abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135542573
Charlotte vraagt of er over haar geroddeld wordt. Ja heeft Rienk gezegd. Er volgt een enigzins verhitte discussie in het slaapgedeelte waarbij Charlotte niet te verstaan is (zendercheck graag) en Rienk zegt dat ze gewoon niet volwassen is omdat ze zo raar doet over masturberen. Ze had bewegingen in bed gemaakt "alsof ze een man was." Dat de rest hierbij door kan slapen is een wondertje, want ze gillen best hard.

Ruud: "Luister even naar mij, ik heb een tip. Als je echt geil bent, start je de kettingzaag en zet je hem op je klit. Geloof me."
pi_135543277
Billy en Lot doen verslag van de koeien en het melken terwijl ze in bed liggen.
Rienk vraagt of hij een poging mag doen.

Billy zegt: We willen eigenlijk die koe even in de gaten houden.

stream staat erg zachtjes.

lot pakt het boek erbij en slaat toevallig het boek open met "waarom doet de koe dit.."
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135543379
Rienk vraagt Lot haar mening en of zij wat wilt horen uit de bijbel. Rienk begint voor te lezen in het Engels. Het gaat over de dwaze en slimme bruiden..

(stream viel ineens uit)

[ Bericht 26% gewijzigd door Dottey op 15-01-2014 22:57:32 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135543829
Uiteindelijk zoeken Ruud en Emil ook hun bed op. Harolk komt er nog even uit en rent even achter een van de twee aan (of er van weg) maar rent in ieder geval, met blote benen.
Nu 23.00 uur liggen ze allemaal in bed. :W
pi_135543966
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:02 schreef Sanshine het volgende:
Uiteindelijk zoeken Ruud en Emil ook hun bed op. Harolk komt er nog even uit en rent even achter een van de twee aan (of er van weg) maar rent in ieder geval, met blote benen.
Nu 23.00 uur liggen ze allemaal in bed. :W
Rienk zit.. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dottey op 15-01-2014 23:11:53 ]
pi_135550763
Donderdag 16 jan.2014...........

Charlotte en Bily zijn al aan de slag, Billy melkt de bonte koe en vertelt aan Charlotte dat ze steeds last had van de achterste speen van de koe, dat ze beetje pijn krijgt aan haar linkerarm, Had ik ook zegt Charlotte, in het begin niet maar toen ik het een paar dagen niet deed en daarna wel ging het zeer doen.

Rienk melkt de zwarte koe, op zijn gemak zonder gescheld en op blote voeten natuurlijk.
Billy noemt de bonte koe Kutbeest, en want het gaat niet zoals Billy wilt.
Charlotte gaat de eieren rapen en zie haar het kippenhok in verdwijnen.
Ondertussen zegt Billy tegen de bonte koe, He he relaxt en gaat door met melken.
Charlotte heeft de eieren bij elkaar geraapt en loopd richting loods.
Ineens hoor ik Rienk bij Billy, als er iemand aankomt dat vind een koe vet interessant.......

Paul en Gio sjouwen ondertussen met een kruiwagen over het terrein.....
En zo is er weer een dag begonnen.wat zal deze dag hun brengen, we wachten af.

Peter met iemand aan de telefoon......man vertelt, heeft .een acculader van 30 euro, de andere acculader kosten 19 maar die is te licht etc. voor de trekker op te starten....Peter gaat vragen aan de groep of het goed is, en het is goed.
Peter gaat terug bellen en ondertussen zie ik Paul beitelen aan de hang/lig/zitboom voor Andrea.
591,35 ct is het totaal bedrag dat mannetje nog door geeft aan Peter.......dus er moet weer afgerekend worden...................
Ook neemt mannetje de verf mee 3 emmertjes was er schijnbaar besteld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Toverheks op 16-01-2014 09:47:31 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135551694
09.35
Een aantal zit aan het ontbijt. Aike noemt nog een keer het houden van bijen als een mogelijkheid. En ze heeft het over het maken van een kruidentuintje. Charlotte: Billy is nog aan het melken. Iemand vraagt met wie.. Charlotte: Met die blotevoetensjaak.
pi_135551756
ik val in de stream:

Lot en Billy roddelen over Rienk

Lot: Heeft geen zin om de hele dag na te denken hoe zij heel de dag rustig kan houden en hoe je het levenspad kunt bewandelen. Hij heeft geen idee van hoe mijn leven is.
Billy: Dan moet je zeggen.. Rienk klaar.. punt

Lot komt binnen in de schuur en vraagt of ze niet een gebedje moeten doen voor een dochter die vandaag gaat afrijden.
pi_135551846
stream 3: Peter en Aike buigen zich over ideeën en papieren.

Stand met dieet en afvallen. Mega concept...
Emil vraagt: Wat dan?
Peter: Nee ik wil het even uitwerken, anders kom ik weer met een half plan.
In een notendop een soort beurs "Goed en Fout". Bijvoorbeeld wat is goed voor je.. voeding.. wat is fout: roken, drugs. Waarom moet je afval scheiden.. alles wat goed en fout is verzamelen. Mensen laten betalen voor hun stand. Hij dacht aan positief gevoel en eerste instantie aan Emil Ratelband, maar het leek hem niet handig die te laten komen. Hij moet meer onderzoek gaan plegen op internet om het goed weg te zetten.
Emil: Een nieuw soort Woodstock?

Peter heeft er zin in.. Aike zegt dat ze er maar snel aan moeten beginnen.
pi_135551924
over naar stream 2, want op drie zit Billy onsmakelijk rijstenpap te eten }:|

Peter en Vanessa in de keuken. Vanessa is de rijstepap aan het verdelen.
Andrea is weer te laat voor het warme water.
De rijstepap is aangebrand dus moet weg.
Isabella staat de boel af te wassen.

Over naar stream 4 want het was saai en op zoek naar Peter

Billy zegt: Mensen zouden echt eens moeten kijken hoe je moet melken en het proberen. Mensen die al eens hebben gemolken zeggen allemaal "Oeh zo moeilijk idd"
Rienk heeft het over een hond met zijn neus in de stront duwen als hij in huis heeft gepoept, dan doet hij dat niet nog eens..

Hakim: "Jij bent best een strenge voor een gelovige.."
Rienk: "Ja do not f*ck with me... "

Lot geeft te kennen dat zij de rijst had gekookt.. althans ze was ermee bezig en toen reageerde Vanessa "Doe dat gas uit, want zo brand het aan!" en nu is de rijst dus te hard, want het gas moest uit.

Aike is de planning aan het doen... Rienk en Andrea in de kas.

Ruud en Emil wijzen de dames erop dat ze zo positief waren over de koeien.. dat gaan we doen... en dan twee tellen later ermee willen stoppen en negatief te zijn.
Billy: wijst het af en maakt een opmerking over Emil en kaaseten en niet meer met hem in discussie te willen.

De stream gaat weer over naar Vanessa en Andrea.
Andrea: Je straalt je straalt heel erg

De stream floept weeeeeeeeer over.. naar Billy
De emoties lopen haar over
Rienk: Waarom dan?
Billy: Daaaag Rienk ik wil geen discussie. Ze is boos over weddenschappen hoelang zij het volhouden zal. Ze is WEL DIEGENE die vroeg opstaat en is overal van geïrriteerd. Het is veel moeite en ... stem verheffen en blijft herhalen Ik wil geen discussie en klaar.. en maar lachen met zijn tweeën daar. kinderachtige k*tventjes. Ze had niet in de gaten hoe zwaar het zou zijn.
Emil moet lekker zo door gaan dan krijgt hij zo direct weer 3 stemmen.
Peter vraagt al tig keer kunnen we niet afwisselen? Zal ik eens overnemen?
Billy: Laat me maar mijn collega;s willen het niet overnemen. Ik ben emotioneel niet in staat om... en zij maar lachen he.. wat een gifkikkers. Een van die twee moet weg. Vieze kwijler, vieze kwal.

We worden uitgelachen omdat ik een grote bek gehad had over "Dat doe ik wel even" en dat lukt niet. En dan hebben ze weddenschappen gezet. Ik weet al waar mijn stem heen gaat. Kijk ze lachen. Ik zal hem helemaal zwart maken vanaf nu. Peter mag blijven. Emil.. argggg.. Emil is een stokert klaar!

[ Bericht 29% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 10:21:32 ]
pi_135552445
Billy: Hij is echt kinderachtig. Hij mag mijn spiegel dan niet meer lenen hoor.
G moet weg van Billy en Lot. G geeft haar een kus en lacht een beetje.
G: Jullie moeten jullie zelf niet zo serieus nemen.
Billy het is echt zwaar werk. Ik baal ervan. :'( :'(
Lot: Ik ga elke dag.
Billy: Mijn lichaam doet pijn.. ik vind het gewoon niet tof.. het is echt zwaar. Waarom kunnen zij hun mond niet houden of stoppen met een grapje maken. :'( :'(
Lot: jij maakt een grapje en zij maken er nog 30 overheen.
Billy: jankt nog steeds en emmert over irritant geëtter en haar grens is bereikt.
G biedt aan het vanavond te doen.
Lot: Nee vanavond doe ik het al met Isabella. Iedereen pakt steeds de kleine klusjes. Zij bouwen wat, zij sleuren wat met die melkbussen en verder doen ze niets.
Billy: En als er dan geen melk is dan ... mijn hele lichaam doet pijn!
G: zit te lachen om billy die jankt en aanstelt. Hij moet lachen omdat hij weet hoe zwaar het is en omdat Billy zo terug op haar plaats is gezet.

Waarom kan jij wel hierheen komen en mij een knuffel te geven en zij zitten daar nog.
Vanessa. wil je iets aannemen van mij? Wil je een tukje banaan? Iedereen doet wat hij kan. Als het niet gaat dan gaat het niet. Je hoeft je er niet schuldig over te voelen.
Lot voelt zich ook een beetje schuldig omdat zij Billy niet rustig had geholpen en ging twijfelen aan haarzelf of ze het niet goed genoeg kon.
Billy: Ik mag toch wel ergens op terug komen. Collegialiteit is beneden peil.. Dan moet ik weer die gene zijn die de sterkste is... waarom krijgen zij.. waarom moet ik erboven staan? Beheers je beheers je.. nee! Ik vind het irritant .. :'( :'( lekker melkbussen optillen.. lekker doen!
pi_135552655
stream 3 .. Lot confronteert Ruud en Emil.

Lot: Nou Ruud dan ben jij nu aan de beurt. Je bent een meeloper.
Ruud: Wat een k*twijf ben je toch? Als ik een mening geef ben ik gelijk een meeloper met Emil.

Billy zit al weer te lachen om ze.
Weet je Emil negeer ik helemaal. De is zooooo verliefd op zichzelf. Ze snapt niet dat die nog een vriendin nodig heeft.
Lot; het is toch een leuke meid?
Billy: Leuke meid? Als je op zo een gozer valt dan moet je ook niet 100..
Lot.. Ohhhhhh :o :P Ruud gaat nu ook..
Billy: Ja Ruud is het beste zonder Emil.

Billy gilt. Emil trek jij nog even je gele worstenbroekje aan. _O- lachen om haar eigen grap.. :{
pi_135552836
Stream gaat over naar Rienk.

Ruud wilde vragen of alles oke was en toen ging het los.

Stream gaat weer naar Lot en Billy
Emil heeft zo misplaatste arrogantie (aldus Billy)
Ze fluisteren. Emil zegt zelf dat Ruud niet de slimste is.
Billy: Wel lekker even schreeuwen!

Hakim komt in de buurt. ze praten iets over zijn vrouw. Lot fluistert drie stemmen Emil. JA ECHT ja echt. Hakim zegt: Ik trek het niet langer hoor.. eerst Peter en daarna gaat Emil.
Billy: Ja eerst peter en dan Emil. DEAL DEAL..
Ze vragen of Vanessa er ook mee eens is... ja euh nou..

peter komt aangelopen. Het gesprek gaat gelijk op houtbewerking.
pi_135552866
Vanessa heeft een wond aan haar hand en besteld eerst soda om erin te weken.. als het nog niet ver genoeg is dan gaat ze niet naar de dokter. En vertelt een verhaal over een ontsteking en bulten en pukkels voor de fotoshoot..

Lot laat haar doorpraten en begint dan subtiel over wat haar grens bereikt.
Vanessa geeft aan dat zij niet van smoezelen houd. Dat gaat hier de hele dag door.
Hakim: Wie zou jij dan eruit willen zien?
Vanessa; Diegene die ik de hele dag niets zie doen. iemand die ik heel de dag rond zie zwalken en niet weet wat hij of zij zou kunnen doen. Dat is niet mijn Utopia he.. Doodziek van mensen die heel de dag bezig zijn met mensen die truitje aan.. oh een vlek.. truitje uit. Ik heb mensen nodig die knallen..
Hakim: ja ja
Vanessa: Ik heb niets aan mensen die niet doen. Ik heb mensen nodig die geld verdienen. Het eerste half uur heb ik dooie vingers. Er is een voordeel tot nu toe.. ik rook niet meer.
Lot: Ik rook niet meer, drink niet meer leef gezonder ,maar gezellig vind ik het niet. Ik heb een leuker leven hoor.
Vanessa: Ik heb hier echt mensen die ik echt aardig vind hoor.

Ze heeft wat met Lot en Hakim... maar zoals met Isa en Rienk.. ik raak niet zo geinspireerd van hem dat ik nu ook onder een brug ga liggen hoor. maar hij heeft wel vaak dat ik zeg JA, daarom zou ik hem er nog in houden. Maar ik heb er wel 4 of 5 die ik..
Hakim en Lot smoezelen verder met Vanessa over het opnaaien en spullen ervoor willen pakken. Dar het niet goed is.
Vanessa; Harold, Isabella en Emil die staan sowieso op mijn lijst. Ruud bijvoorbeeld die heeft al 5 kommen op terwijl niemand.... 5! Ze zijn de hele dag bezig met eten.. het is geen eten meer maar vreten. Je moet tevreden zijn en rekening houden met 14 anderen hier.
Ze heeft het over gehaktballetjes te maken en dan niet weg te kunnen bij de pan, omdat ze dan de pan leeg vreten voor ze terug is. Ze heeft er dus een aantal waar zij persoonlijk niets mee heeft. Als ze elkaar opfokken en er een hel van maken.. waar zijn we dan mee bezig. Als ik het dan op mijn heupen krijg dan is het echt!... :(

[ Bericht 27% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 10:53:41 ]
pi_135553213
Vanessa fluistert.. daar gaat ze weer.. weer omkleden..

Hakim fluistert "Laten we dan eerst Peter en dan Emil.."

Lot en Hakim luisteren naar wat ze in de verte horen.
Hakim: Billy is aleer bij gedraaid he Lot.
Lot: Ik kom voor haar op.. en zij praat het ondertussen uit.. en dan ben ik de l*l.
Hakim: Je moet haar even laten gaan.. en daarna steunen.. Je moet er voorzichtig mee zijn. Je moet opkomen voor elkaar, maar jij bent nu nog het k*twijf. Je moet voorzichtig zijn.
Lot: Weet het, maar vind het moeilijk.

Ruud en Emil komen naar Lot toe om verontschuldigingen aan te bieden. Billy haakte ook weer aan. Hakim geeft aan.. ik zei net tegen Lot dat zij beter op de achtergrond kon blijven.
Billy kon niet meer filteren hoe of wat.. dan ben ik echt een vrouw.
Emil: Heb jij nu nog wat je tegen mij wilt zeggen?
Lot: Nee, maar ik flipte gewoon en dan ga jij grapjes zitten maken. En ik wil geen gekke bijnaam... Als het echt zo was dan had ik wel gezegd "Daar had ik even zin in.." Dat weet iedereen wel. Anders had ik het er wel met je over gehad door te zeggen "zullen we zender checken?" Heel mijn familie zit te kijken.
Emil haalt het gesprek terug naar het melken. Ik hoorde jullie over boosheid en over gele broekjes. Ik heb niemand uitgescholden en dat en dan verwacht ik wel dat het ook niet zo mijn kant uit komen.
Lot; Wat Billy en ik misschien minder moeten doen is dat het minder team lot-billy en emil-ruud moet zijn. Minder aantrekken...
Emil: Ik ga echt mijn best wel doen..
Lot geeft aan dat de constante grapjes vervelend zijn.
Billy: Wij zijn meisjes echt hittepetitjes en zij haantjes. vergeet niet dat we meisjes zijn he
Ruud: Vergeet niet dat wij jongens zijn he
Billy: Oh ja..

[ Bericht 35% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 11:03:53 ]
pi_135553513
Lot en Billy smoezen verder... Eerst Peter en dan hij..
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 11:07:56 #117
137949 Disana
pi_135553579
Buiten bij het struiken planten. Andrea, Aike, Peter, Giorgio.

Isabella vindt dat ze Billy tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Peter is het daarmee eens omdat Billy alles tegelijk wil doen. Andrea zegt vaak tegen Billy dat ze de natuur in moet met de handjes in de grond. Ze kan niet wachten tot de bloemen zijn gezaaid.

Vannacht had Andrea het zo warm, dat ze haar sokken uit heeft gedaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Disana op 16-01-2014 11:23:22 ]
pi_135553584
Lot ziet Harold zijn vinger opsteken.. kan ik binnenkomen?
Lot: Laat jij jezelf nu eens zien!
Harold: Wil je dat ik echt mijzelf laat zien? wil je dat echt?
Lot: Hoe komt het dat je nu dan zo bent?
Harold: Ik ben hier juist om mijn kinderen ook te laten zien hoe ik kan zijn. De tonatie en blikken die ik kan trekken .... dan .. 8)7 :(

billy: Ik kan het heel goed herleiden
Lot: Was is herleiden ook alweer
Harold: Terug gaan naar de oorsprong
Billy: Ik moet er de hele dag boven staan en dat ben ik beu. Nu is het ook wel klaar hoor..
Harold: Wat het denk ik ook zo is... we zijn allemaal moe en het is rete druk. Ik barst van de koppijn en van de spierpijn. Ik voel mij er niet goed bij. Ik zie slecht ik heb geen fut. Oorzaak suiker.
Lot: Als ik wakker ben en ik ben moe.. mja ik moet door voor de koeien en als ik door pak dan ga ik gewoon.
Harold: Ik ben beveiliger dan doe ik gewoon niet veel. Je staat in een hoek en groet en wat dan ook. Thuis zit ik veel achter de computer.. Ik beweeg gewoon niet veel. We lopen wel naar de scholen, winkels en bios. Maar hier heb ik echt geen fut.
De pillen (?) zijn geen toevoeging hoor... echt niet. Ik slik vit B en C.
pi_135553652
Billy in discussie met Ruud, ze gaat dingen roepen waar ze achteraf spijt van zal krijgen, Ze doet echt haar best om uit te leggen van het hoe en wat.........
Billy rent naar de slaapkamer, daar zitten Hakim Charlotte Emil en Ruud..........ze zegt, Ik wil ook even achter Charlotte staan, er is iets met grapjes en dat haar familie van Charlotte ook kijkt .........Charlotte zegt iets over haar nichtje die ook kijkt en klaar is klaar met het grapje, ze is ook nog een beetje ongesteld dus zit niet zo lekker in haar vel.

Emil aan het woord, boosheid zit niet in hem, maar wil ook niet dat het zijn kant op komt.
Charlotte vind dat er steeds als er een grapje was dat Emil en Ruud steeds stonden te lachen, en ze wil dit even gezegt hebben.
Charlotte moet iets meer een olifantenhuid krijgen zegt Emil, een grapje is een grapje volgens hem, maar ja ik vind het niet leuk zegt Charlotte, als ze staat te koken, of als ze buiten staan en Charlotte komt langs dan is het weer hahahaha, Charlotte wilt gewoon dat Ruud en Emil er mee uit scheiden, Ja wij zijn meisjes kirt Billy voor de 3e keer en gaan er anders mee om.
Dus conclusie, Ruud en Emil mogen geen grapjes meer maken, Klaar is klaar die irritante grapjes van Ruud en Emil volgens Charlotte.
Charlotte vertelt aan Billy, ik neem het maar voor iedereen op maar dan ben ik de dupe ervan ( de grapjes)

Dit is een verschil tussen man en vrouw zegt Billy, ze moeten er ook niet meer doorgaan, alles gaat door elkaar volgens Billy ( in haar hoofd) ik filter het niet meer en geef dat ook aan.
We komen hier binnen en komen ff de sjow doen zegt Charlotte, Billy vind het heerlijk om dingen uit te spreken......

Harold steekt zijn vinger op om binnen te komen, Jij wordt ook steeds gekker zegt Charlotte tegen Harold............ik ben geen bedreiging zegt Harold tegen de dames.
Harold is juist gekomen om juist naar zijn kinderen te ??? dat hij niet opvliegend meer wordt. 12 a 13 jaar geleden had hij kunnen kijken en hij kan blikken opzetten dat hij je kan doden ( als blikken kunnen doden) Harold geeft aan dat hij zich verveelt, hij heeft geen boek en nog meer........Harold vind het probleem, dat het zo druk zo is, hij barst van de koppijn en staat stijf van de Ibro.........Hij voelt zich er niet goed bij, hij heeft geen vut en voelt zich leeg. hij is moe.en thuis zit hij 90 % achter de computer.
Harold slikt vitamine B en C maar is moe.
Alles wat je zegt wordt op de weegschaal gelegd, Charlotte heeft het gevoel voor de bewoners op te komen en voor thuis.
Billy heeft brief van zus gehad waarin stond dat Billy voor haar mening moest opkomen.
pi_135553739
Harold alles wat je zegt moet je eerst op de weegschaal leggen. Als je maar de helft weet van gesprekken dan gaat het ineens BAM!
Lot heeft het gevoel dat zij voor vrienden vriendinnen en thuis moet opkomen.
Bill zegt ik ook hoor. Thuis zeggen ze je moet iets meer voor jezelf opkomen hoor. Stond in mijn brief ook van mijn zus.
Harold: Jij bent wel erg aanwezig hoor handtas.. nog even en dan word ik het zat.

De stream gaat over naar Paul en Hakim
Hakim: Wij kunnen schelden tegen elkaar zonder dat het wat doet.
pi_135553844
ik stap even over naar stream 1

Peter zegt dat hij goed gaat dromen van paracetamol. Hij was even in Engeland en moest even uit Utopia. Er was er een op de brug die mij herkende.. dat was raar joh.
Ik heb over Gieneke gedroomd. Ik droom eigenlijk nooit.
Aike: Ik droom eigenlijk steeds dat mijn ouders het niet tof vinden.
Andrea: je verwerkt he in je dromen.
Aike: In het dagelijks leven denk ik eigenlijk nooit aan mijn ouders.
Andrea omdat het zo gewoon is.
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 11:26:09 #122
137949 Disana
pi_135554119
Peter wordt steed uitbundiger. Hij vindt niet dat ze Aike moeten laten opdraaien voor hun lekke band. Aike is ook vrolijk. 'Ik word er dan uit gestemd omdat ik alles kapot maak'. Ze willen de kleuren van de besjes aan de struiken een beetje afwisselen. 'We gaan gewoon chillen met z'n vieren.' Het gaat allemaal nergens over, maar ze zijn lekker bezig.
pi_135554217
Billy kruipt op bed met een dekentje om haar heen, Pakt een trui en trekt hem aan, de trui die Lindy van de week aan had.
** a ls deze mongolen haar eruit stemmen, doen ze dat maar zegt Billy en kruipt onder haar deken en gaat op haar bed liggen.
Billy vind dat ze royaal genoeg is aan iedereen maar dat wordt niet gezien door iedereen, maar het is wel Utopia volgens Billy.
Charlotte en Billy gaan verder met zeuren,klagen en roddelen

Andra buiten, ze wil graag eens op de trekker zitten, dat lijkt haar zo gaaf, Peter vertelt hij heeft vroeger op een boerderij gewerkt heeft, Gio en Peter staan in de grond te scheppen, ze verplaatsen boompjes of stuiken.
Peter en Andrea..( ik heb het voorspeld) gaan weer leuk met elkaar om, dat wordt nog eens een diepgaand gesprek met die 2, dat ze elkaar beter gaan begrijpen. :@

Jacuzzi en een louchebank vraagt Andrea en wijst een plek aan, en een barretje roept peter, ja een vaste bar ja leuk volgens Andrea.
Als we eens wat centen hebben moet hier maar een Palmboom zegt Peter, een bananenboom grapt Andrea.
Aike heeft het over een andere boom, Nee zegt Andrea dat wordt een boomhut.
Iedereen is druk in de weer, behalve Charlotte en Billy, die liggen in bed bij te komen van *het vele werk :P * die ochtend

edit..........Billy en Charlotte zitten inmiddels bij de open Haard, Billy vraagt aan Rienk of hij ook wel eens last heeft van een middagdipje :o het is nog niet eens middag, maar Billy zit uitgebreid te gapen en heeft het koud want zie haar met een dikke deken om zich zelf heen geslagen.
Ook Charlotte heeft het scheinbaar koud met haar deken om zich heen, Hakim is er gezellig bij gaan zitten.

Emil en Ruud staan met de kettingzaag te stoeien buiten, boomstronken worden doorgezaagd en het regent in Utopia

[ Bericht 5% gewijzigd door Toverheks op 16-01-2014 11:56:09 ]
pi_135554757
aanvulling.

Billy vraagt aan Vanessa om olie op het lijstje te zetten. Zij wilt van de week dan lekker frietjes maken.
Lot: Met Mayonaise.
Billy: Ja met Mayo.
Lot: En de sambal blijft ook hoor
Billy: Ja di sambal..
Lot: VANESS ik neem alles terug hoor van de week.. de sambal is goed hoor.
pi_135554987
alle vier de streams worden op bomen, zijkanten schuur of op Andrea gezet.

midden in een gesprek binnen of niet... we worden naar buiten getrapt :(
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 12:12:25 #126
137949 Disana
pi_135555627
Peter belt nog maar eens met Stivoro. Ze willen morgen graag langskomen, maar kunnen geen campagne voeren. Peter vraagt wat de verrassing is die ze gisteren voor Utopia hadden, maar de vrouw zegt dat er helaas allerlei regels zijn die actie tegenhouden. Maar ze willen graag meedenken. Het gesprek wordt weggedraaid.

Ondertussen wordt de massagestoel getest door Andrea, Paul, Hakim en Aike. Hij is nog niet helemaal goed. 'Kom, koffie!'
pi_135555644
De postbode arriveert, belt en roept wat, geen reactie. Laat de post in de brievenbus achter voor ze.
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 12:28:51 #128
137949 Disana
pi_135556164
Peter neemt Harold mee om de geplante boompjes en struiken te bezichten. Ze staan er nog niet allemaal, maar Peter legt uit dat het een terreintje moet worden voor onder andere een jacuzzi. Harold vindt het heel anders.

De bouwmarkt is laat, vindt Harold. Peter zegt dat die aan het begin van de middag zou komen. Harold gaat met de voetpomp de banden van de tractor oppompen, maar eerst maakt hij de kruiwagens, zegt hij.

