abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:53:45 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_135764916
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Die schuld is met name opgelopen door het verstoren van de markt ("redden" van falende banken) en een enorme bijdrage aan de armere landen van de EU.

Henk, Ingrid, Diederik-Jan en Mustafa de schuld geven lijkt me weinig fair.
Dit,

Het is het systeem dat niet deugt. En laten we ons nu niet op hol laten brengen door dit af te schuiven op allerlei groepen. Helaas zowel jong als oud zijn de dupe van een steeds falend beleid.
Ik ga ervan uit dat een normaal mens keihard werkt voor zijn centen. Ieder op zijn manier maar toch.

We laten ons gek maken door een aantal klaplopers die toch nooit te redden zullen zijn. Welk systeem je ook bedenkt. De echte klaploper weet zijn draai toch wel te vinden. En ik ben ervan overtuigd dat die groep niet groot is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_135765064
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Mystik, je discussieert sterk, maar "de schuld" bij een andere generatie leggen is natuurlijk geen oplossing. Daarbij; dankzij de weelde van de jaren 90 hoefde jij niet in Zeemankleding te lopen. Je (net als vrijwel iedereen op FOK!) hebt er net zo van geprofiteerd.

Een oorlog tussen generaties is precies wat je niet moet hebben.

Bovendien houdt het de écht verantwoordelijken (speculanten, financiele derivatenhandelaren en politici) uit de wind.
_O_ ^O^

Dit is helaas wel wat de overheid wil met het huidige beleid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135765175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:35 schreef RipMcPants het volgende:
Nederland en protest? _O- :')
De grootste demonstratie ooit in NL was destijds tegen de kernwapens, een miljoen op de been.
Afgelopen jaar zag je een paar demonstraties, van de SP en PVV en rondom Zwarte Piet, en advocaten in verzet, opkomst een paar duizend man.
Je kan meer gebeurtenissen en veranderingen verwachten die leiden tot versterkte emoties (fraude, chaos, protesten, ontslagen, euforie doen allemaal hetzelfde), want hoe meer emoties, hoe meer verzet en protest of massale vreugde, en daarop organiseren burgers zonder het in de gaten te hebben. Die groepen (als er (verzets)bewegingen beginnen te ontstaan) gaan via de politiek door worden georganiseert (logisch dat een bevolking zijn vrijheid in deze tijd weer kan gaan verliezen)
pi_135765186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Klopt ook wel, ik ben ook teveel op zoek naar een zondebok. Heeft geen zin, betalen moeten we toch.
Geen probleem mee, het zoeken naar een zondebok is heel menselijk. Het is wel zaak om dan zorgvuldig te zijn.

quote:
Die bankiers...Tsja, we hebben een systeem gebouwd waarin we van hen afhankelijk zijn. Het is een globaal systeem en er een paar plukken en in de bak gooien zal het systeem niet doen veranderen. Het ergste is nog wel, die opkomende economieën werken op dezelfde manier. Ik ben bang dat de geschiedenis zich dus nog eens gaat herhalen. En ja, dan kan ik mijn leeftijdsgenoten de schuld geven.
Na de grote crisis in de jaren '30 kwamen er strenge regels, die lange tijd keurig hun werk deden. Totdat een acteur (Ronald Reagan) onder invloed van de bankenlobby besloot om die regels af te breken/schaffen. In Nederland zagen we eenzelfde ontwikkeling, veel regels werden in de jaren '90 afgeschaft. Voeg daar de ego's van bankiers bij en voilà crisis op crisis is geboren!

Oplossing: terug invoeren van strenge regels. Om te beginnen splitsing van zakenbanken (die risicovolle beleggingen mogen doen en dus ook moeten omvallen als het mis gaat) en een gewone bank (die alleen betaalverkeer doet en wat mij betreft dus ook geen winst hoeft te maken), maar ook een splitsing tussen verzekeraars en bankiers.
pi_135765335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Geen probleem mee, het zoeken naar een zondebok is heel menselijk. Het is wel zaak om dan zorgvuldig te zijn.

[..]

Na de grote crisis in de jaren '30 kwamen er strenge regels, die lange tijd keurig hun werk deden. Totdat een acteur (Ronald Reagan) onder invloed van de bankenlobby besloot om die regels af te breken/schaffen. In Nederland zagen we eenzelfde ontwikkeling, veel regels werden in de jaren '90 afgeschaft. Voeg daar de ego's van bankiers bij en voilà crisis op crisis is geboren!

Oplossing: terug invoeren van strenge regels. Om te beginnen splitsing van zakenbanken (die risicovolle beleggingen mogen doen en dus ook moeten omvallen als het mis gaat) en een gewone bank (die alleen betaalverkeer doet en wat mij betreft dus ook geen winst hoeft te maken), maar ook een splitsing tussen verzekeraars en bankiers.
Precies de reden dat politici nooit en te nimmer het geldcreatie proces mogen beheren.
Regels zijn er niet voor niks. Ze zitten alleen geregeld behoorlijk in de weg (zie verdrag van Maastricht en de huidige EU ellende). Als Duitsland en Frankrijk zich gewoon hadden gehouden aan de 3% norm dan hadden ze ook niet het verkeerde voorbeeld gegeven, en zag de wereld er anders uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135766924
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies de reden dat politici nooit en te nimmer het geldcreatie proces mogen beheren.
Regels zijn er niet voor niks. Ze zitten alleen geregeld behoorlijk in de weg (zie verdrag van Maastricht en de huidige EU ellende). Als Duitsland en Frankrijk zich gewoon hadden gehouden aan de 3% norm dan hadden ze ook niet het verkeerde voorbeeld gegeven, en zag de wereld er anders uit.
Geld creëren is ook macht. Niet voor niets is hechten we aan de scheiding der machten, omdat teveel macht in één hand of oncontroleerbare macht tot ellende leid. Daarom moeten bankiers aan de leiband. De DNB is niet (langer) geschikt als controleur, want te politiek/slap/corrupt gebleken. De rekenkamer zou een goed alternatief kunnen zijn, mits voldoende waarborgen.

Maar nogmaals, dat gaat nooit gebeuren. Die banksters geven hun macht heus niet meer uit handen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')