abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 09:55:18 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135387680
In het algemeen is het zo dat mensen met een lager IQ een grotere kans hebben om psychoses te ontwikkelen. Echter heb je ook heel veel mensen met een bovengemiddeld of zelf hoogbegaafde intelligentie die een psychose krijgen.

Waarom zou dat zijn dat ook slimme of hoogbegaafde mensen een psychose kunnen krijgen? Is er een verschil tussen slimme mensen en minder slimme mensen wat betreft psychoses? Weet iemand hier hoe dat precies zit? Een deskundige of deskundige in opleiding?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 12 januari 2014 @ 10:07:13 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_135387834
Lol, dat vroeg ik me ook af. Waarom zelfs mensen met universitaire opleidingen ook aambeien kunnen krijgen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:09:14 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135387859
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:07 schreef trigt013 het volgende:
Lol, dat vroeg ik me ook af. Waarom zelfs mensen met universitaire opleidingen ook aambeien kunnen krijgen?
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie, hoe het ontwikkelt, waarom het ontwikkelt, hoe het te werk gaat, enzovoorts zou je begrijpen dat het totaal geen rare vraag is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 12 januari 2014 @ 10:10:42 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_135387878
quote:
12s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie, hoe het ontwikkelt, waarom het ontwikkelt, hoe het te werk gaat, enzovoorts zou je begrijpen dat het totaal geen rare vraag is.
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie zou jij zelf een antwoord kunnen geven. Dit is FOK! wij bepalen hoe raar vragen zijn.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_135387889
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:10 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie zou jij zelf een antwoord kunnen geven. Dit is FOK! wij bepalen hoe raar vragen zijn.
nice one.... ^O^
nee echt niet !
pi_135387894
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:55 schreef Keep_Walking het volgende:
In het algemeen is het zo dat mensen met een lager IQ een grotere kans hebben om psychoses te ontwikkelen.
Waar heb je die "wijsheid" vandaan?
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:12:25 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135387901
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:10 schreef trigt013 het volgende:

[..]

:') Whatever you say.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:14:20 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135387927
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:12 schreef John5 het volgende:

[..]

Waar heb je die "wijsheid" vandaan?
http://www.elsevier.com/a(...)nected-to-reduced-iq

Kan je ook op wikipedia lezen.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:19:13 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_135388005
quote:
Niet iedereen die een psychose doormaakt, heeft schizofrenie. Een psychose kan bijvoorbeeld ook optreden na een moeilijke, uitputtende periode in iemands leven, of het gevolg zijn van druggebruik of een depressie.
pi_135388018
Laat ik eens iets serieus zeggen dan. Over het algemeen is volgens mij de theorie dat mensen die hoger opgeleid zijn eerder hulp zoeken en vooral ook meer mogelijkheden hebben of kennen om dit te doen.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:22:18 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135388039
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:20 schreef Dragonberry het volgende:
Laat ik eens iets serieus zeggen dan. Over het algemeen is volgens mij de theorie dat mensen die hoger opgeleid zijn eerder hulp zoeken en vooral ook meer mogelijkheden hebben of kennen om dit te doen.
En hoe verklaart dat dat veel intelligente mensen ook psychoses kunnen ontwikkelen?
pi_135388109
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En hoe verklaart dat dat veel intelligente mensen ook psychoses kunnen ontwikkelen?
ook met een hoge intelligentie kan je schizofrenie of iets anders ontwikkelen waarbij psychoses voorkomen. Het is soms ook erfelijk.
pi_135388173
quote:

[..]

Iedereen vanaf een bepaalde leeftijd kan een psychose krijgen.
pi_135388204
quote:

[..]

Omdat het ontwikkelen van een psychose waarschijnlijk niet in verband staat met de hoogte van je IQ. Dat men een verband vindt, hoeft nog niet te betekenen dat er een causaal verband is tussen die twee. Je IQ is ook niet een vaststaand gegeven en kan beïnvloed worden door bizar veel factoren (opvoeding/life events etc. en ook zelfs een psychose) Er zijn tal van andere oorzaken die nog onderzocht zouden kunnen worden, dat is het leuke aan dit soort onderzoek; het is (halve) waarheid, totdat iemand anders weer een ander verband vindt.
Find your prince, before you start kissing frogs
  zondag 12 januari 2014 @ 10:35:47 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135388225
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:34 schreef Kings het volgende:

[..]

Omdat het ontwikkelen van een psychose waarschijnlijk niet in verband staat met de hoogte van je IQ. Dat men een verband vindt, hoeft nog niet te betekenen dat er een causaal verband is tussen die twee. Je IQ is ook niet een vaststaand gegeven en kan beïnvloed worden door bizar veel factoren (opvoeding/life events etc. en ook zelfs een psychose) Er zijn tal van andere oorzaken die nog onderzocht zouden kunnen worden, dat is het leuke aan dit soort onderzoek; het is (halve) waarheid, totdat iemand anders weer een ander verband vindt.
Mooie uitleg en ook on topic, maar niet helemaal waar. Is er wel een causaal verband tussen IQ en psychose kwetsbaarheid.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:47:26 #16
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_135388403
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mooie uitleg en ook on topic, maar niet helemaal waar. Is er wel een causaal verband tussen IQ en psychose kwetsbaarheid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Zover ik weet is er geen verband tussen psychose kwetsbaarheid en IQ.

Er is wel een verband tussen psychose en creativiteit.
Snel veranderd van inzicht dan.
pi_135388408
Een zeer hoog iq zit tegen het krankzinnige aan, je ziet ook vaak dat ze bepaalde tics hebben.

Bv boudewijn buch
Einstein davinciy en napoleo en hitler natuurlijk
  zondag 12 januari 2014 @ 10:49:51 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135388436
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:48 schreef hoas het volgende:
Een zeer hoog iq zit tegen het krankzinnige aan, je ziet ook vaak dat ze bepaalde tics hebben.

Bv boudewijn buch
Einstein davinciy en napoleo en hitler natuurlijk
Bewijs dat zeer Hitler een hoog IQ had?
pi_135388728
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

kun je dit onderbouwen?
Tot nu toe heb je alleen onderbouwt dat er een verband is tussen IQ en schizofrenie. maar schizofrenie heeft natuurlijk niet het 'alleenrecht' op psychoses

iemand gaf hier al aan dat het ook bijv samen kan hangen met uitputting of drugsgebruik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 12 januari 2014 @ 11:13:07 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135388798
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

kun je dit onderbouwen?
Tot nu toe heb je alleen onderbouwt dat er een verband is tussen IQ en schizofrenie. maar schizofrenie heeft natuurlijk niet het 'alleenrecht' op psychoses

iemand gaf hier al aan dat het ook bijv samen kan hangen met uitputting of drugsgebruik
De beste voorspeller van wie een psychose gaat ontwikkelen is een een daling van de IQ VOOR de psychose, met name de performaal IQ. Maar anders kan je het zelf even googlen?

Deze topic is gemaakt om een specifieke vraag te beantwoorden, als je meer informatie wil over psychose en schizofrenie kun jij je eigen topic maken met jouw specifieke vragen en zal ik daarin reageren.
pi_135388846
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

De beste voorspeller van wie een psychose gaat ontwikkelen is een een daling van de IQ VOOR de psychose, met name de performaal IQ. Maar anders kan je het zelf even googlen?

Deze topic is gemaakt om een specifieke vraag te beantwoorden, als je meer informatie wil over psychose en schizofrenie kun jij je eigen topic maken met jouw specifieke vragen en zal ik daarin reageren.
ik reageer op dingen die je als feit neer plempt in jouw topic
een normale gang van zaken

je antwoord staat niet eens in verband met mijn vraag trouwens
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 12 januari 2014 @ 11:19:49 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135388928
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik reageer op dingen die je als feit neer plempt in jouw topic
een normale gang van zaken

je antwoord staat niet eens in verband met mijn vraag trouwens
Jouw vraag is of ik kan onderbouwen dat er een causaal verband is tussen IQ en psychose/ schizofrenie, toch?

Mijn antwoord is ja, dat de beste voorspeller dat iemand een psychose gaat krijgen is een cognitieve achteruitgang dat plaats vindt voor de psychose. Voor verdere uitleg moet je echt zelf gaan googlen.
pi_135388991
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jouw vraag is of ik kan onderbouwen dat er een causaal verband is tussen IQ en psychose/ schizofrenie, toch?

Mijn antwoord is ja, dat de beste voorspeller dat iemand een psychose gaat krijgen is een cognitieve achteruitgang dat plaats vindt voor de psychose. Voor verdere uitleg moet je echt zelf gaan googlen.
nee mijn vraag is of er een causaal verband is tussen de hoogte van iemands IQ en een psychose
niet over het afname in IQ of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 12 januari 2014 @ 11:31:52 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135389197
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee mijn vraag is of er een causaal verband is tussen de hoogte van iemands IQ en een psychose
niet over het afname in IQ of zo
Ja, ook. En dat heeft te maken met Laten Inhibition:
http://psychology.wikia.com/wiki/Latent_inhibition

Ik weet de Nederlandse naam even niet. Een Low Level Latent Inhibition is een voorspeller voor psychose en/of schizofrenie. Mensen met een Low Level Laten Inhibition en een laag IQ ontwikkelen vaak psychoses of andere geestelijke stoornissen, terwijl mensen met een LLLI en een hoog IQ juist heel creatief zijn en vaak artiesten worden (schrijven, acteur, muzikant, enz).
  zondag 12 januari 2014 @ 16:24:26 #25
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_135398943
Ik snap jouw vraag, of het kader van jouw vraag niet.
Je geeft in zin #1 al aan dat mensen met een lager IQ een "grotere kans" hebben op een psychose. Die stelling houdt inherent al in dat ook mensen met een gemiddeld IQ of een hoger IQ kans hebben om een psychose te krijgen, alleen is die kans kleiner. Vervolgens vraag je je af waarom mensen met een hoger IQ psychoses kunnen krijgen?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')