Hoi. Ik zit er zo volledig doorheen dat ik benieuwd ben naar meningen van mensen die niks met mijn situatie te maken hebben. In mijn omgeving krijg ik alleen maar te horen dat ik het uit moet maken en ga zo maar door.
Vrijdagavond ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik kon het eerst niet geloven, maar het bewijs was overduidelijk. Ik wantrouwde hem nooit, ik vertrouwde hem juist volledig. Ik weet niet wat ik erger vind: dát hij is vreemdgegaan of dat hij het voor mij heeft verzwegen en ik er 'toevallig' ben achtergekomen. Ik dacht dat hij mij echt leuk vond, dat onze relatie prima verliep en ik heb nooit aan hem getwijfeld.
Het is eigenlijk een klap in mijn gezicht en ik twijfel ineens aan mezelf. Ik ben boos en verdrietig tegelijk. Kijkend naar het feit dat ik best veel voor hem over heb gehad (en achteraf is dat dom geweest, denk ik) en best wat dingen voor hem heb gelaten omdat ik rekening met hem hield. Ik moest mij weleens verantwoorden tegenover hem, hij wilde soms controleren en was soms best dominant.
En het meest ironische is, is dat hij is vreemdgegaan. Niet ik, want ik had de behoefte gewoonweg nooit. Ik vond hem leuk genoeg en hij is eigenlijk de eerste waarbij ik mij echt 100% op mijn gemak voel en waar ik echt voor wil gaan, maar nu twijfel ik over zijn gevoelens voor mij. Het vreemdgaan was maar één keer -
zegt hij - en hij was dronken, maar dat is geen excuus. Hij heeft het expres voor mij verborgen (en daar is hij nu ook eerlijk over) omdat het volgens hem niet nog een keer gaat gebeuren.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet geloven. Ik merk nu al dat hij super veel moeite doet en een beetje bang is om mij kwijt te raken, maar vriendinnen en zussen zeggen dat ik dom ben als ik hem nog een kans geef. Ik weet het gewoon niet zo, ik heb veel twijfels en ik vertrouw hem nu niet
meer. Tel daarbij op dat hij best hypocriet is geweest om mij bepaalde zaken te 'verbieden' en soms uit z'n slof te schieten terwijl ik nooit iets verkeerd deed, maar hijzelf dus één keer is vreemdgegaan.
Twijfels, twijfels, twijfels dus! En nu ben ik benieuwd naar meningen/ervaringen/tips van jullie. Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal. Ik moest het even kwijt.