Mail correspondentie ons bedrijf:
Beste X,
Het klopt dat het protocol voorschrijft dat slechts de Nederlandse vlag half stok dient te hangen indien leden van de Koninklijke familie overlijden. Enkel de etiquette schrijft voor met enige soberheid rekening te houden.
Veel bedrijven hebben daarom hun bedrijfsvlag verwijderd, vervangen door de Nederlandse vlag of een combinatie daarvan.
Dit bedrijf is, net als alle niet overheidgerelateerde bedrijven, uiteraard geheel vrij om zich hiervan te distantiëren.
Met vriendelijke groet,
(Monaco)
From:(X)
Sent:maandag, 07 oktober, 2002 10:18
To:(Monaco)
Subject:RE: Vlag
Slechts de NEDRELANDSE vlagen worden halfstok gehangen en die hebben we niet hangen
-----Original Message-----
From:(Monaco)
Sent:maandag 7 oktober 2002 9:44
To:(X)
Subject:Vlag
Importance:High
In verband met het overlijden van Prins Claus lijkt het mij gepast als ook dit bedrijf haar vlaggen verwijderd.
Met vriendelijke groet,
(Monaco)
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:15 schreef dolle_hond het volgende:
Hebben vlag halfstok
quote:Collega!
Op maandag 7 oktober 2002 11:28 schreef Trance-Force het volgende:
Hier bij Shell Nederland Pernis, hangt ook geen bedrijfsvlag. Wel de Nederlandse vlag, half stok.
Op de vestiging in Capelle a/d IJssel hangt 'ie ook half stok.
In het algemeen geldt overigens dat wanneer je vlag niet half stok kan, je 'm volledig mag hijsen met een zwarte wimpel, en niet zoals bij het Ministerie van Buitenlandse zaken met een oranje wimpel (is er iemand jarig ofzo?)
quote:Prins Constantijn is morgen jarig, hij heeft alleen gevraagd om de vlaggen halfstok te laten morgen.
Op donderdag 10 oktober 2002 21:35 schreef Memmel het volgende:[..]
Collega!
Op de vestiging in Capelle a/d IJssel hangt 'ie ook half stok.
In het algemeen geldt overigens dat wanneer je vlag niet half stok kan, je 'm volledig mag hijsen met een zwarte wimpel, en niet zoals bij het Ministerie van Buitenlandse zaken met een oranje wimpel (is er iemand jarig ofzo?)
En als je vlag niet halfstok kan moet je hem helemaal niet buiten hangen, hoe het dan met een wimpel zit weet ik niet.
Bij ons is aan één van drie vlaggenmasten een Nederlandse vlag halfstok vanaf maandag. De twee andere vlaggenmasten zijn kaal.
En eigenlijk vind ik het allemaal prima.
Volgens mij hebben we btw geeneens een Nederlandse vlag hier, danwel een vlaggemast.
Zoals het hoort imo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |