abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135525332
Al van kinds af aan ben ik op de een of andere manier best wel gevoelig aangelegd. Ben gauw in de stress, was vooral vroeger erg paniekerig (kon vanuit het niets komen, dat ik bang was een enge ziekte te hebben, of dat mijn ouders dood zouden gaan). Dit beheerste dan een periode mijn hele dag..

In de loop der tijd is dat bang zijn voor zaken waar je geen enkele invloed op hebt er wel een beetje verdwenen, maar alsnog sta ik erg ''gespannen'' in het leven, zeker wanneer ik dit vergelijk met mijn vrienden/leeftijdsgenoten.

Natuurlijk heeft iedereen zijn of haar zorgen, maar bij mij beheerst dit echt mijn dag en ik had ook al veel verder kunnen zijn in het leven, wanneer ik me niet zo druk had gemaakt om eigenlijk van alles wat het niet waard is om je druk over te maken.

Ik woon al een tijdje met 2 vrienden in Amsterdam op kamers, maar vooral als ik in de stad ben voel ik me eigenlijk altijd gestrest. Zo ben ik nu al aan het piekeren over een debat training die ik over 7 weken heb, in een groepje van in totaal 5 mensen. Stelt helemaal niet zoveel voor, en er zijn ook geen consequenties aan het halen of niet halen van die training, maar toch ben ik nu al gespannen, en zit er de hele dag mee in mijn hoofd.. Terwijl ik niet eens weet waarom : Want ookal gaat het totaal mis en sta ik te stotteren voor die groep ; Zou me ook weer niet zo veel uitmaken als ik weet dat ik er mijn best voor heb gedaan.

Maar of het specifiek daar aan ligt weet ik niet, zou ook niet weten wat het anders is. Al een paar jaar lang heb ik mijn leven expres vrij leeg ingericht, omdat ik snel in de stress raak als ik te veel dingen moet doen op een dag. Het bestaat uit een beetje studeren, chillen met vrienden, naar college gaan, naar de sportschool gaan. Veel meer doe ik niet.

Echter zelfs in een periode waarin ik verder niets bijzonders te doen heb (zoals nu), heb ik altijd de zenuwen. Al mijn huisgenoten zijn ook gewoon veel rustiger dan ik : Zetten 's avonds een filmpje op, zakje chips, en een beetje slap ouwehoeren. Maar ik vind zoiets al heel moeilijk : Zit altijd wel met mijn hoofd ergens waar ik beren zie, zie altijd wel op tegen iets al is het nog weken/maanden weg en daardoor zit ik eigenlijk altijd op hete kolen, en kan moeilijk gewoon eens een leuke tijd hebben op het moment zelf zeg maar..

Kun je hier iets aan doen, of zit dat echt in je karakter?
pi_135525471
Kun je zeker iets aan doen, bezoek de website sochicken eens
http://sochicken.nl/
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:13:50 #3
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135525570
Ja of eens met je huisarts gaan praten. Of een psycholoog mischien zit de reden wel dieper dan je denkt. Altijd de moeite waard van het proberen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_135525632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:13 schreef Raggingbull het volgende:
Ja of eens met je huisarts gaan praten. Of een psycholoog mischien zit de reden wel dieper dan je denkt. Altijd de moeite waard van het proberen.
Ben al 2 x bij de studentenpsycholoog geweest, maar dat viel me zacht gezegd nogal tegen. Echt elke vraag die ik verwachtte dat ze zou stellen, stelde ze :')
pi_135525695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:10 schreef hoas het volgende:
Kun je zeker iets aan doen, bezoek de website sochicken eens
http://sochicken.nl/
tnx

dacht eerst dat je een grapje maakte maar ziet er nog best useful uit.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:18:05 #6
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135525704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:16 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Ben al 2 x bij de studentenpsycholoog geweest, maar dat viel me zacht gezegd nogal tegen. Echt elke vraag die ik verwachtte dat ze zou stellen, stelde ze :')
Keej tja misschien zijn dat de beste vragen? Kheb geen idee heb er niet voor gestudeerd. Misschien een idee om niet naar een studentenpsycholoog te gaan en een gewone psycholoog te bezoeken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_135526580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:17 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

tnx

dacht eerst dat je een grapje maakte maar ziet er nog best useful uit.
Ja idd, sommige dingen slaan nergens op en andere zijn echt bruikbaar en simpel.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:43:07 #8
389525 Babela
YOU ARE GOING TO LOVE ME
pi_135526758
Highsensitive?
pi_135528904
Je moet leren jouw energie te besteden aan de zaken waar je invloed op hebt want nu ga je te veel energie steken in de dingen waar je geen invloed op hebt. Bijvoorbeeld:
quote:
Zo ben ik nu al aan het piekeren over een debat training die ik over 7 weken heb, in een groepje van in totaal 5 mensen. Stelt helemaal niet zoveel voor, en er zijn ook geen consequenties aan het halen of niet halen van die training, maar toch ben ik nu al gespannen, en zit er de hele dag mee in mijn hoofd.
In plaats van te piekeren over de training kun je tijd besteden aan het voorbereiden ervan, dan ben je beter voorbereid en gaat het beter. Je krijgt dan zelfvertrouwen wat zorgt dat er in de toekomst minder reden te piekeren is. Als je gaat piekeren moet je dus proberen te stoppen en na te gaan denken waarom je piekert en wat je nu concreet kunt doen om dat "probleem" opgelost te krijgen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:48:41 #10
416020 K44S
The bearded man
pi_135529396
Ik had vandaag een stage sollicitatie gesprek, en ik begon daar ( vanaf het moment dat de persoon had gebeld ) over te piekeren.
Heb toen gezegd tegen me zelf: je weet wat je kan, en je kan niet meer doen dan je best!
Hup.... stress was meteen een stuk minder.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_135543103
Wauw, dit had ik kunnen schrijven! Ik ga even meelezen in dit topic. Zelf heb ik vooralsnog geen oplossing maar als ik die heb zal ik hem posten.
pi_135549864
Ik denk dat je dit nodig hebt:

Egal, of de sterkere variant: Großpackung Scheißegal.
pi_135550296
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:43 schreef Babela het volgende:
Highsensitive?
Ja, vooral voor dat soort bullshit...
pi_135550628
Je leeft teveel in de toekomst of in het verleden, leer in het nu te leven.

Als je dus op je kamer zit en een film kijkt bv, focus je daar dan op en niet op je gedachten over wat komen gaat.

Wie dan leeft wie dan zorgt was het toch? ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_135550647
Iets chiller door het leven? Kap eens met al dat nadenken......
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135550673
Een mens lijdt het meest door het leed dat hij vreest :) Gaat voor mij op. Wat er aan te doen is weet ik ook niet. Meer afleiding zoeken, al lijk je dat juist niet echt te willen?
pi_135552877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Iets chiller door het leven? Kap eens met al dat nadenken......
Als het zo makkelijk was ;)
pi_135553758
Mediteren, mindfulness, eet- en slaapgewoonten verbeteren.
pi_135555982
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:42 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was ;)
Wees eerlijk. Is dat niet makkelijk? Is het niet veel moeilijker om continu in angst modus te zitten en overal om te moeten piekeren?

Is het niet veel makkelijker om gewoon alles los te laten en meer met een "fuck it" attitude te leven?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_135570366
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wees eerlijk. Is dat niet makkelijk? Is het niet veel moeilijker om continu in angst modus te zitten en overal om te moeten piekeren?

Is het niet veel makkelijker om gewoon alles los te laten en meer met een "fuck it" attitude te leven?
Ik ben eerlijk en nee, dat is niet makkelijker. Anders had TS dit topic waarschijnlijk niet geopend.
Het piekeren is juist hetgeen wat niet te stoppen is. Stel dat ik nu op de bank ga zitten met een boek. Het gaat mij nooit lukken om een uur relaxed te lezen want na vijf minuten ga ik al nadenken. Ik moet dit nog doen, dat moet nog gebeuren... het hoeven niet eens acute dingen te zijn, zoals TS al zegt.
Als het makkelijk was, was er geen probleem geweest. En ik denk dat het toch wel deels in de aard van de persoon zit, maar er moet wel een manier zijn om relaxter door het leven te gaan.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:03:08 #22
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_135593927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:34 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk en nee, dat is niet makkelijker. Anders had TS dit topic waarschijnlijk niet geopend.
Het piekeren is juist hetgeen wat niet te stoppen is. Stel dat ik nu op de bank ga zitten met een boek. Het gaat mij nooit lukken om een uur relaxed te lezen want na vijf minuten ga ik al nadenken. Ik moet dit nog doen, dat moet nog gebeuren... het hoeven niet eens acute dingen te zijn, zoals TS al zegt.
Als het makkelijk was, was er geen probleem geweest. En ik denk dat het toch wel deels in de aard van de persoon zit, maar er moet wel een manier zijn om relaxter door het leven te gaan.
Precies.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_135594906
quote:

[..]

Het is weldegelijk te leren om je gedachten beter onder controle te houden.

Daarbij moet je je ook bedenken dat als jij jezelf hebt wijs gemaakt dat dit onmogelijk is, het je sowieso niet gaat lukken.

Wat vera al zei, een mens lijdt het meest door het leed dat hij vreest.
Je doet het eigenlijk helemaal zelf dat gepieker.

Ook hier maar weer de boekentip : ‘’Ik kan denken en voelen wat ik wil.’’
Aanrader voor piekeraars.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_135595351
Crisis, wat herkenbaar. En bij mij wordt het juist erger hoe ouder ik word, ik begin op m'n moeder te lijken. Alleen maar piekeren en stressen en dan achteraf denken 'waar was dat voor nodig?' Overal beren op de weg zien, nergens meer van kunnen genieten.
Even een paar minuutjes mediteren in een stille ruimte kan helpen, je hoofd leeggooien en alleen aan je ademhaling denken. Maar ja, dat kun je moeilijk de hele dag doen.
Tap tap tap
pi_135596453
quote:

[..]

Hoezo had TS dit topic anders niet geopend? Soms denk je in verkeerde patronen. Dit kan daar 1 van zijn :)

Als jij zegt, dat het al nooit gaat lukken om een uur rustig een boek te lezen, dan gaat dat ook nooit lukken. Mijn inziens heeft dat wel degelijk met de mindset te maken en als je het zelf niet kunt inzien, lijkt een tripje naar de psycho-therapeut me het beste :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')