SPOILER: Engeland...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey het is z'n eerste potje hè? Als je dan ook nog eens op een eiland zit heb je dubbel pech.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:51 schreef 99.999 het volgende:
Ja Friek moet nog wat actiever worden. Die had al lang en breed Ierland en Denemarken in moeten nemen.
Elkaar gezellig de bek volschelden moet ook kunnen, heb je ook vol overgave uitgemaakt voor nare nazi.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ergste wat ik tegen je gezegd heb is:
Autumn, 1904: Jij moet gewoon met je smerige poten van Pruissen afblijven, dat is alles wat ik er over te zeggen heb.
En terecht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Elkaar gezellig de bek volschelden moet ook kunnen, heb je ook vol overgave uitgemaakt voor nare nazi.
Voor het berechten van Franco krijgen we nu een tweede kans.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Nu wacht hem niets anders meer dan een strop in Neurenberg.
Diens lot gaat beslecht worden middels een autobom.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor het berechten van Franco krijgen we nu een tweede kans.
En Stalin kan alsnog naar een kwikmijn in de Goelag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor het berechten van Franco krijgen we nu een tweede kans.
Ik zou heel graag de samenvattingen van andere spelers lezen....en dan vooral op inhoudelijk gebied. 1 van de dingen die het spel voor mij leuk maken is het maken van plannen, (worst case) scenario's doornemen, overleggen over alle mogelijke opties , tactische bespiegelingen maken en het doorgronden van het spelkarakter van je medespelers. Waarom doe je bepaalde zetten/ga je bepaalde allianties wel of niet aan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:44 schreef zarGon het volgende:
Wel geinig, zo'n discussie achteraf. En de samenvatting is nuttig, al is het uit het perspectief van één specifieke speler.
Ik heb liever een bedachtzame verrader in het spel dan iemand die totaal onberekenbaar is en waar je helemaal nooit op aan kan zoals een Overlast om maar zo maar iemand te noemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik denk dat Kingstown het spel een beetje aan het overanalyseren is. Ik maak allerlei afspraken, van het simpele niet aanvallen en daar is de grens tot complexe overleggen. Ligt er net aan wat de ander doet, wie er naast mij zit, of ik denk te weten of ik wat aan ze kan hebben, of ik met sesamstraattaal moet communiceren of dat ik meer dan 1 zin kan tikken.
Je verslag was leuk, maar wat eenzijdig. Ik heb persoonlijk geen behoefte om een half uur te gaan zitten om een analyse uit te tikken.
Niet opletten vind ik nog niet eens zo erg, maakt het gewoon een makkelijk doelwit maar verlaten is best vervelend inderdaad. Zeker omdat het drie beurten duurt voor iemand het over kan nemen en je gek bent om daar geen gebruik van te maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Reya het volgende:
Het vervelendste zijn mensen die afhaken of niet opletten, dat maakt de spellen ook heel onevenwichtig.
Dat klopt wel. Als je zo iemand naast je hebt is het wel lekker oogsten maar het duurt allemaal ook wel erg lang.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Reya het volgende:
Het vervelendste zijn mensen die afhaken of niet opletten, dat maakt de spellen ook heel onevenwichtig.
Zo moet je dat niet zien. Hooguit als ophitsende oorlogstaal "In caracter"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:16 schreef Kingstown het volgende:
Helaas lees ik daar zeer weinig tot niets overen zijn er users die het blijkbaar vooral gezellig vinden om elkaar de huid vol te schelden. Ook prima, maar dat soort PVV gedrag is niet wat het voor mij nou echt boeiend maakt.
Ik ben al bij enkele deelnemers langsgeweest om in hun brievenbus te pissen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo moet je dat niet zien. Hooguit als ophitsende oorlogstaal "In caracter"
Ik klap ze op hun Godse bek.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben al bij enkele deelnemers langsgeweest om in hun brievenbus te pissen.
