abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135492654
Ik woon in een studentenhuis met 7 andere jongens. Daar kan ik het er met zes van goed vinden. Het zijn niet allemaal vrienden maar met allemaal kan ik een aardig gesprekje voeren.

Maar er is er een waarmee ik al sinds het begin niet mee overweg kan. Op een of andere manier kan ik nooit ontspannen met hem praten. Ook vind ik hem nooit echt aardig. Hij meent altijd dingen beter te weten, heeft altijd overal wat op aan te merken en toont nooit enige interesse als ik wat zeg of lijkt het niet serieus te nemen.

Hoe het komt weet ik niet. Ik heb me altijd open gesteld en geprobeerd om een normale verhouding te krijgen. Maar het lukt me niet. Terwijl andere huisgenoten minder problemen met hem lijken te hebben.

Ik wil gewoon ontspannen met alle huisgenoten kunnen opschieten. Iemand ervaringen met zo'n probleem? Valt er wat aan te doen?
pi_135492741
Djoek hem met je niffa
pi_135492840
Je hoeft niet met iedereen het goed te kunnen vinden, met buren naast een "gewoon"huis klikt het ook niet altijd en dan heb je verder gewoon geen contact, misschien ook wat om hier toe te passen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135492910
Tja zo gaat dat, met de een kun je het beter vinden dan met de ander. Als er vanaf het begin al niet echt een (vriendschappelijke) klik is zal dat ook niet zo snel komen lijkt me, dan liggen jullie elkaar gewoon niet.
Maar als jullie met zoveel zijn is het toch geen groot probleem? Dan zoek je hem gewoon wat minder op dan je andere huisgenoten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:29:30 #5
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135493247
Klinkt als een zolder autist.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:35:44 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135493250
Dat is het leven, je zult later op de werkvloer ook niet met iedereen overweg kunnen. Niet proberen iets te forceren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135493276
Gewoon negeren en met de rest gewoon relaxed blijven omgaan.
pi_135493664
Even simpel als doeltreffend, vraag het hem gewoon!
pi_135494027
Je hoeft niet iedereen aardig te vinden, TS.

En niet iedereen hoeft jou aardig te vinden.
5 Ferrari's op videoband!
pi_135496121
Je vindt 6 van de 7 mensen tof. Dat is al redelijk uniek. Met een kan je minder goed overweg.

Wat is nu het probleem? Je hoeft niet iedereen aardig en niet iedereen hoeft jou aardig te vinden
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:05:04 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135498427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:23 schreef Noriega het volgende:
Ik wil gewoon ontspannen met alle huisgenoten kunnen opschieten.
Om met elkaar te kunnen opschieten, heb je twee welwillende personen nodig, he?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135500680
Heel simpel, er zijn miljarden mensen op de wereld, daar zullen ook mensen tussen zitten die je niet mag of die jou niet mogen. Wees blij dat je met zo'n beetje 90% van het huis wél goed op kan schieten, da's toch een prima score?
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_135508726
Misschien verwacht je een bepaalde behandeling of benadering en geeft hij niet de signalen die je van anderen gewend bent. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat hij ergens anders in gelooft wat, als diegene het zou weten, reden zou zijn om niet met diegene om te gaan of proberen te corrigeren. Wie er dan gelijk heeft is aan de rest van het huis. Of diegene heeft er nog geen mening over waardoor het lijkt alsof er verschil van mening over een onderwerp is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:22 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135509471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Dat dus. Zorg gewoon dat je geen last hebt van elkaar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135518019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Je vindt 6 van de 7 mensen tof. Dat is al redelijk uniek. Met een kan je minder goed overweg.

Wat is nu het probleem? Je hoeft niet iedereen aardig en niet iedereen hoeft jou aardig te vinden
Ik vind het een onprettig idee om in een groep te leven waarin een persoon mij zonder reden niet welkom lijkt te vinden. Zeker als ze anderen het wel met hem kunnen vinden. Ik ben bang dat het tegen me kan gaan werken.
pi_135518064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:43 schreef hoas het volgende:
Even simpel als doeltreffend, vraag het hem gewoon!
Denk ik ook wel eens aan. Maar zou niet weten hoe het aan te pakken. Ik ben bang dan niet serieus genomen te worden en het wellicht tegen me gaat werken.
pi_135518433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:46 schreef Noriega het volgende:

[..]

Ik vind het een onprettig idee om in een groep te leven waarin een persoon mij zonder reden niet welkom lijkt te vinden. Zeker als ze anderen het wel met hem kunnen vinden. Ik ben bang dat het tegen me kan gaan werken.
Je stelt je aan, zoiets ga je overal wel eens meemaken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:57:36 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135518439
quote:
mij zonder reden niet welkom lijkt te vinden
Was dit vanaf moment 1 al zo dan? Want je geeft zelf aan hem niet aardig te vinden enzo. Dus is het niet een oorzaak/gevolg?

Daarbij soms zijn er gewoon mensen waar het niet mee klikt. Is niet erg. Soms irritant? ja natuurlijk. Maar hij heeft hetzelfde.
Is het op te lossen? geen idee. Gewoon relaxed met elkaar omgaan, niet geforceerd proberen het gesprek aan te gaan etc.
pi_135518447
quote:

[..]

En toch verander je er niets aan, misschien moet je je niet zo druk maken over dit soort dingen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135524518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:47 schreef Noriega het volgende:

[..]

Denk ik ook wel eens aan. Maar zou niet weten hoe het aan te pakken. Ik ben bang dan niet serieus genomen te worden en het wellicht tegen me gaat werken.
Ik vind dat wij stroefjes met elkaar omgaan, hoe zie jij dat? En dan 1 op 1 natuurlijk.
Ik heb ook weleens collega's gehad die ik kon schieten en vice versa, later bleek dat ze goud waard bleken te zijn en zelfs vrienden zijn geworden, als het er op aan komt heb je elkaar toch nodig.
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:09:53 #22
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135527706
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Dat is wel zo, maar het lijkt mij niet erg fijn om dan juist met die persoon dan een huis te delen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:01:16 #23
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_135530030
Maar weinig van de arrogante mensen die je tegenkomt in je leven zijn echt arrogant.
pi_135546136

Hij zit Boven-Tegen, laat dus concurrerend gedrag zien en wenst goed gevonden te worden... jij probeert Samen-Boven te zitten, laat dus helpend gedrag zien en wilt harmonie. Dit lukt echter niet en ik kan me voorstellen dat dit omslaat naar Onder-Tegen óf precies hetzelfde gedrag als je huisgenoot. Hetgeen ervoor zorgt dat je huisgenoot zich zo blijft gedragen of nog heftiger zijn plaats probeert te behouden.

Als je écht écht wilt dat het botert zou je, volgens de theorie, kunnen proberen je af en toe Samen-Onder op te stellen. Dit trekt hem zodoende in Samen-Boven (een iets meer volgende houding roept meestal verantwoordelijk leidersgedrag op) ((bij gezonde mensen)). Dan kan jij een stapje doen naar Samen-Boven en zit je uiteindelijk allebij in helpend gedrag... hetgeen het meest harmonieuse resultaat geeft.

Of je zorgt ervoor dat je hem niet teveel ziet :P
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:31:35 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_135551234
Straks is het er zo eentje die een bloedhekel heeft aan mensen die altijd maar aardig gevonden willen worden en dan ben je nog verder van huis.
Ik ga naar huis.
pi_135680253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:57 schreef Leonoire het volgende:
[ afbeelding ]

Hij zit Boven-Tegen, laat dus concurrerend gedrag zien en wenst goed gevonden te worden... jij probeert Samen-Boven te zitten, laat dus helpend gedrag zien en wilt harmonie. Dit lukt echter niet en ik kan me voorstellen dat dit omslaat naar Onder-Tegen óf precies hetzelfde gedrag als je huisgenoot. Hetgeen ervoor zorgt dat je huisgenoot zich zo blijft gedragen of nog heftiger zijn plaats probeert te behouden.

Als je écht écht wilt dat het botert zou je, volgens de theorie, kunnen proberen je af en toe Samen-Onder op te stellen. Dit trekt hem zodoende in Samen-Boven (een iets meer volgende houding roept meestal verantwoordelijk leidersgedrag op) ((bij gezonde mensen)). Dan kan jij een stapje doen naar Samen-Boven en zit je uiteindelijk allebij in helpend gedrag... hetgeen het meest harmonieuse resultaat geeft.

Leuk schema, nooit gezien
  zondag 19 januari 2014 @ 16:10:45 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135680328
quote:
[ afbeelding ]

:') __)@(&#)(&#)(&$
pi_135711193
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:') __)@(&#)(&#)(&$
  maandag 20 januari 2014 @ 11:04:42 #29
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_135711272
quote:
[ afbeelding ]

Doe je ook horoscopen?
pi_135712821
Ga maar voor optie twee dan.
Horoscoop alleen telefonisch, 1,- per minuut :P
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  maandag 20 januari 2014 @ 11:54:14 #31
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135712899
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:47 schreef Noriega het volgende:

[..]

Wat ben jij een aansteller man. Als jij deze gevoelige houding ook laat doorschemeren tijdens gesprekken met je huisgenoot, dan snap ik wel wat jullie niet echt met elkaar overweg kunnen. :{
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')