- Renault Twingo (1998)
Daily driver, ik had een goedkope knakenbak nodig. Dit was het goedkoopste wat lokale garage te bieden had, voor 600 euro gekocht. Rijdt na 60.000 km verrassend genoeg nog steeds zorgeloos zonder problemen. Alleen banden en klein onderhoud. Renault Twingo's zijn de beste auto's ter wereld.
- Zwaar getunede mini (1969? Registratie incompleet, het is mark 2)
- Geen daily driver. Niet origineel meer.
- Audi RS2 Avant, 1995. Lichte tuning naar ~360 pk (volgens rapport 380 pk, maar ik ga van 20 pk minder van uit, aangezien hij niet meer nieuw is). Verzameling. Blijft meestal in de garage. Heeft 164.000 km op zitten, maar trekt nog vrolijk door. Dit jaar en vorig jaar is-ie nog niet buiten geweest, behalve de zomer van vorig jaar. Hele avond mee geblazen.
- 964 Carrera 4 (1991). In bezit van onze familie, rij soms ook stukjes mee ipv Twingo.
Van alle auto's heb ik meeste fun met mini. Weegt volgens papier 610 kilo, maar er is heel veel aan gestript, minstens 50 kilo eraf, maar er is ook wat bijgekomen, open pijp, rolkooi, opgeboorde zuigerwanden, zeer lichte zuigers en zeer lichte vliegwiel van 4,2 kg, 1.7 hilift rockers, etc 320 nokkenas
inlaat: 300 graden / 13.13mm lift - ATDC @ full = 98
uitlaat: 288 graden / 12.32mm lift - BTDC @ full = 98
Trekt door voorbij 8600/8700 (verder gaat toerenteller niet). Met straight cut gears en gezuig van Webers is dat veel fun. 200 haalt-ie wel.

Verbruikt helaas 1 op 3, maar is goud waard.
[ Bericht 10% gewijzigd door Robuustheid op 18-02-2014 19:28:14 ]