Mjah, de lamp is dan een paar minuten aan voordat hij weer uitgaat, beetje stom om een kwartier bezig te zijn met standen testenquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:37 schreef GunBee... het volgende:
verschillende standen van de slider uitproberen??
de nulleider (blauw) is hier alleen maar voeding voor de sensor,quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:06 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik neem aan dat er ook nog ergens een lichtschakelaar zit gezien de schakeldraad. Indien ja gewoon de lamp / bewegings sensor ding van het plafond afrukken en een lamp aansluiten op de blauwe en zwarte draad.
Ik ging er van uit dat het de lamp een was met de sensor ineen, als de lamp op een andere plek hangt dan klopt jouw beschrijving inderdaad. Kwestie van Attema uitbreidingsdoos monteren, stuk K25 goot, hoekstukje en weer stuk goot, schakelaar bevestigen, draden netjes in de centraaldoos lassen met steekklemmen of lasdoppen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:12 schreef densmee het volgende:
[..]
de nulleider (blauw) is hier alleen maar voeding voor de sensor,
deze kun je ongebruikt laten zitten, het enige wat je moet doen is een schakelaar te maken tussen de fase (bruin) en schakeldraad (zwart)
schakelaar aan het plafond is niet echt handig dus zul je een schakelaar die op afstand bedienbaar is moeten kopen
Ja precies, dat werd hier zelfs nog bij de bezichtiging van het appartement gezegdquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:52 schreef cvboer het volgende:
Wie bedenkt zoiets?Hier op kantoor hebben ze een op het toilet gemonteerd, zit je (uitgebreid) te schijten, gaat het licht uit...
Ik had het wel geweten, sensor verwijderen, ontvanger met draadloze wandschakelaar erop.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:47 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ja precies, dat werd hier zelfs nog bij de bezichtiging van het appartement gezegd![]()
Het stomste is nog dat er ook geen extra handmatige knop is voor als je gewoon zelf wil schakelen, het kan alleen met die sensor, ik ben de laatste tijd steeds de stop in de meterkast aan het omzetten 's avonds zodat ik niet word verblind als ik 's nachts even naar de wc gar/firstworldproblems
Haha, ik ken het verhaal. Bij mij is het precies het zelfdequote:Op donderdag 16 januari 2014 20:52 schreef cvboer het volgende:
Wie bedenkt zoiets?Hier op kantoor hebben ze een op het toilet gemonteerd, zit je (uitgebreid) te schijten, gaat het licht uit...
Nog makkelijker, hoef je ook niet te prutsen met gootjes etc. Kwestie van aansluiten in de centraaldoos en de schakelaar ergens vastplakken toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:05 schreef cvboer het volgende:
ontvanger met draadloze wandschakelaar erop.
Let je er wel op dat die geschikt is voor vochtige ruimtes! (anders ontvanger BOVEN plafond en de schakelaar buiten de douchequote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:11 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ga inderdaad zo'n ontvanger met draadloze wandschakelaar halen, kost ook maar iets van 20 euro, valt me nog best mee.
Eindelijk douchen zonder tussendoor te zwaaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |