Ben al 2 x bij de studentenpsycholoog geweest, maar dat viel me zacht gezegd nogal tegen. Echt elke vraag die ik verwachtte dat ze zou stellen, stelde zequote:Op woensdag 15 januari 2014 17:13 schreef Raggingbull het volgende:
Ja of eens met je huisarts gaan praten. Of een psycholoog mischien zit de reden wel dieper dan je denkt. Altijd de moeite waard van het proberen.
tnxquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:10 schreef hoas het volgende:
Kun je zeker iets aan doen, bezoek de website sochicken eens
http://sochicken.nl/
Keej tja misschien zijn dat de beste vragen? Kheb geen idee heb er niet voor gestudeerd. Misschien een idee om niet naar een studentenpsycholoog te gaan en een gewone psycholoog te bezoeken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:16 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Ben al 2 x bij de studentenpsycholoog geweest, maar dat viel me zacht gezegd nogal tegen. Echt elke vraag die ik verwachtte dat ze zou stellen, stelde ze
Ja idd, sommige dingen slaan nergens op en andere zijn echt bruikbaar en simpel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:17 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
tnx
dacht eerst dat je een grapje maakte maar ziet er nog best useful uit.
In plaats van te piekeren over de training kun je tijd besteden aan het voorbereiden ervan, dan ben je beter voorbereid en gaat het beter. Je krijgt dan zelfvertrouwen wat zorgt dat er in de toekomst minder reden te piekeren is. Als je gaat piekeren moet je dus proberen te stoppen en na te gaan denken waarom je piekert en wat je nu concreet kunt doen om dat "probleem" opgelost te krijgen.quote:Zo ben ik nu al aan het piekeren over een debat training die ik over 7 weken heb, in een groepje van in totaal 5 mensen. Stelt helemaal niet zoveel voor, en er zijn ook geen consequenties aan het halen of niet halen van die training, maar toch ben ik nu al gespannen, en zit er de hele dag mee in mijn hoofd.
Als het zo makkelijk wasquote:Op donderdag 16 januari 2014 08:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Iets chiller door het leven? Kap eens met al dat nadenken......
Wees eerlijk. Is dat niet makkelijk? Is het niet veel moeilijker om continu in angst modus te zitten en overal om te moeten piekeren?quote:
Ik ben eerlijk en nee, dat is niet makkelijker. Anders had TS dit topic waarschijnlijk niet geopend.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wees eerlijk. Is dat niet makkelijk? Is het niet veel moeilijker om continu in angst modus te zitten en overal om te moeten piekeren?
Is het niet veel makkelijker om gewoon alles los te laten en meer met een "fuck it" attitude te leven?
Precies.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:34 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk en nee, dat is niet makkelijker. Anders had TS dit topic waarschijnlijk niet geopend.
Het piekeren is juist hetgeen wat niet te stoppen is. Stel dat ik nu op de bank ga zitten met een boek. Het gaat mij nooit lukken om een uur relaxed te lezen want na vijf minuten ga ik al nadenken. Ik moet dit nog doen, dat moet nog gebeuren... het hoeven niet eens acute dingen te zijn, zoals TS al zegt.
Als het makkelijk was, was er geen probleem geweest. En ik denk dat het toch wel deels in de aard van de persoon zit, maar er moet wel een manier zijn om relaxter door het leven te gaan.
Het is weldegelijk te leren om je gedachten beter onder controle te houden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:34 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk en nee, dat is niet makkelijker. Anders had TS dit topic waarschijnlijk niet geopend.
Het piekeren is juist hetgeen wat niet te stoppen is. Stel dat ik nu op de bank ga zitten met een boek. Het gaat mij nooit lukken om een uur relaxed te lezen want na vijf minuten ga ik al nadenken. Ik moet dit nog doen, dat moet nog gebeuren... het hoeven niet eens acute dingen te zijn, zoals TS al zegt.
Als het makkelijk was, was er geen probleem geweest. En ik denk dat het toch wel deels in de aard van de persoon zit, maar er moet wel een manier zijn om relaxter door het leven te gaan.
Hoezo had TS dit topic anders niet geopend? Soms denk je in verkeerde patronen. Dit kan daar 1 van zijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:34 schreef Grutsk het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |