sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 15:04 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 02. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 03. Nico Rosberg 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 07. Romain Grosjean 08. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 09. Jenson Button WDC 2009 10. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 11. Nico Hulkenberg 12. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 14. Adrian Sutil 15. TBA Kanshebbers: Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde. ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 16. Jean-Éric Vergne 17. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 18. Felipe Massa 19. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 20. Jules Bianchi 21. TBA Kanshebbers: Max Chilton, Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 22. TBA 23. TBA Kanshebbers: Charles Pic, Giedo van der Garde, Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd Verwachte uiterlijk voor de 2014 wagens. ![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 16 januari 2014 @ 15:25 |
| |
Marks | donderdag 16 januari 2014 @ 16:50 |
Rustig omtrent hem, maar opdat wij niet vergeten![]() | |
Funzel | donderdag 16 januari 2014 @ 16:51 |
Blijft een mooi moment ja. ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 16:58 |
Geen Oscarnominaties voor Rush. ![]() | |
SiGNe | donderdag 16 januari 2014 @ 17:06 |
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen.. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 16 januari 2014 @ 17:08 |
Ik vond de CGI en special effects anders niet zo bijzonder, en bij tijden ronduit slecht. In elk geval niet zo goed als de genomineerden die ik gezien heb. | |
Geralt | donderdag 16 januari 2014 @ 17:09 |
Goed nieuws. Vettel is vader geworden. Doorgaans scheelt dat 1 of 2 tienden onbewust. Hopelijk wat minder vaak die klotevinger van hem komend seizoen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 17:10 |
Ik verwachtte er meer een voor Daniel Bruhl, maar die is vervangen door Jonah Hill in vergelijking met de Golden Globes. | |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 17:13 |
Amerikaanse team zou Haas Racing zijn. En de voormalige teambaas Colin Kolles. Haas Racing is van Gene Haas, een Nascar teameigenaar. Kolles zou met zijn eigen team (actief in o.a. Le Mans Series) de Formule 1 in willen en ook Stefan GP lijkt mee te bieden. Edit: Nu ook op de blog van Adam Cooper
[ Bericht 35% gewijzigd door sasquatsch op 16-01-2014 17:28:07 ] | |
Sinister-D- | donderdag 16 januari 2014 @ 18:36 |
Stefanovic en zijn StefanGP ![]() Gaan ze weer pretenderen een F1 team te zijn door te poseren langs een Toyota-chassis, en een overgespoten chassis te tonen in een verder totaal lege fabriek ![]() En die boef van een Kolles wéér terug ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 18:43 |
Lotus door alle crashtests heen gekomen
| |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 19:13 |
Ron Dennis terug als CEO van de McLaren Group en vervangt daarmee Martin Whitmarsh. Diens rol als teambaas lijkt hiermee voorbij.
| |
Geralt | donderdag 16 januari 2014 @ 19:19 |
Hmz, ik weet niet wie ik meer mocht; Whtimarch of Dennis. ![]() | |
Nober | donderdag 16 januari 2014 @ 20:25 |
Dacht dat ze morgen al gingen testen. 2014 car launch schedule January 24: McLaren MP4-29 - Online January 25: Ferrari - Online. January 28: Red Bull RB10, Mercedes W05 and Caterham - Jerez February: Lotus E22 - Pre-Bahrain test 2014 pre-season test schedule January 28-31: Jerez, Spain February 19-22: Bahrain International Circuit, Bahrain February 27: March 2 - Bahrain International Circuit, Bahrain | |
JohnB52 | donderdag 16 januari 2014 @ 23:48 |
Ja met Maldonado is het onmogelijk om niet door alle crashtests heen te komen ;-) | |
Schunckelstar | vrijdag 17 januari 2014 @ 07:09 |
Ik vind whitmarch toch wel stukken symphatieker ![]() Heb ook het idee dat de coureurs iets vrijer gelaten worden onder zijn leiding. Dennis vond ik een vrije strenge, starre teambaas | |
Tarado | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:24 |
Ben het wel met je eens, Dennis vind ik een eng mannetje maar op zich geen vreemde beslissing want het was afgelopen jaar natuurlijk diep treurig voor McLaren begrippen | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:31 |
Ron als Directeur , Ross Brawn beslist in de zomer en Honda in 2015 ? Ik zie een mooie combi ![]() | |
Rossdale | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:33 |
Dat zou wel mooi passen inderdaad haha ![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 09:36 |
Ik vind Dennis ook geen fijne man, heeft in tegenstelling tot Whitmarch juist iets heel onsympathieks over zich, maar wel een man met een winnaars mentaliteit en dat mist Martin toch behoorlijk heb ik het idee. Veel te lief en vergevingsgezind en gebrek aan visie. In die rol als teambaas heb je het beste van beide nodig. Sympathiek maar ook streng en knopen door kunnen hakken. Whitmarch heeft het naar mijn idee veel te veel op een beloop gelaten. Seizoen 2013 had er veel en veel anders uitgezien onder Ron's leiding. | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 10:12 |
ik lees op diverse nieuws sites dat ron ook zeeeeeeeeeer veel interesse heeft in Ross ![]() | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 11:33 |
Is ross niet ietwat overrated? | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 12:15 |
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid. Ik denk dat die man , samen met adrian newey de 2 meest briljante mensen uit de f1 zijn. | |
sasquatsch | vrijdag 17 januari 2014 @ 12:20 |
Vergeet Rory Byrne niet, die samen met Brawn verantwoordelijk was voor de wereldtitels van Schumacher. | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 12:23 |
Ook een goede vent ja. Las laatst dat die onwijs bezig is geweest met de auto voor dit jaar ook. ![]() | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:25 |
Ik baseer dit op 2 dingen: 1) Bij Mercedes kon hij in ieder geval het verschil niet maken. Misschien dat het racen van 10/15 jaar geleden beter bij zijn tactisch inzicht aansloot. 2) Zeeeeeer informatief interview met Eddie Irvine (F1 legends, afgelopen zondag op Sport1) waarin hij stelt dat het succes van Ferrari destijds zeker niet door Brawn kwam. Dit was een middelmatige engineer. Dat geloof ik ook wel en denk dat het ook gaat om een mix. Alleen een Ross Brawn kan geen wonderen verrichten, zoals ook alleen een Vettel niet genoeg is om kampioen te worden. | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:32 |
Oh nee hij niet alleen ![]() Doe mij de combinatie Adrian Newey / Ross Brawn / Vettel / Alonso Svp ![]() | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:33 |
Dan wordt Vettel WEER kampioen ![]() ![]() | |
Joene | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:34 |
Dat kan ja . of Alonso . Maar dan heb je wel een briljante combinatie aan echte specialisten. ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:42 |
Dat dacht ik ook, totdat bleek dat 'Tooned' ook door Dennis bedacht is. Had ik totaal niet van hem verwacht! | |
Peterselieman | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:43 |
Tooned is geweldig ![]() | |
IkWilbert | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:45 |
Kobayashi, Van der Garde enFrijns in 2014 bij Caterham In ieder geval volgens speedweek.com (in het duits) http://www.speedweek.com/(...)o-fuer-Caterham.html | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 13:49 |
![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02 |
Dat zou toch echt ganz toll zijn zeg ![]() ![]() En Frijns met veel trainings tijd op de vrijdagen.. Zou echt enorm mooie line-up zijn voor het team maar ook voor de F1 op zich, dat talent nog wel de ruimte krijgt, bij notabene één van de kleinste teams. | |
Beach | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:46 |
mooi antihotlink plaatje | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 15:56 |
Zo beter? ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:17 |
Sauber presenteert online nieuwe auto op 26 januari | |
Tarado | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:19 |
![]()
| |
Tarado | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:23 |
| |
Fir3fly | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:40 |
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt. | |
Marks | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:43 |
En Nyck de Vries als 2e rijder. ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:48 |
Met een beetje geluk kan Verstappen nog tegen Alonso racen ![]() Dan zouden Alonso, Kimi en Button zowel tegen Jos als tegen zijn zoon geraced hebben als ze nog een jaartje of 3 doorgaan ![]() Is dat eigenlijk al vaak voorgekomen? Dat er dus coureurs zijn die tegen iemand geraced hebben en later in hun carrière tegen de zoon van die iemand racen? ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:54 |
Volgens mij heeft Prost tegen Mario en Michael Andretti geracet. | |
H_T | vrijdag 17 januari 2014 @ 16:59 |
Met Robert Downey Jr. als Fernando Alonso | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:04 |
Riccardo Patrese ook nog, maar die was net te laat (1977) om tegen Graham en Damon Hill te racen. | |
Geralt | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:08 |
Wie is Kimi? Ik ken de kop wel, maar kom niet op de naam. Wel een goeie soep ![]() | |
H_T | vrijdag 17 januari 2014 @ 17:13 |
Daar kwam ik ook niet helemaal uit, daarom had ik die niet genoemd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:01 |
ik zie het zo gebeuren, te meer Honda meteen in het eerste jaar wil scoren | |
Fir3fly | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:05 |
Ik heb geleerd om geruchten eigenlijk altijd meteen te geloven, hoger succespercentage ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:12 |
Bepaalde geruchten moet je wel geloven, anderen kun je gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen. Hoe langer je het nieuws volgt, hoe beter je dat in kunt schatten | |
Nober | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:44 |
Alonso blijft bij Ferrari. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:54 |
Mijn onderbuik gevoel zegt dat ook. Hij wil kostte wat kost die 3de titel hebben, en wilt dat perse in die rooie bak doen. Of ik moet kakken, dat kan ook ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:57 |
Weer een valse start voor McLaren dit jaar: McLaren komt niet door crashtest FIA | |
Fir3fly | vrijdag 17 januari 2014 @ 21:01 |
In een en dezelfde zin doe je het een keer goed en een keer fout, waanzin. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2014 @ 23:07 |
ja joh, hartstikke waanzin ![]() ![]() | |
Tarado | zaterdag 18 januari 2014 @ 09:48 |
Die gaat iig niet (meer) met Dennis samenwerken | |
JohnB52 | zaterdag 18 januari 2014 @ 09:53 |
Kubica uit de rally door crash/shunt | |
Tarado | zaterdag 18 januari 2014 @ 10:11 |
Vreemde cradh | |
IkWilbert | maandag 20 januari 2014 @ 13:37 |
Sponsoren van Giedo opeens verdwenen van de Caterham website... slecht nieuws op komst? | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 13:54 |
het zou zomaar kunnen ... | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 13:55 |
Einde van een ERA. | |
Ferry_76 | maandag 20 januari 2014 @ 13:59 |
Naast de 'miereneter' schijnt ook de 'walrus' volgend jaar zijn terugkeer te gaan maken: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55630 | |
Rossdale | maandag 20 januari 2014 @ 14:46 |
Die vond ik er eigenlijk best ok uit zien. Dus daar ben ik zeker wel blij mee ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 14:48 |
Tja, er gaan diverse geruchten. Volgens de een (Autosprint) worden Kobayashi en Ericsson de coureurs, volgens de ander (speedweek) Kobayashi en Van der Garde. Ericsson schijnt nog wat extra geld gevonden te hebben, waardoor (volgens de geruchten) hij net zoveel meebrengt als Van der Garde (=15 miljoen euro). | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 14:49 |
Het verdwijnen van de sponsoren lijkt me duidelijk genoeg. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 14:50 |
Ik ben er ook bang voor. | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 14:52 |
Het is niet zo dat Giedo opeens een betere sponsor heeft. | |
4-elements | maandag 20 januari 2014 @ 14:53 |
Ik vrees dat Van der Garde een probleem heeft. Maar als ze inderdaad allebei evenveel sponsorgeld mee kunnen brengen, snap ik niet dat ze voor Ericsson kiezen. Van der Garde heeft meer ervaring met het team en heeft het bovendien goed gedaan vorig jaar. | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 14:53 |
Volgend jaar een blauwe caterham met ikea als hoofdsponsor. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 14:56 |
Al kan zijn sponsor misschien wel meer geld op tafel leggen. Is tenslotte van zijn schoonvader. ![]() | |
IkWilbert | maandag 20 januari 2014 @ 14:56 |
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat worden ![]() | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 14:56 |
Gezien het merk al van de site is verdwenen gok ik dat er niet teveel meer te regelen valt. | |
4-elements | maandag 20 januari 2014 @ 14:57 |
Zo kan het ook: ![]() | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 14:57 |
Ik denk dat de auto zo brak is dat de coureur hem zelf inelkaar moet zetten ![]() | |
4-elements | maandag 20 januari 2014 @ 14:59 |
Je vindt nog eens wat tijdens het Googelen... ![]() De nieuwe wagen van Ericsson ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 15:02 |
Al denk ik niet dat Ericsson met die band mee drumde, itt Slim Borgudd, die op een aantal albums mee drumde. ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 15:06 |
dan krijg je vrachtwagens op de weg, want het automerk Volvo is in handen van Chinezen. | |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 15:12 |
| |
flipsen | maandag 20 januari 2014 @ 17:03 |
Even teruggezocht:En mijn reactie daar toen op: Maar om nu juichend te roepen "Told you so", nee dat toch ook weer niet ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 17:32 |
Het draait allemaal om geld. Diegene die het meeste meeneemt krijgt het stoeltje. En het lijkt erop dat Ericsson de laatste weken meer geld heeft gevonden dan Van der Garde. Al las ik nog een gerucht van een journalist van MotorsTV die zei dat het Kobayashi en Frijns worden. | |
Automatic_Rock | maandag 20 januari 2014 @ 17:58 |
Heeft iemand nog het lijstje met de voorspellingen van Eddy Jordan die hij bij de voorbeschouwing van de laatste race maakte? Had hij niet Kobayashi en Ericsson voorspeld bij Caterham? Ik denk dat hij gelijk gaat krijgen ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 18:08 |
Ericsson met Van der Garde, niet Kobayashi. ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 20 januari 2014 @ 18:21 |
Ah, bedankt! ![]() | |
Meike26 | maandag 20 januari 2014 @ 18:24 |
Dat lijkt mij ook de mooiste combi. Tof dat Kobayashi geld heeft weten te genereren met zijn grote fa base, begrijpelijk ook, maar gezien de ontwikkelingen in de F1 nu is een jaar sabbatical niet gemakkelijk om terug te komen, zeker niet als Jenson gelijk krijgt met die hilarische taferelen, dan is Kobayashi geen coureur die het plotseling rustiger aan doet. Met Giedo als vetrouwd gezicht binnen het team en Ericson als jong talent meeste groei kans in het team ! | |
wimderon | maandag 20 januari 2014 @ 18:45 |
| |
Joene | maandag 20 januari 2014 @ 18:45 |
Whahahaha ![]() | |
dery1990 | maandag 20 januari 2014 @ 21:34 |
http://www.nu.nl/sport/36(...)ug-bij-caterham.html En dan falen met een foto van Kovalainen ![]() | |
nils7 | maandag 20 januari 2014 @ 21:43 |
T weghalen van de sponsoren kan dus ook de maken hebben met het vertrek van Pic... | |
Geralt | maandag 20 januari 2014 @ 21:52 |
Pic weg dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo een achterhoede team er goed aan doet om een compleet nieuwe line-up te nemen. Bovendien veranderd er komend seizoen zo veel aan de auto's dat een Kamui geen enkele meerwaarde heeft boven Giedo. Die kent het team inmiddels en heeft het de tweede helft best aardig gedaan. Maargoed, morgen weten we waarschijnlijk mee. Dat die logo's weg zijn geeft te denken natuurlijk. Wie weet gooien ze Frijns er wel naast ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 21:53 |
Was een gerucht van een Eurosport/MotorsTV verslaggever op Twitter. Kobayashi en Frijns. | |
Geralt | maandag 20 januari 2014 @ 21:57 |
Heeft Frijns overigens al iets aan mediatraining gedaan? ![]() Ik hoop alvast van niet. ![]() | |
kepler | maandag 20 januari 2014 @ 22:11 |
Frijns voor Caterham is wel heel erg uit het left-field toch? Of heeft hij tegenwoordig grote sponsors achter zich? | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 22:12 |
Niet dat ik weet. Maar wel een nieuw management en nog steeds bezig met een F1 stoeltje. | |
sasquatsch | maandag 20 januari 2014 @ 22:18 |
ART lijkt McLaren's junior team in de GP2 te worden. Vandoorne en een Japanse (door Honda gesteunde) coureur zouden hiervoor gaan rijden om ze klaar te stomen voor de F1.
| |
Pagan | maandag 20 januari 2014 @ 23:11 |
Lopen sponsordeals niet vaak tot vlak voor de eerste tests van het nieuwe seizoen? Niet zelden zie je dan ook coureurs ook in witte raceoveralls rondlopen. | |
WEST | maandag 20 januari 2014 @ 23:34 |
Wel vreemd dat ze zeggen dat Pic niet meer rijdt maar over Hierover hun mond houden. | |
DenS | maandag 20 januari 2014 @ 23:45 |
Logo's weg van de Caterham website zegt vrij weinig, mooie marketing truc om alle aandacht op hun te krijgen de komende dagen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 00:21 |
Volgens Sky is morgen de bekendmaking van de coureurs van Caterham. Ted Kravitz gaat naar Caterham om de nieuwe coureurs te interviewen en de nieuwe wagen te bekijken.
![]() | |
Pagan | dinsdag 21 januari 2014 @ 02:00 |
De avond van tevoren geven ze Pic zijn congé en Giedo niet, dus neem ik aan dat hij er komend seizoen gewoon bij is. | |
IkWilbert | dinsdag 21 januari 2014 @ 07:45 |
Volgens Olav Mol wordt Frijns 3e rijder. Later vandaag aankondiging van de rijders. Bron grandprixradio twitter | |
franklop | dinsdag 21 januari 2014 @ 07:47 |
| |
Meike26 | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:30 |
Edit: Was voor F1 silly season topic bedoelt ![]() | |
Pagan | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:07 |
Van der Garde belegt persconferentie in Amsterdam http://www.gpupdate.net/n(...)rentie-in-amsterdam/ Benieuwd! | |
Pagan | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:11 |
Bron https://www.facebook.com/RobinFrijnsCrowdFunding | |
Spooky4u | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:12 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)e_naar_Sauber__.htmlVan race naar 3e coureur is geen vooruitgang Guido. | |
nils7 | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:13 |
2 verschillende berichten in 1 minuut tijd ![]() | |
Pagan | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:14 |
De laatste stuiptrekkingen van Silly Season. | |
Pagan | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:15 |
Bevestigd door GPupdate. http://www.gpupdate.net/n(...)ecoureur-bij-sauber/ | |
Spooky4u | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:16 |
nog een bron dan: http://www.gpupdate.net/n(...)ecoureur-bij-sauber/ rechtstreeks vanaf de persco | |
franklop | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:17 |
Moeten nog maar zien of Sauber dit jaar nog een fatsoenlijke auto op de baan kan brengen. Sportieve vooruitgang is het niet echt bepaald ![]() | |
IkWilbert | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:18 |
Nieuws van de Sauber F1 website http://www.sauberf1team.c(...)des-sauber-f1-teams/ | |
Spooky4u | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:20 |
Overigens, zijn de Florida winterseries ergens op het pretweb te vinden? Het programma van de Florida Winter Series 2014: • 22 januari 2014: Collectieve test op Homestead Speedway • 25-27 januari 2014: 1e ronde op Sebring Raceway • 3-5 februari 2014: 2e ronde op Palm Beach International Raceway • 12-14 februari 2014: 3e ronde op Homestead Speedway RC • 17-19 februari 2014: 4e ronde op Homestead Speedway RC Mod | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:25 |
Lama. | |
Nattekat | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:29 |
Plekje vrij voor Frijns ![]() | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:30 |
Ach die heeft ook een klote rol net als giedo. | |
WEST | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:29 |
Giedo wordt dus reserve coureur bij sauber. | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:47 |
Niks dus. | |
Fiorano | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:55 |
en Frijns wordt dan natuurlijk 3e coureur bij Caterham. Klein autosport kutlandje zijn we toch... | |
RingBewoner | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56 |
Niet om het één of ander maar ik heb begin vorig jaar al gezegd dat hij maximaal één jaar coureur zou zijn op de grid. Nu is hij ook nog coureur maar na een jaartje roemloos wat vrijdagtrainingen is het ook VDG exit. Jammer dat juist deze jongen word gesponsord. Ik denk persoonlijk dat een Frijns, Melker, Verstappen of De Vries dit veel meer verdienen. Die kunnen namelijk echt wel rijden. Beter dan VDG. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:16 |
Ik heb Melker of De Vries niet veel beter zien presteren dan VdG. VdG is ook niet slecht, alleen geen echte topper. Maar wel WSR 3.5 kampioen. Verstappen moet het nog maar laten zien, want karten is anders dan autoracen. Alleen Frijns heeft duidelijk laten zien beter te zijn, door drie jaar op rij een titel te winnen. En vorig jaar meteen in zijn tweede GP2 weekend een race te winnen. | |
alwaysonhold | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:38 |
Dit zijn de coureurs van Caterham, nu officieel: http://www.gpupdate.net/n(...)-slag-voor-caterham/ | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:46 |
Met Alexander Rossi en Robin Frijns als testrijders. | |
alwaysonhold | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:49 |
Ja en geen GP2 stoeltje bij Caterham, want daar gaat Rossi en nog een ander rijden. Frijns zit zo weer een jaar stil.... | |
Nober | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:53 |
Frijns heeft geen sponsors dus wees blij met die reserverol en Giedo zal nooit wat worden in de F1. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:58 |
Ik lees het net. Rio Haryanto, ook al zo'n geweldig talent. Not. | |
franklop | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:59 |
maar heeft dus wel geld | |
IkWilbert | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:20 |
Toch wel apart om te lezen dat Giedo een racecontract bij Caterham heeft afgewezen om test rijder te worden bij Sauber. Hopelijk blijkt dit een verstandige keuze te zijn geweest... we gaan het zien in 2015. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:40 |
Andere nieuws: McLaren heeft alle FIA crash tests doorstaan en zal dus aanwezig zijn tijdens de eerste test op Jerez. | |
Kw4Kje | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49 |
Zou Boekhoorn al een deal hebben voor 2015? Verbaasd me dat Giedo kon bij tekenen bij Caterham, maar dit niet heeft gedaan. | |
Bluurgh | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51 |
Misschien wil hij op de 1 of andere manier een soort van Alonso'tje doen ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46 |
Zal hier wel mee te maken hebben gehad dat hij niet meer bij Caterham wilde blijven. | |
JohnB52 | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:05 |
Als het ook waar is, dat van een.contract afwijzen... | |
IkWilbert | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:07 |
Hij zegt het zelf dus neem aan dat het waar is... http://www.gpupdate.net/n(...)uiste-stap-voor-mij/ | |
Ferry_76 | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:09 |
Whitmarsh niet met McLaren naar de eerste wintertest: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55687 | |
Bart-Willem | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:10 |
Hij heeft 't idd zelf aangegeven. Ik had dat nooit gedaan aangezien Caterham vorig jaar goed voor hem was en beide partijen waren lovend over elkaar. Met Sauber is dat echt afwachten want Sauber lijkt me niet de meest betrouwbare partner: - Kobayashi onder "vage omstandigheden" de laan uitgestuurd (ik vermoed dat ze 'm gewoon niet meer konden betalen ofzo); - vorig jaar vreemde perikelen met Hulkenberg, salarissen en andere onzin; - Serotkin die met veel bombarie werd aangekondigd als hét talent, racezitje en flinke sponsoring, maar vervolgens is meneer derde coureur en nu is het helemaal onduidelijk; - Frijns die ook onder vage omstandigheden weggewerkt werd. Het zou me niets verbazen als Sauber denkt even een jaartje sponsorgeld van VDG binnen te harken en daarna een dikke dolk in de rug van VDG. ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:14 |
Tsja, nog een jaar twee seconden per ronden achter het veld aanhobbelen schiet je ook niet veel mee op denk ik.. En ik zie Caterham ook niet zo maar even het gat dichten met de concurrentie, nieuwe regels of niet. Hopelijk kan Sauber nu met Mexicaans, Duits en Nederlands geld de Russen de deur wijzen en mag Giedo zich een paar keer laten zien op de vrijdagen. | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:18 |
Hij kon bijtekenen maar dat hoeft natuurlijk niet als 1 van de eerste rijders te zijn | |
4-elements | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:22 |
Snap zijn keuze niet. Je kunt beter nog een jaar meerijden dan een onzekere toekomst tegemoet gaan en misschien nooit meer een F1-race rijden. Of hij had eigenlijk geen keuze en kon niet meer bij Caterham terecht en lult dat vervolgens recht... | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:25 |
Ik denk dat dat het geval is, wat ik begreep neemt die Ericson een slokje meer geld mee en in Kobayashi zien ze commercieel wel brood | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:34 |
Er is imho weinig vaags aan de situatie bij Sauber. Sauber had vorig jaar een probleem om de financiën op orde te krijgen waardoor Kobayashi plaats moest maken voor Gutierrez (die geld meebracht) en Hulkenberg pas laat in het seizoen betaald werd. Diezelfde problemen zorgden ervoor dat Sauber zich op de Russische markt ging oriënteren en er een flinke zak met roebels beloofd werd, die (nog) niet is gekomen. Dat betekent voorlopig dat de plannen met Sirotkin (die ook geen superlicentie heeft en dus nog niet mag testen op de vrijdag) naar achteren worden geschoven totdat die zak met roebels er is. En hier komt Giedo om de hoek kijken, want die mag wel testen en neemt ook geld mee. Frijns is van die beloofde zak met geld die niet kwam (en dus het aantrekken van Sirotkin) de dupe geworden. | |
Bart-Willem | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:35 |
Wat dus aangeeft dat het wel degelijk vaag is @ Sauber: je gaat toch niet iemand wegjagen voordat er überhaupt echt geld op je rekening is gestort? ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:37 |
Ze hebben waarschijnlijk wel wat geld betaald (vandaar de betaalde rekeningen aan het eind van het jaar en de aanstelling van Sirotkin als testrijder) maar naar wat ik gelezen heb zijn ze nog steeds in onderhandeling over een investeringsplan wat maar niet van de grond wil komen. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:38 |
Ik las dat het bedrag wat Ericsson meebrengt in dezelfde orde van grootte ligt als dat van Van der Garde. Kobayashi is commercieel interessant voor AirAsia die de Japanse markt op wil. | |
Geralt | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:50 |
Iemand die deze vraag kan beantwoorden? ![]() | |
Geralt | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:02 |
Frijns was schijnbaar dicht bij een racestoeltje bij Caterham wat ik zo links en rechts lees en de hoge heren daar zien alvast een topper in hem. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:04 |
hij moet hopen dat die Kobajap en die Zweed Caterham naar minimaal P10 in het constructeurskampioenschap rijden en zelf moet hij in de baantijd die hij heeft supersnel zijn, alsmede in de simulator zowel iedereen om de oren rijden als de auto beter maken. | |
Geralt | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:06 |
Hij moet eerder hopen op een paar invalbeurten erbij lijkt me, waarbij hij puike stuurmanskunsten laat zien die niet onopgemerkt aan andere teams voorbij kunnen gaan. En dan het jaar erop als coureur erin en het jaar daarna vertrekken naar een echt team. Uiteraard met contractbreuk wat dan afgekocht moet worden. Caterham geld, Frijns een fatsoenlijk stoeltje, win win ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:22 |
zou het beste zijn, maar wat ik noem is een meer realistisch scenario | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:22 |
had afgelopen ook al gezocht op de websites afgelopen weekend. Kan helaas ook niets vinden. Zou het wel gaaf vinden die races eens te zien met coureurs uit verschillende disciplines in de autosport. | |
Geralt | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:25 |
Ja inderdaad. Ik ben in elk geval erg benieuwd hoe hij (Max dus voor de duidelijkheid) zich staande gaat houden. Als ie ook daar weer weet te imponeren is alleen maar goed. En F1 teams kijken al met een schuin oog naar hem. Alles zal af hangen van de komende tijd hoe zijn eerste seizoen in de autosport uit gaat pakken. De vooruitzichten zijn in elk geval goed met bij nagenoeg elke test de snelste en ervarenere jongens achter zich laten en enkele baanrecords aan gort en alles. Maargoed, jammer dus ja dat zoiets weer niet te vinden is online ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:27 |
Had wel gedacht dat je voor Max zou kijken ![]() ![]() | |
Meike26 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31 |
Toch denk ik dat het niet eens zo'n heel slechte move is van Giedo. Gitaarles is nou niet bepaald een getalenteerde jongen, waarbij ik Giedo toch echt wel wat hoger heb zitten. Als ze bij Sauber gaan zien dat Giedo gelijk sneller is dan de Mexicaan vanaf het eerste moment dat hij in die auto gereden heeft, dan kan hij zomaar zijn plaats innemen en voor de punten gaan rijden. Wanneer hij de eerste 10 races geen potten weet te breken en Giedo is telkens een halve seconde sneller dan hem, dan hoop ik dat ze zo helder zijn in Hinwill om voor de miljoenen te gaan aan het eind van het jaar en niet alleen die ¤'s van Carlos Slimpie. | |
Bart-Willem | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:41 |
Heeft iemand er wellicht aan gedacht dat het sponsorcontract van McGregor met Williams eind 2014 wellicht afloopt en dat Boekhoorn van plan is om Sauber te gaan sponsoren vanaf 2015 met een flink bedrag maar als eis dat VDG dan gaat rijden? ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 22 januari 2014 @ 00:11 |
Starttijden nu ook bekend:![]() | |
aesop | woensdag 22 januari 2014 @ 00:19 |
Ik zie twee leuke scenario's: Frijns die Ericsson na een half jaar vervangt omdat ie op vrijdag laat zien véél sneller te zijn en omdat Ericsson toch achteraan hobbelt. Giedo die Gutierrez halverwege vervangt omdat ie wéér geen potten kan breken. Of het waar is wat Giedo zegt? Waarom niet, ook al is het maar een jaar, achteraanmeehobbelen zonder perspectief op punten is voor een coureur stilstand. Hoewel je ook kan zeggen dat juist komend seizoen er kansen liggen voor de kleine teams. | |
M.Melandri | woensdag 22 januari 2014 @ 03:27 |
Maakt echt niet uit of Frijns wel of niet sneller is, Fernandes is bezig met een exit plan en heeft zo lang mogelijk gewacht om de beschikbare stoeltjes zo duur mogelijk te verkopen. Boekhoorn gaat zijn geld natuurlijk niet rechtstreeks aan Fernandes geven, dus kiezen ze voor een tussenjaar als testcoureur van Sauber en volgend jaar gaan ze een racestoeltje bij Sauber proberen te kopen. | |
LWD-Godius | woensdag 22 januari 2014 @ 10:10 |
Here's a picture of the first turbo-powered F1 car for 26 years - Force India's VJM07 (2014), X:![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 22 januari 2014 @ 10:12 |
Mooie livery. | |
Nober | woensdag 22 januari 2014 @ 10:26 |
Die neus valt het meest op, wil wel wat meer foto's zien. 2013. ![]() ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Nober op 22-01-2014 10:53:07 ] | |
Nattekat | woensdag 22 januari 2014 @ 10:28 |
Ziet er een stuk beter uit dan afgelopen jaren ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 22 januari 2014 @ 10:33 |
Zo van de zijkant gezien lijkt het er op dat FI voor een walrusneus is gegaan. Verder een mooie auto, met een strak kleurenschema! | |
Meike26 | woensdag 22 januari 2014 @ 10:44 |
Heeft die FI nou ook een dubbele airbox, of was dat al zo ? | |
Fiorano | woensdag 22 januari 2014 @ 10:50 |
zo iniedergeval qua livery zijn ze er een stuk op vooruit gegaan zeg | |
Tarado | woensdag 22 januari 2014 @ 11:46 |
Force India planning dramatic new nose for 2014 VJM07 F1 car By Jonathan Noble Wednesday, January 22nd 2014, 10:05 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/112222 | |
Gramulanion | woensdag 22 januari 2014 @ 11:47 |
Lelijk ding. | |
LWD-Godius | woensdag 22 januari 2014 @ 11:56 |
Wat ook opvalt is dat de side pods nu niet meer zo stijl naar beneden lopen zoals in de voorgaande jaren maar richting de achterkant van het chassis lopen, dit komt natuurlijk door het ontbreken van de coandă-effect uitlaten en het ontbreken van de beam wing bij de achtervleugel voor 2014. | |
Fiorano | woensdag 22 januari 2014 @ 12:14 |
Naja, deze valt iniedergeval mee qua nieuwe livery. Wat stoerder dan dat wit. Aan de andere kant had het ook een Sauber kunnen zijn... | |
Nober | woensdag 22 januari 2014 @ 12:58 |
![]() | |
LWD-Godius | woensdag 22 januari 2014 @ 13:28 |
![]()
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 14:35 |
Wel een mooie stijl zo idd. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 15:13 |
Handig lijstje. Misschien wel even vermelden dat dit Nederlandse tijdstippen zijn (ik was al begonnen om het om te rekenen, tot ik bedacht dat 07:00 wel heel erg vroeg zou zijn als lokale starttijd). ![]() | |
Geralt | woensdag 22 januari 2014 @ 18:06 |
Zo van de zijkant ziet ie er erg mooi uit vind ik. En de livery is een grote verbetering. Erg strak als je het mij vraagt ![]() Nu maar wachten op de eerste neus-foto's van 2014. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 22 januari 2014 @ 18:45 |
Vanaf vrijdag dus Vosss ![]() Presentaties tnt: 24 jan McLaren Mercedes 25 jan Scuderia Ferrari 26 jan Sauber F1 Team 27 jan Scuderia Toro Rosso 28 jan Infiniti Red Bull Racing 28 jan Mercedes AMG Petronas 28 jan Caterham F1 Team En gelukkig zijn er ook nog teams die hun livery durven te veranderen, ook al hebben ze geen nieuwe hoofdsponsor ![]() ![]() | |
Geralt | woensdag 22 januari 2014 @ 19:18 |
Ow die data was ik even kwijt. Thanks ![]() En die livery is echt tof. De mooiste van die ik gezien heb voor 2014, maar dat komt misschien ook omdat het de enige is die ik gezien heb ![]() ![]() | |
Gramulanion | woensdag 22 januari 2014 @ 19:43 |
Ik ben dus de enige die zwart met wit met groen met rood met oranje niet mooi vind, oké.. ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 22 januari 2014 @ 19:52 |
Nee ik vind die oude ook mooier. Sowieso vind ik zwarte racewagens er nogal snel "goedkoop" uitzien. | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 20:00 |
ik vind deze livery juist veel mooier dan de vorige | |
WEST | woensdag 22 januari 2014 @ 20:30 |
Wat ik uit het interview op GPupdate gehoord heb. Is dat Giedo wel bij kon teken bij Caterham maar zelf besloot omdat niet te doen. Wel een moedige beslissing. Tijd zal leren of dat verstandig is geweest. [ Bericht 2% gewijzigd door WEST op 22-01-2014 20:36:01 ] | |
WEST | woensdag 22 januari 2014 @ 20:32 |
Frijns is bij alle races aanwezig, en is sowieso 11 races reserve coureur. En op een aantal vrijdagen mag hij laten zien wat hij waard is. Dat hij geen zitje bij een GP2 team heeft is jammer. | |
Geralt | woensdag 22 januari 2014 @ 20:35 |
Nouja de waarheid zal wel ergens in het midden liggen gok ik zomaar. | |
Sinister-D- | woensdag 22 januari 2014 @ 21:41 |
Tsja, Fernandez heeft verklaard dat als het dit jaar niet beter gaat dan afgelopen jaren hij de stekker er na dit jaar uittrekt. Misschien zijn die knopen sowieso al doorgehakt en is Giedo uit een zinkend schip vertrokken, dat is dan beter dan je geld in een bodemloze put dumpen. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-01-2014 21:47:43 ] | |
Googolplexian | woensdag 22 januari 2014 @ 22:00 |
Ach ... zo is Button wereld-kampioen geworden ![]() | |
Geralt | woensdag 22 januari 2014 @ 22:04 |
En ik had dat juist voorspeld ![]() | |
Radegast | donderdag 23 januari 2014 @ 01:03 |
Dat heb ik nou met witte racewagens. Behalve dan bij de (Marlboro) McLarens van eind jaren '80-begin jaren '90. | |
sasquatsch | donderdag 23 januari 2014 @ 10:20 |
Een eerste beeld van de nieuwe Williams, met de miereneterneus.![]() | |
LWD-Godius | donderdag 23 januari 2014 @ 10:45 |
Superlelijk dit, kan FIA nou niet eens eerst nadenken wat de gevolgen kunnen zijn van het door hun zo brak opgestelde regelgeving? | |
Gebraden_Wombat | donderdag 23 januari 2014 @ 10:49 |
| |
Ermanon | donderdag 23 januari 2014 @ 11:14 |
Ik vind het nog best wel meevallen, eigenlijk wel een mooie auto. De neus is lelijk, maar de rest ziet er wel mooi strak uit ![]() | |
Rossdale | donderdag 23 januari 2014 @ 11:40 |
Minder lelijk dan ik vreesde ![]() Al ben ik toch duidelijk een grotere fan van die walrus-neus | |
Gebraden_Wombat | donderdag 23 januari 2014 @ 12:22 |
![]() | |
Nober | donderdag 23 januari 2014 @ 13:44 |
![]() Fun Fact De allereerste Williams met Mercedes motor. Fun Fact Morgen de voorlopig laatste McLaren-Mercedes. | |
Ferry_76 | donderdag 23 januari 2014 @ 17:30 |
Waar ik nu eigenlijk bang voor ben, is dat de teams eerst een mooiere oplossing hadden bedacht, maar door die tekening van een paar weken terug dachtten:"Dat we dat zelf niet bedacht hebben!" En dat daarom er nu straks 22 auto's met zo'n swaffelneus op de grid staan... [ Bericht 0% gewijzigd door Ferry_76 op 23-01-2014 17:57:14 ] | |
Schunckelstar | donderdag 23 januari 2014 @ 17:33 |
ik vind het ook minder lelijk dan gedacht gelukkig ![]() en je went er vrij snel aan vind ik, het word pas echt lelijk als je ze langs oudere wagens zet | |
Bluurgh | donderdag 23 januari 2014 @ 17:35 |
Ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn, maar het gewoon moet accepteren. Er zal geen enkel team zijn dat denkt "Oke, dit ziet er wel leuk uit, laten we het zo houden. Het is een halve seconde langzamer, maar de fans vinden het vast mooier" ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 23 januari 2014 @ 17:57 |
Van der Garde voor Sirotkin in de rangorde: http://www.formule1.nl/ni(...)de-voor-zich-dulden/ | |
Sinister-D- | donderdag 23 januari 2014 @ 18:03 |
Maar die moest geen miljoenen betalen voor zijn stoel, al had ie wel loon ingeleverd maar onnodig geld verkwisten deed hij niet ![]() | |
Gramulanion | donderdag 23 januari 2014 @ 18:11 |
![]() Rosberg en Hamilton volgend seizoen wat makkelijker uit elkaar te houden. ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 23 januari 2014 @ 18:12 |
las het net ook, ik denk dat sauber eerst wat miljoenen van Gutierrez gaat plukken en dat giedo halverwege mag instappen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 januari 2014 @ 18:43 |
Niks nieuws toch. Sirotkin was alleen bevestigd als testcoureur. Bij de bekendmaking van Giedo is expliciet gezegd dat hij test- en reservecoureur is. Dus dat was imho toen al duidelijk. | |
sasquatsch | donderdag 23 januari 2014 @ 19:14 |
Wel nieuws is dat er vanaf 2015 een budget cap komt. Dit heeft de FIA vandaag bekend gemaakt na een vergadering van de World Motorsport Council. Ook zijn er meerdere veranderingen in de regels voor 2014 en 2015 bekend gemaakt.
| |
Sinister-D- | donderdag 23 januari 2014 @ 20:43 |
Dafuq is dat voor 'n zin ![]() | |
Earl_J_Hickey | donderdag 23 januari 2014 @ 20:51 |
Rosberg nieuwe sponsor? Ik lees VI ![]() | |
Gramulanion | donderdag 23 januari 2014 @ 20:51 |
Nummer 6. ![]() | |
Fir3fly | donderdag 23 januari 2014 @ 21:35 |
Hele normale zin toch? Geen onduidelijkheid in ieder geval. | |
Marks | donderdag 23 januari 2014 @ 21:39 |
In ieder geval zijn naam weer stijlvol op de zijkant, zoals ik het graag zie ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 23 januari 2014 @ 21:55 |
Binnenkort weer een decreet van de FIA dat toch echt de startnummers op zowel de auto als op de helm met Arabische cijfers dienen te worden aangegeven, niet met romeinse om verwarring te voorkomen en dat, zoals bijvoorbeeld de zes van Rosberg, er een streep onder moet zodat in het geval hij op de kop in het grind belandt, er geen verwarring kan onstaan tussen de zes en de negen.. ![]() | |
Fer | donderdag 23 januari 2014 @ 23:49 |
De pits uit op houten wielen voor je gevoel dan. Hopelijk zijn ze tegen die tijd gewend aan het koppel. | |
flipsen | vrijdag 24 januari 2014 @ 03:22 |
Ik heb nu al medelijden met de pitcrew, als ze straks in een oven moeten werken ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 06:31 |
''Will now not need to design'' normaal ![]() | |
HerrFritz | vrijdag 24 januari 2014 @ 07:41 |
Hij was mooier geweest als ze hadden gezegd: needn't bother our asses to design | |
JohnB52 | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:14 |
Vloerverwarming | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:41 |
Ik snap je niet, het is een volstrekt correcte en begrijpbare Engelse zin. | |
Fer | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:54 |
Ik geloof er niet meer in dat het rijden moeilijker maken en meer invloed van de coureur het racen nou zoveel leuker maakt voor de kijker. We hebben nu verbod op electronische driving aids, traction control, minder downforce, slechtere banden en nu geen bandenwarmers meer, geen tanken. Enige wat het oplevert is dat de beste auto nog steeds wint en dat de beste coureur alles wint. Terwijl vroeger misschien wel de rijder met de grootste ballen en de meeste wil de winnaar was. Zoals Alesi en Berger weleens met rokende banden een paar tienden eruit konden persen, door net over die limiet te rijden. Met de huidige auto's kan dat allemaal niet meer. | |
dery1990 | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:11 |
Boullier leaves Lotus, Lopez new team boss http://www.gpupdate.net/e(...)lopez-new-team-boss/ ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:18 |
Wat heeft dat met Kimi te maken? Hij gaat naar Mac hoogstwaarschijnlijk | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:20 |
Bouillier naar Mclaren wrs. | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:23 |
![]() ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:25 |
Als Boullier naar McLaren gaat, gaat Brawn daar dus waarschijnlijk niet heen. ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:28 |
Die gaat eens rustig een jaartje zijn geld tellen, was hij ook niet een beetje teleurgesteld in Honda toen hij BrawnF1 op moest richten? | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:34 |
Dat is dan de conclusie ja. Helaas weten we het niet vandaag ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:34 |
Edit: de site spoort niet. 12 PM GMT is 13:00u onze tijd, maar de teller staat nu wel op 23 minuten. http://www.mclaren.com/formula1/car/ | |
Funzel | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:36 |
Ben erg benieuwd hoe die eruit gaan zien. Ook of ze een andere livery gaan hebben. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:37 |
- dubbelpost - | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:39 |
ik wou net zeggen de site van mclaren zegt 23 minuten. | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:39 |
Op twitter gaan geruchten over oranje , en sowieso andere livery zonder titelsponsor vodafone. | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:41 |
Laatste geruchten (die ik gelezen heb) waren dat Ron Dennis juist geen oranje wil, maar chroom/rood zoals de afgelopen seizoenen. Past ook meer bij Honda volgend jaar. | |
Marks | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:42 |
En gelijk weer -1 voor Dennis. | |
Rossdale | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:46 |
Hij zag het vast niet zitten om Pastor elke race weer te moeten herinneren om niet de auto te crashen, aangezien Lotus geen geld heeft. | |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:54 |
Of als het weer minder gaat met Grosjean dat het afwachten wordt welke van de 2 als eerste tijdens de race de auto afschrijft ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:59 |
Logisch, omdat ze nu nog niet met Honda rijden? (Not) | |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:01 |
Doet niks hier haha /ongeduld ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:03 |
https://twitter.com/Lotus_F1Team/status/426664531566157824 | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:08 |
Mis ik nou een livestream ofzo of hebben ze echt alleen een stukje tekst online gegooid? | |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:09 |
Ik zie ook alleen tekst ![]() | |
ChuckBartowski | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:16 |
12 uur GMT = 1 uur bij ons. Nog even geduld ![]() | |
Marks | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:20 |
Als ze dat al niet kunnen, dan belooft dat weinig goeds ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:28 |
| |
IkWilbert | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:33 |
Mooi! ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:37 |
Goeie dag ook om te rijden. De eerste dagen zijn toch vooral gepruts met dingen die het onverwachts niet blijken te doen. | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:38 |
Kan op aardig wat tracktime ja. | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:39 |
Dat is niet te hopen voor hem want dan heb je nog kans dat ze zeggen sorry volgende keer beter | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:51 |
![]() FIA T | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:51 |
![]() | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:52 |
Alonso wilde dit geloof ik dan krijg je meteen veel van zijn fans die daar op stemmen | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:55 |
Martini nieuwe sponsor Williams?![]() | |
Nober | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:58 |
7 Räikkönen naar Williams? | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:58 |
![]() Au. http://www.f1fanatic.co.u(...)4-29-first-pictures/ | |
Kw4Kje | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:59 |
Die neus ![]() | |
Gramulanion | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:00 |
![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:01 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:02 |
Vroeger (begin '70) reed Wlliams ook met Martini met de nummer 7. | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:03 |
Mooi wel | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:03 |
Whehehe lelijk die nieuwe neuzen zeg | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:04 |
Ok als je de neus afdekt ziet de rest er wel ok uit. Lekker agressieve sidepods. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:05 |
![]() http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/24/lotus-e22-first-picture/ Trololol. Is die dubbele neus nou a-symmetisch? ![]()
| |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:07 |
Ik vind de lotus wel mooi ![]() | |
Kw4Kje | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:08 |
![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:09 |
Ack! En dubbel-ack! @ die Lotus. ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:09 |
Lekker veel sponsoring ook zeg op die McLaren | |
Joene | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:11 |
Nee bijna geen he , zijn hun titel sponsor kwijt ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:12 |
Wie photoshopt ook zo'n Mercedeslul op de coureurs? ![]() | |
Kw4Kje | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:12 |
Bij lotus kun je wel mooi je fiets kwijt. | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:17 |
Ik vind het minder lelijk dan die getrapte neuzen | |
rubbereend | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:18 |
dat kan toch niet mensen ![]() ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:21 |
Hebben ze waarschijnlijk al een andere voor die ze op een later moment bekend maken. Hun budget voor dit jaar is groter dan ooit. Dat heb je niet als je geen vervanger hebt voor de vetrokken Vodafone. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:22 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:22 |
Wie zegt dat F1 wagens mooi moeten zijn? Design volgt functie, dus schoonheid komt pas op de tweede plaats. | |
Rossdale | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:25 |
Een walrus èn penisneus in één. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:26 |
![]() | |
rubbereend | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:26 |
dat snap ik, maar het oog wil ook wat | |
Rossdale | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:27 |
Dubbele achtervleugel trouwens? | |
nils7 | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:29 |
De neus is beter uitgevoerd dan die Williams vind ik... (bij de Mac... die Lotus moet ik nog eens goed bekijken whahah) | |
Kw4Kje | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:29 |
![]() Vroem vroem | |
Marks | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:29 |
En lelijk vind ik ze ook zeker niet, jammer dat alleen de voorkant zo anders is, de rest lijkt hetzelfde als vorig jaar | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:31 |
![]() ![]() ![]() als ik drinken in mijn handen had gehad dan was dat omgegaan ![]() | |
Nober | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:32 |
Had gehoopt op minder rood. Kijk eens hoe smal die achtervleugels zijn. | |
Kw4Kje | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:32 |
![]() | |
Nober | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:36 |
![]() Ik kan weer een nieuw topic openen. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:38 |
Schop dat topic gewoon omhoog ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:00 |
Over de neus van de Lotus:
FFS. Hier ook een uitleg over waarom de neuzen er eigenlijk zo uitzien dit jaar. Het blijkt dat de penissen nog verder de neus ingaan maar dat er weer een "vanity panel" overheen zit. [ Bericht 20% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 24-01-2014 16:18:14 ] | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:01 |
Was dit al gemeld ? : F1Today.net Als zij inderdaad titelsponsor worden, voorspel ik een heel erg gave livery ![]() ![]() ![]() Livery gemaakt door iemand met naam ML2166 ; "Thank you for this first impressions of the 2014 Marussia Williams, nice work ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 24-01-2014 16:10:03 ] | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:28 |
Ja, al zijn jouw plaatjes wat mooier. ![]() SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 137: Op weg naar de eerste testsessie | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:29 |
Advocatentaal. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:30 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:32 |
Die neus van de McLaren past in die van Lotus. Mannetje en vrouwtje. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38 |
kan bijna geen toeval meer zijn ![]() | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:52 |
Met die a-symmetrische neus van de Lotus moet Jenson of Kevin hem er wel een beetje scheef inbrengen... ![]() | |
Marks | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:54 |
Omg, a-symmetrisch, dat had ik nog niet gezien ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:56 |
Wees gerust, Grosjean en Maldonado hebben binnen de kortste keren een schaamlipcorrectie uitgevoerd. | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:57 |
![]() | |
opreis | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:01 |
Zou lotus 2 neuzen hebben? 1 voor een circuit met de klok mee en eentje voor tegen de klok in? En begrijp ik het nou goed dat ie a-symetrisch is om het regelement te omzijlen ofzo? Tering die achtervleugels lijken best zielig zo klein... | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:04 |
ik heb het gevoel dat ze iedereen bij de neus willen nemen | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:05 |
Twee neuzen zou best kunnen, maar ik vraag me af of de andere variant dan ook apart door de crashtest moet. Misschien dat het verschil verwaarloosbaar is? Hij is in elk geval a-symmetrisch omdat er maar één neus mag zijn. Ik las ergens dat de "tweede" neus daarom minimaal 5 cm korter moet zijn. | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:09 |
![]() | |
opreis | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:10 |
Gast doet dat ff in een spoiler, dit is NSFW | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:10 |
Car porn ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:12 |
Dat luchtinlaatje in de punt maakt het allemaal nog wat suggestiever! ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:12 |
Grijs gepunte lans in een brede zwarte schede ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:17 |
Godverdomme, die neuzen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:18 |
Ha! vol ![]() |