abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135400953
De TT beschrijft het al enigszins; waar sta jij voor? Oftewel, wat zijn je principes, je waarden waarnaar je probeert te leven?

En hoe ben je dan tot deze basis gekomen, door je verleden, of stond je 's morgens op en dacht je: "Zo wil ik vanaf heden mijn leven leven!"? Een Eureka-moment? Tegeltjes wijsheid waar je je wel mee kon identificeren?

En last but not least: lukt het je ook altijd om volgens je basis te leven? Of heb je weleens spijt of een schuldgevoel gehad omdat je iets gedaan of gezegd had wat volledig tegen jezelf inging, al dan niet achteraf?

Ik ben nieuwsgierig naar jullie opvattingen. :s)

Een goede TS begint zelf, dus here goes:
Ik zelf leef volgens het principe dat ik mezelf ten allen tijden recht in de ogen wil kunnen kijken wanneer ik in de spiegel kijk. Dus dat ik mensen behandel zoals ik zelf graag behandeld wil worden. In feite kan ik even niets in mijn grijze massa vinden waar ik spijt van heb, al moet ik toegeven dat ik zo heel af en toe te direct ben waardoor sommige dingen wel wat hardvochtig over kunnen komen.

Ik heb in het verleden heel erg veel meegemaakt, waardoor ik geleerd heb dat je enkel zelf in de hand hebt hoe je zelf behandeld wordt, maar ook dat je zelf in de hand hebt hoe je andere mensen behandelt. Mijn motief hiervoor is liefde, zonder liefde te geven geen leven (ontvangen natuurlijk ook, maar zoals ik al zei heb kun je niet bepalen wat anderen doen en vinden en voelen). Ik zou dan ook mijn leven geven voor de mensen van wie ik echt veel hou. Wat er maar heel weinig zijn.

Nu hopen dat dit topic gaat lopen. :P
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:27:38 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135401333
En dan seriemoordenaar als username :D _O-

Interessante vraag, en van jezelf een mooi antwoord.
Ik kan er helaas nog geen goed antwoord op geven. Ben momenteel erg op zoek naar wie ik uberhaupt bent en daarmee dus waar ik alleen al voor en naar mezelf voor sta.
Dingen die - on top of my head - wel essentieel blijken voor mij zijn:
- rechtvaardigheid, ben daar zelf extreem gevoelig voor
- vooroordelen zijn per definitie fout (helaas ga ik hier zelf ook nog wel eens de fout in :@)
- zelf geen verborgen agenda hebben en er van uit willen gaan dat een ander dat ook niet heeft (helaas zelden zo)
lolwut
pi_135401502
quote:
19s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:27 schreef BrandX het volgende:
En dan seriemoordenaar als username :D _O-

Don't judge a book by its cover. ;)
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:32:05 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135401522
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:31 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Don't judge a book by it's cover. ;)
Nope, maar vond het een leuk contrast met wat je in je laatste alinea's zei :).
lolwut
pi_135401525
*its

Eens even nadenken... :) Leuk topic in elk geval! :)
Ja doei.
pi_135401661
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
*its

Eens even nadenken... :) Leuk topic in elk geval! :)
Je hebt gelijk. Een man die meerdere dingen tegelijk doet, daar gaat meestal een van de twee dingen niet goed. :')
pi_135401939
Weet niet of het echt principes zijn, maar ik hecht veel waarde aan rechtvaardigheid en tolerantie. Verder benader ik alles en iedereen zo open-minded mogelijk en probeer ik ieders zienswijze/mening te respecteren. Wel probeer ik meningen waarvan ik overtuigd ben dat ze ofwel fout ofwel op lucht gebaseerd zijn ofwel beide te ontkrachten en mensen te overtuigen van mijn zienswijze. Dit laatste vooral in situaties waarin mensen intolerant staan tegenover o.a. homoseksualiteit en het gebruik van drugs (welke dan weer voortkomen uit mijn gevoel voor rechtvaardigheid) of wanneer hun geloof/religie/koppigheid ze mijns inziens belemmert om kritisch en rationeel te denken.
Wellicht realiseer ik me later dat er meer dingen zijn bijv n.a.v. andere posts, maar voor nu laat ik het hier even bij :)
  zondag 12 januari 2014 @ 17:51:21 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_135402276
Ik gebruik altijd het liedje van Andre Hazes:

dit leven gaat voorbij
er is maar weinig tijd dus leef want jij bent vrij
maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
dan zul je echt gelukkig zijn

klinkt cliché, maar wel echt waar. De helft van wat ik per maand verdien gaat in een aparte spaarpot, het 'mensenpotje'. Daar mag ik van mezelf geen dingen voor mezelf van kopen. Ik gebruik het als een vriend bijvoorbeeld te weinig geld heeft om mee op vakantie te gaan of als er een andere reden is waardoor iemand geld nodig heeft. Geld maakt immers niet gelukkig als je het zelf houdt ;)

Daarnaast wil ik bereikbaar zijn voor mensen, ze helpen met alles waarmee ik ze kan helpen en heb ik altijd een luisterend oor met goedbedoeld advies. Ik meen en geloof echt dat mensen gelukkig zien het mooiste is dat er bestaat.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:53:50 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135402384
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:51 schreef Faux. het volgende:
Ik gebruik altijd het liedje van Andre Hazes:

dit leven gaat voorbij
er is maar weinig tijd dus leef want jij bent vrij
maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
dan zul je echt gelukkig zijn

klinkt cliché, maar wel echt waar. De helft van wat ik per maand verdien gaat in een aparte spaarpot, het 'mensenpotje'. Daar mag ik van mezelf geen dingen voor mezelf van kopen. Ik gebruik het als een vriend bijvoorbeeld te weinig geld heeft om mee op vakantie te gaan of als er een andere reden is waardoor iemand geld nodig heeft. Geld maakt immers niet gelukkig als je het zelf houdt ;)

Daarnaast wil ik bereikbaar zijn voor mensen, ze helpen met alles waarmee ik ze kan helpen en heb ik altijd een luisterend oor met goedbedoeld advies. Ik meen en geloof echt dat mensen gelukkig zien het mooiste is dat er bestaat.
Wat een toffe dit! O+
lolwut
  zondag 12 januari 2014 @ 17:56:07 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_135402478
quote:
19s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wat een toffe dit! O+
:)

het brengt een zeker risico met zich mee. Ik ben bang dat ik vrienden koop. Daarom is het potje geheim en is het ook wel eens gebeurd dat iemand gewoon een envelop met een treinkaartje door de brievenbus kreeg :@
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_135402527
Ik probeer elke dag iets te doen waar ik zélf gelukkig van word.
Dat helpt me de andere dingen te doen, zoals:

• proberen elke dag iets te doen waar een ánder (mijn man bijvoorbeeld) blij van wordt.
• proberen er te zijn voor mensen die het nodig hebben en ze dit te laten weten.
• proberen eerlijk en recht voor z'n raap te zijn.
• proberen mensen geen dingen 'aan te doen' die ik zelf ook niet tof zou vinden.
• proberen erg open te zijn, maar ook niemand te veroordelen of ver'vooroordelen'. Tolerantie ftw. Al gaat dat moeilijk richting de (in mijn ogen) intolerante mensen der samenleving.

Met nadruk op probeer, ook.. want er zijn gewoon dagen dat het niet kan/lukt, of dat het niet wil. Zolang de intentie er maar is en bij een tegenovergestelde actie ervan leren en doorgaan met proberen.

Van jezelf houden en blij zijn met je eigen leven is, heb ik geleerd, belangrijk om óók écht wat voor anderen te kunnen betekenen. Dus nou ja. Zoiets.

[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 12-01-2014 18:34:17 ]
Ja doei.
  Boks-Chick zondag 12 januari 2014 @ 17:59:00 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135402595
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:56 schreef Faux. het volgende:

[..]

:)

het brengt een zeker risico met zich mee. Ik ben bang dat ik vrienden koop. Daarom is het potje geheim en is het ook wel eens gebeurd dat iemand gewoon een envelop met een treinkaartje door de brievenbus kreeg :@
Los van dat een ander zou kunnen denken dat je iemand wil 'kopen', zou ik eerder bang zijn dat mensen er misbruik van zouden maken, zo van: nah ik doe gewoon net alsof ik het niet redt, faux. komt toch wel over de brug, doet 'ie altijd! (en dan hoeven ze dus helemaal neit te weten dat je een potje hebt, maar gewoon dat je dus toch wel dokt).

Maar daarom dus des te dapperder en toffer van je (vind ik) dat je dat doet. Je idee/gevoel er achter vind ik enorm mooi. En dat voor een jonge knul O+ Respect :*
lolwut
  zondag 12 januari 2014 @ 18:11:41 #13
419973 Demociraptor
Met een stalen gezicht.
pi_135403174
Het belangrijkste principe waar ik voor leef is vrede met jezelf vinden.
pi_135403978
Lastige, maar wel leuke vragen.

Leven en laten leven is voor mij wel het belangrijkste. Daarnaast probeer ik altijd onbevooroordeeld naar mensen te kijken en in situaties te staan. Iedereen heeft een verhaal en ik geloof altijd in een tweede kans of mogelijkheden. Daarnaast van het leven genieten en niet alles zo serieus nemen.

Hoe ik er toe ben gekomen? Vanwege mijn jeugd. (Lekker cliché.) Veel meegemaakt, weinig steun gehad en veel narigheid gezien. Voorgehouden dat ik zelf veel meer wilde bereiken en dat het belangrijk was om juist wel steun te bieden aan hen die het nodig hebben.

Lukt het mij om volgens deze principes te leven? Niet altijd, ik merk dat ook ik mijn vooroordelen heb. Ik laat mij echter niet (bewust) beïnvloeden hierdoor. (denk ik) Ik ben niet heilig, maar denk dat ik best een goed mens ben.
  zondag 12 januari 2014 @ 18:38:16 #15
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135404252
Proberen om me los te maken van materialisme, omdat de mensen altijd meer wilt. En niet enkel consumeert maar verwoest.
Proberen de achtergrond te zien, en niet steeds dingen uit de achtergrond naar de voorgrond te trekken.
Proberen te mediteren voor rust en vrede.
Proberen mijn emoties in de hand te houden en ze te analyseren en mezelf terecht te wijze als ze uit de hand lopen.
Proberen zo eenvoudig en simpel mogelijk te leven.
Proberen geen waarde te hechten aan materiaal.

Overal zet ik inderdaad proberen bij want het lukt niet altijd. Hoe ik erop ben gekomen? Ik zie iedereen maar problemen hebben omdat ze dit of dat niet kunnen hebben etc. Ik ben er klaar mee. Simpel en eenvoudig dat is de weg.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135404562
Jij bent het product van een eeuwenoude samenleving die afstamt van de eerste mensen die hier woonden. Alle gedachtes die je voorouders hadden zijn overgeleverd via spraak aan jou. Het enige wat jij hoeft te doen zijn keuzes maken over iedere afzonderlijke waarheid waaraan je wordt blootgesteld tijdens het opgroeien, nieuwe en bestaande.

De best mogelijke toekomst is waar iedereen kan onderzoeken en zichzelf kan ontwikkelen dankzij robots die al het werk doen, dat is waar iedereen naar zou moeten streven en we zouden daarom meer moeten samenwerken ipv concurreren om te voorkomen dat er mensen achterblijven maar ook zodat de automatisering sneller zal gaan en we eerder met z'n allen kunnen relaxen en/of bezig kunnen zijn met ruimtevaart, niet meer gedwongen met elkaar om hoeven te gaan terwijl men dat niet altijd wil. Er kan genoeg zijn voor iedereen als men dat zo wil zien.
pi_135404588
Mijn enige echte principe is dat al mijn andere principes overboord gaan zodra het mij het beste uitkomt.

Tot nu toe heb ik niet heel veel moeite om me aan mijn principes te houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135404860
Nou, ik weet niet of het helemaal in het topic past maar het is wel iets wat ik erg belangrijk vind
en ontzettend te waarderen in mensen als ze het hebben :D

Ik vind zelfspot echt belangrijk, je moet jezelf wel serieus nemen maar niet té zegmaar. Je moet om je eigen belachelijke dingen kunnen lachen, maar eerst moet je ze ook echt inzien. Zelfspot vind ik echt cool als mensen dat hebben. Het ontbreekt mij er zelf ook niet echt aan, denk ik. Hoop ik :D

Het is natuurlijk geen levensovertuiging ofzo maar je maakt het jezelf denk ik een stuk makkelijker als je hard om jezelf kan lachen, met anderen :') :D

edit: en dan heb ik het niet over je grappen die je maakt ofzo. Zegmaar. Vaaag :')

Verder vind ik dit wel een mooi topic :) De OP ook. Als je echt zo leeft vind ik dat wel te waarderen.
pi_135405303
Zelfspot lijkt mij zeker belangrijk. Niet te serieus zijn, kunnen relativeren. Lijkt mij wel op zijn plaats.
pi_135406855
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:05 schreef sterandje het volgende:
Zelfspot lijkt mij zeker belangrijk. Niet te serieus zijn, kunnen relativeren. Lijkt mij wel op zijn plaats.
^O^

Zelf is 1 van de dingen waar ik voor sta volgende (in acht neming dat ik best wel een shittig leven gehad heb):
Ik wil anderen niet lastig vallen met mijn shit (dus niet anderen gebruiken als pispaal voor mijn dagelijkse beslommeringen, bijvoorbeeld), maar ik verwacht van anderen dat zij dat ook zo doen, anders ben ik snel weg :P

Ik heb nog wel meer maar lange dag, interessant topic en verkapte tvp :Y
pi_135408289
Goede maar lastige vraag dit eigenlijk.

Ik denk dat voor mij de volgende dingen erg belangrijk zijn

- Ik zeg altijd eerlijk wat ik van iets denk. Ik wil nooit mensen laten horen wat ze willen horen. Soms is dat wat te direct of confronterend voor mensen, maar dan ben ik wel eerlijk.
- Beleefdheid. Is zo een kleine moeite, maar ik zie zoveel mensen tegenwoordig totaal geen omgangsnormen meer hebben.
- Relativeren. Ben er de afgelopen tijd steeds beter in geworden door dingen die me overkwamen of anderen in mijn buurt overkwamen.
- Zelfspot. Mensen die steeds over zichzelf praten en zichzelf ook nog eens enorm serieus nemen, kap ik af en wil ik niets mee te maken hebben.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_135408817
Ik leef mijn leven zoals ik dat wil.

Tot mijn 21ste was ik samen met mijn ex en wist ik niet wat ik wilde , vroegtijdige schoolverlater.
Na een jaar samen te wonen uit elkaar en is mijn leven pas begonnen !
Ik woon nu al anderhalf jaar in het buitenland en ga dit jaar als 24 jarige mijn hbo-opleiding beginnen.

Dus voor mij is het ;

Doe wat je wilt en denk er vooral niet veel bij na.

Zelfspot , eerlijkheid , dingen niet te serieus nemen simpelweg gewoon genieten.

Het leven is naar mijn mening zekers te kort om stil te staan bij allerlei dingen.
Als je van beren leren kan van slimme beren leren kan is dat iets wat je echt proberen moet !
pi_135418124
Goed topic, ik weet niet of ik er niet echt een goed antwoord op kan geven.
Ik wil altijd graag mijn gevoel volgen, ik heb wel van meerdere keuzes spijt gehad doordat ik mij heb laten beïnvloeden door anderen. Dat is bij 2 echt belangrijk keuzes gebeurd waar ik nu heel veel last van heb en ik wil me voornemen om gewoon te doen wat ik wil, het is mijn leven

Het komt ook wel doordat als ik een doel voor ogen heb ik gewoon dat moet bereiken van mezelf ofzo, en dan komen de raarste manieren om dat doel te bereiken en iedereen heeft zoiets van slaat nergens op wat je doet, omdat ze niet begrijpen waarom ik het doe

En voor mensen die dichtbij mij staan wil ik alles doen om ze te helpen met alles en altijd klaar te staan en gewoon een goede vriend te zijn, dat vind ik wel heel belangrijk.
Ook vind ik karma wel iets goeds, je hoeft karma ook niet te geloven om het idee erachter te begrijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door eend112 op 12-01-2014 23:37:57 ]
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135420064
Ik heb na een moeilijke periode besloten dat het leven te kort is om maar gewoon te doen wat er van je verwacht wordt en de dagen aaneen te rijen. Ik wil graag doen wat ik wil doen, wat ik leuk vind om te doen. Ik wil mezelf gelukkig maken. Dat kan zijn door een oud vrouwtje naar de taxi standplaats te begeleiden ondanks dat ik daardoor mijn trein mis, maar ook door kleingeld op te rappen voor de man voor mij in de rij. Of door een kat een aai te geven, of geweldige seks te hebben met mijn vriend. Of gewoon door een wandeling te maken.

Het leven is zo mooi. Daar wil ik van genieten. :)
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 12 januari 2014 @ 23:51:16 #25
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135422677
Ik doe mijn eigen ding zonder een ander te schaden zolang die ander mij ook niet schaad.
Ik wil mijzelf ook recht in de ogen kunnen kijken.
Ik zal altijd eerlijk proberen te zijn.
Ik ben zelf wel wat lui en niet-disciplinair ingesteld. Thuis ben ik niet een enorm goede hulp. Maar ik zal anderen daar waar nodig en verwacht alle hulp willen bieden.
Ik hou niet van roddelen achter iemand zijn rug om en zal het hem recht in zijn gezicht zeggen als mij iets dwars zit aan diegene of het voor me houden.
etcetera. Dit zijn dingen die ik wel probeer aan te houden.

Ik vind zelf dat ik goed kan relativeren. Ik luister naar commentaar. en bij goed onderbouwde argumenten ben ik bereid mijn mening aan te passen
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')