Vind het wel mooi om er dan in elk geval nog een beetje een verhaal bij te makenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:
Het enige vervelende vind ik als mensen gewoon compleet op geen enkel bericht reageren. Als steenkoude soldaten voortmarcheren, maargoed, dat is ook een keuze denk ik.
Ik blijf niet in karakter maar lul zo maar een paar regels door, werkt ook wel leuk. Behalve als je dan enkel 'ok' terug krijgtquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het wel mooi om er dan in elk geval nog een beetje een verhaal bij te maken
En dat is perfect in de echte politiek waar je dit maar één keer speelt maar zeker hier met een kleine userbase is een naam goed/slecht snel gemaakt. Als je maar vaak genoeg een afspraak meteen breekt (wat je goed recht is) dan heb je op een gegeven moment niemand meer die zelfs nog een tijdelijke samenwerking met je wil. En dat is tegen je eigen belang uiteindelijk. Kijk dat een afspraak op een gegeven moment gebroken wordt maakt het spel alleen maar interessant maar overdaad schaadtquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:21 schreef Overlast het volgende:
Ha! Dit topic heeft me uit een FOK! winterslaap van 4,5 jaar gehaald. Een hele prestatie. Geweldig spel is het toch.
Ik vind het wel interessant dat ik onberekenbaar wordt genoemd. Mijn spel kenmerkt zich juist door een volstrekte rationaliteit. Je zou me illoyaal kunnen noemen, maar het evt. verbreken van allianties gebeurt door mij op basis van analyses van het speelveld.
Ik handel volgens het adagium van Charles de Gaulle, toch niet de minste: " Staten hebben geen vrienden, alleen belangen" .
It's backquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:21 schreef Overlast het volgende:
Ha! Dit topic heeft me uit een FOK! winterslaap van 4,5 jaar gehaald.
Ik snap je redenering, maar stel dat je in een volgend potje weer naast Overlast zou zitten en je zou dan gemeenschappelijke belangen hebben, dan zou het ook je eigen belang schaden om niet samen te werken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:52 schreef jogy het volgende:
[..]
En dat is perfect in de echte politiek waar je dit maar één keer speelt maar zeker hier met een kleine userbase is een naam goed/slecht snel gemaakt. Als je maar vaak genoeg een afspraak meteen breekt (wat je goed recht is) dan heb je op een gegeven moment niemand meer die zelfs nog een tijdelijke samenwerking met je wil. En dat is tegen je eigen belang uiteindelijk. Kijk dat een afspraak op een gegeven moment gebroken wordt maakt het spel alleen maar interessant maar overdaad schaadt. Daarom noem ik je ook niet onbetrouwbaar maar onberekenbaar en aan onberekenbare mensen heb je niks.
True maar je hebt meerdere niveaus van wantrouwen, jij bent ook iemand waarvan je weet dat er wat scherpe dolken in je riemband zitten klaar om gebruikt te worden maar toch kan ik goed met je samenwerken als de situatie daar is. Als ik dat idee niet heb dan kan ik er ook niet echt iets mee. Kortstondige afspraken die meteen gebroken worden zijn leuk voor een keertje en hebben ook het gewenste effect maar een volgende keer krijg je nul op je rekest en dat werkt alleen je zelf tegen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap je redenering, maar stel dat je in een volgend potje weer naast Overlast zou zitten en je zou dan gemeenschappelijke belangen hebben, dan zou het ook je eigen belang schaden om niet samen te werken.
De situatie op het bord is altijd het uitgangspunt en het karakter/de speelwijze van je medespelers neem je daarbij mee in je achterhoofd.
Oh, daar hebben we er ook één van! Maar die is wel leukquote:Onberekenbaar zijn voor mij spelers die compleet onlogische zetten doen die tegen hun eigen belang in gaan of die willekeurig alle kanten van het bord op rennen.
quote:Gaat btw een interessant gevecht worden bij jullie in het Westen.
We hebben pas in 1 potje samen gespeeld en daarbij waren de geografische verhoudingen dusdanig dat er geen enkel direct twistpunt was. Jij heb het druk in het Westen en ik in het Oosten....je spreekt samen af om Tyr vrij te houden en helpt elkaar daarna waar mogelijk. Dat zijn hele "makkelijke" afspraken om te maken en om na te komen en ik ben er van overtuigt dat als Overlast in Ita had gespeeld, dat hij dat ook had gedaan en dan was jouw beeld van hem al heel anders geweest.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:30 schreef jogy het volgende:
[..]
True maar je hebt meerdere niveaus van wantrouwen, jij bent ook iemand waarvan je weet dat er wat scherpe dolken in je riemband zitten klaar om gebruikt te worden maar toch kan ik goed met je samenwerken als de situatie daar is. Als ik dat idee niet heb dan kan ik er ook niet echt iets mee. Kortstondige afspraken die meteen gebroken worden zijn leuk voor een keertje en hebben ook het gewenste effect maar een volgende keer krijg je nul op je rekest en dat werkt alleen je zelf tegen.
Smaken verschillen.quote:Oh, daar hebben we er ook één van! Maar die is wel leuk.
Oké, op zich een goed punt en ik zie hoe Betyar nu over je denkt inderdaadquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We hebben pas in 1 potje samen gespeeld en daarbij waren de geografische verhoudingen dusdanig dat er geen enkel direct twistpunt was. Jij heb het druk in het Westen en ik in het Oosten....je spreekt samen af om Tyr vrij te houden en helpt elkaar daarna waar mogelijk. Dat zijn hele "makkelijke" afspraken om te maken en om na te komen en ik ben er van overtuigt dat als Overlast in Ita had gespeeld, dat hij dat ook had gedaan en dan was jouw beeld van hem al heel anders geweest.
Laat ik FitK als voorbeeld nemen....ik ben Italië en met Italië is prioriteit numero uno voor mij....Turkije slopen en wel zo snel mogelijk. Nu zat Betyar daar, wat ik echt een hele aardige gozer vindt en leuke gesprekken mee heb, maar dat maakt voor het spel niet uit....Turkije moet er af. Als jij in Turkije had gezeten, dan had ik daar precies hetzelfde over gedacht en had ik ook hetzelfde gehandeld....dan was jouw beeld over mij echter wel heel anders geweest.
Je beeld wat je na een paar potjes van iemand hebt wordt dus mede bepaald door het land waarmee iedereen gespeeld heeft en pas op het moment dat jij in Italië zit en Overlast gaat jou als Oostenrijker aanvallen in Venice, ja dan is het idd een ongeleid projectiel waarmee je eigenlijk nooit zaken kan doen, omdat hij dan dingen zou doen die niet in zijn eigen belang zijn.
Je moet iemand ook maar net iets te melden hebbenquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar ik ben het wel gedeeltelijk met Kingstown eens dat het hier en daar wat beter kan op communicatiegebied ingame.
Dat is waar, maar veel mensen reageren helemaal niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet iemand ook maar net iets te melden hebben.
Dat heb ik alleen bij Guido en Arjen gemerktquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar veel mensen reageren helemaal niet.
Ik ook bij wat actievere spelers als reya, remlof of bet. Is waarschijnlijk taktiek, want in andere games reageren ze wel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik alleen bij Guido en Arjen gemerkt
Dan zal dat het zijn. Met hen heb ik in verschillende spelen wel contact inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ook bij wat actievere spelers als reya, remlof of bet. Is waarschijnlijk taktiek, want in andere games reageren ze wel.
Ik sprak jou een keer ergens aan en toen kreeg ik iets als "flikker maar op" terug, kan zijn dat ik daar niet meer op gereageerd heb, maar normaal praat ik wel terug hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ook bij wat actievere spelers als reya, remlof of bet. Is waarschijnlijk taktiek, want in andere games reageren ze wel.
Dat nodigt inderdaad uit tot verdere communicatie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik sprak jou een keer ergens aan en toen kreeg ik iets als "flikker maar op" terug, kan zijn dat ik daar niet meer op gereageerd heb, maar normaal praat ik wel terug hoor.
Haha, dat was een overduidelijke terugkrabbel terwijl ik naast je zat en een overmacht had.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik sprak jou een keer ergens aan en toen kreeg ik iets als "flikker maar op" terug, kan zijn dat ik daar niet meer op gereageerd heb, maar normaal praat ik wel terug hoor.
Hier of in diplomacy?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:27 schreef jogy het volgende:
Als je iemand op 'ignore' zet krijgt diegene dat dan ook te zien of niet?
Kan dat dan. Ik weet dat ik als admin iemand een pleister op de mond kan plakken, maar als user toch niet?quote:
Kwaad kan het niet en je bent vrij om een plek in te nemen. Je zal denk wel snel weer afgemaakt worden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Aardappeltaart het volgende:
Heeft 't nut als ik, om het spel te leren kennen, één van de twee vrije plaatsen in Wereldgenocide inneem? (Kenya/China)
Als je maar belooft snel je zetten te doen zodat we niet op je te hoeven wachten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Aardappeltaart het volgende:
Heeft 't nut als ik, om het spel te leren kennen, één van de twee vrije plaatsen in Wereldgenocide inneem? (Kenya/China)
Ik heb 2 keer met Betyar in een positie gezeten waarin we tegengestelde belangen hadden, maar daarnaast wel steeds leuk zijn blijven communiceren....ook over hele andere dingen als diplomacy.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Oké, op zich een goed punt en ik zie hoe Betyar nu over je denkt inderdaad. We zullen iig wel zien.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan dat dan. Ik weet dat ik als admin iemand een pleister op de mond kan plakken, maar als user toch niet?
Yup....wij hebben ook de mogelijkheid om medespelers te muten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan dat dan. Ik weet dat ik als admin iemand een pleister op de mond kan plakken, maar als user toch niet?
haha, het kan maar je kiest dan niet de makkelijkste fase van het spelquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Aardappeltaart het volgende:
Kon je kiezen tussen China en Kenya of krijg je gewoon iets toegewezen als je later joint?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:49 schreef Aardappeltaart het volgende:
Jep, nu mijn troepen opzoeken en kijken hoe alles werkt...
Niet op het plusje klikken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh, haha, ik dacht dat dat alleen voor admins was.
Ik kon kiezen. Hoe zie ik welk punt van mij is?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Kon je kiezen tussen China en Kenya of krijg je gewoon iets toegewezen als je later joint?
Die twee paarse gebieden zijn van jou en alleen in Vietnam heb je nog een leger staan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:51 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Ik kon kiezen. Hoe zie ik welk punt van mij is?
en dan had ik je geholpen remlof op te rollen. Nu mag je nog een beurtje sparten terwijl ik je laatste landjes pik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Die twee paarse gebieden zijn van jou en alleen in Vietnam heb je nog een leger staan.
Als je voor Kenya had gekozen had je nog 3 legers gehad
Oeh, tempting!quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
en dan had ik je geholpen remlof op te rollen.
Is gewoon lullig voor je zoals het is gegaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die moeten werken voor hun centjes he.
Nee, hier voor dit ding.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is gewoon lullig voor je zoals het is gegaan.
Had je de orders doorgegeven via Smartphone/tablet oid?
Lijkt me een prima suggestie en vragen stellen over (onduidelijke) regels kan ook helpen om het sneller onder de knie te krijgen. Ik ben iig altijd bereid om wie dan ook het eea uit te leggen als daar behoefte aan is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:24 schreef 99.999 het volgende:
Wellicht is het voor de nieuwelingen in het spel een idee om gewoon een nieuw potje op te starten. Daar leer je meer van dan geworstel in een spel wat al lang loopt en waar alleen nog kansloze landen beschikbaar zijn
Ja. Ik wil die Azië map nog wel een keer proberen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:49 schreef Kingstown het volgende:
Klopt het trouwens dat er momenteel slechts 4 spellen gespeeld worden?
Hoogmoed komt voor de......quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:27 schreef remlof het volgende:
[..]
du_ke en ik hadden je landjes al onderling verdeeld, dus succes!
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Kingstown krijgt wel veel voor elkaar door zijn lulverhalen en steekt ondertussen iedereen in de rug. Goed werk.
Met lulverhalen kom je nergens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Kingstown krijgt wel veel voor elkaar door zijn lulverhalen en steekt ondertussen iedereen in de rug. Goed werk.
Ik zie ook andere spellen Kingstown.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kan me trouwens niet herinneren dat ik jou een mes in je rug heb gestoken, maar dat terzijde.
Altijd goed om andere spellen te bekijken, maar het woord "iedereen" is dus niet van toepassing.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zie ook andere spellen Kingstown.
Eens, maar jij voert hier een hoger woord. Of althans, denkt dat te doen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Altijd goed om andere spellen te bekijken, maar het woord "iedereen" is dus niet van toepassing.
Het is ook onmogelijk om iedereen te verneuken....in je ééntje kun je nooit winnen, je hebt elkaar nodig. Dat geldt voor elke speler.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eens, maar jij voert hier een hoger woord. Of althans, denkt dat te doen.
Ik heb het juist over spelinhoudelijke zaken. Je zit stoer te doen met hoe het spel gespeeld moet worden, maar hebt achter de rug de dolk paraat staan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt.
Jij roept out of the blue iets over mij wat niet klopt ("iedereen mes in rug steken") en dan voer ik het hoger woord?(whatever dat ook moge betekenen)
Het blijft wmb jammer dat het in dit topic vaak over randzaken gaat en niet over spelinhoudelijke zaken.
Oef, ik was nog net op tijdquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:45 schreef Reya het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=23
Je obsessie over mijn speelstijl vind ik fascinerend, maar de teneur is nogal tendentieus en persoonlijk gericht. ("iedereen messen in rug steken", "lulverhalen", "stoer doen").quote:
Feit blijft gewoon dat met jouw soort mens zo'n spel spelen geen reet aan is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je obsessie over mijn speelstijl vind ik fascinerend, maar de teneur is nogal tendentieus en persoonlijk gericht. ("iedereen messen in rug steken", "lulverhalen", "stoer doen").
Is op zich niet erg, maar dat is meer iets voor het R&P forum....ik zit nog steeds vol spanning te wachten op jouw diepgravende analyses, tactische keuzes en gesloten bondgenootschappen in the Original.
Ik vind het altijd interessant en leerzaam om te lezen hoe anderen in het spel hebben gestaan.:
Oneens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat met jouw soort mens zo'n spel spelen geen reet aan is.
Dan zal je wel zo'n soort mens zijn.quote:
Klopt, ik heb relativeringsvermogenquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zal je wel zo'n soort mens zijn.
Good for you.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt, ik heb relativeringsvermogen
Njah, het heeft wel iets, jammer genoeg ben ik te goeder trouw.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat met jouw soort mens zo'n spel spelen geen reet aan is.
Ik moet ook over mijn goede trouw heen stappen inderdaadquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, het heeft wel iets, jammer genoeg ben ik te goeder trouw.
Ik vind het wel apart dat je alleen maar het spel op de orginele kaart speelt. Een andere kaart is een te grote uitdaging voor je?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je obsessie over mijn speelstijl vind ik fascinerend, maar de teneur is nogal tendentieus en persoonlijk gericht. ("iedereen messen in rug steken", "lulverhalen", "stoer doen").
Is op zich niet erg, maar dat is meer iets voor het R&P forum....ik zit nog steeds vol spanning te wachten op jouw diepgravende analyses, tactische keuzes en gesloten bondgenootschappen in the Original.
Ik vind het altijd interessant en leerzaam om te lezen hoe anderen in het spel hebben gestaan.:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |