Het is een observatie die ik doe hoor. Veel vrouwen/mannen van 16-25 neuken alles wat los en vast zit en worden daarna brave huisvaders/moeders. Geldt natuurlijk niet voor iedereenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Oei, als Jaha dat zo bedoelt, dan ben ik dan wel een uitzondering op dat vlak
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Uittonderingen zijn er altijd![]()
Vanaf welke leeftijd heb jij een ''vaste relatie'' en hoe oud ben je nu?
hmmmm ik ben ietsje boven 25 en ben té kieskeurig met wie ik in bed duik, al heb ik dagelijks “aanbiedingen”quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:58 schreef jaha het volgende:
[..]
Het is een observatie die ik doe hoor. Veel vrouwen/mannen van 16-25 neuken alles wat los en vast zit en worden daarna brave huisvaders/moeders. Geldt natuurlijk niet voor iedereen
Gelijk heb jequote:Op woensdag 22 januari 2014 11:20 schreef complicate het volgende:
Nu wil ik vooral genieten van het leven als vrijgezel
Je hoeft het toch niet op jezelf te betrekken? Je hoeft maar een gemiddelde discotheek binnen te gaan en om je heen te kijken: veel jonge mensen geven zich wekelijks dan wel maandelijks over aan de "lusten des vlezes". En nee, die hebben niet allemaal een vaste relatiequote:Op woensdag 22 januari 2014 11:20 schreef complicate het volgende:
[..]
[..]
hmmmm ik ben ietsje boven 25 en ben té kieskeurig met wie ik in bed duik, al heb ik dagelijks “aanbiedingen”. Mannen die alleen uit zijn op seks afwijzen is mijn tweede natuur. haha Tussen 16-25 ben ik nooit gaan los neuken, omdat ik wou wachten op de "juiste” persoon
. Heeft misschien ook te maken met strenge opvoeding van mijn ouders e.d. Verder heb ik dus geen kinderen, wil er ook geen.
Nu wil ik vooral genieten van het leven als vrijgezel, nu even niet in relatie mode.En Oh ja mijn eerste "vaste relatie" was op mijn 21ste.
Mmm, zal hier ook eens op reageren...quote:Op maandag 20 januari 2014 18:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ah... come on, ik weet zeker dat er hier mensen hebben gepost die een ''open relatie'' hebben,
misschien hebben die antwoorden op mijn vragen?
Stel ik de vraag opnieuw..
Nu heb ik een vraagje voor de vrouwen hier die een open relatie hebben.
Als je man/partner weer eens een tijdje een ''relatie'' heeft met een andere vrouw,
doen ze dat alleen voor de sex of is dat omdat ze verliefd zijn op die andere vrouw?
En eigenlijk kan ik de vraag ook meteen andersom stellen.
Als jullie sex hebben met een andere man dan je eigen partner, is dat puur voor
de sex of zijn jullie dan toch een beetje verliefd op die ander?
En nog een vraagje.
Als je man/partner tijdelijk bij een andere vrouw is en je weet dat hij verliefde gevoelens
voor haar heeft, zijn jullie dan nooit jaloers?
En geldt dit andersom ook voor je man/partner?
Is hij nooit jaloers?
En dan nog één vraagjewant ik ben nu wel nieuwsgierig.
Is er nooit een moment geweest dat de ''andere'' vrouw waar je man/vriend/partner sex mee
had, meer verwachtte? Dus ik bedoel dat die vrouw geprobeerd heeft om jouw man/partner
voor zich te winnen zodat hij voor haar kiest? Of zijn het allemaal vrouwen die het ook puur
om de sex doen?
Ik kan me best voorstellen dat je als vrouw niet zoveel moeite hoeft te doen om een keer sex
te hebben met een andere man dan je eigen man/partner, maar staan er nou écht veel vrouwen
te dringen om even sex te hebben met een man waarvan ze weten dan hij al ''gebonden'' is?
De mannen mogen ook antwoorden hoor...
Als je vrouw/vriendin bij een ander is ben je dan nooit bang dat zij voor hem kiest en jou
uiteindelijk verlaat? Ben je nooit jaloers?
Dat schijnt dus voor heel veel vrouwen te gelden. Die vinden seksuele ontrouw minder problematisch dan emotionele ontrouw. Waarschijnlijk omdat seks op zich niet bedreigend is voor het gezinsleven, wel als de man verliefd wordt op een andere vrouw en zijn tijd, geld, moeite en aandacht voortaan aan haar (en haar kinderen) besteed en zijn "eigen" gezin in de steek laat.quote:Seks en liefde zijn wmbt niet noodzakelijk verbonden, dus vind het prima als hij seks heeft met een andere vrouw. Liefde zou ik moeilijker vinden omdat ik dat meer als een bedreiging zou zien voor onze relatie
Ja hoor, ik wou gewoon zeggen dat er altijd uitzonderingen zijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef jaha het volgende:
[..]
Je hoeft het toch niet op jezelf te betrekken? Je hoeft maar een gemiddelde discotheek binnen te gaan en om je heen te kijken: veel jonge mensen geven zich wekelijks dan wel maandelijks over aan de "lusten des vlezes". En nee, die hebben niet allemaal een vaste relatie
Hoezo? Vertel....quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef jaha het volgende:
Er is een reden dat ik eigenlijk liever vriendschap dan liefde heb
dat is behoorlijk algemeen, ik heb die ervaring minderquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef jaha het volgende:
En daar zijn mensen dus tamelijk slecht in - is mijn ervaring
Er is een reden dat ik eigenlijk liever vriendschap dan liefde heb
De tijden dat ik depressief was omdat ik als enige op het studentengala geen date heb kunnen regelen liggen al weer een tijdje achter mij. Ik heb weliswaar een paar "serieuze" relaties gehad, maar die ontaarden allemaal in grote mislukkingen. In beide gevallen heb ik het zelf uitgemaakt omdat ik vind dat je gelukkig moet kunnen worden in een relatie en dat je niet alles hoeft te accepteren.quote:
Ah op die manier, ben je wat "bang" om intiem te zijn? Schrikt het jou af? Met vakantieliefdes wil je dan wel meer dan vriendschap.... Misschien vind je het moeilijk om jezelf te zijn met iemand waarmee je een "intieme" relatie hebt, en vandaar dat je waarschijnlijk vriendschap prefereert....en toch verbazend dat je het met vakantieliefdes net andersom ervaartquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:01 schreef jaha het volgende:
[..]
De tijden dat ik depressief was omdat ik als enige op het studentengala geen date heb kunnen regelen liggen al weer een tijdje achter mij. Ik heb weliswaar een paar "serieuze" relaties gehad, maar die ontaarden allemaal in grote mislukkingen. In beide gevallen heb ik het zelf uitgemaakt omdat ik vind dat je gelukkig moet kunnen worden in een relatie en dat je niet alles hoeft te accepteren.
Misschien maakt me dat kritisch, wellicht te kritisch. En heb ik zelf wel een vriendin veel te geven? Ik heb nog maar net vast werk gevonden en woon ondertussen in een godsonmogelijk gehucht.
Mijn beste dates die ik gehad heb zijn eigenlijk ook wel met meisjes geweest waarbij een vriendschapsband ook prima werkt. Nou ja jammer van het gebrek aan intimiteit dan - maar een goede lunch in een sterren-restaurant smaakt ook lekker. Binnen een vriendschap heb ik veel meer het gevoel mezelf te kunnen zijn. Bovendien hoef je elkaar ook niet zo te claimen. Een tijdje "in je eigen wereldje" zitten is geen enkel probleem. Mijn beste vriendinnen zijn meisjes waar ik nog nooit intiemer mee geweest ben dan een nieuwjaarskus op een studentenborrel. En ergens diep in mij wil ik dat ook wel zo houden. Ook als ik in mijn omgeving rondkijk bemerk ik dat als je wel verder gaat je een hypotheek legt op de toekomst. Ofwel een bom onder je vriendschap, en dat heb ik er ook weer niet voor over.
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik meer van de vakantieliefdes ben. Het is alleen zo jammer dat je daar in januari zo weinig aan hebt. Maar goed: het wordt vanzelf wel weer een keer april en zo. Ben nu tevreden met mijn leven alleen en ben nu aan het rondkijken voor de toekomst. Huisje, hobby - dat soort dingetjes dus. En als er echt een leuke vrouw voorbij hobbelt - ik zal niet per definitie nee zeggen
Een vrouw naar mijn hart!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:56 schreef Musil het volgende:
[..]
Mmm, zal hier ook eens op reageren...
Heb op het moment geen relatie maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een polygame relatie.
Hoe dat werkt zal voor iedereen anders zijn, maar voor mij persoonlijk:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een open relatie die niet polyamoreus is, en bij voorkeur betreffen de sexuele escapades van mijn partner one night stands. Seks en liefde zijn wmbt niet noodzakelijk verbonden, dus vind het prima als hij seks heeft met een andere vrouw. Liefde zou ik moeilijker vinden omdat ik dat meer als een bedreiging zou zien voor onze relatie. En een langere tijd met dezelfde m/v daten maakt de kans dat zulke gevoelens ontstaan weer een stuk groter. Dus vandaar liever enkel ONS. Desondanks is dit geen harde grens. Voor mij is het dan wel heel belangrijk, dat als hij een vaste sekspartner heeft, hij me op de hoogte houdt. Ik wil het wel graag weten als ze afspreken/afgesproken hebben. En mocht hij gevoelens ontwikkelen, dan wil ik dat hij dat aangeeft. Ik wil daar open over kunnen praten zodat ik weet waar ik sta (ik zou overigens ook niet boos worden als er gevoelens ontstaan, wil enkel weten wat de aard van die gevoelens is zodat ik weet of ze een bedreiging vormen of niet, en als ze dat wel vormen kunnen we bespreken wat daarmee te doen).
Persoonlijk, omgekeerd, denk ik niet dat ik snel op twee mensen tegelijkertijd verliefd zou kunnen zijn. Mijn behoefte beperkt zich tot ONS, of heel misschien een vaste bootycall die ik eens in het halfjaar zie ofzo. Maar puur seks dus, geen liefde.
Waar ik misschien wel meer voor open zou staan is een gezamenlijke vriendin erbij, omdat dat iets is wat we dan delen vind ik eventuele gevoelens die dan ontstaan niet zo bedreigend. Denk ook dat ik daar makkelijker zelf ook gevoelens voor zou kunnen ontwikkelen, omdat het vanwege vrouw meer voelt als een aanvulling. Zie mezelf niet echt op twee mannen tegelijkertijd verliefd zijn.
Tot slot, vanuit het standpunt van de vrouw die sekst met een bezette man (die rol heb ik ook een keer gehad): als het alleen om de seks gaat dan is het bezet zijn niet echt een issue en ja, kan dat soort dingen prima voor enkel de seks doen.
Ja, vuige chimpanzees dat die mannen zijn. Altijd zo panisch over "hun" vriendin. Alsof haar lichaam van "jou" is. Het is haar lichaam en haar seks en het is potverdomme niet jouw bezit. Laat haar toch neuken.....onzekere bastards.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:27 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat schijnt dus voor heel veel vrouwen te gelden. Die vinden seksuele ontrouw minder problematisch dan emotionele ontrouw. Waarschijnlijk omdat seks op zich niet bedreigend is voor het gezinsleven, wel als de man verliefd wordt op een andere vrouw en zijn tijd, geld, moeite en aandacht voortaan aan haar (en haar kinderen) besteed en zijn "eigen" gezin in de steek laat.
Voor mannen geldt het precies andersom. Veel mannen vinden het een onverkwikkelijk idee dat hun vriendin wordt "gevuld" met andermans zaad omdat de kans erg groot is dat dat inhoudt dat ze een kind moeten helpen grootbrengen dat niet van hunzelf is. Een diepe angst van mannen (onbewust).
Nogmaals - ik heb bovenstaande in meerdere boeken gelezen met wetenschappelijke referenties.
Het voordeel vind ik altijd dat de mens ook een eigen onafhankelijk bewustzijn heeft. Trouw zijn is een keuze. Het je laten overgeven aan meerdere minnaars / minnaressen ook.
Ik ben nu bezig om gewoon een beetje een sociaal netwerk op te bouwenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:27 schreef complicate het volgende:
Dat weet ik niet, maar je 'wil' wel wat in de liefde toch...of ga je 'eeuwig' met die vriendinnen omgaan? Stiekem wil je toch wat meer, zo heeeeeel stiekem
Tot op heden heb ik haar maar een keer gezien.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:56 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Ik zou het zelf ook niet trekken. Ik heb amper de energie om naast 40 uur werken en sociale activiteiten en sport mijn vriendin ook nog te pleasen. Laatst staan 2!!! vrouwen. Ik snap echt niet waar die personen de energie vandaan halen.
Pfff...nouja, ik kan louter respect voor je hebben. Als beide vrouwen het goedkeuren, waarom niet? Succes ermee!quote:Op woensdag 16 april 2014 13:18 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Tot op heden heb ik haar maar een keer gezien.
Ik merk zeker dat ik er een hoop energie van terugkrijg.
Ik denk dat we elkaar eens per week/2 weken zullen zien.
Ik speel niks anders dan open kaart.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:20 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
[..]
Pfff...nouja, ik kan louter respect voor je hebben. Als beide vrouwen het goedkeuren, waarom niet? Succes ermee!
Ik ken dat soort gemeenschappen van hippiegemeenschappen en toen ik 19, 20 was een jaar in een Israëlische Kibboets gewerkt, waarbij behoorlijk wat mensen de gelegenheid te baat nemen om niet monogaam te zijn. Dat is leuk voor een tijdje, maar uiteindelijk heb ik wel gemerkt dat mensen op een bepaalde leeftijd echt voor een gezinsleven en het bijbehorende monogame bestaan kiezen.quote:Het lijkt mij fantastisch om als polygroep samen te wonen
Omdat neuken met een ander het ultieme verraad is voor de meeste mannen. Zit in de genen. Een vrouw die veel mannen neukt is onaantrekkelijk. Waarom? SOA's, risico dat ze het in de toekomst weer gaat doen en bovendien wil een man niet het risico lopen dat het kindje wat hij met zijn vrouw opvoedt niet van hem is.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:35 schreef Dipkip het volgende:
Waarom zou een gezinsleven automatisch monogamie betekenen?
Mijn partners hebben geen enkel probleem hiermeequote:Op woensdag 16 april 2014 23:37 schreef Aeqvitas het volgende:
Omdat neuken met een ander het ultieme verraad is voor de meeste mannen. Zit in de genen. Een vrouw die veel mannen neukt is onaantrekkelijk. Waarom? SOA's, risico dat ze het in de toekomst weer gaat doen en bovendien wil een man niet het risico lopen dat het kindje wat hij met zijn vrouw opvoedt niet van hem is.
Goh.. wat een onsamenhangende mening.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:37 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Omdat neuken met een ander het ultieme verraad is voor de meeste mannen. Zit in de genen. Een vrouw die veel mannen neukt is onaantrekkelijk. Waarom? SOA's, risico dat ze het in de toekomst weer gaat doen en bovendien wil een man niet het risico lopen dat het kindje wat hij met zijn vrouw opvoedt niet van hem is.
Beetje mosterd na de maaltijd, jouw post.. Voorgaande posts hebben alles al belichtquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:46 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, het is goed mogelijk, weet ik uit eigen ervaring, maar ook bijzonder ingewikkeld, weet ik ook uit eigen ervaring.
Bij een 'normale' relatie gaat het meestal allemaal vrij simpel (mits je natuurlijk echt goed bij elkaar past): je leert elkaar kennen, wordt verliefd en de rest gaat min of meer vanzelf. Hoogstens is het tempo waarmee de relatie serieus wordt een probleem.
Bij een polyamoreuze relatie zijn er altijd bepaalde spanningen. Je moet heel duidelijke afspraken maken, alle betrokken personen moeten zich daar minstens in kunnen vinden en zich daar altijd aan houden. En dan nog speelt er altijd een zekere jaloezie.
Dat klinkt waarschijnlijk heel naar, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Relaties zijn ineens niet vanzelfsprekend meer, maar iets om in te blijven investeren. Dat maakt ze mooier, degelijker en beter.
Daarnaast geloof ik echt dat het een geaardheid is. Polyamoreuze mensen kwijnen weg in een monogame relatie. Dan is het beter om een oplossing te vinden die wél werkt op de lange termijn.
Hm. Die indruk had ik niet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:36 schreef Godshand het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, jouw post.. Voorgaande posts hebben alles al belicht
Wat was er vernieuwend aan jouw post dan? Wat was nog niet besproken?quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Die indruk had ik niet.
Maar goed, ik kwam dit topic via Google tegen, ik vind het een interessant onderwerp, dus vandaar.
Praat voor jezelf. Mogelijk mis ik genen... lolquote:Op woensdag 16 april 2014 23:37 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |