abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135438782
Hallo,

Onze intergas CV is nu 3 jaar oud.
2,5 jaar heeft ons huis leeg gestaan en sinds een half jaar wordt de CV pas gebruikt. De cv heeft die 2,5 jaar wel het huis verwarmt tot 12 graden.

Moet hij nu binnenkort een beurtje hebben .....

bedankt
  maandag 13 januari 2014 @ 15:42:48 #2
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135438808
Denk het niet? Volgens mij gaan die dingen heel lang mee :P
pi_135438813
lijkt me wel handig om hem even na te laten kijken.
No Guts, No Glory
pi_135438975
Regelmatig controlebeurtje is altijd wel handig om problemen voor te zijn....straks vriest het dat het kraakt en dan besluit het ding natuurlijk om er acuut mee te stoppen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135439417
Intergas ketels hebben vaak aluminium warmtewisselaren/branders, die hebben veel meer aanslag dan die van RVS. Om het rendement van die wisselaar een beetje te behouden zou ik hem zeker elke 2 jaar laten onderhouden en de brander laten schoonmaken.
pi_135443998
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef Scrat_ched het volgende:
Intergas ketels hebben vaak aluminium warmtewisselaren/branders, die hebben veel meer aanslag dan die van RVS. Om het rendement van die wisselaar een beetje te behouden zou ik hem zeker elke 2 jaar laten onderhouden en de brander laten schoonmaken.
Oke , goed advies!!
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 19:24:23 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135448207
Iedere ketel moet eigenlijk minimaal om de twee jaar wel even naar gekeken worden; al is het alleen maar uit het oogpunt van bedrijfszekerheid en rendement.

Zo'n cv ketel gaat namelijk altijd kapot op het meest ongelegen moment; bijvoorbeeld op een zondag of zaterdagavond om 22:00 uur als het buiten twaalf graden vriest :9
pi_135448286
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedere ketel moet eigenlijk minimaal om de twee jaar wel even naar gekeken worden; al is het alleen maar uit het oogpunt van bedrijfszekerheid en rendement.

Zo'n cv ketel gaat namelijk altijd kapot op het meest ongelegen moment; bijvoorbeeld op een zondag of zaterdagavond om 22:00 uur als het buiten twaalf graden vriest :9
Daarom zijn er ook serviceabbonementen zodat er dan gratis een monteur komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 19:27:19 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135448384
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook serviceabbonementen zodat er dan gratis een monteur komt.
Mwah, dat verschilt nogal per aanbieder.
Maar door de regel is er voor een ketel die 3 jaar oud is en nog nooit onderhouden is ook geen service contract ergens afgesloten; die je telefonisch kunt bellen wanneer er nood aan de man is.
pi_135448436
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, dat verschilt nogal per aanbieder.
Maar door de regel is er voor een ketel die 3 jaar oud is en nog nooit onderhouden is ook geen service contract ergens afgesloten; die je telefonisch kunt bellen wanneer er nood aan de man is.
Klopt, maar ze zijn er wel en erg handig, heb ik gemerkt, zelfs bij een ketel die 4 jaar oud is.
Kost mij 4 euro p/m en ik heb ze al 2x moeten bellen. Telefonisch verholpen allemaal.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')