Waarom stel je jezelf dit soort onmogelijke doelen? Waarom begin je niet gewoon en zie je wel waar het schip strandt?quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:10 schreef Kraan-Water het volgende:
7 paginas vol en ik ga deze dan rustig nog eens doorkijken. Heb het enorm druk met mijn studie en komende week een tentamenweek en daarna ga ik 5 dagen aan de slag met html en css. Ik wil in die 5 dagen html en css geleerd hebben en geleerd hebben hoe ik een websites design dmv photoshop en deze dan kan converten (coderen) van psd naar html/css.
W3schoola hier goed voor..? Of moet ik een beter alternatief hebben. Eerst wil ik het bovenstaande onder de knie hebben, voordat iknaar JS ga.
En trouwens hoe kun je je design bedenken het best? Ik ben slecht in creativiteit. Ik weet wat voor site ik wil,maar qua layout 0 en kan ook niks bedenken..
quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:10 schreef Kraan-Water het volgende:
7 paginas vol en ik ga deze dan rustig nog eens doorkijken. Heb het enorm druk met mijn studie en komende week een tentamenweek en daarna ga ik 5 dagen aan de slag met html en css. Ik wil in die 5 dagen html en css geleerd hebben en geleerd hebben hoe ik een websites design dmv photoshop en deze dan kan converten (coderen) van psd naar html/css.
W3schoola hier goed voor..? Of moet ik een beter alternatief hebben. Eerst wil ik het bovenstaande onder de knie hebben, voordat iknaar JS ga.
En trouwens hoe kun je je design bedenken het best? Ik ben slecht in creativiteit. Ik weet wat voor site ik wil,maar qua layout 0 en kan ook niks bedenken..
Te makkelijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom stel je jezelf dit soort onmogelijke doelen? Waarom begin je niet gewoon en zie je wel waar het schip script strandt?
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom stel je jezelf dit soort onmogelijke doelen? Waarom begin je niet gewoon en zie je wel waar het schip strandt?
Layout produceren bedoel je met het idee vormen? Zonder uberhaupt iets gedaan te hebben met html en css?quote:Op donderdag 30 januari 2014 03:51 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik denk dat je al 5 dagen bezig bent iets fatsoenlijks qua layout te produceren. Je tijdsindeling is gewoon onrealistisch.
Daarnaast als layouts je niet liggen, ben je hier stukken langer mee bezig om te leren.
Je moet ook Photoshop leren gebruiken, of dingen maken in CSS3.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:53 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Layout produceren bedoel je met het idee vormen? Zonder uberhaupt iets gedaan te hebben met html en css?
jullie doen alsof het onmogelijk is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je moet ook Photoshop leren gebruiken, of dingen maken in CSS3.
Hoe lang denk je erover te doen Photoshop te leren en een fatsoenlijke layout te produceren?
Dan bedoel ik niet de standaard bedrijfssite. Je moet met een hele hoop dingen rekening houden van te voren.
Wij weten dat het onmogelijk is, omdat wij wel de kennis hebben. Beter worden komt met een hoop ervaring. Met 1 goede layout ben je zo al een week bezig. En dit is met ervaring.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:56 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
jullie doen alsof het onmogelijk is.
Waarom moet je opeens van jezelf in 5 dagen HTML en CSS leren (wat volstrekt onmogelijk is)? Bedenk gewoon een project en ga het stap voor stap realiseren. Lees wat dingen, bouw iets, lees wat meer, bouw weer een stukje. Dan ben je de komende weken wel zoet en leer je onderweg een heleboel.quote:
dit dus,quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet je opeens van jezelf in 5 dagen HTML en CSS leren (wat volstrekt onmogelijk is)? Bedenk gewoon een project en ga het stap voor stap realiseren. Lees wat dingen, bouw iets, lees wat meer, bouw weer een stukje. Dan ben je de komende weken wel zoet en leer je onderweg een heleboel.
Beste vriend, ik ben nu zo'n 6,5 jaar aan het werk en maak websites en webapplicaties en doe grotendeels Frontend (de laatste 3 jaar uitsluitend) en ik kan je vertellen dat je in 5 dagen geen HTML/css leert. Hooguit de basis.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:56 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Dat is het dan ook. Wij hebben hier met zijn allen gezamelijk meer ervaring dan jij ooit zal krijgen in je leven hiermee.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:56 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Je weet na 5 dagen misschien een beetje welke HTML-elementen bestaan en waar ze voor zijn, je snapt een beetje hoe selectors werken (waarschijnlijk verkeerd) en je kent wat CSS-properties.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Beste vriend, ik ben nu zo'n 6,5 jaar aan het werk en maak websites en webapplicaties en doe grotendeels Frontend (de laatste 3 jaar uitsluitend) en ik kan je vertellen dat je in 5 dagen geen HTML/css leert. Hooguit de basis.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:08 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wij weten dat het onmogelijk is, omdat wij wel de kennis hebben. Beter worden komt met een hoop ervaring. Met 1 goede layout ben je zo al een week bezig. En dit is met ervaring.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet je opeens van jezelf in 5 dagen HTML en CSS leren (wat volstrekt onmogelijk is)? Bedenk gewoon een project en ga het stap voor stap realiseren. Lees wat dingen, bouw iets, lees wat meer, bouw weer een stukje. Dan ben je de komende weken wel zoet en leer je onderweg een heleboel.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:04 schreef kovenant het volgende:
[..]
