abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135498691
Ik ben van 1988. Mijn vader is 50+.
Een jaar of 6/7 geleden ongeveer is hij gaan geloven in christendom.
Voor die tijd was hij juist erg wetenschappelijk bezig, hij had vele boeken over evolutie enz. Dat is allemaal weg.
Nu is god voor hem alles, en wil hij van niks anders meer wat weten.
Dat vind ik allemaal ok, ik ben er absoluut niet blij mee, want ik ben 100% atheïst. Ik geloof in dingen die bewezen zijn ipv dingen die geschreven zijn door.... Ja door wie eigenlijk?
Maar er blijft een probleem. Hij respecteert mijn keuze niet om niet te geloven. Hij zegt wel dat hij dat doet, maar elke zoveel tijd probeert hij me weer mee te trekken in zijn geloof.
Dan mailt hij mij linkjes, filmpjes, tekst of wat dan ook, wat dan volgens hem mooi is en bewijs van god.
Ik zeg hem telkens dat hij dit niet moet doen, dat het me boos maakt en dat het niet goed is voor onze relatie. Maar ondanks dat, lijkt hij het te vergeten en komt het telkens weer terug. Zijn reacties zijn dan ja als je van mij houd dan kan je toch best even die site lezen, of ja als je van mij houd kan je toch best even dat filmpje kijken, wat doet het voor kwaad?
Nou het doet wel degelijk kwaad. Ik kan er erg slecht tegen dat hij mij dit zo opdringt en het maakt me boos.
Hij heeft sinds hij is begonnen met geloven ook mijn zusje over gezet, die gelooft nu ook, weliswaar minder extreem dan hem zelf.
Ik vind het erg respectloos, en ik vind het een vreselijke gedachte dat als ik bij hem had gewoond dat hij er dan alles aan gedaan had om mij om te krijgen. Hij zegt dit te doen uit liefde, maar waarom dan? Ik ben gelukkig zo, dus waarom wil hij mij om hebben?
Hoe maak ik hem eindelijk eens duidelijk dat hij hier mee moet stoppen?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:10:51 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135498784
Verbrand een bijbel voor z'n neus.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:11:06 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135498794
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Verbrand een bijbel voor z'n neus.
En dan? Het is geen Moslim die direct over de rooie gaat. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:13:45 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135498967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En dan?
En dan als ie woedend wordt zeggen: Zo voel ik me nou ook als jij jouw geloof aan mij op probeert te dringen.
quote:
Het is geen Moslim die direct over de rooie gaat. :')
Oh, ik dacht dat alle gelovigen over de rooie zouden gaan als je hun heilige boek in de fik steekt :@
pi_135498987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En dan? Het is geen Moslim die direct over de rooie gaat. :')
HEUJ WAT ZEI JIJ DAAR!?!?! :( :( :(

:')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:14:10 #6
358523 IkStampOpTacos
pi_135498998
Hij wil jouw 'om' hebben omdat hij zoveel om jouw geeft en niet wil dat jij (naar zijn geloof) niet het eeuwige leven in de hemel gaat ontvangen als je er niet meer bent.

Dat hij dat dan op zo'n manipulatieve wijze doet is wel wat smerig ja.
-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:15:04 #7
358523 IkStampOpTacos
pi_135499053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:13 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En dan als ie woedend wordt zeggen: Zo voel ik me nou ook als jij jouw geloof aan mij op probeert te dringen.

[..]

Oh, ik dacht dat alle gelovigen over de rooie zouden gaan als je hun heilige boek in de fik steekt :@
Tja, blij is anders waarschijnlijk.
-
pi_135499085
Ik snap niet waarom je jezelf er zo druk om maakt en niet gewoon 'ja pa' zeg en verder gaat met je leven.
pi_135499121
Dat doet hij voor zichzelf, eigenbelang dus eigenlijk. Een echte Christen gelooft dat hij als hij dood is voor god zal staan en dat die aan hem zal vragen wat hij er aan gedaan heeft om jou op het rechte pad (lees: het Christen pad) te houden/krijgen. Daar zal hij dan ook op worden beoordeeld en daarom handeld hij zo. Jehova's doen het nog wat extremer met van deur tot deur te gaan.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_135499141
Woon je nog thuis waardoor hij je dagelijks lastig valt met die onzin.
pi_135499178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hij wil jouw 'om' hebben omdat hij zoveel om jouw geeft en niet wil dat jij (naar zijn geloof) niet het eeuwige leven in de hemel gaat ontvangen als je er niet meer bent.
Vanuit zijn optiek helemaal logisch. Sterker nog, ik kan me bijna niet voorstellen dat je als ouder hier heilig van overtuigd bent, je niet alles doet wat in je macht ligt om je kind te bekeren.

Stel je voor.. eeuwig lijden. Da's ongeveer een miljoen keer 100 jaar, weet je hoelang dat is? Dat wil je toch niet dat je bloedeigen kind overkomt?
pi_135499185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Woon je nog thuis waardoor hij je dagelijks lastig valt met die onzin.
Nee gelukkig niet. Maar het komt wel regelmatig voor, zomaar uit het niets krijg ik dan een mailtje/whatsapp enz met dat soort dingen
pi_135499244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Nee joh, veel gelovigen hebben daar schijt aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:17:40 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_135499248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef marzman het volgende:
Dat doet hij voor zichzelf, eigenbelang dus eigenlijk. Een echte Christen gelooft dat hij als hij dood is voor god zal staan en dat die aan hem zal vragen wat hij er aan gedaan heeft om jou op het rechte pad (lees: het Christen pad) te houden/krijgen. Daar zal hij dan ook op worden beoordeeld en daarom handeld hij zo. Jehova's doen het nog wat extremer met van deur tot deur te gaan.
Wut? Nee hier klopt helemaal niks van. Je wordt niet be/veroordeeld op hoeveel mensen jij hebt bekeerd of iets dergelijks.
-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:18:06 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135499272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet. Maar het komt wel regelmatig voor, zomaar uit het niets krijg ik dan een mailtje/whatsapp enz met dat soort dingen
O ik dacht dat ie je er dagelijks mee lastig viel omdat je thuis woonde ofzo. Is negeren een optie? Doen alsof het spam is?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:19:07 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_135499338
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:09 schreef Robin1988 het volgende:
Een jaar of 6/7 geleden ongeveer is hij gaan geloven in christendom
psychose
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_135499352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wut? Nee hier klopt helemaal niks van. Je wordt niet be/veroordeeld op hoeveel mensen jij hebt bekeerd of iets dergelijks.
Dat geloof ik ook niet, maar dat staat wel zo in de bijbel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_des_oordeels
Onder deze lijn niet schrijven
pi_135499357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:18 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

O ik dacht dat ie je er dagelijks mee lastig viel omdat je thuis woonde ofzo. Is negeren een optie? Doen alsof het spam is?
Haha ja dat zou ik kunnen doen maar dan voel ik mij weer zo respectloos.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:19:30 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_135499363
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee joh, veel gelovigen hebben daar schijt aan.
Veel christenen zullen het opvatten als een belediging waarschijnlijk ja. Maar een gedrukt exemplaar bezit weinig waarde voor de gemiddelde christen. In ieder geval lang niet zoveel als dat de Koran voor Mohammedanen heeft.
-
pi_135499382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

psychose
Ik vind het inderdaad ook wat vreemd dat hij zo laat in het leven is gaan geloven mja.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:19:54 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135499390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Haha ja dat zou ik kunnen doen maar dan voel ik mij weer zo respectloos.
Of als hij je stuurt: als je van mij houdt dan..... Terugsturen: als je van mij houdt dan hou je hiermee op.
pi_135499418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Of als hij je stuurt: als je van mij houdt dan..... Terugsturen: als je van mij houdt dan hou je hiermee op.
Das wel een goeie ja dankje.
pi_135499443
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef marzman het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet, maar dat staat wel zo in de bijbel.
Waar dan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Veel christenen zullen het opvatten als een belediging waarschijnlijk ja. Maar een gedrukt exemplaar bezit weinig waarde voor de gemiddelde christen. In ieder geval lang niet zoveel als dat de Koran voor Mohammedanen heeft.
Een belediging is wat anders dan over de rooie gaan natuurlijk. Voor zover ik echte christenen ken maakt het hen niks uit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135499444
Misschien heeft je vader Jezus gezien.
Ура для россии
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:21:02 #25
358523 IkStampOpTacos
pi_135499461
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef marzman het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet, maar dat staat wel zo in de bijbel.
Nee. Je moet geloven dat Jezus de zoon van god is die voor ieders zonden is gestorven en de dood heeft overwonnen door weer op te staan en naast zijn vader op de troon plaats te nemen in de hemel. Dat jij als christen andere mensen vervolgens wil vertellen van het schijnbaar geweldige nieuws over Jezus en het christendom is een gevolg, absoluut geen voorwaarde.
-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:22:23 #26
358523 IkStampOpTacos
pi_135499540
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar dan?

[..]

Een belediging is wat anders dan over de rooie gaan natuurlijk. Voor zover ik echte christenen ken maakt het hen niks uit.
Tja, mijn ouders zijn christelijk. Ze zouden het waarschijnlijk niet echt tof vinden, maar het maakt ze ook weinig uit denk ik. Misschien dat mijn vader zou vragen wat ze nou willen bereiken als hij door heeft dat ze hem proberen te kwetsen. :)
-
pi_135499616
Wat ik ook altijd gruwelijk irritant vind is dat als ik bij hem op visite ben dan zet hij nog wel eens filmpjes op van concerten van christelijke muziek ofzo, soort van gebeden in zang vorm. Hij hoopt dan dat door de "hippe" stijl ik het misschien interessant vind maar ik erger me juist maar meer. Zijn vrouw ook overigens dus het is wel fijn dat zij aan mij kant staat, misschien moet ik eens met haar gaan praten..
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:24:41 #28
358523 IkStampOpTacos
pi_135499692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef Robin1988 het volgende:
Wat ik ook altijd gruwelijk irritant vind is dat als ik bij hem op visite ben dan zet hij nog wel eens filmpjes op van concerten van christelijke muziek ofzo, soort van gebeden in zang vorm. Hij hoopt dan dat door de "hippe" stijl ik het misschien interessant vind maar ik erger me juist maar meer. Zijn vrouw ook overigens dus het is wel fijn dat zij aan mij kant staat, misschien moet ik eens met haar gaan praten..
Durf je er niks van te zeggen dan op die momenten? Dat je het irritant vindt dat jij het gevoel hebt dat hij jou die religie steeds probeert op te dringen?
-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:25:25 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135499766
quote:
Dat is wel een goede idee ja, zij begrijpt je in ieder geval beter dan je vader en kan het er vervolgens een keer met je vader over hebben.
pi_135499768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Durf je er niks van te zeggen dan op die momenten? Dat je het irritant vindt dat jij het gevoel hebt dat hij jou die religie steeds probeert op te dringen?
Jawel altijd alleen als ik bij hem op visite ben is dat "gewoon achtergrondmuziek" dus vind ik het lullig om te klagen.
pi_135499855
Hou hem een spiegel voor en bestook hem met materiaal van atheïstische "evangelisten". Dikke kans dat hij dat eveneens als ongewenst ervaart en wellicht dat dan het kwartje valt.
pi_135499916
Hier hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. Van de ene op de andere dag om. Zelfs zo erg dat ze 30 van die wajangpoppen (originele museum kwaliteit) verbrand heeft welke per stuk getaxeerd waren op ruim 1k per stuk. Terwijl ze het zelf niet zo breed heeft.........

Ze geloofde dat er een vloek op heerste en dat ze daardoor gescheiden is :p. Volgens de bijbel zijn die dingen slecht moehahaha.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:28:57 #33
358523 IkStampOpTacos
pi_135500044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef fokexpert het volgende:
Hier hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. Van de ene op de andere dag om. Zelfs zo erg dat ze 30 van die wajangpoppen (originele museum kwaliteit) verbrand heeft welke per stuk getaxeerd waren op ruim 1k per stuk. Terwijl ze het zelf niet zo breed heeft.........

Ze geloofde dat er een vloek op heerste en dat ze daardoor gescheiden is :p. Volgens de bijbel zijn die dingen slecht moehahaha.
Hoezo zijn die dingen slecht volgens de Bijbel dan?
-
pi_135500080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:
Hou hem een spiegel voor en bestook hem met materiaal van atheïstische "evangelisten". Dikke kans dat hij dat eveneens als ongewenst ervaart en wellicht dat dan het kwartje valt.
Das ook geen slecht idee, ik zal eens opzoek gaan naar wat wetenschappelijk materiaal over het ontstaan van de aarde enz.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:30:20 #35
358523 IkStampOpTacos
pi_135500166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:29 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Das ook geen slecht idee, ik zal eens opzoek gaan naar wat wetenschappelijk materiaal over het ontstaan van de aarde enz.
Ik denk dat je het daar alleen maar mee verergerd, eerlijk gezegd.
-
pi_135500685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is ook zeker waar, dan gaat hij weer met tegen argumenten komen, en daar heb ik dus juist geen zin in.
pi_135500877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo zijn die dingen slecht volgens de Bijbel dan?
Dat vraag ik me dus ook af. Er gaan dus verhalen over dat die dingen gemaalt werden voor iets met geesten bla bla iets als voodoo (geen precies exact).

Ze waren in ieder geval uniek (ooit geerfd van een of andere rijkaard).

Maar ze had het geld beter kunnen gebruiken :p.

Masr ergste zijn die zinnetjes als: "wacht maar over een paar jaar geloof jij ook".
pi_135501171
quote:
Hoe is je relatie met je vader buiten al het geloofsspul om?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135501283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe is je relatie met je vader buiten al het geloofsspul om?
In principe goed, maar wel slechter sinds hij geloofd. We hebben er ooit al eens een hele flinke ruzie om gehad.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:44:42 #40
358523 IkStampOpTacos
pi_135501335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:36 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Dat is ook zeker waar, dan gaat hij weer met tegen argumenten komen, en daar heb ik dus juist geen zin in.
Het lijkt mij, als kind van christelijke ouders maar in een onvergelijkbare situatie, het handigste als je aangeeft dat je echt begrijpt waarom hij je zo graag wil bekeren en dat hij graag zoveel mogelijk andere mensen wil vertellen over het 'goede nieuws', maar dat jij daar nu geen behoefte aan hebt en als hij respect voor je heeft en daadwerkelijk van jou houdt, hij jou respecteert in jouw keuze. Ook al heeft hij het daar moeilijk mee.

Ik weet niet in hoeverre jij dat al hebt gedaan natuurlijk. Maar hem gaan treiteren of je zwaar afkeren werkt alleen maar averechts naar mijn idee. Tevens werkt dat weinig bevorderlijk op jullie relatie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:39 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Er gaan dus verhalen over dat die dingen gemaalt werden voor iets met geesten bla bla iets als voodoo (geen precies exact).

Ze waren in ieder geval uniek (ooit geerfd van een of andere rijkaard).

Maar ze had het geld beter kunnen gebruiken :p.

Masr ergste zijn die zinnetjes als: "wacht maar over een paar jaar geloof jij ook".
Tja, dat soort zinnen kunnen behoorlijk irritant zijn ja. Ik ben christelijk opgevoed maar heb er weinig mee. Wel verdedig ik de keuze van mijn ouders in vrijwel elke discussie waar je direct wordt aangevallen door mensen omdat ze schijnbaar zo 'dom' zijn om daarin te geloven, of waar schijnbaar één of ander ander waardeoordeel geveld moet worden.

Ik heb niks tegen het christendom en ik vindt de waarden die ze uitdraagt goed, ik erger me alleen ook aan de meeste christenen. Velen vind ik hypocriet en (als protestant) kan ik er slecht tegen dat Katholieken, Jehovah's getuigen, gereformeerden en andere protestanten zoveel extra onzin rond het geloof bedenken en mede daardoor het christendom zo negatief naar buiten uitdragen.
-
pi_135501379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:44 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

In principe goed, maar wel slechter sinds hij geloofd. We hebben er ooit al eens een hele flinke ruzie om gehad.
Denk je dat het nog te redden is?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135501590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Denk je dat het nog te redden is?
De relatie? Jahoor dat loopt wel, maar hij blijft het proberen en daar wil ik vanaf. Vanavond heb ik hem ook gezegd pap als je geen ruzie wilt moet je nu stoppen maar dan komen er toch nog een paar kleine woordjes vanaf "het bewijs is overweldigend" & "omdat ik om je geef" maar hij begrijpt niet dat het mij juist boos maakt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:48:37 #43
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_135501615
Je vader doet dit, omdat hij van je houdt. Het zou kunnen dat niemand in zijn directe omgeving diezelfde liefde deelt: je benoemt namelijk dat zijn vrouw het ook irritant vindt als hij christelijke muziek opzet. Hij vindt jou dus onwijs belangrijk om zijn liefde voor God mee delen. Dat is een groot compliment.

Misschien moet je aan hem vragen waarom hij zijn geloof op deze manier met jou deelt. Hem bestoken met God-bestaat-niet argumenten zal hem waarschijnlijk niet op andere gedachten brengen. Ook al blijft je vader na miljoenen discussies ontzettend irritant, bedenk je dat hij het met liefde doet.

Ik ben van mening ben dat een goede God ook "goede" ongelovigen de hemel zou laten, en dat zou ik ook tegen je paps zeggen. Ik denk ik niet dat God bestaat, maar de liefde die mensen voor hem voelen is echt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:55:03 #44
358523 IkStampOpTacos
pi_135502074
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:48 schreef Purrrp het volgende:
Je vader doet dit, omdat hij van je houdt. Het zou kunnen dat niemand in zijn directe omgeving diezelfde liefde deelt: je benoemt namelijk dat zijn vrouw het ook irritant vindt als hij christelijke muziek opzet. Hij vindt jou dus onwijs belangrijk om zijn liefde voor God mee delen. Dat is een groot compliment.

Misschien moet je aan hem vragen waarom hij zijn geloof op deze manier met jou deelt. Hem bestoken met God-bestaat-niet argumenten zal hem waarschijnlijk niet op andere gedachten brengen. Ook al blijft je vader na miljoenen discussies ontzettend irritant, bedenk je dat hij het met liefde doet.

Ik ben van mening ben dat een goede God ook "goede" ongelovigen de hemel zou laten, en dat zou ik ook tegen je paps zeggen. Ik denk ik niet dat God bestaat, maar de liefde die mensen voor hem voelen is echt.
Dit. _O_
-
pi_135502100
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:48 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

De relatie? Jahoor dat loopt wel, maar hij blijft het proberen en daar wil ik vanaf. Vanavond heb ik hem ook gezegd pap als je geen ruzie wilt moet je nu stoppen maar dan komen er toch nog een paar kleine woordjes vanaf "het bewijs is overweldigend" & "omdat ik om je geef" maar hij begrijpt niet dat het mij juist boos maakt.
Stopt hij daarna wel? Na die berichtjes?
pi_135502166
Vaders die hun gevoelens uiten :')

Zo irritant.
pi_135502245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stopt hij daarna wel? Na die berichtjes?
Uiteindelijk wel, maar nadat ik meerdere keren terug heb gestuurd "ik wil geen ruzie dus je kunt beter ophouden", en na 3x ofzo dan "klaar nu" te zeggen dan houd hij op. Maar over een maand is hij dat compleet vergeten en begint hij weer overnieuw.
pi_135502609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Gewoon negeren dan maar. ;) Jammer dat er van die gelovigen moeten zijn die het een ander willen opdringen. Niets mis met gelovig zijn maar hou het wel voor jezelf en zeik er niet constant over bij anderen die je duidelijk hebben gemaakt dat ze er niet op zitten te wachten. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135502960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik zei niet dat hij hem van zijn geloof af moet proberen te praten, maar gewoon even kort laten zien hoe ontzettend irritant (en bovendien zinloos) het is als iemand anders je zijn overtuiging probeert op te dringen, zodat hij daaruit leert dat hij dat zelf ook niet bij anderen moet gaan doen.
pi_135503109
omdat hij denkt dat jij dan ook in de hemel zal komen, en anders niet
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:16:27 #51
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_135503395
Slimme keuze van je vader, ts. Dat ook jij het licht mag zien!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_135504254
Je vader lijkt mij in contact te zijn gekomen met een of ander sektarisch figuur. Ik zou als eerste proberen te identificeren wie dat was, dus is het iemand van de geloofsgemeenschap die hem zo heeft overgehaald of was hij ergens geweest en met zo iemand in contact gekomen. Kenmerken zijn dat zo iemand in korte tijd snel veranderd en wil dat anderen het ook zo gaan zien.

Ik zou zelf over het geloof van zo iemand gaan lezen en er iets positiefs van maken als tegenwicht. Iets van buiten het geloof zal niet aankomen maar van binnenuit misschien wel en dat voorkomt extremisme.

Ik ben zelf gelovig maar ik geloof niet in standaard typeringen en dat iedereen een paar hersencellen heeft wat men ziet als "God" en iedereen zou dat moeten gebruiken maar wel op diens eigen manier of tenminste zo dat men gelooft dat men er zelf voor heeft gekozen. Dus of je nu van een zonsopgang geniet omdat je het een natuurkundig mooi verschijnsel vind of dat je gelooft in een bovennatuurlijk wezen die het allemaal gemaakt heeft. Zolang men maar niet weer begint over smog en de oorzaken tenzij met de intentie er direct iets aan te gaan doen en mij vragen mee te werken daaraan. In ieder geval succes TS met je vader onthersenspoelen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:50:13 #53
396386 sturmpie
for night & nature
pi_135505174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad ook wat vreemd dat hij zo laat in het leven is gaan geloven mja.
iedere vorm van religie is een waanstoornis
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_135511124
quote:

Als toevoeging:
Je kunt hem ook duidelijk maken dat je nu gelukkig bent en geen behoefte hebt aan religie. Face to face, niet via mail. Je kunt hem ook vertellen dat als hij niet ophoudt dat jij het contact verbreekt.

Lijkt me verschrikkelijk om met iemand om te moeten gaan die constant doorgaat over zijn idee. Laat je sowieso niet gek maken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:55:48 #55
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_135514171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vanuit zijn optiek helemaal logisch. Sterker nog, ik kan me bijna niet voorstellen dat je als ouder hier heilig van overtuigd bent, je niet alles doet wat in je macht ligt om je kind te bekeren.

Stel je voor.. eeuwig lijden. Da's ongeveer een miljoen keer 100 jaar, weet je hoelang dat is? Dat wil je toch niet dat je bloedeigen kind overkomt?
Zelfs de paus is een stuk milder dan vele gelovigen. "Atheists who do good are redeemed, not just catholics"
Ik ben zelf niet gelovig maar ik ben wel blij met de huidige Paus, zijn mening ( of eigenlijk het niet uitspreken van zijn mening) over Atheisten, homoseksuele en abortus.

“We cannot insist only on issues related to abortion, gay marriage and the use of contraceptive methods. This is not possible. I have not spoken much about these things, and I was reprimanded for that. But when we speak about these issues, we have to talk about them in a context. The teaching of the church, for that matter, is clear and I am a son of the church, but it is not necessary to talk about these issues all the time.”

Hij dringt niemand zijjn mening in zijn geloof op, heerlijk, zo zou het altijd moeten zijjn, leven en laten leven.
Ik hoop dat veel katholieken zijn voorbeeld gaan nemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:14:55 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135514826
Snap het vanuit hem enigszins omdat hij "het licht' heeft gezien en wil dat jij dat ook ziet.. dat je een beter leven gaat krijgen en naar de hemel gaat (in zijn optiek) Dus waarom zou hij dat niet proberen.

Dat het problemen geeft dat heeft hij ervoor over, want als het lukt dan zal je gelukkiger zijn dan ooit! in zijn mening.

Dat het kut en irritant enzo is, absoluut. Zou hem zelf gewoon steeds meer gaan mijden. Duidelijk zijn in je putn en als hij het niet wil aannemen, dan zal het toch resulteren in dat je afstand gaat nemen (lijkt mij)
pi_135515025
Ik zou het contact verbreken...
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:24:04 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135515064
je moet ook niet zeggen pa, ik wil geen ruzie, maar meer, pa, ik leg dit naast mij neer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135515106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:16 schreef CafeRoker het volgende:
100 miljoen is niet ongeveer eeuwig het is oneindig klein (dat is heeeeel klein) vergeleken eeuwig.
pi_135515225
quote:
Ik had een gelijkaardig verhaal met mijn ouders en dat is mij nooit gelukt en hoeft ook niet meer.

Het was echt overdreven “God is alles”. En als ik dan keek naar hun acties dan kwam dat zelfs niet overeen met hun geloofsovertuiging. Maar goed, ze zaten/zitten echt meer in een soort sekte. Ik heb om die reden (o.a.) met hen gebroken. Nu ben ik echt gelukkig zonder hen.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135523428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:30 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik had een gelijkaardig verhaal met mijn ouders en dat is mij nooit gelukt en hoeft ook niet meer.

Het was echt overdreven “God is alles”. En als ik dan keek naar hun acties dan kwam dat zelfs niet overeen met hun geloofsovertuiging. Maar goed, ze zaten/zitten echt meer in een soort sekte. Ik heb om die reden (o.a.) met hen gebroken. Nu ben ik echt gelukkig zonder hen.
Veel gelovigen zijn ook meer bezig met "hun geloof", dan met waarin ze nu eigenlijk geloven. Wel de etiquette, niet de mindstate oid. Dat is jammer, want op die manier blijven de achterhaalde regeltjes en de opdringerigheid over, terwijl de essentie van zo'n religie (waar heus wel goede dingen inzitten) een beetje verloren gaat.

Wat mij verder altijd opvalt in de wel-of-geen-god-discussie is dat men vrijwel nooit openstaat voor de andere kant van het verhaal. Logisch, want zodra je het een voor waar aanneemt is het andere al snel volslagen krankzinnig. Beide partijen zijn er in een discussie veelal van overtuigd de ander het licht te moeten laten zien en dan ontstaat er wrijving. Dat is in dit geval niet anders.
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_135523579
Kennelijk heeft het geloof hem wat goeds gebrqcht en dat geluk wilt hij natuurlijk met jou delen maar iemand het geloof opdringen is natuurlijk niet goed. Ik zou zeggen, lees het boek een keer om van zijn gezeik af te zijn.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_135524513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:12 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Veel gelovigen zijn ook meer bezig met "hun geloof", dan met waarin ze nu eigenlijk geloven. Wel de etiquette, niet de mindstate oid. Dat is jammer, want op die manier blijven de achterhaalde regeltjes en de opdringerigheid over, terwijl de essentie van zo'n religie (waar heus wel goede dingen inzitten) een beetje verloren gaat.

Wat mij verder altijd opvalt in de wel-of-geen-god-discussie is dat men vrijwel nooit openstaat voor de andere kant van het verhaal. Logisch, want zodra je het een voor waar aanneemt is het andere al snel volslagen krankzinnig. Beide partijen zijn er in een discussie veelal van overtuigd de ander het licht te moeten laten zien en dan ontstaat er wrijving. Dat is in dit geval niet anders.
Ja dat klopt en ik had wel veel respect voor "hun geloof", maar wat ik niet waardeerde (lees: niet kon aanvaarden) is/was, enerzijds dat wat ze deden gewoon buiten kader viel van "goede daden". Anderzijds wouden ze mij ook overtuigen dat zolang ik niet in God geloofde ik “in hel zou branden”. Zo was ik als kind heel bang om fouten te maken omdat christenen zich goed horen te gedragen en Jezus te aanvaarden als redder.

Maar ik zei vaak tegen mijn moeder “als papa echt in God gelooft dan mag hij jou niet slaan of mishandelen” dan zei mijn moeder “Amai, kind, je moet gehoorzamen”.
Zo was/is mijn moeder er van overtuigd dat scheiden niet mag van God :') Ik kan veel voorbeelden geven, maar op een bepaald moment heb ik voor mijzelf gekozen, want ze waren niet open voor andere redeneringen/levenswijze die buiten kader waren van “God is alles”. Ik had geen probleem met hun geloof, meer met geweld thuis , pressure, etc.

Ik ben blij dat ik de stap heb kunnen zetten om hen uit mijn leven te bannen. Zelfs nu ben ik ervan overtuigd dat mijn moeder denkt dat ik "verloren ben" omdat ik mijn weg heb gekozen naar een “normaal” leven.

Gelukkig is dat mijn probleem niet meer :) . Ik heb nu mijn innerlijke kracht gevonden én mijn eigen normen en waarden gevormd.

[ Bericht 0% gewijzigd door complicate op 15-01-2014 16:51:47 ]
pi_135524776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:45 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja dat klopt en ik had wel veel respect voor "hun geloof", maar wat ik niet waardeerde (lees: niet kon aanvaarden) is/was, enerzijds dat wat ze deden gewoon buiten kader viel van "goede daden". Anderzijds wouden ze mij ook overtuigen dat zolang ik niet in God geloofde ik “in hel zou branden”. Zo was ik als kind heel bang om fouten te maken omdat christenen zich goed horen te gedragen en Jezus te aanvaarden als redder.

Maar ik zei vaak tegen mijn moeder “als papa echt in God gelooft dan mag hij jou niet slaan of mishandelen” dan zei mijn moeder “Amai, kind, je moet gehoorzamen”.
Zo was/is mijn moeder er van overtuigd dat scheiden niet mag van God :') Ik kan veel voorbeelden geven, maar ik op een bepaald moment heb ik voor mijzelf moeten kiezen, want ze stonden niet open voor andere redeneringen/levenswijze die buiten kader waren van “God is alles”. Ik had geen probleem met hun geloof, meer met geweld thuis , pressure, etc.

Ik blij dat ik de stap heb kunnen zetten om hen uit mijn leven te bannen. Zelfs nu ben ik ervan overtuigd dat mijn moeder denkt dat ik "verloren ben" omdat ik mijn weg heb gekozen naar een “normaal” leven.

Gelukkig is dat mijn probleem niet meer :) . Ik heb nu mijn innerlijke kracht gevonden én mijn eigen normen en warden gevormd.
Jemig.. :{
Echt een schoolvoorbeeld van de denkfout die veel christenen volgens mij maken. Wel braaf naar de kerk, lekker de bijbel quoten en niet scheiden, maar ondertussen mishandeling thuis en een opvoeding waarbij ze uiteindelijk hun kind nog zijn kwijtgeraakt ook. Je kan je, zelfs als je de bijbel erbij zou pakken, afvragen of je niet een beter christen/mens was geweest als je dat anders had aangepakt.

Lijkt me moeilijk voor je geweest kerel, knap dat je die stap hebt durven zetten en goed dat je nu dan eindelijk je rust hebt gevonden! :)
pi_135524924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:52 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Jemig.. :{
Echt een schoolvoorbeeld van de denkfout die veel christenen volgens mij maken. Wel braaf naar de kerk, lekker de bijbel quoten en niet scheiden, maar ondertussen mishandeling thuis en een opvoeding waarbij ze uiteindelijk hun kind nog zijn kwijtgeraakt ook. Je kan je, zelfs als je de bijbel erbij zou pakken, afvragen of je niet een beter christen/mens was geweest als je dat anders had aangepakt.

Lijkt me moeilijk voor je geweest kerel, knap dat je die stap hebt durven zetten en goed dat je nu dan eindelijk je rust hebt gevonden! :)
Dank je, maar ik ben geen kerel :)

En inderdaad elke zondag naar de kerk zingen "God is de weg naar vrijheid" en dan eenmaal thuis jouw vrouw en kind slaan. :') Zelfs een niet-christen begrijpt dat het niet kan.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:01:06 #66
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135525123
quote:
Voor die tijd was hij juist erg wetenschappelijk bezig, hij had vele boeken over evolutie enz. Dat is allemaal weg.
Dat vind ik allemaal ok, ik ben er absoluut niet blij mee, want ik ben 100% atheïst. Ik geloof in dingen die bewezen zijn ipv dingen die geschreven zijn door.... Ja door wie eigenlijk?
Maar er blijft een probleem. Hij respecteert mijn keuze niet om niet te geloven. Hij zegt wel dat hij dat doet, maar elke zoveel tijd probeert hij me weer mee te trekken in zijn geloof.
Dan mailt hij mij linkjes, filmpjes, tekst of wat dan ook, wat dan volgens hem mooi is en bewijs van god.
Ik zeg hem telkens dat hij dit niet moet doen, dat het me boos maakt en dat het niet goed is voor onze relatie. Maar ondanks dat, lijkt hij het te vergeten en komt het telkens weer terug. Zijn reacties zijn dan ja als je van mij houd dan kan je toch best even die site lezen, of ja als je van mij houd kan je toch best even dat filmpje kijken, wat doet het voor kwaad?
Nou het doet wel degelijk kwaad. Ik kan er erg slecht tegen dat hij mij dit zo opdringt en het maakt me boos.
Hij heeft sinds hij is begonnen met geloven ook mijn zusje over gezet, die gelooft nu ook, weliswaar minder extreem dan hem zelf.
Ik vind het erg respectloos, en ik vind het een vreselijke gedachte dat als ik bij hem had gewoond dat hij er dan alles aan gedaan had om mij om te krijgen. Hij zegt dit te doen uit liefde, maar waarom dan? Ik ben gelukkig zo, dus waarom wil hij mij om hebben?
Maar jij gelooft wel. Of je het nou wil geloven of niet. En of je het nou leuk vind of niet.Want je gelooft namelijk dat er geen god is. Totdat er is bewezen dat er een god is. Er staat geschreven dat er een god is. En er staat geschreven dat er geen god is.

Hoezo is het trouwens respectloos? Hij probeerd je met argumenten over te halen. Hij verplicht je nog steeds niet om te geloven. Op het moment dat hij dat doet is het respectloos. Hij hoopt gewoon dat jij vind wat hij gevonden heeft in het geloof. En daar heeft hij veel voor over. En daarom probeerd hij je over te halen. Misschien is hij niet degene die respectloos is. Maar jij omdat je heel erge vasthoud aan je eigen "geloof" en je niet wilt openstellen voor dat van een ander. Laat staan er over te praten zodat een ander je misschien op andere gedachten kan brengen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_135557300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:55 schreef complicate het volgende:

[..]

Dank je, maar ik ben geen kerel :)

En inderdaad elke zondag naar de kerk zingen "God is de weg naar vrijheid" en dan eenmaal thuis jouw vrouw en kind slaan. :') Zelfs een niet-christen begrijpt dat het niet kan.
Oh oeps :P sorry, dat kan ik ook niet zien XD
pi_135557369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:06 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Oh oeps :P sorry, dat kan ik ook niet zien XD
Ik vergeef het je :P Ik zie wel dat je een man bent aan jouw icoontje naast jouw nickname oO<
pi_135558511
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:08 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik vergeef het je :P Ik zie wel dat je een man bent aan jouw icoontje naast jouw nickname oO<
Oh lol, dat zie ik nu voor het eerst :')
pi_135558530
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:42 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Oh lol, dat zie ik nu voor het eerst :')
Is niet erg, nu zie je het hé :P
pi_135558697
Zulke mensen, familie of niet, was bij mij allang op de ban gegaan. Spam report voor zijn e-mailtjes, block op de whatsapp. Telefoontjes niet meer opnemen en als het bellen extreem vaak gebeurt, kijken wat de provider kan betekenen.

Extremisme is simpelweg not done. Leven en laten leven.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:21:29 #72
416020 K44S
The bearded man
pi_135560027
TS, ik zal eerlijk zijn ; ik heb een fractie van je verhaal gelezen maar het was meteen vrij duidelijk wat je probleem is.

Ik zit in precies het zelfde schuitje, alleen mijn ouders hebben mij er in opgevoed en weet eerlijk gezegd niet beter.
Mijn vader is sinds een aantal jaar echt strenger in z'n geloof geworden, en dit kan ik niet van mijn moeder zeggen ( maar wie ben ik om daar over te oordelen ) enfin.

Ik zelf geloof niet, dat weten ze ook. Ik heb ze simpel gezegd ; ik geloof niet,want er is geen enkel bewijs blablabala.

Discussie voeren met iemand die gelooft, je kant het doen, maar je bereikt er geen fuck mee.
Zij denken dat zij gelijk hebben en jij.

Zelf wordt ik dringend verzocht om elke zondag iig 1 keer naar de kerk te gaan. Maar zelfs dat vindt ik al onzin.
Maar, als je nog bij je ouders leeft ( ik ga er vanuit dat je dat nog doet namelijk ) is het simpel : ouders wil is wet.
Wil je geen gezeik er meer over horen, dan moet je het huis uit.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_135591874
zelf ook hetzelfde probleem. mn moeder is christelijk en dat is te merken. ze is ook de domste van de familie en achterlijk. Het is echt een kwelling te leven met een ouder die niet logisch kan nadenken. Breek zsm het contact af.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:00:15 #74
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_135593840
Hoe irritant het ook is, ik zou het niet respectloos noemen. Als ik gelovig zou zijn, zou ik ook iedereen proberen te bekeren, m'n kinderen nog wel het hardst. Het zou toch verschrikkelijk zijn als die naar de hel gaan?

Misschien kun je het gesprek met je vader op die manier aangaan. Dat je snapt dat hij het zo doet en de liefde van waaruit het gebeurt waardeert, maar dat je hier (voorlopig) niet voor openstaat. Dat voorlopig is misschien een beetje een leugen, maar ik denk dat het wel rust zou brengen voor jou en je vader als je de indruk wekt dat het ooit nog wel eens zou kunnen veranderen. Tenslotte is je vader zelf ook pas op latere leeftijd bekeerd, waarom zou hij van jou meer verwachten? Je kunt zeggen dat áls je interesse voor deze thema's begint te ontwikkelen, je het eerst naar hem zou gaan voor meer informatie. En dat is waarschijnlijk niet eens gelogen.
...as always
pi_135597519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:00 schreef Anyanka het volgende:
Hoe irritant het ook is, ik zou het niet respectloos noemen. Als ik gelovig zou zijn, zou ik ook iedereen proberen te bekeren, m'n kinderen nog wel het hardst. Het zou toch verschrikkelijk zijn als die naar de hel gaan?
Hel of geen hel, ik zou het respectloos van de vader vinden als hij de keuze van zijn meerjarige zoon of dochter niet respecteert. Hij heeft dat maar te accepteren vind ik en zo niet dan is het baai baai zwaai zwaai pappie en dan zoekt ie het maar uit en komt hij maar weer terug als hij niet zo radicaal meer is.

Als iemand niet wil geloven en/of wil bekeren naar een religie dan respecteer je die keuze. Doe je dat niet dan is dat simpelweg respectloos.
pi_135600349
Tactiek van de kapotte grammofoonplaat (hmm klink heel ouderwets als ik het zo lees) toepassen wil nog wel eens helpen. Verzin een vriendelijke zin in de trant van "Ha pa, dank voor je mail/link/bericht, maar je weet dat ik deze overtuiging niet met je deel, dus ik ga er verder niet naar kijken / ik ga er verder niet op in". En zo reageer je iedere keer op zo'n bericht. Verder ga je gewoon op alle onderwerpen in waar de mail over gaat, of je vertelt zelf wat, maar iedere keer als het op een bekeer poging uitdraait komt dezelfde zin terug.

Dat kun je in gesprekken ook doen, één vriendelijke standaardzin die je in een paar varianten blijft herhalen als het op bekeren aankomt."ik ben blij voor je dat je gelukkig bent in je geloof, maar je weet dat ik dat niet met je deel". Verder niets, geen discussie, niets.

Geen garantie dat het daarmee ophoudt, maar je neemt bij jezelf wel de irritatie weg omdat je niet over een antwoord hoeft na te denken of een discussie te voeren die je niet wilt.

Wat ik absoluut niet zou doen is de goede relatie hiervan afhankelijk maken. "Als je geen ruzie wilt dan ..." dat verpest de relatie op den duur en dat zou jammer zijn.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 14:58:43 #77
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_135603771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:03 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Hel of geen hel, ik zou het respectloos van de vader vinden als hij de keuze van zijn meerjarige zoon of dochter niet respecteert. Hij heeft dat maar te accepteren vind ik en zo niet dan is het baai baai zwaai zwaai pappie en dan zoekt ie het maar uit en komt hij maar weer terug als hij niet zo radicaal meer is.

Als iemand niet wil geloven en/of wil bekeren naar een religie dan respecteer je die keuze. Doe je dat niet dan is dat simpelweg respectloos.
Och, ik kan me ook wel dingen voorstellen waar ik me niet bij neer zou leggen als mijn meerderjarige kind daarvoor zou kiezen (verslavingen bijvoorbeeld). Vind ik niet per definitie respectloos.

Ik snap dat die vader gruwelijk irritant is, en ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als mijn vader of moeder zo deed, maar respectloos vind ik het niet. Je hebt er ook geen baat bij om het als respectloos te zien, dan ga je je alleen maar meer ergeren.
...as always
pi_135604927
quote:

Vind ik ook. Hij moet op de knieën gaan en ervoor zorgen dat zijn vader kan doen en laten wat hij wilt en oh wee als TS voor zichzelf opkomt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_135605550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:58 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Och, ik kan me ook wel dingen voorstellen waar ik me niet bij neer zou leggen als mijn meerderjarige kind daarvoor zou kiezen (verslavingen bijvoorbeeld). Vind ik niet per definitie respectloos.

Ik snap dat die vader gruwelijk irritant is, en ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als mijn vader of moeder zo deed, maar respectloos vind ik het niet. Je hebt er ook geen baat bij om het als respectloos te zien, dan ga je je alleen maar meer ergeren.
Verslaving en Religie zijn (in dit geval) twee verschillende dingen. Met verslaving maak je jezelf lichamelijk stuk. Religie niet. Hoewel, sommige radicalen in bepaalde religieuze groepen blazen zichzelf op. Dus in die zin zou je je kinderen juist moeten behoeden voor religie.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 20:02:13 #80
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_135615346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:44 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Verslaving en Religie zijn (in dit geval) twee verschillende dingen. Met verslaving maak je jezelf lichamelijk stuk. Religie niet. Hoewel, sommige radicalen in bepaalde religieuze groepen blazen zichzelf op. Dus in die zin zou je je kinderen juist moeten behoeden voor religie.
Ja, geredeneerd vanuit een niet-religieuze. Als je echt gelooft in eeuwige verdoemenis voor ongelovigen heeft het natuurlijk een hele andere lading.
...as always
pi_135625296
quote:
Hoogstwaarschijnlijk niet: Christenen doen wat in de bijbel staat want anders begaan ze zonden en komen ze niet in de hemel denken ze.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_135625806
Vroeger toen ik een kleine ero was hadden we familie die erg gelovig was(zijn ze nogsteeds trouwens), die hadden ook erg veel bekeringsdrang en altijd hadden ze de figuurlijke(en soms letterlijke) bijbel onder de arm. Dat gaf erg veel irritatie, zeker aangezien het gezin waar ik uit kom erg atheistisch is.

Uiteindelijk heeft mijn vader botweg gezegd dat het gepreek moest stoppen, geen bijbelgelul meer(misschien iets netter gezegd, maar niet veel netter) of er zou afstand genomen worden.
Dat heeft geholpen, was even niet leuk, het gaf wat blauwe tenen, maar aangezien we wel een close familie zijn wilde niemand dat er echt afstand genomen zou worden. Het gaat tot op de dag van vandaag prima, zij zijn lekker erg gelovig, maar vallen ons er niet meer mee lastig.

Soms moet je gewoon duidelijk zijn, even door de zure appel heen bijten en zonder omwegen zeggen dat dit zo niet gaat. Dat je iemand zijn geloof gunt, maar dat jij er niets van wil weten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135625876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:58 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het is wel respectloos om door te gaan terwijl het heel duidelijk is dat iemand er niet op zit te wachten. Je gaat dan over iemands grenzen heen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 01:06:12 #84
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_135629831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Vind ik ook. Hij moet op de knieën gaan en ervoor zorgen dat zijn vader kan doen en laten wat hij wilt en oh wee als TS voor zichzelf opkomt.
High five voor het verzinnen van je eigen conclusies!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:37:16 #85
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_135656468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:01 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar jij gelooft wel. Of je het nou wil geloven of niet. En of je het nou leuk vind of niet.Want je gelooft namelijk dat er geen god is. Totdat er is bewezen dat er een god is. Er staat geschreven dat er een god is. En er staat geschreven dat er geen god is.
Het zou kunnen dat hij gelooft dat er geen god is, maar dat hoeft natuurlijk niet. De meeste atheisten die hier een beetje tijd aan hebben besteed, verwerpen zowel de claim dat god bestaat als de claim dat goden niet bestaan. Voor de meeste atheisten is atheisme: de afwezigheid van geloof (in goden).

In de dagelijkse praktijk betekent dit dat in alle afwegingen die ik maak, goden geen rol spelen. In die zin leef ik mijn leven alsof goden niet bestaan.

Veel theisten willen atheisme perse definieren als 'het geloof dat god niet bestaat' omdat dit net zo'n onverdedigbare claim is als 'god bestaat'. En dat atheisme dus net zo onverdedigbaar is. Dat is een misvatting.

Hier een filmpje dat het duidelijk uitlegt (wellicht iets dat TS terug kan sturen naar z'n pa ;) )
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 19 januari 2014 @ 00:10:44 #86
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_135662333
Mail hem gewoon wat YouTube linkjes van vage Noorse blackmetal bands terug
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')