Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie, hoe het ontwikkelt, waarom het ontwikkelt, hoe het te werk gaat, enzovoorts zou je begrijpen dat het totaal geen rare vraag is.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:07 schreef trigt013 het volgende:
Lol, dat vroeg ik me ook af. Waarom zelfs mensen met universitaire opleidingen ook aambeien kunnen krijgen?
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie zou jij zelf een antwoord kunnen geven. Dit is FOK! wij bepalen hoe raar vragen zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie, hoe het ontwikkelt, waarom het ontwikkelt, hoe het te werk gaat, enzovoorts zou je begrijpen dat het totaal geen rare vraag is.
nice one....quote:Op zondag 12 januari 2014 10:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie zou jij zelf een antwoord kunnen geven. Dit is FOK! wij bepalen hoe raar vragen zijn.
Waar heb je die "wijsheid" vandaan?quote:Op zondag 12 januari 2014 09:55 schreef Keep_Walking het volgende:
In het algemeen is het zo dat mensen met een lager IQ een grotere kans hebben om psychoses te ontwikkelen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 10:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als jij meer inzicht en kennis had over schizofrenie zou jij zelf een antwoord kunnen geven. Dit is FOK! wij bepalen hoe raar vragen zijn.
quote:Niet iedereen die een psychose doormaakt, heeft schizofrenie. Een psychose kan bijvoorbeeld ook optreden na een moeilijke, uitputtende periode in iemands leven, of het gevolg zijn van druggebruik of een depressie.
En hoe verklaart dat dat veel intelligente mensen ook psychoses kunnen ontwikkelen?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:20 schreef Dragonberry het volgende:
Laat ik eens iets serieus zeggen dan. Over het algemeen is volgens mij de theorie dat mensen die hoger opgeleid zijn eerder hulp zoeken en vooral ook meer mogelijkheden hebben of kennen om dit te doen.
ook met een hoge intelligentie kan je schizofrenie of iets anders ontwikkelen waarbij psychoses voorkomen. Het is soms ook erfelijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En hoe verklaart dat dat veel intelligente mensen ook psychoses kunnen ontwikkelen?
Iedereen vanaf een bepaalde leeftijd kan een psychose krijgen.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En hoe verklaart dat dat veel intelligente mensen ook psychoses kunnen ontwikkelen?
Omdat het ontwikkelen van een psychose waarschijnlijk niet in verband staat met de hoogte van je IQ. Dat men een verband vindt, hoeft nog niet te betekenen dat er een causaal verband is tussen die twee. Je IQ is ook niet een vaststaand gegeven en kan beïnvloed worden door bizar veel factoren (opvoeding/life events etc. en ook zelfs een psychose) Er zijn tal van andere oorzaken die nog onderzocht zouden kunnen worden, dat is het leuke aan dit soort onderzoek; het is (halve) waarheid, totdat iemand anders weer een ander verband vindt.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mooie uitleg en ook on topic, maar niet helemaal waar. Is er wel een causaal verband tussen IQ en psychose kwetsbaarheid.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:34 schreef Kings het volgende:
[..]
Omdat het ontwikkelen van een psychose waarschijnlijk niet in verband staat met de hoogte van je IQ. Dat men een verband vindt, hoeft nog niet te betekenen dat er een causaal verband is tussen die twee. Je IQ is ook niet een vaststaand gegeven en kan beïnvloed worden door bizar veel factoren (opvoeding/life events etc. en ook zelfs een psychose) Er zijn tal van andere oorzaken die nog onderzocht zouden kunnen worden, dat is het leuke aan dit soort onderzoek; het is (halve) waarheid, totdat iemand anders weer een ander verband vindt.
quote:Op zondag 12 januari 2014 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mooie uitleg en ook on topic, maar niet helemaal waar. Is er wel een causaal verband tussen IQ en psychose kwetsbaarheid.
Snel veranderd van inzicht dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Zover ik weet is er geen verband tussen psychose kwetsbaarheid en IQ.
Er is wel een verband tussen psychose en creativiteit.
Bewijs dat zeer Hitler een hoog IQ had?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:48 schreef hoas het volgende:
Een zeer hoog iq zit tegen het krankzinnige aan, je ziet ook vaak dat ze bepaalde tics hebben.
Bv boudewijn buch
Einstein davinciy en napoleo en hitler natuurlijk
kun je dit onderbouwen?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mooie uitleg en ook on topic, maar niet helemaal waar. Is er wel een causaal verband tussen IQ en psychose kwetsbaarheid.
De beste voorspeller van wie een psychose gaat ontwikkelen is een een daling van de IQ VOOR de psychose, met name de performaal IQ. Maar anders kan je het zelf even googlen?quote:Op zondag 12 januari 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
kun je dit onderbouwen?
Tot nu toe heb je alleen onderbouwt dat er een verband is tussen IQ en schizofrenie. maar schizofrenie heeft natuurlijk niet het 'alleenrecht' op psychoses
iemand gaf hier al aan dat het ook bijv samen kan hangen met uitputting of drugsgebruik
ik reageer op dingen die je als feit neer plempt in jouw topicquote:Op zondag 12 januari 2014 11:13 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De beste voorspeller van wie een psychose gaat ontwikkelen is een een daling van de IQ VOOR de psychose, met name de performaal IQ. Maar anders kan je het zelf even googlen?
Deze topic is gemaakt om een specifieke vraag te beantwoorden, als je meer informatie wil over psychose en schizofrenie kun jij je eigen topic maken met jouw specifieke vragen en zal ik daarin reageren.
Jouw vraag is of ik kan onderbouwen dat er een causaal verband is tussen IQ en psychose/ schizofrenie, toch?quote:Op zondag 12 januari 2014 11:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik reageer op dingen die je als feit neer plempt in jouw topic
een normale gang van zaken
je antwoord staat niet eens in verband met mijn vraag trouwens
nee mijn vraag is of er een causaal verband is tussen de hoogte van iemands IQ en een psychosequote:Op zondag 12 januari 2014 11:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jouw vraag is of ik kan onderbouwen dat er een causaal verband is tussen IQ en psychose/ schizofrenie, toch?
Mijn antwoord is ja, dat de beste voorspeller dat iemand een psychose gaat krijgen is een cognitieve achteruitgang dat plaats vindt voor de psychose. Voor verdere uitleg moet je echt zelf gaan googlen.
Ja, ook. En dat heeft te maken met Laten Inhibition:quote:Op zondag 12 januari 2014 11:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee mijn vraag is of er een causaal verband is tussen de hoogte van iemands IQ en een psychose
niet over het afname in IQ of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |