Zaken gaan altijd over naar een andere notaris.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:29 schreef zerodelight het volgende:
Ja, die is er betrokken bij geweest. Maar hij is met pensioen en daarmee zijn kantoor ook.
Ik ga dit ook bij een notaris neerleggen voordat ik het mijn vader vraag.
Oh, dat wist ik niet. Kan ik gewoon een andere notaris bellen om te vragen naar welke notaris dit over is gegaan of moet ik ergens anders zijn?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zaken gaan altijd over naar een andere notaris.
?quote:10 jaar geleden overleed mijn vader (vader A). Maanden later heeft mijn moeder dat tegen mij gezegd en toen kreeg ik ook voor het eerst contact.
Als ik je verhaal zo lees ís vader B toch gewoon jouw vader? Wat vindt hij er van dat je zo naarstig op zoek bent naar iemand die de 'titel' 'krijgt' die hij eigenlijk 'verdient'?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:39 schreef zerodelight het volgende:
Ik ben nu erkend door iemand die ik helemaal niet ken en ook niet mijn natuurlijke vader is. Het emotionele aspect zit hem in dat ik gewoon een vader wil hebben. Ik ken mijn oom al mijn hele leven lang en hij is ineens mijn vader. Ik wil dat nu ook op papier ook en dat ik de juiste achternaam krijg. Dáár hoor ik bij.
En als vader B overlijdt ook. Ik had liever eigenlijk gewoon één vader gehad.
Weten jullie of als vader C mij erkent, of de erfenis van vader A dan terug moet?
Ja, maar voor wie? Een erfenis kan ook schulden bevatten... Zelfs als je de erfenis beneficiair accepteert zal je op zijn minst moeten proberen om de schuldeisers schadeloos te stellen zodat je er in elk geval werk (en kosten, wegens acte van beneficiair accepteren) aan hebtquote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is er emotioneel om als kind erkent te zijn?
Als vader c straks het loodje legt, krijg je weer een erfenis. Kassa!
Misschien zit C er wel helemaal niet op te wachten zijn bezittingen af te staan, en onterft hij TS.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ja, maar voor wie? Een erfenis kan ook schulden bevatten... Zelfs als je de erfenis beneficiair accepteert zal je op zijn minst moeten proberen om de schuldeisers schadeloos te stellen zodat je er in elk geval werk (en kosten, wegens acte van beneficiair accepteren) aan hebt
Vernietiging van erkenning ten tijde van minderjarig, jouw geval dus, kan tot drie jaar na de ontdekking dat de erkenner (vermoedelijk) niet de biologische vader is/was. Of binnen 1 jaar na ontdekking van het ontbreken van wilsgebrek.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef zerodelight het volgende:
Maar als ze dan gaan vragen de erfenis van toen even terug te storten, is dat lastig.
Als C een aangetrouwde oom is, heeft je moeder het met de man van haar zus gedaan? Grofgezegd. Ofsnap ik het nietmeer?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:10 schreef zerodelight het volgende:
Mijn moeder heeft dit niet meteen tegen mij gezegd omdat ze (denk ik) bang was dat ik erachter zou komt dat vader A niet mijn natuurlijke vader is, maar dat vader C dat is. Toen ze te horen kreeg dat de notaris naar mij op zoek was (ze schrijven dan gemeentes aan) heeft ze me het verteld (dat mijn vader was overleden).
Vader C is nu mijn vader omdat de DNA test dit uitwijst. Vader B heeft mij opgevoed. Maar ik heb een erg slechte relatie met hem (ik heb hem al 15 jaar niet meer gesproken). We liggen elkaar echt niet. Al diverse malen geprobeerd de relatie beter te krijgen maar we hebben een 'understanding' dat het gewoon niet gaat.
Met vader C heb ik altijd een ontzettend goede relatie gehad. Het idee dat hij nu nog dichter bij komt te staan hierdoor en ik zijn achternaam mag dragen, daarom wil ik dat. Maar als ze dan gaan vragen de erfenis van toen even terug te storten, is dat lastig.
Ik had het niet helemaal goed begrepen zie ikquote:Op maandag 13 januari 2014 18:01 schreef k_man het volgende:
Nee joh. Dat zou het helemaal een soap maken.
Omdat je vermoeden al van tien jaar terug is. Volgens de letter van de wet gaat die eerste dus niet op.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef zerodelight het volgende:
@Deshain Waarom niet het eerste punt? Dat is precies wat er gebeurt. Tot 3 jaar na ontdekking dat de erkenner niet de biologische vader is. Dat is vorig jaar gebeurd met de test.
Mijn vermoeden stamt niet van 10 jaar terug, maar van vorig jaar. Toen ik het echt vermoedde heb ik ook de test laten doen. 10 jaar geleden is mij gezegd dat er geruchten waren dat mijn oom mijn vader was, maar ik heb dat nooit toegelaten. Belachelijk, dacht ik. Ik heb dat nooit serieus genomen omdat ik eerder dacht dat zijn familie liever zelf de erfenis wilde hebben. Mijn werkelijkheid was anders. Ik heb het toen nooit vermoed, not even close.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Omdat je vermoeden al van tien jaar terug is. Volgens de letter van de wet gaat die eerste dus niet op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |