quote:
Vandaag zei hij nog in de krant dat hij niet kan wachten om donderdag live op te treden.

. Hoe kun je die show dan hebben gezien?
Herman Finkers over oudejaarsconference: 'Ik heb er ontiegelijk veel zin in'
ALMELO - Pal voor zijn allereerste oudejaarsconference is Herman Finkers uitgeroepen tot de beste cabaretier van Nederland. Dat is de uitslag van het humoronderzoek van tv-zender Comedy Central. Finkers is er blij mee.
Bekijk ook...
'Herman Finkers grappigste cabaretier van Nederland'
15 hilarische uitspraken van Herman Finkers
15 hilarische uitspraken van Herman Finkers
„Ik vind het wel een eer, zo op mijn oude dag. Ik ben 61 dus niet meer piep. Naar deze zender kijkt toch een overwegend jong publiek. Dat betekent dat mijn humor niet aan één generatie gebonden is en dat is toch eervol. En de timing ook prachtig, zo vlak voor mijn oudejaarsconference. Een extra stimulans om er wat moois van te maken.”
Avondmens
Finkers is nu al in Leiden, vanwaar de show donderdagavond live wordt uitgezonden. „Ik heb er ontiegelijk veel zin in. Ik popel. Ik tel de dagen af. Wat mij betreft was het vorige week al zover. We beginnen om half elf ’s avonds en dat is een tijdstip dat mij als avondmens heel goed ligt. Dan word ik eigenlijk pas goed wakker, dus dat belooft wat. Normaal gaat het doek om acht uur op. Maar thuis zit ik dan heel kalm op de bank om het eten te laten zakken. Wat mij betreft begint elke show om half elf.”
Actualiteit
De cabaretier schetst hoe hij met ‘veel plezier’ de show schreef, waarbij alles als een gave puzzel op z’n plek viel. „Het enige nadeel van een oudejaarsshow is dat hij nooit af is. Je bent wel de hele tijd verplicht de journaals te volgen. Maar uiteindelijk bleek het raamwerk van de show helemaal te passen. Er waren verschillende momenten waarin ik nog een gaatje had, of een pointe miste. En dan gebeurde er precies iets wat ik nodig had. Het leek alsof de actualiteit zich aanpaste aan mijn programma. Op deze show rust absoluut een zegen.”