfzeker) zal maken, beter moet ze gewoon haar onzekerheid confronteren.
pi_135600079
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:16 schreef complicate het volgende:

[..]

Onzeker zijn, word je niet plots door zo iets. Ze was/is zelfs gaan opzoeken hoe stagiaire eruit ziet! Ze was al onzeker voordat dit gebeurde. TS komt bij mij over als een onzeker persoon en ze zou daar sowieso aan moeten werken. Bovendien, zoals ik eerder zei, als je echt niet kunt slapen van zo iets, dan maak je er beter een einde aan. Ik durf wedden dat een gesprek met hem haar niet plots beter (lees: zelfzeker) zal maken, beter moet ze gewoon haar onzekerheid confronteren.
:')
pi_135600091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:19 schreef Oognip het volgende:

[..]

:')
Omdat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties