Wat betreft lastiger: moet ik nog uitleggen waarom acceptgiro lastiger is dan internetbankieren? Ik kan met mijn telefoon in ongeveer 20 seconden een geldbedrag overmaken, Ideal kost ongeveer 30 seconden, traditioneel internetbankieren ongeveer een minuut. Een acceptgiro kost mij minimaal een kwartier om naar de bank te brengen, en je zit altijd te klieren met invullen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb mn acceptgiro bij de bank in de bus gedaan, niet op de postbus oid.
Maak dan een cent over naar een willekeurig rekeningnummer van familie/vriend/fokker. Lukt dat, dan snap je het principe, en gaat die toekomstige ideal-betaling een stukje makkelijker.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ehhh? Welke andere rekening?
Heb maar 1 rekening..
Ga liever niet kloten met geld verder..
Mensen sleuren mij echt niet van mn fiets op weg naar de bank, en trouwens ze weten uberhaupt niet dat ik acceptgiro in mn jas heb zitten of wel..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:26 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wat betreft lastiger: moet ik nog uitleggen waarom acceptgiro lastiger is dan internetbankieren? Ik kan met mijn telefoon in ongeveer 20 seconden een geldbedrag overmaken, Ideal kost ongeveer 30 seconden, traditioneel internetbankieren ongeveer een minuut. Een acceptgiro kost mij minimaal een kwartier om naar de bank te brengen, en je zit altijd te klieren met invullen.
Wat betreft veiligheid: internetbankieren is een erg veilige methode om je geld te versturen, mits je gewoon je verstand gebruikt en niet klikt op dubieuze e-mails van Nigeriaanse afzenders. Het hele protocol zorgt er voor dat statistisch gezien de kans kleiner is op inbraak dan de kans dat jij van je fiets wordt gesleurd op weg naar de bank. Dit verschilt een beetje per bank, maar in het uiterst zeldzame geval van inbraak vergoedt de bank vrijwel altijd de schade, tenzij je extreem nalatig bent geweest.
Geen spaarrekening is juist gevaarlijker als ze je pas skimmenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, kan niet sparen.
Besides, juist spaarrekening is gevaarijk omdat ze dan met jouw geld gaan lopen gokken.
Nee ik ga liever niet klooien, geen zin in problemen krijgen met mn betalingen etc.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Maak dan een cent over naar een willekeurig rekeningnummer van familie/vriend/fokker. Lukt dat, dan snap je het principe, en gaat die toekomstige ideal-betaling een stukje makkelijker.
Nee, kun je nagaan hoe klein de kans is dat je geld gestolen wordt tijdens een digitale transactiequote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mensen sleuren mij echt niet van mn fiets op weg naar de bank, en trouwens ze weten uberhaupt niet dat ik acceptgiro in mn jas heb zitten of wel..
Ik weet waar ik op letten moet bij automaten, ik 'zie of het niet klopt of wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Geen spaarrekening is juist gevaalijker als ze je pas skimmen
welke problemen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik ga liever niet klooien, geen zin in problemen krijgen met mn betalingen etc.
Die skim apparaatjes zie je ECHT niet hoor, ze maken extreem goede namaak die je never nooit herkent als klant.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik weet waar ik op letten moet bij automaten, ik 'zie of het niet klopt of wel.
En trouwens, ik kom niet veel buiten heerenveen en kom ik dat wel dan is dat wss lwd en dan gebruik ik geen atms.
Dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Geen spaarrekening is juist gevaarlijker als ze je pas skimmen
Tis sowieso dom om al het geld digitaal te zetten, 1x ligt de stroom er af en de hele wereld staat droog brood te eten.. Of een zonnestorm/vlam dat alle electronica platgooit.(wat gaat komen trouwens, sterker nog die had een jaar geleden al kunnen komen dus we zijn daar over tijd mee)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nee, kun je nagaan hoe klein de kans is dat je geld gestolen wordt tijdens een digitale transactie
Als ik iets fout doe en betalingen in de war raken oid, dan zit ik met de gebakken peren. Als een bankmedewerker een foutje maakt kan ik al vaak genoeg op de blaren zitten dus riskeer liever niks.quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Tis sowieso dom om al het geld digitaal te zetten, 1x ligt de stroom er af en de hele wereld staat droog brood te eten.. Of een zonnestorm/vlam dat alle electronica platgooit.(wat gaat komen trouwens, sterker nog die had een jaar geleden al kunnen komen dus we zijn daar over tijd mee)
vriend ik ging maar bij ÉEN ATM pinnen altijd, maar die is nu weg.. die was van de friesland en dan kon je makkelijk je saldo zien, dat kan dus niet in de rabobank dus zelfs toen de friesland bij de rabobank inzat ging ik nog naar die atm, en die atm kende ik goed genoeg om te zien of daar mee geklooid was. Verder pin ik alleen 'in winkels.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:30 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Die skim apparaatjes zie je ECHT niet hoor, ze maken extreem goede namaak die je never nooit herkent als klant.
En de bank gokt niet met je spaargeldZet dat aluhoedje eens af.
Hoe denk jij dat rente/sparen werkt slimbo... Dat komt allemaal van met het kapitaal investeren in bedrijven, dat is gokken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:30 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Die skim apparaatjes zie je ECHT niet hoor, ze maken extreem goede namaak die je never nooit herkent als klant.
En de bank gokt niet met je spaargeldZet dat aluhoedje eens af.
Een Ideal betaling verkloten lijkt me vervelender dan een gift (van een cent).quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik iets fout doe en betalingen in de war raken oid, dan zit ik met de gebakken peren. Als een bankmedewerker een foutje maakt kan ik al vaak genoeg op de blaren zitten dus riskeer liever niks.
Hoe verklooi ik dat dan als ik alleen zon code moet invoeren?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Een Ideal betaling verkloten lijkt me vervelender dan een gift (van een cent).
Maak je geen zorgen man. Probeer het gewoon.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe verklooi ik dat dan als ik alleen zon code moet invoeren?
Of moet ik daar ook mn iban nummer invoeren? :/ zucht
Sorry, maar ik ben je vriend niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vriend ik ging maar bij ÉEN ATM pinnen altijd, maar die is nu weg.. die was van de friesland en dan kon je makkelijk je saldo zien, dat kan dus niet in de rabobank dus zelfs toen de friesland bij de rabobank inzat ging ik nog naar die atm, en die atm kende ik goed genoeg om te zien of daar mee geklooid was. Verder pin ik alleen 'in winkels.
En een enkele keer op een terras met zo'n ding wat een ober bij zich heeft met zon pen.
Ik weet dat de banken investeren, maar de overheid garandeert altijd de eerste 100.000 euro als een bank failliet zou gaan. Dus als je meer dan 100.000 euro op jouw ene rekening hebt staan dan loop je een risico, maar gezien je zwakzinnige opmerkingen vermoed ik dat jij niet zo'n carrière man bentquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat rente/sparen werkt slimbo... Dat komt allemaal van met het kapitaal investeren in bedrijven, dat is gokken.
Nee dat kan niet, ik heb niet genoeg geld om het te verspreidenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:37 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ben je vriend niet.
Maar prima dat jij graag alleen 1 betaalrekening hebt, als al je geld geskimt is dan hebben wij je gewaarschuwd. Daarbij kan je, als je toch zo bang bent beter je geld verspreiden over meerdere banken en rekeningen.
[..]
Ik weet dat de banken investeren, maar de overheid garandeert altijd de eerste 100.000 euro als een bank failliet zou gaan. Dus als je meer dan 100.000 euro op jouw ene rekening hebt staan dan loop je een risico, maar gezien je zwakzinnige opmerkingen vermoed ik dat jij niet zo'n carrière man bent
Dan loop je ook geen risico als je een spaarrekening opentquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, ik heb niet genoeg geld om het te verspreiden
Dude ik kan nieteens sparen, wat moet ik met een spaarrekening...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:43 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Dan loop je ook geen risico als je een spaarrekening opentNu wel.
Zorgen dat je niet geskimt wordt, 'dude'.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dude ik kan nieteens sparen, wat moet ik met een spaarrekening...
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:03 schreef Joe-Momma het volgende:
Jip zei tegen Janneke. Ik ga internetbankieren bij de Rabobank.
Toen zei Janneke. Hoe dan?
Jip pakte zijn randomreader en zijn bankpas. Surfte met zijn laptop telefoon of tablet naar www.rabobank.nl en drukte op inloggen. Stak zijn bankpas in de randomreader drukte op de i en toetste zijn pincode in. In het scherm van de randomreader stond een code. Die vulde hij in op de aangegeven plaats op het scherm en toen was hij ineens op zijn persoonlijke rabobankpagina.
Zo dat was hoofdstuk 1 van Jip en Janneke gaan internetbankieren.
Toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies zo het verhaaltje uit.
Morgen hoofdstuk 2. Hoe moet Jip via internetbankieren een rekening betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |