abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2002 @ 02:37:32 #1
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6145291
Wie altijd maar denkt dat ie teveel belasting betaalt, zou wel eens gelijk kunnen hebben.

De belastingwetten zouden er zijn er om zo eerlijk en rechtvaardig mogelijk belasting te heffen.

Hier ben ik het niet mee eens:

De gemiddelde "arbeider" of "kantoorbediende" betaalt veel teveel belasting, omdat er grapjassen rondlopen die denken hun verplichtingen met allerlei constructies te kunnen ontlopen in:

Zwitserland, Liechtenstein, Kaaiman-eilanden, Aruba,
Gibraltar, Curacao, Maagden-Eilanden, Uruguay, Hongkong, etc.

Wie heeft ook deze frustrerende ervaringen gehad ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 7 oktober 2002 @ 02:52:34 #2
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6145321
Je hebt gelijk, belasting betalen is burgerlijk... de koningin betaalt helemaal niks en de slimmeriken gaan naar het buitenland, natuurlijk is het zo maar wat heeft het voor nut om je er druk over te maken ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 7 oktober 2002 @ 03:19:15 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_6145365
Het inkomen dat de Koningin voor de uitoefening van haar functie ontvangt van het Rijk is een netto-inkomen en dus niet belastbaar.

Evenzo zijn de vergoedingen ter bestrijding van personele en materiële kosten voortvloeiende uit de Koninklijke functie onbelast.

Voor het overige is de Koningin net als iedere Nederlander belastingplichtig. Zo betaalt de Koningin ook gewoon belasting over haar privé-vermogen.

Maar dat terzijde

pi_6146100
Ik erger me niet zo zeer aan mensen die de belasting proberen te ontlopen. Die mensen waren de belastingdienst te slim af, en daar heb ik dan nog wel wat respect voor.

Vind het echter ongehoord dat belastinggeld over de balk wordt gesmeten door de overheid. Publieke omroepen, koningshuis, overbodige snelheidsremmers op de weg, etc....

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 03:00:07 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_6204101
CherrymoonTraxx > helemaal mee eens. Ik erger me rot aan de verspillerij van de regering. Zo'n gouden handdruk voor die minister die maar eventjes in functie was (ben de naam ff kwijt). Een Betuwelijn van tientallen miljarden guldens die never nooit niet terugverdiend wordt, 10 miljard aan JSF straaljagers. Het nederlands leger zal er best blij mee zijn, maar tenzij de 3e WO uitbreekt zullen die kisten nooit serieus worden ingezet. En fotoverkenningvluchten boven Afghanistan ofzo reken ik niet tot serieus.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:48:11 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6240862
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 03:19 schreef Dlocks het volgende:
Het inkomen dat de Koningin voor de uitoefening van haar functie ontvangt van het Rijk is een netto-inkomen en dus niet belastbaar.

Evenzo zijn de vergoedingen ter bestrijding van personele en materiële kosten voortvloeiende uit de Koninklijke functie onbelast.

Voor het overige is de Koningin net als iedere Nederlander belastingplichtig. Zo betaalt de Koningin ook gewoon belasting over haar privé-vermogen.

Maar dat terzijde

Heel actueel op dit moment ... over de erfenis van Claus hoeft Beatrix geen successierechten af te dragen
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6245593
Het is zo dat de rijksten in Nederland het minste belasting betalen. Relatief dan. Die besparen namelijk genoeg om een belastingadviseur van bijvoorbeeld KPMG te laten kijken wat precies de beste oplossing is, en die ook nog te betalen.

Uiteindelijk zijn ze dus misschien niet eens het goedkoopst uit, maar betalen ze relatief weinig aan de belastingdienst. En nog wat aan de adviseur.

Het is toch ook van de zotte dat je 60, en tegenwoordig 52 procent (dus het grootste gedeelte) van je inkomen kan inleveren als je een beetje wat verdient?!

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')