Zaken gaan altijd over naar een andere notaris.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:29 schreef zerodelight het volgende:
Ja, die is er betrokken bij geweest. Maar hij is met pensioen en daarmee zijn kantoor ook.
Ik ga dit ook bij een notaris neerleggen voordat ik het mijn vader vraag.
Oh, dat wist ik niet. Kan ik gewoon een andere notaris bellen om te vragen naar welke notaris dit over is gegaan of moet ik ergens anders zijn?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zaken gaan altijd over naar een andere notaris.
?quote:10 jaar geleden overleed mijn vader (vader A). Maanden later heeft mijn moeder dat tegen mij gezegd en toen kreeg ik ook voor het eerst contact.
Als ik je verhaal zo lees ís vader B toch gewoon jouw vader? Wat vindt hij er van dat je zo naarstig op zoek bent naar iemand die de 'titel' 'krijgt' die hij eigenlijk 'verdient'?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:39 schreef zerodelight het volgende:
Ik ben nu erkend door iemand die ik helemaal niet ken en ook niet mijn natuurlijke vader is. Het emotionele aspect zit hem in dat ik gewoon een vader wil hebben. Ik ken mijn oom al mijn hele leven lang en hij is ineens mijn vader. Ik wil dat nu ook op papier ook en dat ik de juiste achternaam krijg. Dáár hoor ik bij.
En als vader B overlijdt ook. Ik had liever eigenlijk gewoon één vader gehad.
Weten jullie of als vader C mij erkent, of de erfenis van vader A dan terug moet?
Ja, maar voor wie? Een erfenis kan ook schulden bevatten... Zelfs als je de erfenis beneficiair accepteert zal je op zijn minst moeten proberen om de schuldeisers schadeloos te stellen zodat je er in elk geval werk (en kosten, wegens acte van beneficiair accepteren) aan hebtquote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is er emotioneel om als kind erkent te zijn?
Als vader c straks het loodje legt, krijg je weer een erfenis. Kassa!
Misschien zit C er wel helemaal niet op te wachten zijn bezittingen af te staan, en onterft hij TS.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ja, maar voor wie? Een erfenis kan ook schulden bevatten... Zelfs als je de erfenis beneficiair accepteert zal je op zijn minst moeten proberen om de schuldeisers schadeloos te stellen zodat je er in elk geval werk (en kosten, wegens acte van beneficiair accepteren) aan hebt
Vernietiging van erkenning ten tijde van minderjarig, jouw geval dus, kan tot drie jaar na de ontdekking dat de erkenner (vermoedelijk) niet de biologische vader is/was. Of binnen 1 jaar na ontdekking van het ontbreken van wilsgebrek.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef zerodelight het volgende:
Maar als ze dan gaan vragen de erfenis van toen even terug te storten, is dat lastig.
Als C een aangetrouwde oom is, heeft je moeder het met de man van haar zus gedaan? Grofgezegd. Ofsnap ik het nietmeer?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef zerodelight het volgende:
Mijn moeder heeft dit niet meteen tegen mij gezegd omdat ze (denk ik) bang was dat ik erachter zou komt dat vader A niet mijn natuurlijke vader is, maar dat vader C dat is. Toen ze te horen kreeg dat de notaris naar mij op zoek was (ze schrijven dan gemeentes aan) heeft ze me het verteld (dat mijn vader was overleden).
Vader C is nu mijn vader omdat de DNA test dit uitwijst. Vader B heeft mij opgevoed. Maar ik heb een erg slechte relatie met hem (ik heb hem al 15 jaar niet meer gesproken). We liggen elkaar echt niet. Al diverse malen geprobeerd de relatie beter te krijgen maar we hebben een 'understanding' dat het gewoon niet gaat.
Met vader C heb ik altijd een ontzettend goede relatie gehad. Het idee dat hij nu nog dichter bij komt te staan hierdoor en ik zijn achternaam mag dragen, daarom wil ik dat. Maar als ze dan gaan vragen de erfenis van toen even terug te storten, is dat lastig.
Ik had het niet helemaal goed begrepen zie ikquote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef k_man het volgende:
Nee joh. Dat zou het helemaal een soap maken.
Omdat je vermoeden al van tien jaar terug is. Volgens de letter van de wet gaat die eerste dus niet op.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef zerodelight het volgende:
@Deshain Waarom niet het eerste punt? Dat is precies wat er gebeurt. Tot 3 jaar na ontdekking dat de erkenner niet de biologische vader is. Dat is vorig jaar gebeurd met de test.
Mijn vermoeden stamt niet van 10 jaar terug, maar van vorig jaar. Toen ik het echt vermoedde heb ik ook de test laten doen. 10 jaar geleden is mij gezegd dat er geruchten waren dat mijn oom mijn vader was, maar ik heb dat nooit toegelaten. Belachelijk, dacht ik. Ik heb dat nooit serieus genomen omdat ik eerder dacht dat zijn familie liever zelf de erfenis wilde hebben. Mijn werkelijkheid was anders. Ik heb het toen nooit vermoed, not even close.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Omdat je vermoeden al van tien jaar terug is. Volgens de letter van de wet gaat die eerste dus niet op.
Heb je nou wel een test laten doen 10 jaar geleden of niet?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:12 schreef zerodelight het volgende:
[..]
Mijn vermoeden stamt niet van 10 jaar terug, maar van vorig jaar. Toen ik het echt vermoedde heb ik ook de test laten doen. 10 jaar geleden is mij gezegd dat er geruchten waren dat mijn oom mijn vader was, maar ik heb dat nooit toegelaten. Belachelijk, dacht ik. Ik heb dat nooit serieus genomen omdat ik eerder dacht dat zijn familie liever zelf de erfenis wilde hebben. Mijn werkelijkheid was anders. Ik heb het toen nooit vermoed, not even close.
De test die we toen hebben laten doen is een test op materiaal wat we in zijn huis vonden. En was voornamelijk om zijn familie gerust te stellen. (een vaderschapstest). Maar er kon geen profiel gevonden worden.
Ja dat zal allemaal, maar dat is niet wat ik probeer aan te geven. Jij moet aantonen aan de rechter dat het vermoeden in de drie jaren voorafgaand aan de mogelijke vernietiging gerezen is en dat verhaal over die test van 10 jaar gelden maakt dat niet heel erg sterk naar mijn mening.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:43 schreef zerodelight het volgende:
@Deshain. Ik heb 10 jaar geleden wel materiaal (tandenborstel, haren met haarwortel) dat we in het huis vonden getest. Om zijn zus gerust te stellen, niet omdat ik vermoedde dat hij niet mijn vader was. Maar ze konden geen DNA profiel uit het materiaal (dat ook al een paar maanden oud was toen) vinden. Dus dan weet je nog niets.
Inderdaad..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:57 schreef zerodelight het volgende:
Maar stel dat de erkenning door mijn niet biologische vader A niet meer vernietigd kan worden. Zou dat betekenen dat ik geen familieband voor de wet meer zou kunnen hebben met vader C?
Ach kom, er wordt binnen families zoveel gekletst, en in dit geval wellicht zelfs omdat het kind dat ze nooit gezien hebben even de erfenis komt halen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal, maar dat is niet wat ik probeer aan te geven. Jij moet aantonen aan de rechter dat het vermoeden in de drie jaren voorafgaand aan de mogelijke vernietiging gerezen is en dat verhaal over die test van 10 jaar gelden maakt dat niet heel erg sterk naar mijn mening.
In dit geval omdat het de waarheid blijkt te zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach kom, er wordt binnen families zoveel gekletst, en in dit geval wellicht zelfs omdat het kind dat ze nooit gezien hebben even de erfenis komt halen.
Dat snap ik, had ik reeds gepost.quote:Daarbij is TS binnen het huwelijk geboren, en dus automatisch erkend,
Ik hoef niet overtuigd te worden, TS moet voor de rechter aannemelijk maken dat hij binnen de eisen voor vernietiging valt.quote:en had zijn moeder na jaren zwijgen net verteld dat zijn vader overleden was, wat voor reden heeft hij dan om aan te nemen dat z'n moeder na al die jaren zwijgen ineens een leugen vertelt (in plaats van de waarheid na al die jaren zwijgen) en een tante die een compleet onbekende met de erfenis ziet vertrekken de waarheid zou vertellen?
Misschien heeft vader C het wel aan zijn vrouw verteld? Maakt ook geen donder uit verder, gewoon met de advocaat overleggen en vernietiging verzoeken. Probeer alleen aan te geven dat je deze punten goed naar voren brengt bij je advocaat zodat je een goede en aannemelijke verklaring hebt voor wat je hier allemaal hebt verteld.quote:Al even afgezien van het feit dat de kans vrij klein is dat de tante beter op de hoogte is van de feiten dan de moeder.
http://www.notaris.nl/het-opvolgersarchiefquote:Op maandag 13 januari 2014 15:42 schreef zerodelight het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Kan ik gewoon een andere notaris bellen om te vragen naar welke notaris dit over is gegaan of moet ik ergens anders zijn?
Lekker gemakkelijk praten. TS heeft een paar keer in de veronderstelling geleefd dat de verkeerde persoon zijn echte vader was. Ik neem aan dat jij lekker bent opgegroeid in een knus gezinnetje waar alles reeds was uitgestippeld?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is er emotioneel om als kind erkent te zijn?
Als vader c straks het loodje legt, krijg je weer een erfenis. Kassa!
De zus van vader A vertelde het aan TS, vader C is met de zus van moeder getrouwd, vader C en de zus van vader A hebben dus niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:27 schreef Deshain het volgende:
Misschien heeft vader C het wel aan zijn vrouw verteld?
Ik geloof je zo, reden te meer om het verhaal duidelijk te krijgen want er is geen touw aan vast te knopenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
De zus van vader A vertelde het aan TS, vader C is met de zus van moeder getrouwd, vader C en de zus van vader A hebben dus niets met elkaar te maken.
Ik krijg nu dit gevoel:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik geloof je zo, reden te meer om het verhaal duidelijk te krijgen want er is geen touw aan vast te knopen
Geldt dat ook als de persoon die je ooit erkent heeft al is overleden? Want deze kan niet persoonlijk de erkenning intrekken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt ook later (dus na die drie jaar) nog vernietiging van erkenning krijgen op basis van het Family life zoals vastgelegd in het EVRM. Volgens mij kan één en ander echter wel gevolgen hebben want vernietiging van erkenning werk met terugwerkende kracht tot moment van geboorte. Gezien de erfenis van vader A lijkt het mij dus wel zaak je goed te laten voorlichten/bijstaan door een advocaat.
Hee! Dat is mijn vaderquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik krijg nu dit gevoel:
[ afbeelding ]
Ja, als de rechter er aanleiding toe ziet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geldt dat ook als de persoon die je ooit erkent heeft al is overleden? Want deze kan niet persoonlijk de erkenning intrekken.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:17 schreef zerodelight het volgende:
..... Maar hoe zit dat dan met de erfenis die ik al heb gehad? Zou ik die dan terug moeten betalen aan zijn familie?
Ze hadden ook geen poot om op te staan maar dat wordt anders als jij ineens niet meer erfgenaam bent van vader A.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:46 schreef zerodelight het volgende:
Toen zijn ze accoord gegaan (hebben me niets in de weg gelegd) om de erfenis op te eisen.
In dit geval zou ik me totaal niet drukmaken om die erfenis. Ze wisten ervan en hebben hun kans gehad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:46 schreef zerodelight het volgende:
Volgens zijn familie was ik niet zijn natuurlijke kind. Ik ben met ze gaan praten en toen werd hen duidelijk dat ik mijn hele leven heb gedacht dat ik zijn natuurlijke kind was. Toen zijn ze accoord gegaan (hebben me niets in de weg gelegd) om de erfenis op te eisen.
[flauw]Je zou in dat geval natuurlijk altijd nog met hem kunnen trouwen[/flauw]quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:57 schreef zerodelight het volgende:
Maar stel dat de erkenning door mijn niet biologische vader A niet meer vernietigd kan worden. Zou dat betekenen dat ik geen familieband voor de wet meer zou kunnen hebben met vader C?
[ieeeuw]Deze vader is in 2006 overleden.....[/ieeeuw]quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
[flauw]Je zou in dat geval natuurlijk altijd nog met hem kunnen trouwen[/flauw]
sorry....
euh, oops.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:43 schreef zerodelight het volgende:
[..]
Deze vader is in 2006 overleden.....
Vader C is toch de gene die nog leeft, en Vader A die is overleden?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:43 schreef zerodelight het volgende:
[..]
[ieeeuw]Deze vader is in 2006 overleden.....[/ieeeuw]
Hoezo is Claas jouw oom? Dat is toch de broer van vader A of B dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:54 schreef zerodelight het volgende:
Ow, ik dacht dat hij het over vader A(driaan) had. Niet goed gelezen zie ik nu.
Dus, Adriaan is mijn niet natuurlijke vader die mij na mijn geboorte heeft aangegeven. Bassie is mijn opvoedvader, de man waarmee mijn moeder later is getrouwd. En Claas is de vader (vader C) die nu mijn natuurlijke vader is. Prima zo.
In dat geval: Claas is getrouwd en heeft kinderen. Twee ex neven en een ex nicht zijn nu dus twee half broertjes en een half zusje.
Ah, dus toch een trouwerijquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:54 schreef zerodelight het volgende:
Ow, ik dacht dat hij het over vader A(driaan) had. Niet goed gelezen zie ik nu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |