quote:Op zondag 19 januari 2014 16:58 schreef remlof het volgende:
Een anoniem potje zonder in game messaging.
Een uur is wel te doen, zelfs met tablet voor de tvquote:Op zondag 19 januari 2014 16:57 schreef zarGon het volgende:
Ik zit erin. (Hoop dat een uur niet te kort is.)
De snelheid van het spel hangt vooral af van de activiteit van de spelers en veel minder van de deadline.quote:
Je staat nu ook ruim bovenaan in de Hall of Fame!quote:Op zondag 19 januari 2014 17:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mijn eerste spel gewonnen zonder mijn alliantie ook maar een keer te bedriegen...
Als je daar een beetje leuke scores hebt gehaald wel ja.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:38 schreef 99.999 het volgende:
Als die langlopende potjes eindelijk eens een keer klaar zijn zal ik daarin ook wel wat stijgen lijkt me
Je kan bijna altijd beginnen met dit spel. Dus een weekje wachten kan dan geen kwaad.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:53 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ik ken dit spel niet, maar het klinkt wel erg boeiend. Probleem: ik heb deze week toetsweek, beter maar niet aan beginnen of wel?
Hangt af van hoe veel mensen meedoen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:08 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ja inderdaad. Hoeveel zetten duurt een potje meestal en wat is 't probleem als je een deadline mist of ermee stopt ineens?
Bedankt! Ik bedoel meer of bijvoorbeeld een 20h spel een kwestie van weken of maanden is. Of het aantal zetten tot het einde van de orde van grootte 10, 50, 100 of meer is. Zoiets.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hangt af van hoe veel mensen meedoen.
En een keer een deadline missen is niet zo'n ramp. En ook er uit stappen kan gebeuren, heb je vooral je medespelers mee die dan lang moeten wachten. Want de vastgestelde tijd per beurt is de maximale tijd, als iedereen gezet heeft kan het veel sneller gaan.
Aantal zetten heb ik nog niet zo'n idee van. Mijn grotere potjes lopen nog (vanaf eind december begin januari), weken ben je dus zeker wel bezig. Maanden is wat overdreven.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:15 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Bedankt! Ik bedoel meer of bijvoorbeeld een 20h spel een kwestie van weken of maanden is. Of het aantal zetten tot het einde van de orde van grootte 10, 50, 100 of meer is. Zoiets.
twee weken zou zo maar kunnen maar je bent er misschien een uurtje mee bezig per dag of nog minder als je gewoon je zetten zet en er klaar mee bent. Al kan je nog wel eens tijd kwijt zijn met medespelers opzoeken voor (al dan niet tijdelijke) samenwerkingsverbanden.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:15 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Bedankt! Ik bedoel meer of bijvoorbeeld een 20h spel een kwestie van weken of maanden is. Of het aantal zetten tot het einde van de orde van grootte 10, 50, 100 of meer is. Zoiets.
Dat vind ik een prima suggestie. Dat zou een heleboel zinloze wachttijd besparen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:27 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens niet een optie om eruit te stappen trouwens? Dus dat je het 'actief' doet en niet gewoon de browser sluit? Zou op zich een stuk sneller gaan en kunnen anderen sneller instappen.
Ik wou net dezelfde map posten, what the fuck gebeurt hier?quote:Op zondag 19 januari 2014 21:41 schreef Kingstown het volgende:
Van Smyrna naar Liverpool convoyeren....geil!![]()
[ afbeelding ]
The army at Smyrna move to Liverpool via convoy.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wou net dezelfde map posten, what the fuck gebeurt hier?
Ja, doorgeven. Zolang ze maar aan elkaar grenzen.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Want je kan met 6 konvooien in één beurt 1 unit een half continent transporteren?
Eh, ja? De keerzijde is dat je dan met 6 scheepjes intussen niks anders kan doen.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Want je kan met 6 konvooien in één beurt 1 unit een half continent transporteren?
Ah ik zie het. Maat dan hadden ze de lijntjes wel anders kunnen trekkenquote:Op zondag 19 januari 2014 22:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, doorgeven. Zolang ze maar aan elkaar grenzen.
Oh ja dat had ik helemaal gemist, feli du_ke!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:
Italië heeft overtuigend gezegevierd in neo natialismus.
Ja gefeliciteerd. En bedankt om op tijd te winnen, voor ik helemaal was uitgeroeid door Reya.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:
Italië heeft overtuigend gezegevierd in neo natialismus.
Tja, had geen zin om nog een week door te spelen om alles verder uit te roeienquote:Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja gefeliciteerd. En bedankt om op tijd te winnen, voor ik helemaal was uitgeroeid door Reya.![]()
Ik zou je ook wel een beetje een eikel hebben gevonden als je met de eigen winst binnen handbereik opzettelijk had zitten treuzelen om je bondgenoot, die sowieso al tweede was, nog wat extra punten te laten halen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, had geen zin om nog een week door te spelen om alles verder uit te roeien. De uitdaging was wel wat weg.
Sowieso kunnen die punten mij niet zo gek veel schelenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou je ook wel een beetje een eikel hebben gevonden als je met de eigen winst binnen handbereik opzettelijk had zitten treuzelen om je bondgenoot, die sowieso al tweede was, nog wat extra punten te laten halen.
Laten we maar weer een mooie open variant beginnen met niet te lange beurten. Vond die natonalismuskaart wel heel leuk.quote:
Goed plan, mijn webdip-agenda is ook weer aardig leeg en ik heb weer wat knaken terugverdiend.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we maar weer een mooie open variant beginnen met niet te lange beurten. Vond die natonalismuskaart wel heel leuk.
Dat je overal mag bouwen maakt het ook wat dynamischer in die variant.
En 10 spelers.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:13 schreef remlof het volgende:
Spel gemaakt, met een titel die sommigen van jullie vast wel aanspreekt:
When the EU collapsed...
Bet 25 knikkers, 12 uur per beurt.
Inschrijven kan je beter meestal lekker lang zetten. Het begint toch als je aan het max spelers zit.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat ook, we hebben er al 4, inschrijven kan tot een uur of 5 vannacht
Standaard is de turn time, right? Maar dit zou genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inschrijven kan je beter meestal lekker lang zetten. Het begint toch als je aan het max spelers zit.
39, maar ze zijn lang niet allemaal actief.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoeveel geregistreerde spelers heb je al?
Kan je zien hoeveel er actief zijn?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
39, maar ze zijn lang niet allemaal actief.
Zeg datquote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Het topic van Kingstown in GAM heeft in ieder geval weinig opgeleverd.
Verder dan m'n fipo is het niet gekomenquote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet zo direct. Dat wordt niet echt bijgehouden. Uit the hall of fame kan je het een klein beetje herleiden.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan je zien hoeveel er actief zijn?
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Vijf.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar al 6 deelnemers in het nieuwe spel van remlof. Dat gaat mooi.
Ik komt nooit in GAM. Is er geen tag/subforum met bordspellen?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Was het proberen waard, maar dat zijn toch vooral een ander soort type gamers. X-box/Playstation e.d.
Voor adhd'ers is webDip niets lijkt me. Die vinden 5 minuten per beurt nog te langquote:Op maandag 20 januari 2014 17:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Was het proberen waard, maar dat zijn toch vooral een ander soort type gamers. X-box/Playstation e.d.
En we weten nu dat je maar 3 vloten nodig hebt om daar legers heen te pompenquote:Op maandag 20 januari 2014 17:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat Engeland Gibraltar heeft is wel mooi aan die map.
Heel toevallig kwam ik v.d. week een bordspellentopic tegen in UVT of all places.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik komt nooit in GAM. Is er geen tag/subforum met bordspellen?
Immer een goede tactiek.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee hoe het werkt allemaal, dus ik ga maar vol voor de aanval op die domme timmerman.
Dat wel maar Spanje heeft wel drie sc's voor het oprapenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:35 schreef remlof het volgende:
Wel fijn dat op die Europese Modern Diplomacy II map Egypte, Polen en Spanje beginnen met een worth minder dan de inleg
Oh, shit. Ik neem het terug, je bent genaaid.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, als die Engelsen even opbokken uit Gibraltar.
Dan moet je bij de volgende bouwbeurt voor artillerie kiezen.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee hoe het precies werkt, maar ik ben van plan om jullie naar de tering te schieten.
Je verlangen naar België kan in ieder geval snel bevredigd worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee hoe het precies werkt, maar ik ben van plan om jullie naar de tering te schieten.
Remlof is daarentegen meer geïnteresseerd in de Italiaanse lichte cavalerie.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je bij de volgende bouwbeurt voor artillerie kiezen.
Mijn hart ligt in Piemonte.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Remlof is daarentegen meer geïnteresseerd in de Italiaanse lichte cavalerie.
De opzet van het spel verhinderd dat je altijd op elkaar kunt vertrouwen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:47 schreef 99.999 het volgende:
Je zit er inderdaad wat anders in dan de meeste spelers uit POL. We zijn er in gestapt met het idee een leuk spelletje te spelen. Niet met het idee van alleen maar het zo hard en naar mogelijk naaien van je medespelers. We kennen elkaar ook al wat langer en denken ook in het spel wat op elkaar aan te kunnen. Dan gaat het net even anders.
De liefde voor- en het plezier in het spel staan voor mij buiten kijf. Dat moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:11 schreef 99.999 het volgende:
Iedereen snapt dat er conflicten moeten komen maar de manier waarop kan verschillen.
Het gaat ook niet alleen om het winnen maar ook om plezier in een spelletje. Heb net een heel leuk spel afgerond waarbij alleen in het eindspel voor de winst een verbond verbroken moest worden, daar heb ik meer plezier in dan in het zoveel mogelijk mensen een mes in de rug steken.
Als iedereen hetzelfde denkt wel ja....maar zo zit de wereld niet in elkaar. Ger viel me ook aan, ondanks dat we anders hadden afgesproken, maar dat zegt niets over hoe ik hem de volgende game ga benaderen. Als we daar gemenschappelijke belangen hebben, dan zal ik wel gek zijn om hem daar aan te vallen, omdat hij in een eerder potje heeft gelogen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:15 schreef Reya het volgende:
Zeggen mensen niet aan te vallen maar dat wel doen is strategisch ook zeer onverstandig. Zo win je misschien één of twee games, maar daarna zal iedereen eerst proberen jou eruit te knikkeren.
In het spel zitten elementen van speltheorie; twee partijen hebben er belang bij om samen te werken, maar elke partij kan er nog meer belang bij hebben om samen te werken en vervolgens de andere partij te bedriegen. Als beide partijen echter op die manier in het spel staan, gaat de meerwaarde van samenwerking grotendeels verloren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als iedereen hetzelfde denkt wel ja....maar zo zit de wereld niet in elkaar. Ger viel me ook aan, ondanks dat we anders hadden afgesproken, maar dat zegt niets over hoe ik hem de volgende game ga benaderen. Als we daar gemenschappelijke belangen hebben, dan zal ik wel gek zijn om hem daar aan te vallen, omdat hij in een eerder potje heeft gelogen.
Benieuwd naar jouw visie op het spel.
Dat klinkt me wel heel theoretisch in de oren en je hebt hier ook niet met 2 partijen te maken, maar met 7 partijen die onderling allemaal andere verhoudingen hebben, wat een wezenlijk verchik maakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef Reya het volgende:
[..]
In het spel zitten elementen van speltheorie; twee partijen hebben er belang bij om samen te werken, maar elke partij kan er nog meer belang bij hebben om samen te werken en vervolgens de andere partij te bedriegen. Als beide partijen echter op die manier in het spel staan, gaat de meerwaarde van samenwerking grotendeels verloren.
De rationele strategie is om altijd te bedriegen; dat is de enige strategie die tot een 'Nash-equilibrium' leidt. Uit experimenteel onderzoek is echter gebleken dat die strategie slecht werkt, omdat mensen niet enkel uit direct eigenbelang handelen, vooral niet in stabiele sociale situaties. Mensen zijn geneigd tot samenwerking en het handhaven van zekere normen, en geneigd andere mensen die zich daaraan niet houden te straffen, zelfs als dat niet direct in hun eigen belang is.
U ging toch wel winnen, dus ik heb een beetje rondgevaren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat klinkt me wel heel theoretisch in de oren en je hebt hier ook niet met 2 partijen te maken, maar met 7 partijen die onderling allemaal andere verhoudingen hebben, wat een wezenlijk verchik maakt.
Daarnaast doelde ik ook meer op de situatie op het bord....waarom heb jij niet met Ger samengewerkt tegen mij in Sca toen ik zo groot werd? Daar hadden jullie beiden belang bij, maar ik heb geen enkele gecoördineerde actie gezien en dat verbaasde me wel.
De reden voor het password protection was omdat ik niet met jou in 1 spel wilde zitten. Jouw schelden en tieren had ik wel even genoeg van. Verder heb ik zo ongeveer elke actieve speler hier uitgenodigd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:40 schreef remlof het volgende:
Ach Kingstown speelt uit principe alleen maar op het standaardbord en is nu zover dat ie alleen nog maar password-protected games start zodat ie zelf zijn tegenstanders uit kan kiezen.
En dat zijn dan natuurljk vooral de spelers die zich lekker door hem hebben laten gebruiken in eerdere games.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De reden voor het password protection was omdat ik niet met jou in 1 spel wilde zitten. Jouw schelden en tieren had ik wel even genoeg van. Verder heb ik zo ongeveer elke actieve speler hier uitgenodigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |