Hahahah.quote:
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:58 schreef Faux. het volgende:
Als het internet ergens vol mee staat is het wel met handleidingen over html/js/css/php/mysqli. Google is your friend
begin maar met html/css. Dan JS. Dan PHP/mysqli.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?
En nog belangrijker... met welke kan ik het beste leren? w3schools zoals OllieWilliams al toevoegde in het topic.
Ik heb het met die geleerd en kan nu goed overweg met html, CSS en JavaScript.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Hebben jullie verder niks te voegen, met wat ik allemaal precies moet leren en op welke volgorde?
En nog belangrijker... met welke kan ik het beste leren? w3schools zoals OllieWilliams al toevoegde in het topic.
Alleen dat? En geen JQuery, XML, ASP.net en SQL? Ik zag die ook staan op w3school. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat die zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:02 schreef Faux. het volgende:
[..]
begin maar met html/css. Dan JS. Dan PHP/mysqli.
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb het met die geleerd en kan nu goed overweg met html, CSS en JavaScript.
Je kunt daar ook oefenen zodat je direct ziet wat je creëert. En elke website layout bestaat bij mijn weten uit html en CSS codes. Hoeft helemaal niet basaal te zijn, fancy designs vergen alleen wat meer gecodeer.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?
Ja inderdaad... Hoe zou je dan dat moeten oplossen als je alles zelf in elkaar wilt zeten? Hoe doe je dat met sites als nu.nl waar je frequent artikels moet plaatsen?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je kunt daar ook oefenen zodat je direct ziet wat je creëert. En elke website layout bestaat bij mijn weten uit html en CSS codes. Hoeft helemaal niet basaal te zijn, fancy designs vergen alleen wat meer gecodeer.
Tja en wat is 'goed'... Een site als pak 'm beet nu.nl zou ik prima in elkaar kunnen zetten, behalve dat ik geen kennis heb van content management systems waardoor het frequent uploaden van een nieuw artikel bijv een hel zou worden.
Met php (of asp, maar dat ken ik niet en ik schijt op microsoft) zelf een cms in elkaar flansen zo moeilijk is dat niet als je enige basiskennis van php en mysql hebt.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:13 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja inderdaad... Hoe zou je dan dat moeten oplossen als je alles zelf in elkaar wilt zeten? Hoe doe je dat met sites als nu.nl waar je frequent artikels moet plaatsen?
Dan zou je weer een CMS als WordPress moeten gebruiken... Maar dan is het weer niet zelf in elkaar gezet.
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;quote:Op zondag 12 januari 2014 18:19 schreef Skunk-m het volgende:
[..]
Met php (of asp, maar dat ken ik niet en ik schijt op microsoft) zelf een cms in elkaar flansen zo moeilijk is dat niet als je enige basiskennis van php en mysql hebt.
jquery = jsquote:Op zondag 12 januari 2014 18:05 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Alleen dat? En geen JQuery, XML, ASP.net en SQL? Ik zag die ook staan op w3school. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat die zijn.
Je moet ook niet beginnen bij zulk soort losse tuts, gewoon beginnen met basis HTML. Aan de hand van w3schools kan dit, en als je iets leert even wat maken om te zien of je het goed snapt. Na HTML kan je beginnen met CSS, en daarna zou ik pas beginnen te kijken naar javascript/PHP.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:24 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;
Dus index.php, function.php, install.php etc etc.. Alles wat ik tot nu toe heb gezien op andere sites zijn losse eindjes met functies doe worden uitgelegd, maar niet wat je ermee moet doen als je er iets van wilt maken.
Ik zou niet weten hoe je het het beste kunt leren, ik weet niet hoe ik er zelf mee begonnen ben eigenlijk, ik weet alleen dat ik te ongeduldig ben om die tutorials enzo door te nemen.. Ik ben waarschijnlijk ooit begonnen aan zo'n tutorial ofzo en op een gegeven moment ben ik gewoon gaan kloten.. een hoop begonnen en niet afgemaakt leer je ook een beetje van bij iedere keer.. heb ook op school basis php gehad, maar dat wist ik toen allemaal al, want ik was er daarvoor al mee bezig.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:24 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Jij zegt ook w3schools? Leer je ook dan echt goed? Dus niet losse theorie, maar dat je dan ook echt genoeg kennis beschikt om in de praktijk mooie dingen te maken en een script te maken zelf;
Dus index.php, function.php, install.php etc etc.. Alles wat ik tot nu toe heb gezien op andere sites zijn losse eindjes met functies doe worden uitgelegd, maar niet wat je ermee moet doen als je er iets van wilt maken.
Als je dit wilt behalen kan je beter een stapel boeken gaan bestellen, of een relevante opleiding gaan volgen.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:06 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja? Gewoon via w3schools en dan op volgorde d.m.v. 'next chapter'? En hoe is 'goed' voor jou? In der mate dat je nu gewoon kan solliciteren naar een baan als startende web developer met 0 ervaring met de functie-eisen html,css en javascript en misschien php?
Ja dat wil ik wel behalen. Niet een beetje klooien en wat kennis. Ik wil er ook echt wat mee doen... misschien een baan ermee.. welke boeken adviseer jij dan, welke ook op bol.com te koop zijn?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:32 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als je dit wilt behalen kan je beter een stapel boeken gaan bestellen, of een relevante opleiding gaan volgen.
pas op: niet alles valt te leren. Net als voor schilderen of acteren moet je een zekere 'aanleg' voor hebben, zeker bij webdesign. Ik denk dat je er te laat mee begonnen bent om er echt je baan van te maken. Maar dat kan ik uiteraard verkeerd hebben.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:33 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel behalen. Niet een beetje klooien en wat kennis. Ik wil er ook echt wat mee doen... misschien een baan ermee.. welke boeken adviseer jij dan, welke ook op bol.com te koop zijn?
Zou ik mogen weten waarom je dat denkt?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef Faux. het volgende:
[..]
pas op: niet alles valt te leren. Net als voor schilderen of acteren moet je een zekere 'aanleg' voor hebben, zeker bij webdesign. Ik denk dat je er te laat mee begonnen bent om er echt je baan van te maken. Maar dat kan ik uiteraard verkeerd hebben.
Gebruik dan meteen PDO zou ik zeggen... mysql/mysqli is verouderd. En dat is als je geen framework gebruikt, want anders gebruik je de functies van het framework om gegevens te manipuleren (die dan onderliggend zelf PDO o.i.d. gebruiken)quote:
mysqli is niet verouderd en het lijkt me eigenlijk ook niet verstandig om gelijk met pdo te beginnenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:53 schreef Henno het volgende:
[..]
Gebruik dan meteen PDO zou ik zeggen... mysql/mysqli is verouderd. En dat is als je geen framework gebruikt, want anders gebruik je de functies van het framework om gegevens te manipuleren (die dan onderliggend zelf PDO o.i.d. gebruiken)
Als je überhaupt PHP wil gaan gebruiken server side, ik vind het peroonlijk een erg ranzige taal.
Kijk TS, een webapplicatie bestaat eigenlijk uit twee delen: de frontend (wat op jouw computer draait) en de backend (wat op de server draait). De frontend is altijd HTML/CSS/JS, maar de backend kan verschillen. Sommigen gebruiken PHP als servertaal, al dan niet met een PHP framework zoals CakePHP of Zend Framework... maar anderen gebruiken het Rails framework wat draait op Ruby, of je gebruikt ASP.NET, of Python i.c.m. met een framework als Django, of of of.... maar ze poepen allemaal dezelfde HTML uit die je browser begrijpt.
Laat de serverkant nog maar even achterwege en verdiep je in de dingen die je sowieso moet kennen: HTML, CSS, JavaScript en hoe deze effectief te gebruiken zijn.
ah sorry, ik las 29 ipv 19, dus zou nog kunnenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:49 schreef Kraan-Water het volgende:
[..]
Zou ik mogen weten waarom je dat denkt?
ik vind het vooral tijdverspilling om eerst mysqli te leren... maar goed smaken verschillenquote:Op zondag 12 januari 2014 18:55 schreef Faux. het volgende:
[..]
mysqli is niet verouderd en het lijkt me eigenlijk ook niet verstandig om gelijk met pdo te beginnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |