De VW/Audi-dealer waarbij de S een veelvoorkomende Volendamse achternaam is? Want dan heb ik daar wel eens voor gereden jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:06 schreef Solidberg het volgende:
Heeft iemand hier ook al wat vaker ritten gedaan voor MS in Haarlem? Heb even een vraagje
Haha voor die heb ik ook wel eens gereden. Maar zit die niet in Alkmaar?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
De VW/Audi-dealer waarbij de S een veelvoorkomende Volendamse achternaam is? Want dan heb ik daar wel eens voor gereden ja
Vlakbij het AZ-stadion idd, maar zit ook in Haarlem.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:25 schreef zazzel het volgende:
[..]
Haha voor die heb ik ook wel eens gereden. Maar zit die niet in Alkmaar?
Welke was dat als ik vragen mag?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:26 schreef Viezze het volgende:
Daar heb ik 1 keer voor gereden en dat was meteen de dikste auto uit mijn EW carrière
Audi Q5. Op zich niet heel speciaal, maar dit was een demo model dus afgeladen met opties en een dikke motorquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:30 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Welke was dat als ik vragen mag?
Vet, wil ik ook wel rijdenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
Audi Q5. Op zich niet heel speciaal, maar dit was een demo model dus afgeladen met opties en een dikke motor
Wat voor motor? Ik had ook een keer een Q5. 3.0 TDI was dat, ook afgeladen met optiesquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
Audi Q5. Op zich niet heel speciaal, maar dit was een demo model dus afgeladen met opties en een dikke motor
3.2 FSI. Voelt toch bijzonder, in 7 seconden naar de 100 in zo'n grote auto.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat voor motor? Ik had ook een keer een Q5. 3.0 TDI was dat, ook afgeladen met opties
Moest naar de snelweg in Meerkerk.
Seat Exeo 1.6 TSI? Die bestaat niet. Hoop niet voor je dat het de normale, ongeblazen 1.6 is. Die wil niet echt namelijk. Doe mij dan maar die TDI.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:34 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Vet, wil ik ook wel rijdenMoest daar een VW Touran ophalen, stond ook nog in de showroom, dus had ook wel wat opties
Morgen Skoda Octavia 1.6TDi en Seat Exeo 1.6 TSi , denk dat die benzine motor wel fijner zal zijn.
1.8 TSI is hetquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:39 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Seat Exeo 1.6 TSI? Die bestaat niet. Hoop niet voor je dat het de normale, ongeblazen 1.6 is. Die wil niet echt namelijk. Doe mij dan maar die TDI.
Die van mij was ook in de 6 seconde ofzoquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
3.2 FSI. Voelt toch bijzonder, in 7 seconden naar de 100 in zo'n grote auto.
Polo diesels klinken inderdaad als een trekkerquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:41 schreef Viezze het volgende:
VAG diesels met pompverstuiverNet een trekker, reed geweldig
Die bedoel ik niet, de huidige diesels van VAG rijden matig. De TDIs van een jaar of 5-8 geleden (weet het niet precies voor), de 1.9 en 2.0 TDI, daarentegenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:42 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Polo diesels klinken inderdaad als een trekker
Moet je daar even vragen, je mag hem vast wel ergens neerzetten. Desnoods op een parkeerplek bij de dealer zelf. Weet vrij zeker dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:44 schreef BlackLining het volgende:
Weet iemand toevallig of er bij v M in Waalwijk ergens plek is om een eigen auto in de buurt te parkeren? Iets van een klein parkeerplaatsje ofzo?
Toch wissel morgen, kan de auto van mijn buurvrouw lenen, scheelt veel gedonder met die kut buurtbus.
Ja, die 1.2, wat een pleurisherriequote:Op donderdag 16 januari 2014 21:42 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Polo diesels klinken inderdaad als een trekker
In een Octavia wil die wel redelijk vooruit. Een Octavia is 100kg lichter als een Golf Variant, en dat voel je erg duidelijk. Dus het verschil met een Superb is nog groter.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:35 schreef Viezze het volgende:
1.6 TDI is aan de magere kant. Ik had hem in een Superb, die is natuurlijk wel iets zwaarder.
Eens, maar van alle ultra-zuinige auto's vind ik het toch een van de beste qua rijden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, die 1.2, wat een pleurisherrie
1.6 zal wel prima zijn denk ik, maar heb ik in de Polo nog nooit gehad.
Het staat daar wel vaak pleurisvol. Anders kun je 'm op de Sluisweg wel kwijt bij een bedrijf ofzo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Moet je daar even vragen, je mag hem vast wel ergens neerzetten. Desnoods op een parkeerplek bij de dealer zelf. Weet vrij zeker dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Dat is echt een zuiperd. Alle benzinemotoren van Renault eigenlijk. De diesels van Renault vind ik anders wel altijd prima. De snellere diesels in een Megane, fijnste in zijn klasse vind ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Mwoah, ik vind het een rotding. Polo op zich is prima, maar die 1.2 BM maakt een takkeherrie en is echt achterlijk traag. Zo'n 0.9 TCE in de Clio vind ik echt een véél betere motor (hoewel natuurlijk geen helemaal eerlijk vergelijk want geen diesel).
Ik zei (expres) erbij: in zijn klasse. Mercedes heeft geen fatsoenlijke concurrent op Golf/Megane/etcquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:54 schreef Amoeba het volgende:
Diesels van Renault
Diesels van Mercedes
Nouja zo slecht zijn ze nu ook weer niet. Maar Mercedes is sowieso superieur en je hebt zelden gejank met die motoren.
Die A-klasse ofzo?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik zei (expres) erbij: in zijn klasse. Mercedes heeft geen fatsoenlijke concurrent op Golf/Megane/etc
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef Amoeba het volgende:
[..]
. Mercedes heeft geen fatsoenlijke concurrent op Golf/Megane/etc
Weet ik niet, maar ze zijn veel duurder en daarom geen echte concurrentie. Net als de BMW 1-serie.quote:Die A-klasse ofzo?
Alhoewel, zitten daar niet dieselmotoren van Renault in?
Heb wel eenseen Opel Combo van tussen 2000 en 2005 gereden, die hadden toen nog een een Isuzu diesel zonder turbo. Ik verbaasde me over hoe lekker direct en lekker hoogtoerig die motor reed. Veel fijner dan wat ze nu erin proppen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:39 schreef Pizzabodem het volgende:
Diesels van Opel![]()
Diesels van Renault (1.5 DCI)![]()
Ford/PSA Diesels![]()
Volkswagen Diesels![]()
BMW Diesels
Breek me de bek niet open over die motor idd. Op papier ziet het er eerst prima uit: 100pk uit een 1.4. Maar er komt maar iets van 125nm uit, en pas boven de 4000rpm! Ja, dan hoeft het niet meerquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:51 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik vergeet er een Honda Diesels![]()
2.2 cdti is een prima blok. In CR-V en Civic gereden, zelfs in die CR-V, een vrij zware wagen, een prima motor.
En de titel voor meest misplaatste benzine motor in een auto gaat naar:
De Opel Astra 1.4. Atmosferische motor, 100 pk en niet vooruit te branden in een Astra. In een veel kleinere Corsa is het trouwens ook een rotblok, net als in de Meriva. En neem dan de Opel Zafira 1.8. Ook al zo'n futloos hok.
Conclusie: Opel![]()
![]()
Wil je een beetje koppel uit een atmosferische motor halen heb je gewoon cilinderinhoud nodig. Die 1.4 van Opel is een 16v (waardoor het piekvermogen meer wordt) en 'maar' een 1.4 dus. Die 100 pk is dus inclusief de 16v-winst. Gevolg: retetraag als je op normale toeren rijdt. En daardoor heel zuinigquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Haha, die Astra 1.4 iddzal nooit vergeten dat ik op een oprit vol gas gaf, maar desondanks de Kever uit 1970 die voor mij reed sneller was dan ik
4quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef mpc007 het volgende:
Hm, moet morgen 4 ritten doen, die als 2 ritten in m'n ritgegevens staan. Komt waarschijnlijk doordat ik op het afleveradres gelijk weer een auto mee terug moet nemen. Nog nooit eerder gehad. Vraag me af of ik dan 2 formulieren (dus 4 totaal die dag) of 2 formulieren mee moet nemen / invullen?
Per wagen een formulier.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef mpc007 het volgende:
Hm, moet morgen 4 ritten doen, die als 2 ritten in m'n ritgegevens staan. Komt waarschijnlijk doordat ik op het afleveradres gelijk weer een auto mee terug moet nemen. Nog nooit eerder gehad. Vraag me af of ik dan 2 formulieren (dus 4 totaal die dag) of 2 formulieren mee moet nemen / invullen?
Formulier probeer ik wel meteen te faxen als ze dat willen, en dat bellen voor aankomst, kan je niet via bluetooth met de auto verbinden? En anders erheen rijden, parkeren, en bellen. Wacht je maar 10 minuten, boeit niet zoveel lijkt mequote:Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef mpc007 het volgende:
Thanks![]()
Nog twee korte vraagjes:
- in informatie staat dat ik 10 min. voor aankomst met de auto bij klant moet bellen (is gemeente). Echt nodig, of meer een dode letter (moet auto ook weer aan de kant van de weg natuurlijk...)?
- in informatie staat dat formulier bij aankomst klant gelijk gefaxt of gemaild moet worden. Normaal deed ik dit aan het einde van de dag, maar nu staat er dus echt bij dat het gelijk moet. Doen jullie dat altijd?
Breng je mij rond kwart voor 10 naar de bushalte?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:44 schreef BlackLining het volgende:
Weet iemand toevallig of er bij v M in Waalwijk ergens plek is om een eigen auto in de buurt te parkeren? Iets van een klein parkeerplaatsje ofzo?
Toch wissel morgen, kan de auto van mijn buurvrouw lenen, scheelt veel gedonder met die kut buurtbus.
Ik ben daar morgen rond 9:30 ook om een auto af te leveren. Hoe kunnen we elkaar helpenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:00 schreef Ordinateur het volgende:
[..]
Breng je mij rond kwart voor 10 naar de bushalte?
Maar zonder gein, je kan die auto sowieso wel ergens kwijt op dat helse industrieterrein. Wellicht tot morgen!
Breukelenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:25 schreef Babananana het volgende:
Haha wat erg![]()
Net nog een ritje Waalwijk-Breukelen erachteraan gekregen, dus hoef niet met het kutbusje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |