quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:41 schreef bambino het volgende:
[..]
24 pins op moederbord zit goed?
4+4 (of 8 tegenwoordig) pin CPU zit goed?
beide aansluitingen op GPU zitten goed?
Ram zit er in geklikt?
Cpu zit vast met koeler er op?
Alle antwoord ja = hij zou aan moeten gaan.
En die rooie nummers/letters op mobo moeten dan dus verdwijnen.
Maar dat is alleen als hij boot, dus zonder HDD zal dat nog niet gebeuren.
Daar twijfel ik over? De CPU die hoeft toch zelf alleen in de socketquote:4+4 (of 8 tegenwoordig) pin CPU zit goed?
CPU krijgt stroom door een kabel in het moederbord. De kabel links op de foto die je zostraks gepost hebt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:45 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
[..]
Daar twijfel ik over? De CPU die hoeft toch zelf alleen in de socketEn de fan zit met 4 pinnetjes vast.
De rest JA.
En hoe boot hij dan zonder HDD en met USB met bootable Linux?
Jup die bedoel ikquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:48 schreef Spatieloos het volgende:
[ afbeelding ]
Die bedoel je? Die zit goed.
Ik denk het ook wel ja. DOGE is heel andere koek dan de meeste altcoins zoals EACquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:52 schreef Xeanor het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over het succes van Doge. Het volume wat erin omgaat is gigantisch, en volgens mij zijn er met gemak veel meer gemiddelde mensen die Dogecoins kopen dan hen die Litecoins kopen. (ondanks dat het marketcap anders zegt) De inflate van Doge is ook heel absurd. Volgens mij is in iets van 2-3 weken tijd het totale aantal coins alweer verdubbeld. Eind Februari is het weer verdubbeld en dan gaat het volgens mij hard achteruit in mining speed. Pas in December 2014 is de volgende verdubbeling van hoeveelheid coins dan volgens mij. Als het volume in kopers zo aanhoudt en het meer en meer gebruikt wordt dan zou Doge na Februari echt hard in waarde moeten stijgen.
Maar zie het volume op Cryptsy eens. Je moet echt 100 BTC neertellen wil je de koers met een 5% omhoog gooien, en alsnog schommelt de koers de hele tijd, hoewel niet heel sterk. Wat gebeurt er dus als block 100.000 bereikt is en de reward halveert? Als de community nog even groot is en de rewards minder worden, moet de waarde stijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:56 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel ja. DOGE is heel andere koek dan de meeste altcoins zoals EAC
DOGE heeft grootte community. Maaaar, de meeste transacties zijn kleine bedragen van gratis weggeven en tipbots op reddit.
Als je een monitor aansluit kun je zien wat voor melding je krijgt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:56 schreef Spatieloos het volgende:
En mijn toetsenbord deed het nog niet.
De bios start pas nadat die foutmelding weg is. Tenminste daar had ik last van.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:58 schreef bambino het volgende:
[..]
Als je een monitor aansluit kun je zien wat voor melding je krijgt.
Waarschijnlijk een stukje tekst met press f2 for setup.
Komt omdat hij geen boot kan vinden.
Als je die melding krijgt kun je f2 drukken en kom je in bios.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef dimmak het volgende:
[..]
De bios start pas nadat die foutmelding weg is. Tenminste daar had ik last van.
Ik zou alles even loskoppelen en weer opnieuw monteren.
okay even proberen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:58 schreef bambino het volgende:
[..]
Als je een monitor aansluit kun je zien wat voor melding je krijgt.
Waarschijnlijk een stukje tekst met press f2 for setup.
Komt omdat hij geen boot kan vinden.
Ok, bij andere meldingen niet iig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Als je die melding krijgt kun je f2 drukken en kom je in bios.
Maar als een multipool z'n coins kwijt wil dan moeten er ook kopers zijn, en die zijn er momenteel... en straks zullen er misschien nog evenveel kopers zijn, maar halveert het aanbod wat multipools minen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Doge is geliefd bij multipools, zodra de reward halveert gaan de hashrate en het volume ver omlaag.
Goed idee.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:04 schreef dimmak het volgende:
En je geheugen bankje even in de eerste blauwe strip doen.
Kabel erin, no signal, rebootquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:08 schreef Spatieloos het volgende:
En mijn beeldscherm heeft ook 'no signal'.
Wat slim, ik wil dat ook doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:13 schreef mijntje12 het volgende:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=413978.0 Nieuwe manier van geld verdienen. 1.6 miljoen coins preminen en voor 0.00005BTC per stuk verkopen. Levert ze minimaal 80 BTC op. Na eigen zeggen hebben ze alles al verkocht.
Coinye is er nu ook mee gestopt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:16 schreef dimmak het volgende:
Vanaf nu zouden eigenlijk alle coins met premine meteen geweerd moeten worden. Coinye had ook al zoiets gedaan toch? Wil je bounties uitgeven, doe je dat maar met BTC of moet je zelf gaan minen als maker.
Toch werkt het nog gewoon bij sommige coins die gewoon eerlijk weggeven of goed gebruiken zoals 42coin.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:16 schreef dimmak het volgende:
Vanaf nu zouden eigenlijk alle coins met premine meteen geweerd moeten worden. Coinye had ook al zoiets gedaan toch? Wil je bounties uitgeven, doe je dat maar met BTC of moet je zelf gaan minen als maker.
Uiteraard werkt het wel. Maar nu krijg je meer idioten die dit gaan proberen. Daarom moet de maker zelf zijn bounties maar kopen of minen vanaf de start.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:20 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Toch werkt het nog gewoon bij sommige coins die gewoon eerlijk weggeven of goed gebruiken zoals 42coin.
Dude, hoe kun je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen...quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef Spatieloos het volgende:
Nog een enorme fout ontdekt. Ik had de RAM verkeerd om. Ik hoop dat hij niet beschadigd is, maar hij gaat er nog wel gewoon in, ik snap alleen niet dat hij er andersom in paste.
Nu is iig de EP melding weg. Maar nu staat er 00 (dat kan ook komen omdat alles los zit. Maar nu heb ik geen zin meer, ik ga even slapen.)
INB4
Het is d3, mijn reactie niet gelezen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef Spatieloos het volgende:
Nog een enorme fout ontdekt. Ik had de RAM verkeerd om. Ik hoop dat hij niet beschadigd is, maar hij gaat er nog wel gewoon in, ik snap alleen niet dat hij er andersom in paste.
Nu is iig de EP melding weg. Maar nu staat er 00 (dat kan ook komen omdat alles los zit. Maar nu heb ik geen zin meer, ik ga even slapen.)
INB4
Je hebt duidelijk een dutje nodig idd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef Spatieloos het volgende:
INB4
quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef Spatieloos het volgende:
INB4
Welterusten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef Spatieloos het volgende:
INB4
Ik vond hem te moeilijk, en wist niet eens dat het voor mij was bedoeldquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is d3, mijn reactie niet gelezen?
Dan was dat dutje een goed ideequote:Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik vond hem te moeilijk, en wist niet eens dat het voor mij was bedoeld
Dat geloof ik best, ik had hem moeten omdraaien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan was dat dutje een goed idee
Stond in dat het een RAM probleem was.
Traag van begrip?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:12 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik had hem moeten omdraaien.
Al krijg ik nu de error 00 ipv EP.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Traag van begrip?
00 is iig een hele rare, bestaat ook niet volgens de handleiding
Spinnen de fans?
quote:00 - Passes control to OS Loader (typically INT19h).
Blijkbaar is de handleiding van mijn eigen mobo niet voldoende...quote:
Al zovaak gedaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blijkbaar is de handleiding van mijn eigen mobo niet voldoende...
Even alle kables controleren kan het oplossen.
Als je die RAM er andersom in hebt gekregen is de socket hoogstwaarschijnlijk naar de klote.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:44 schreef Spatieloos het volgende:
Volgens mij zit mijn RAM er ook niet helemaal in, ik krijg hem niet diep genoeg om de klepjes precies in de gaatjes te krijgen, Dus misschien heb ik de socket's gesloopt door hem er andersom in te stoppen
FML.
Volgens mij maakt dat niet uit. Als A1 kapot is kan A2 ook nog werken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:47 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Als je die RAM er andersom in hebt gekregen is de socket hoogstwaarschijnlijk naar de klote.
Controleer is of je de RAM in de A1 hebt gepropt of in een andere socket? Als je een andere socket dan de A1 gebruikt hebt, zou je geluk kunnen hebben.
Alleen als je al in de BIOS bent geweest volgens mij. Ik heb vroeger een keer hetzelfde gedaan en toen kon in gelijk een nieuwe kopen. Kan met de nieuwe moederborden natuurlijk anders zijn..quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat niet uit. Als A1 kapot is kan A2 ook nog werken.
maakt niet uit. Ram kan ook gewoon in slot 2, 3 of 4. Tenzij je in Dual mode wil maakt het niet uit welke slot je gebruikt. (Dual mode moet je of beide blauwe, of beide witte sloten gebruiken.)quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:12 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Alleen als je al in de BIOS bent geweest volgens mij. Ik heb vroeger een keer hetzelfde gedaan en toen kon in gelijk een nieuwe kopen. Kan met de nieuwe moederborden natuurlijk anders zijn..
Oké, laat ik het dan zo verwoorden:quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
maakt niet uit. Ram kan ook gewoon in slot 2, 3 of 4. Tenzij je in Dual mode wil maakt het niet uit welke slot je gebruikt. (Dual mode moet je of beide blauwe, of beide witte sloten gebruiken.)
Dat hoeft al zeker 7 jaar niet meer.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:18 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Oké, laat ik het dan zo verwoorden:
Sowieso ongeveer 10 jaar geleden had ik een moederbord met 2 RAM sloten, A en B. Dat moederbord moest bij het voor het eerst opstarten de RAM in slot A hebben, die ging echter stuk door hetzelfde knullige foutje als spatieloos en kon vervolgens niet opstarten via slot B. Dat kon pas als de BIOS was geïnstalleerd, welke niet geïnstalleerd was.
Ik heb hem in beide blauwe andersom gehadquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:47 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Als je die RAM er andersom in hebt gekregen is de socket hoogstwaarschijnlijk naar de klote.
Controleer is of je de RAM in de A1 hebt gepropt of in een andere socket? Als je een andere socket dan de A1 gebruikt hebt, zou je geluk kunnen hebben.
Spint de CPU fan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:38 schreef Spatieloos het volgende:
Nog steeds 00 -.-
Ach het zal wel, de rest zie ik wel morgen.
Ja die heeft het altijd gedaan. GPU ook nadat ik 16 pins had ( al heb ik hem er nu uit)quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spint de CPU fan?
Als je mobo onboard graphics heeft kan je ook proberen zonder GPU te booten.
Heeft ie het ooit gedaan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:42 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ja die heeft het altijd gedaan. GPU ook nadat ik 16 pins had ( al heb ik hem er nu uit)
Hier staat nu 7.5 mh/s, wordt binnenkort nog flink wat meerquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:39 schreef lipjes het volgende:
Wegens financiële redenen ga ik mijn rig niet uitbreiden, de 2 kaarten die binnenkort binnen komen gaan ook direct retour, helaas
Oh okay, mooizoquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft ie het ooit gedaan?
Nu zou ie wel een video output moeten geven, 00 is geen error.
Welke mobo en CPU heb je eigenlijk? Helpt ook welquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:48 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Oh okay, mooizo. Ja ik heb het nog niet getest. Dat doe ik morgen ik ga eerst even relaxen en dan leren.
Toevallig interesse in 2x R9 280x van gigabyte ?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:47 schreef KoninginMaxima het volgende:
[..]
Hier staat nu 7.5 mh/s, wordt binnenkort nog flink wat meer
Waarschijnlijk heeft hij de CPU andersom in zijn socket gelegd, net als met het geheugenquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:53 schreef Nattekat het volgende:
00 Please check if the CPU is installed correctly and then clear CMOS.
Lijkt idd de CPU.
Met geen error bedoelde ik dat het verder niet aan het mobo lag. Maar geen CPU betekent natuurlijk ook geen output.
In dat geval kan de CPU of het moederbord ook worden weggegooid.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:54 schreef KoninginMaxima het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij de CPU andersom in zijn socket gelegd, net als met het geheugen
Ik zal er even over nadenken. Welke is het precies, en voor welke prijs per stuk?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Toevallig interesse in 2x R9 280x van gigabyte ?
Worden morgen geleverd.
Met korting? Accepteer je ook bitcoins in termijnen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Toevallig interesse in 2x R9 280x van gigabyte ?
Worden morgen geleverd.
Zijn deze 2:quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:55 schreef KoninginMaxima het volgende:
[..]
Ik zal er even over nadenken. Welke is het precies, en voor welke prijs per stuk?
Haha nee, prijs zoals in de winkel, anders stuur ik ze terugquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met korting? Accepteer je ook bitcoins in termijnen?![]()
En de tweede vraag?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Haha nee, prijs zoals in de winkel, anders stuur ik ze terug
890FX Deluxe 4quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke mobo en CPU heb je eigenlijk? Helpt ook wel
Had ik ook al gedaan, maar ik ben vergeten het jumpertje terug te plaatsen goed ideequote:Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Marco001 het volgende:
00 is wel een error, je moet even checken of je cpu nig goed zit(zal wel.) en de CMOS clearen. Dit doe je door een jumpertje(zwart blokje) even te verplaatsen. Google even naar waar die zit bij jou.
Dan zou hij er niet in gaan, daar had ik de vorige keer al van geleerd, nu gleed hij er gewoon in.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:54 schreef KoninginMaxima het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij de CPU andersom in zijn socket gelegd, net als met het geheugen
Hopen dat Krypto of USDE voor zaterdag op een exchange komt in dat gevalquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:02 schreef lipjes het volgende:
[..]
Normaal wel, maar helaas heb ik het geld zaterdag nodig.
Jamaar hij zit in A2 zo te zien. Of in elk geval niet in het eerste slot.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat niet uit. Als A1 kapot is kan A2 ook nog werken.
Die zit er dan ook niet in, mooizo. maar de rest doe ik echt morgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:14 schreef Marco001 het volgende:
Ik lees hier: http://www.fixya.com/tags/error_85/motherboards/asrock dat dit betekend dat de gpu dood is.
Nu zit hij iig in de eerste die het dichtst bij de CPU zit.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar hij zit in A2 zo te zien. Of in elk geval niet in het eerste slot.
Natuurkunde is niet zo moeilijkquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:12 schreef Spatieloos het volgende:
Maar ik wou dit morgen pas doen!! Ach fuck natuurkunde, ik herkans het wel.
Maar ik heb helemaal niet opgelet in de klas, ik doe experiment om te kijken hoe hoog ik kan halen als ik alleen de laatste dag leer. Maar ik heb al veel minder geleerd dan ik van plan was (nog niks)!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Natuurkunde is niet zo moeilijk
Als je de formules kent ben je klaar.
Die error lijkt mij dat het probleem op je beeldscherm moet komen als ik dat vage Engels goed begrijpquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar ik heb helemaal niet opgelet in de klas, ik doe experiment om te kijken hoe hoog ik kan halen als ik alleen de laatste dag leer. Maar ik heb al veel minder geleerd dan ik van plan was (nog niks)!
Maar ja ik heb nog een herkansing
Dat is toch al de gebruikelijke manier?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef lf2 het volgende:
Iemand die BAMT gebruikt ?
Is het mogelijk om van buiten af de pool te veranderen gewoon door middel van een regel ofzo ?
ik wil het dmv PHP besturen...
dus url veranderen en de miner restarten..
Hoe bedoel jequote:Op woensdag 15 januari 2014 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is toch al de gebruikelijke manier?
Ja i know maar ben geen Linux guru en vroeg me af of het mogelijk is om dat van buiten af te doen met een regeltje ofzoquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
bat aanpassen, url veranderen en klaar.
cpuminen toch...dat brengt echt niets opquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:33 schreef lipjes het volgende:
whehe, azure platform misbruiken voor primecoin.
2x 8core en 1x 4 core server.
Ach, maand lang 20 cores tot m´n beschikking, gratis, levert nog wel wat opquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef lf2 het volgende:
[..]
cpuminen toch...dat brengt echt niets op
Teamviewer?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:33 schreef lf2 het volgende:
[..]
Ja i know maar ben geen Linux guru en vroeg me af of het mogelijk is om dat van buiten af te doen met een regeltje ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |