Ook een eenvoudige uitvaart kost nou eenmaal geld.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef Vriezzer het volgende:
Ik wens een uitvaart geheel in eenvoud. Mensen moeten mij herinneren om mijzelf, om wie ik was, niet om de bijzondere uitvaart die ik had.
Jouw Nederlands deugt voor geen meter.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:47 schreef Spongeboss het volgende:
Afijn, de logica van deze maatschappijen deugd voor geen meter, en ik vind het zwaar vervelend steeds te moeten aanhoren.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef Lejenk het volgende:
Ik zie persoonlijk het nut niet in van een uitvaartverzekering. De helft van de zaken die ze je aanbieden heb je niet eens nodig
Simpelweg wat geld opzij zetten voor je uitvaart, en in je testament op laten nemen hoe je het geregeld wilt hebben.Precies gewoon wat geld achterlaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
De pest is dat daarover wellicht erfbelasting betaald moet wordenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:27 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Precies gewoon wat geld achterlaten.
Je kan toch ook geld geven aan een van de kinders voordat je sterft? Gewoon al je geld in beheer geven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De pest is dat daarover wellicht erfbelasting betaald moet worden
Daarnaast: je betaalt bij een uitvaartverzekering nooit je eigen uitvaart aan premies. Bij het opzij leggen ervan op een spaarrekening wél.
Wanneer wil je dat doen, dan? Weet jij wanneer je sterft? En als jij morgen onder de bus loopt? Met dat laatste heb je een maandje premie betaald voor je verzekering en is je uitvaart geregeld.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Je kan toch ook geld geven aan een van de kinders voordat je sterft? Gewoon al je geld in beheer geven.
Nee maar op oude leeftijd kan je dat doen. Als ik sterf in het midden van mijn leven heb ik natuurlijk geld zat. Het is pas als je ouder wordt en meer geld hebt dat een tehuis meer kost en je langzaam wordt uitgekleed. Maar ik hoop toch wel dat mensen sparen, in mijn geval zou ik als ik met 30 onder een auto komen. Genoeg hebben voor een begrafenis. En dan maar een simpele steen, in plaats van een super grote. Mijn part heb ik een houten kruisje met mijn naam op boeit me niet. Het hoeft ook niet groots. Koffietafel kan je afschaffen. Alleen opslag/kist/en vervoer om de kist naar graf te krijgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wanneer wil je dat doen, dan? Weet jij wanneer je sterft? En als jij morgen onder de bus loopt? Met dat laatste heb je een maandje premie betaald voor je verzekering en is je uitvaart geregeld.
Helaas heb ik me niet goed uitgedrukt waardoor veel mensen mijn topic onzin vinden, maar goed fijn dat ik niet de enige ben die aan dit soort dingen denkt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:35 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
spongeboss, je bent een held![]()
Dit heb ik al vaak gedacht, terechte klacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |