Nope, maar vond het een leuk contrast met wat je in je laatste alinea's zeiquote:Op zondag 12 januari 2014 17:31 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Don't judge a book by it's cover.
Je hebt gelijk. Een man die meerdere dingen tegelijk doet, daar gaat meestal een van de twee dingen niet goed.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
*its
Eens even nadenken...Leuk topic in elk geval!
Wat een toffe dit!quote:Op zondag 12 januari 2014 17:51 schreef Faux. het volgende:
Ik gebruik altijd het liedje van Andre Hazes:
dit leven gaat voorbij
er is maar weinig tijd dus leef want jij bent vrij
maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
dan zul je echt gelukkig zijn
klinkt cliché, maar wel echt waar. De helft van wat ik per maand verdien gaat in een aparte spaarpot, het 'mensenpotje'. Daar mag ik van mezelf geen dingen voor mezelf van kopen. Ik gebruik het als een vriend bijvoorbeeld te weinig geld heeft om mee op vakantie te gaan of als er een andere reden is waardoor iemand geld nodig heeft. Geld maakt immers niet gelukkig als je het zelf houdt
Daarnaast wil ik bereikbaar zijn voor mensen, ze helpen met alles waarmee ik ze kan helpen en heb ik altijd een luisterend oor met goedbedoeld advies. Ik meen en geloof echt dat mensen gelukkig zien het mooiste is dat er bestaat.
quote:
Los van dat een ander zou kunnen denken dat je iemand wil 'kopen', zou ik eerder bang zijn dat mensen er misbruik van zouden maken, zo van: nah ik doe gewoon net alsof ik het niet redt, faux. komt toch wel over de brug, doet 'ie altijd! (en dan hoeven ze dus helemaal neit te weten dat je een potje hebt, maar gewoon dat je dus toch wel dokt).quote:Op zondag 12 januari 2014 17:56 schreef Faux. het volgende:
[..]
het brengt een zeker risico met zich mee. Ik ben bang dat ik vrienden koop. Daarom is het potje geheim en is het ook wel eens gebeurd dat iemand gewoon een envelop met een treinkaartje door de brievenbus kreeg
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef sterandje het volgende:
Zelfspot lijkt mij zeker belangrijk. Niet te serieus zijn, kunnen relativeren. Lijkt mij wel op zijn plaats.
Dat heb ik ook maar dat versta ik niet als een principe oid..quote:Op maandag 13 januari 2014 17:28 schreef Buffell het volgende:
Wat ook nog best belangrijk voor me is, ook al klinkt het misschien een beetje raar;
Eens in de zoveel tijd heb ik enorm behoefte aan een fatsoenlijk, onderbouwd, serieus gesprek over wat dan ook. Oorlog, honger, liefde, drugs; noem maar op. Met een paar goede vrienden van me kan ik zulke gesprekken voeren en zij vinden het ook een enorme verademing om in deze tijd, waar steeds meer shit en non-nieuws de boventoon voert, alsnog van zulke gesprekken te hebben. Dit kan echt m'n week maken, zo'n avond met die gasten. Dan filosoferen en lullen we urenlang over shit waar we eigenlijk helemaal geen invloed op hebben, maar het geeft me echt het gevoel alsof er nog wel enige vorm van beschaving is. Je luistert naar wat anderen zeggen en denken over 'het leven', en je kan je eigen ei ook kwijt omdat je weet dat ze naar je luisteren.
Kan het moeilijk uitleggen, maar ik denk en hoop dat jullie wel snappen wat ik bedoel.
Dát, en die dingen die ik hiervoor beschreef, zijn voor mij echt belangrijk in het leven en dat wil ik zo behouden en zo wil ik leven eigenlijk.
quote:Op maandag 13 januari 2014 18:05 schreef Schadenfreude het volgende:
Als ik één ding moet noemen: afspraken nakomen. Ik heb echt een schurfthekel aan mensen die alleen maar loze beloftes doen of sociaal wenselijk gedrag vertonen. Van die types die als je ze toevallig tegenkomt heel hyper zijn en van alles voorstellen maar vervolgens nooit iets laten horen. Prima als je druk bent of gewoon geen zin hebt om met mij op te trekken, maar ga dan niet zo huichelachtig lopen doen ('ja, ik bel je snel', en dan nooit bellen). Ik begrijp oprecht niet waarom je dingen zou beloven die je toch niet van plan bent na te leven. Misschien om leuker en socialer over te komen. Hoe dan ook, ik kots erop en daarom kom ik beloftes altijd na, ook al is het totaal informeel.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef Nemeosis het volgende:
Ik handel vooral naar de zogenaamde 'doe een ander niet aan wat je niet wilt dat anderen je aandoen' principe. Klinkt erg cliché, maar zo hou je vaak mensen te vriend (sommigen uitgezonderd natuurlijk, maar daar besteed ik dan ook geen aandacht aan).
Daarnaast laat ik mezelf niet teveel beïnvloeden door anderen. Ik merk vaak dat mensen uit mijn directe omgeving mijn keuzen proberen te beïnvloeden naar hoe zij het zelf zouden doen; een beetje vreemd overigens. Ik heb het recht op mijn eigen fouten, want zo leer je het beste.
Misschien omdat ze het oprecht van plan zijn? Zo gaat dat bij mij wel eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:05 schreef Schadenfreude het volgende:
Als ik één ding moet noemen: afspraken nakomen. Ik heb echt een schurfthekel aan mensen die alleen maar loze beloftes doen of sociaal wenselijk gedrag vertonen. Van die types die als je ze toevallig tegenkomt heel hyper zijn en van alles voorstellen maar vervolgens nooit iets laten horen. Prima als je druk bent of gewoon geen zin hebt om met mij op te trekken, maar ga dan niet zo huichelachtig lopen doen ('ja, ik bel je snel', en dan nooit bellen). Ik begrijp oprecht niet waarom je dingen zou beloven die je toch niet van plan bent na te leven. Misschien om leuker en socialer over te komen. Hoe dan ook, ik kots erop en daarom kom ik beloftes altijd na, ook al is het totaal informeel.
Nee, dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar als ik een oud-studiegenoot tegekom die ik al 3 jaar niet heb gesproken, dan hoeft diegene zich niet verplicht te voelen om mij uit te nodigen voor een biertje ofzo (we hebben elkaar niet voor niets 3 jaar niet gezien, ws waren we nooit meer dan studiegenoten) dus als je dat toch doet dan komt dat huichelachtig over wmb.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien omdat ze het oprecht van plan zijn? Zo gaat dat bij mij wel eens.
Op de momenten dat je elkaar ziet versterkt een gevoel van verbroedering wat erg goed voelt en je vaker zou willen meemaken, eenmaal thuis en weer geslapen is dat gevoel een stuk minder en is het opeens raar voor je gevoel omdat je nooit meer dan studiegenoten was 3 jaar terug.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:32 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Nee, dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar als ik een oud-studiegenoot tegekom die ik al 3 jaar niet heb gesproken, dan hoeft diegene zich niet verplicht te voelen om mij uit te nodigen voor een biertje ofzo (we hebben elkaar niet voor niets 3 jaar niet gezien, ws waren we nooit meer dan studiegenoten) dus als je dat toch doet dan komt dat huichelachtig over wmb.
Eens. Zolang een ander niets heeft toegezegd/beloofd verwacht ik absoluut niets van die persoon. Is er wel iets toegezegd/beloofd/afgesproken en wordt dat niet nagekomen (zonder geldige reden), dan kan ik behoorlijk pissig worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:32 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Nee, dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar als ik een oud-studiegenoot tegekom die ik al 3 jaar niet heb gesproken, dan hoeft diegene zich niet verplicht te voelen om mij uit te nodigen voor een biertje ofzo (we hebben elkaar niet voor niets 3 jaar niet gezien, ws waren we nooit meer dan studiegenoten) dus als je dat toch doet dan komt dat huichelachtig over wmb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |