De TT beschrijft het al enigszins; waar sta jij voor? Oftewel, wat zijn je principes, je waarden waarnaar je probeert te leven?
En hoe ben je dan tot deze basis gekomen, door je verleden, of stond je 's morgens op en dacht je: "Zo wil ik vanaf heden mijn leven leven!"? Een Eureka-moment? Tegeltjes wijsheid waar je je wel mee kon identificeren?
En last but not least: lukt het je ook altijd om volgens je basis te leven? Of heb je weleens spijt of een schuldgevoel gehad omdat je iets gedaan of gezegd had wat volledig tegen jezelf inging, al dan niet achteraf?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie opvattingen.

Een goede TS begint zelf, dus here goes:
Ik zelf leef volgens het principe dat ik mezelf ten allen tijden recht in de ogen wil kunnen kijken wanneer ik in de spiegel kijk. Dus dat ik mensen behandel zoals ik zelf graag behandeld wil worden. In feite kan ik even niets in mijn grijze massa vinden waar ik spijt van heb, al moet ik toegeven dat ik zo heel af en toe te direct ben waardoor sommige dingen wel wat hardvochtig over kunnen komen.
Ik heb in het verleden heel erg veel meegemaakt, waardoor ik geleerd heb dat je enkel zelf in de hand hebt hoe je zelf behandeld wordt, maar ook dat je zelf in de hand hebt hoe je andere mensen behandelt. Mijn motief hiervoor is liefde, zonder liefde te geven geen leven (ontvangen natuurlijk ook, maar zoals ik al zei heb kun je niet bepalen wat anderen doen en vinden en voelen). Ik zou dan ook mijn leven geven voor de mensen van wie ik echt veel hou. Wat er maar heel weinig zijn.
Nu hopen dat dit topic gaat lopen.