dit dus,
en als je alles dan hebt gemaakt spelederwijd komt nog het belangrijkste.
alles deleten en opnieuw maken.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Beste vriend, ik ben nu zo'n 6,5 jaar aan het werk en maak websites en webapplicaties en doe grotendeels Frontend (de laatste 3 jaar uitsluitend) en ik kan je vertellen dat je in 5 dagen geen HTML/css leert. Hooguit de basis.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is het dan ook. Wij hebben hier met zijn allen gezamelijk meer ervaring dan jij ooit zal krijgen in je leven hiermee.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je weet na 5 dagen misschien een beetje welke HTML-elementen bestaan en waar ze voor zijn, je snapt een beetje hoe selectors werken (waarschijnlijk verkeerd) en je kent wat CSS-properties.
Dat is een begin, maar absoluut nog niet de benodigde basis om daadwerkelijk een layout om te kunnen zetten naar een fatsoenlijk website.
De afgelopen posts van mij waren relatief veel bullshit als ik het zo achteraf lees. Ik had even een drukke periode waarin ik té veel in één keer wou, wat vrijwel onmogelijk is.. Bijvoorbeeld het leren van talen in 5 dagen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
In plaats van vol ongeloof hier te reageren op de adviezen kon je ook al beginnen aan het leren van de talen. Dan zou je er zelf achter komen dat dit niet iets is wat je met een week klaarspeelt.
Ja, dat is Web development en Android Apps ontwikkelen. Alleen vind het best lastig om de talen te vinden die hierbij benodigd zijn en daarop dan te kijken waar ik moet beginnen en welke ik vervolgens moet leren. Enige wat ik weet is dat HTML/CSS essentieel zijn als markup language voor webdevelopment en daar zal ik vandaag mee aan de slag gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:28 schreef Catch22- het volgende:
Je moet zelf bepalen wat je wil. Als je graag met het web bezig wilt, zou ik gewoon beginnen met HTML en CSS. Of je bouwt zelf iets op met behulp van een boilerplate, of gewoon vanaf de basis. Kijk wat voor elementen er zijn en hoe je ze kan opmaken. Zie ook deze reeks : Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
Meen je dat!? Dat wist ik echt niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:56 schreef Catch22- het volgende:
Zal ik je eens vertellen hoeveel boeken ik over HTML, CSS, JS en C# heb gelezen?
0.
gewoon doen. Als je vastloopt googlen en schroom niet om eens een artikel over een onderwerp te lezen. Het is een praktijkvak, geen theorievak.
Goed plan, ga je die allemaal lezen in 5 dagen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:51 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja, dat is Web development en Android Apps ontwikkelen. Alleen vind het best lastig om de talen te vinden die hierbij benodigd zijn en daarop dan te kijken waar ik moet beginnen en welke ik vervolgens moet leren. Enige wat ik weet is dat HTML/CSS essentieel zijn als markup language voor webdevelopment en daar zal ik vandaag mee aan de slag gaan.
De volgende boeken bezit ik op pdf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat 95% van de (web) developers op die manier werkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:00 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Meen je dat!? Dat wist ik echt niet.Alleen hoe spring je dan in het diepe? Heb je al een plan als je iets gaat maken of doe je maar gewoon wat? En hoe zoek je iets op? Zoek je dan losse scripts op en plak je die dan aan elkaar?
En leer je dan niet alleen maar losse deeltjes van een heel groot geheel van talen zoals c#?
Ik bedoel jij kan dan bijvoorbeeld geen beroep uitoefenen als web developer of als zzp'er aan de slag of wel?
Want stel nou dat je een webdevelopment bedrijf hebt als zzp'er.. Hoe ga je dan te werk als jou een opdracht gegeven zou worden? Want je kent alleen maar losse deeltjes wat je voor je eigen werk hebt gebruikt?
Haahahahahahaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Goed plan, ga je die allemaal lezen in 5 dagen?
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat 95% van de (web) developers op die manier werkt.
Hoe ben je begonnen? Tikte je dan gewoon op google ''how to make websites'' of wat? Als nieuweling toendertijd had je denk ik ook geen flauw benul.Dus dan zat je eigenlijk in hetzelfde schuitje als ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:17 schreef Catch22- het volgende:
Ik typ nu ook 95% uit mijn hoofd (de rest zoek ik op en werk ik zelf uit, dus geen copy paste), maar dat doe je niet als je leert.
gewoon beginnen. En als je wil weten hoe je iets doet dat in google zoeken. In het begin veel kopieren en plakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:17 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hoe ben je begonnen? Tikte je dan gewoon op google ''how to make websites'' of wat? Als nieuweling toendertijd had je denk ik ook geen flauw benul.Dus dan zat je eigenlijk in hetzelfde schuitje als ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |