Als ik dit zo lees, zou ik er toch maar wel aan beginnen! Het gaat dan over. Anders blijf je in dat cirkeltje.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:23 schreef singlelady27 het volgende:
ik moet er ook mee beginnen met hetzelfde medicijn, heb zelf al jaren paniekaanvallen soms zo erg dat ik echt denk dat ik iets ernstigs heb. durf door mijn moeheid niet ens het huis meer uit.
en sinds paar weken heb ik een beknellend gevoel in mijn rechterarm en soms ineens een zweetaanval, maar nu durf ik niet met die medicatie te beginnen omdat ik toch bang ben dat het wat anders ernstigs is
ja wil ook heel graag beginnen maar ben zo ontzettend bang om ze te slikken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:19 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees, zou ik er toch maar wel aan beginnen! Het gaat dan over. Anders blijf je in dat cirkeltje.
TS krijgt het medicijn niet voor niets voorgeschreven natuurlijk. Of hij mag afbouwen is niet aan Fok te bepalen, maar gelukkig geeft 'ie zelf ook aan dit netjes te gaan overleggen met zijn psychiater.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:43 schreef Re het volgende:
Ik vind het storender dat mensen medische adviezen geven dan dat er een grapje wordt gemaakt over de naam van een medicijn.
Idd, ik gebruik het medicijn ook, en ik vind het fijn om daar met mede-gebruikers over te praten, en dan is het zo jammer dat bepaalde droeftoeters de boel verzieken zonder dat er ingegrepen wordt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
TS krijgt het medicijn niet voor niets voorgeschreven natuurlijk. Of hij mag afbouwen is niet aan Fok te bepalen, maar gelukkig geeft 'ie zelf ook aan dit netjes te gaan overleggen met zijn psychiater.
Mea culpa.quote:
ik kreeg meestal pas na 2 a 3 dagen klachten wanneer ik probeerde te stoppen of vergeten was. 'brainzaps' waren het vervelendste. en slapen werd slechter en intensiever dromen. maar het afbouwen zelf viel wel mee. maar het compleet stoppen niet. dus toen nog verder afgebouwd.(capsules kun je tegen het einde zelf steeds verder legen).quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:01 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mea culpa.
Welcome_Rain: waarom ben je gaan afbouwen? en was het zwaar?
Ik merk dat als ik een keer een dosis vergeet, ik me heel slecht voel, fysiek....trillende/tintelende ledematen e.d., alsof je benen en armen van rubber hebt enzo... Hoe voorkom je dat?
Je verandert dus in een retard door het slikken van retard-pillen. Goh. Je verwacht het niet he.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:06 schreef Dave94 het volgende:
Hallo allemaal,
Sinds augustus gebruik ik Venlafaxine Retard, een antidepressivum. Daarvoor heb ik drie maanden Lexapro gebruikt, maar helaas had dit erg weinig effect. Ik heb nu geen last meer van paniekaanvallen en ook mijn sociale angst is goed als verdwenen, zeker in combinatie met de diazepam die ik ook gebruik.
Ondanks dat ik me nu een stuk beter voel, merk ik wel dat ik last heb van concentratieproblemen. Ik merk dat ik vaak moeite heb gespreksstof te vinden voor in gesprekken met mensen, dat ik een stuk minder creatief ben en ik moeite heb mijn aandacht te vestigen op lesstof van school. Ik heb gewoon moeite met nadenken en onthouden.![]()
Heb je dit afbouwen met je behandelaar overlegd, of uit eigen initiatief gedaan?quote:Op maandag 24 februari 2014 10:19 schreef Dave94 het volgende:
De afgelopen twee weken heb ik geprobeerd om de dagelijkse dosis van 150 mg per dag af te bouwen, maar ik ben behoorlijk stom geweest. Ik voel me down en heb weer last van vermoeidheidsklachten, en heb last van lichte misselijkheid.
Ik heb in een periode van twee weken de dosering gehalveerd. Het afbouwen is geen grap en veel heftiger dan ik dacht, maar het frustrerende is dat je je een hele tijd goed voelt en het dan ineens hard naar beneden gaat.
quote:
Het feit dat je bang bent om wat ernstigs te hebben is juist de reden dat je het medicijn moet gaan slikken. Het zit in je hoofd. De angststoornis doet je geloven dat je wat mankeert. Laat het los. Zelfs als je wat mankeert is dat nog altijd minder erg dan niet meer kunnen leven of je huis uitgaan door die gevoelens.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:23 schreef singlelady27 het volgende:
ik moet er ook mee beginnen met hetzelfde medicijn, heb zelf al jaren paniekaanvallen soms zo erg dat ik echt denk dat ik iets ernstigs heb. durf door mijn moeheid niet ens het huis meer uit.
en sinds paar weken heb ik een beknellend gevoel in mijn rechterarm en soms ineens een zweetaanval, maar nu durf ik niet met die medicatie te beginnen omdat ik toch bang ben dat het wat anders ernstigs is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |