abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138965116
Waarom zou een gezinsleven automatisch monogamie betekenen?
pi_138965215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:35 schreef Dipkip het volgende:
Waarom zou een gezinsleven automatisch monogamie betekenen?
Omdat neuken met een ander het ultieme verraad is voor de meeste mannen. Zit in de genen. Een vrouw die veel mannen neukt is onaantrekkelijk. Waarom? SOA's, risico dat ze het in de toekomst weer gaat doen en bovendien wil een man niet het risico lopen dat het kindje wat hij met zijn vrouw opvoedt niet van hem is.
pi_138965287
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:37 schreef Aeqvitas het volgende:
Omdat neuken met een ander het ultieme verraad is voor de meeste mannen. Zit in de genen. Een vrouw die veel mannen neukt is onaantrekkelijk. Waarom? SOA's, risico dat ze het in de toekomst weer gaat doen en bovendien wil een man niet het risico lopen dat het kindje wat hij met zijn vrouw opvoedt niet van hem is.
Mijn partners hebben geen enkel probleem hiermee :) ik snap dat het niet gebruikelijk is, maar je kunt niet zeggen dat alle mannen zo denken. Er zijn ook mannen die het juist als iets positiefs zien.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:18:25 #279
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_138966663
Als het ooit op mijn pad komt, denk ik dat ik wel een poging waag. Liefde delen lijkt me cool.
pi_138968898
quote:

[..]

Goh.. wat een onsamenhangende mening.

Polygamie betekend niet automatisch veel mensen neuken.
Er zijn polygamisten die een puur platonische relatie er naast hebben.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:18:08 #281
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_138971733
Snap niet waarom mensen zo'n ophef maken over polygamie. Laat iedereen maar lekker doen wat hij/zij zelf wil! Ik veroordeel niemand en zou nooit sociale contacten weigeren/verbreken met iemand die een andere mening hierover heeft dan ik ;)

Zelf ben ik monogaam. Ik hou het bij één partner en wil alles alleen delen met haar. Natuurlijk blijf je kijken naar andere dames, en ben je in sommige gevallen zelfs nieuwsgierig naar hoe het zou zijn 'met een ander', maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer monogaam wil zijn. Het is gewoon niks voor mij, een open relatie oid. Toch respecteer ik mensen die hier wel voor open staan, zolang beide partijen ermee instemmen is het geen probleem. Vreemdgaan is weer wat anders natuurlijk.
pi_158189742
Ja, het is goed mogelijk, weet ik uit eigen ervaring, maar ook bijzonder ingewikkeld, weet ik ook uit eigen ervaring.

Bij een 'normale' relatie gaat het meestal allemaal vrij simpel (mits je natuurlijk echt goed bij elkaar past): je leert elkaar kennen, wordt verliefd en de rest gaat min of meer vanzelf. Hoogstens is het tempo waarmee de relatie serieus wordt een probleem.

Bij een polyamoreuze relatie zijn er altijd bepaalde spanningen. Je moet heel duidelijke afspraken maken, alle betrokken personen moeten zich daar minstens in kunnen vinden en zich daar altijd aan houden. En dan nog speelt er altijd een zekere jaloezie.

Dat klinkt waarschijnlijk heel naar, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Relaties zijn ineens niet vanzelfsprekend meer, maar iets om in te blijven investeren. Dat maakt ze mooier, degelijker en beter.

Daarnaast geloof ik echt dat het een geaardheid is. Polyamoreuze mensen kwijnen weg in een monogame relatie. Dan is het beter om een oplossing te vinden die wél werkt op de lange termijn.
pi_158194298
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:46 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, het is goed mogelijk, weet ik uit eigen ervaring, maar ook bijzonder ingewikkeld, weet ik ook uit eigen ervaring.

Bij een 'normale' relatie gaat het meestal allemaal vrij simpel (mits je natuurlijk echt goed bij elkaar past): je leert elkaar kennen, wordt verliefd en de rest gaat min of meer vanzelf. Hoogstens is het tempo waarmee de relatie serieus wordt een probleem.

Bij een polyamoreuze relatie zijn er altijd bepaalde spanningen. Je moet heel duidelijke afspraken maken, alle betrokken personen moeten zich daar minstens in kunnen vinden en zich daar altijd aan houden. En dan nog speelt er altijd een zekere jaloezie.

Dat klinkt waarschijnlijk heel naar, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Relaties zijn ineens niet vanzelfsprekend meer, maar iets om in te blijven investeren. Dat maakt ze mooier, degelijker en beter.

Daarnaast geloof ik echt dat het een geaardheid is. Polyamoreuze mensen kwijnen weg in een monogame relatie. Dan is het beter om een oplossing te vinden die wél werkt op de lange termijn.
Beetje mosterd na de maaltijd, jouw post.. Voorgaande posts hebben alles al belicht
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_158194592
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Beetje mosterd na de maaltijd, jouw post.. Voorgaande posts hebben alles al belicht
Hm. Die indruk had ik niet.

Maar goed, ik kwam dit topic via Google tegen, ik vind het een interessant onderwerp, dus vandaar.
pi_158196654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Die indruk had ik niet.

Maar goed, ik kwam dit topic via Google tegen, ik vind het een interessant onderwerp, dus vandaar.
Wat was er vernieuwend aan jouw post dan? Wat was nog niet besproken?

Anyway, interessant is t zeker.
  vrijdag 18 december 2015 @ 19:55:53 #286
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158336243
Ik ben zelf nog nooit verliefd geweest om meer dan 1 persoon, ik heb er dus geen ervaring mee maar ik zou geen relatie willen met meer dan 1 persoon, om eerlijk te zijn heb ik daar geen tijd voor, om nog een persoon die aandacht te geven en ik heb er ook geen zin in, voor mij klinkt het allemaal iets te vermoeiend. :P

Maar als een ander in een dergelijke relatie gelukkig is is het prima toch.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_158347717
Stiekem hoop ik op een wereld waar iedereen die seks wil hebben in een groot bubbelbad springt en dat daar iedereen elkaar gelukkig maakt met lichamelijk genot en wat mij betreft lekker veel champagne en ijs en andere lekkere dingen die het leven aangenaam en plezierig maken.

Reality chek: zoiets valt buiten de realitiet :P
pi_158446078
Feit.

Kan prima.
Je belicht het wel, maar er zijn nog geen goede omschrijvingen voor de verschillende vormen. Er zit een verschil tussen seksueel en emotioneel. En ook of je elkaars partner deelt of niet etc.
Maar technisch gezien kan het allemaal prima.
Ik ben enorm goed in monogaam zijn, maar mijn voorkeur gaat uit naar polygaam. En absoluut niet omdat ik seks met anderen wil. Ik heb relaties gehad waar mijn partner(s) met anderen seks hadden, en ik niet. Ik had daar geen behoefte aan. Ik vind geestelijke trouw belangrijker. Er voor elkaar zijn wanneer het nodig is, op elkaar kunnen bouwen, dan met wie je wilt seksen/ook geestelijk trouw wil zijn/etc,

Ik denk dat kinderen met polygame ouders heel veel voordelen kunnen ervaren. Meer volwassen rolmodellen, meer volwassenen die er voor je zijn en om je geven, een betere financiële basis kan tot de mogelijkheden behoren, etc. In ieder geval zijn ze niet slechter af dan elke andere vorm van ouderschap.
De vrienden die ik heb met meer dan twee ouders, lijken ook helemaal niks anders te ervaren dan mensen zoals ik met 2 ouders. Van een gingen laatst de ouders nog scheiden, moeder 1 wou niet meer verder met moeder 2 en vader 1 (langdurige gelijkwaardige driehoeksverhouding van 20 jaar). Moeder 2 en vader 1 kapot natuurlijk, de dochter ook, zoals bij elke scheiding. Ze gaat bij moeder 1 wonen, moeder 2 is de biologische moeder, maar dat maakt niet uit als er meerdere ouders zijn die voor jouw gevoel ouder zijn. Als je van al je ouders houd komt de keuze doorgaans aan op 'hoe handig het is' om waar te wonen. Moeder 1 woont dichter bij school, voila.

Andere mensen vinden, die er ook zo over denken, zonder dat ze denken dat je gewoon alles wat los en vast zit wil neuken is het grootste probleem :')
pi_158446205
quote:

[..]

Praat voor jezelf. Mogelijk mis ik genen... lol :').... maar niet elke man ervaart dit zo. Daarnaast gelden jouw 'risico's' ook voor vrouwen, die vinden het denk ik even onprettig om SOA's te krijgen, een niet-monogame partner te treffen wanneer ze dit zelf zeer belangrijk vinden, en hun kind alleen moeten opvoeden terwijl ze dit graag met de vader hadden willen doen. Vervang 'mannen' a.u.b. gewoon met 'mensen'.
pi_158451915
Ik denk dat het wel kan, ligt heel erg aan de instelling van de deelnemers van deze relatie en of men eerlijk en open kan zijn over gevoelens en verwachtingen net als in een normale relatie. Het maakt het alleen wel een stuk complexer omdat er meerdere partijen zijn waarmee gecommuniceerd moet worden. Dat maakt het wel moeilijker om overeenstemming te behouden denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')