Ondertussen zit Charlotte wat bij het haardvuur te neuriën. Andrea vertelt nog eens dat ze het vannacht zo warm had dat ze haar sokken en trui heeft uitgedaan. Mensen die zich vervelen mogen krukjes maken, zegt ze.

Giorgio komt langs met de post. We gaan straks toch internetbankieren, roept een van de vrouwen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Disana op 16-01-2014 12:35:35 ]
pi_135556347
Ineens rennen Giorgio en Harold naar buiten. Naar de brievenbus. Alsof er een melding van boven is gekomen dat er post moet zijn. Er is post! Giorgio opent al lopend de brief, het is de pincode van de bankrekening.

Giorgio loopt de loods in! Er is post! Lotte: Ja van ABN Amro! Giorgio: SSSJJJT Piep!
De bewoners eten soep, uitgedeeld door Vanessa.
pi_135556855
Venessa is in gesprek met Gio over haar ex man. Ze kijkt Gio recht aan terwijl die met zijn bord bezig is. Vanessa heeft een trillerige lip en bedwingt haar tranen.

Zij zegt: Hij is een ander slag mens, want hij is van het kamp. Dat is anders dan een burger. Omdat ze zo lang bij elkaar zijn was zij verandert in haar normen en waardes. Hij is strenger van dit mag niet dat mag niet. Zij had daar veel van geleerd. Na de scheiding kon zij hem er wel op wijzen dat hij ineens dingen ging doen die hij voorheen niet altijd goed vond. Daar gaf hij mij gelijk in.
Vanessa verwijst naar haar briefje in de boom. Haar motivatie. Dat zij spijt heeft van sommige dingen die zij heeft gedaan.

Haar kinderen en haar ex zullen vast wel zitten te kijken.
Gio zegt die zullen vast trots zijn. Dat kan niet anders.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 12:56:24 ]
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 12:52:54 #131
137949 Disana
pi_135556918
Isabella vindt het een groot irritatiepunt dat ze zo verwend is. Ze is nog steeds financieel afhankelijk. Je moet jezelf nooit weggooien, zegt Peter. Hijzelf zit er met een andere reden. Jij hebt wel wat, reageert Isabella. Ze mist mensen en heeft dus meer dan ze ooit had gedacht. Aike vindt niet dat ze dingen moet over-romantiseren.

Rienk zegt dat er een ambassadeur van Nederland in Nederland is. Dan moet hij de ambassade bellen, vinden de anderen. Misschien heeft hij relatie-ideeën voor Utopia, denkt Rienk. We gaan toch international, denkt Andrea. Hoe zou het zijn om een keer te debatteren, vraagt Isabella zich af. Er zitten niet echt recht en regels in hun systeem, zegt Aike. Andrea voelde gisteravond de harmonie weer. Dat je weer tot elkaar kunt komen en sorry kunt zeggen, voegt Peter toe. Andrea wil niet dat mensen te lang boos blijven; daar heb je alleen jezelf mee.

Voor zondag moeten er nog amandelolie en lavendelolie komen voor Andrea.

Isabella's lichaam werkt haar tegen. Andrea fantaseert over lekker eten, met name tomaten. Ruud komt erbij zitten. Alles loopt, zegt Andrea. Het zou leuk zijn als mensen met tweedehands kleding langskomen, denkt Isabella. Die zijn met de computer te bereiken, zegt Andrea. Ruud baalt van zijn energy level, iedereen heeft het, Emil ook. De stream schakelt over op de slaapkamer.

[ Bericht 20% gewijzigd door Disana op 16-01-2014 13:01:55 ]
pi_135557568
stream 1: Utopia begint bij jezelf

Paul, Aike en Gio zijn aan het bespreken in de kas over het concept voor de goed fout beurs.

Utopia the world is watching you!
Utopia begint bij jezelf.

Ze vinden Engels wel tof ivm Internet.

Peter vind dat de kraampjes ver uit elkaar moeten staan zodat de mensen goed en krachtig kunnen spreken. En binnen in de schuur een positieve spreken er is die de mensen nog even lekker oppept.
pi_135558611
Vanessa heeft het idee om een restaurantje te starten op vrijdag. Je kunt je aanmelden met een groepje en aangeven wat je wilt eten van het "drie keuze menu" en een kindermenuutje.. enz.

Aike: Super.. wel even in de gaten houden van de regeltjes dan. Als mensen betalen voor eten, moet je wel aan bepaalde codes voldoen. We moeten blij zijn dat er niemand over de vloer is gekomen met die pannenkoeken bakken.
vanessa: Ik heb wel hulp nodig om het even uit te zoeken en uit te werken want daar ben ik niet zo goed in.
pi_135559969
Vanessa heeft een wondje aan haar vinger, ze laat het Andrea zien, Andrea haar antwoord, dat is Fijt
Wat is een fijt? Een fijt of panaritium is een ontsteking met pusophoping aan je nagelbed en nagelriem. Onbehandeld kan de ontsteking zich uitbreiden naar onderliggende weefsels, zoals je bot of pees.

Er staan gehaktballetjes op het menu, zal Vanessa met wondje de balletjes kneden?
pi_135560470
Emil en Ruud proberen de Bonte Koe in de stal te krijgen, We doen het op jou manier, of op mijn manier grapt Emil.....de Bonte koe heeft geen zin, de zwarte koe is inmiddels binnen in de stal, ook is de Bonte koe naar binnen geloodst, Ruud en Emil geven elkaar een High Five.
Ruud gaat brokken of iets dergelijks halen voor de koeien, geeft een handje vol aan Emil en haalt ook voor de zwarte koe brokken, ze leggen het in het stro en de koeien gaan gelijk knabbelen .....
Ruud en Emil lopen in de regen weer terug....al 2 dagen Kutweer he, zeggen ze tegen elkaar, en over dikke mollen mollen en mollen en lopen een beetje slap te ouwehoeren.........iets over mollen dus.
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 16:53:37 #136
137949 Disana
pi_135566249
Na een bezoekje aan de zenderkamer vindt Billy Isabella ineens een leuke meid. Ze roddelen en kletsen. Zo vinden ze beiden Emil enerzijds plat en ordinair, maar tegelijkertijd superintelligent. Billy vindt zichzelf mooi, grappig en attent. Je mag best een mening over iemand hebben, meent Billy. Ze vindt Emil een loser die iets te verdedigen heeft. Hij heeft echt leuke dingen gedaan, zegt Isabella, maar Billy mag het van zichzelf vinden. Hij is een glijer.

Het zou makkelijk zijn om Emil te negeren, maar het beter eruit te halen wat eruit te halen valt, gaat Billy verder. Soms vindt ze zichzelf hypocriet, maar 'daar ontkom je niet aan'. Doet niet heel de wereld dat? Wij zijn de enigen die het face to face zeggen, antwoordt Isabella. Vibes moet je uit de weg helpen, zegt Billy instemmend.
pi_135566252
Isabella vertelt ze is 2 keer aangehouden met drank in het verkeer, en iedereen mag het weten zegt Isabella.
Billy vind het leuk isabella beter te leren kennen, Billy kwam niet door Isabella heen.......( doorgronden)
Billy aan het woord, iedereen mag alles aan haar vragen, maar ze antwoord alleen waar ze op wilt antwoorden
Isabella vind zich zelf onwijs leuk , en het gesprek kabbelt voort.
Emil is niet haar kop of thee, in zijn gele onderbroek, Isabella vind de ene knap ordinair en de ander super leuk..........Emil is dus niet zo een leuke jongen volgens Isabella en Billy, maar dat mag kirt Billy.....Emil blijft een ordinaire platte jongen met een goed verstand volgens Billy. en deze mening mag ik hebben zegt Billy.
Billy irriteert zich aan Emil, Isabella begint een gesprek en Billy neemt het weer eens over.
Billy vind Harold helemaal te gek, maar volgens Isabella is Harold zich wel duizend keer hier tegen gekomen..( in Utopia) Dan weer Billy over de gele onderbroek van Emil, Billy heeft liever een slapjanus dan een Emil.....Emil is volgens Billy teveel met zijn lichaam bezig.
Billy denkt dat Emil zo doet en zich presenteert om iets op televisie te doen of zo..........
En zo roddelen ze verder, Isabella houd niet van vooroordelen, maar volgens Billy mag je wel een mening hebben, ook Billy houd niet van vooroordelen :')
Billy vind Emil een loser, en dat is haar mening en dat mag ze volgens Billy zelf. Billy vind Emil dit en vinden dat en vind en vind, en ze vind Emil ook nog een glijer.
Ik zeg aju op mijn bezemsteel en ga even buurten bij de andere stream, ik Zeg Billy voor Opperheks :P
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 17:03:09 #138
137949 Disana
pi_135566715
Charlotte belt met boer Klaver. Halloooo Charlotte!! Boer Klaver heeft gezien hoe ze aan het melken waren. 'Dat doen jullie echt niet goed!' 'Vooral Billy, die zit een beetje hysterisch te doen.' Charlotte gaat Billy erbij halen. Boer Klaver zegt ook tegen Billy dat het niet goed gaat. 'Jij moet rustig doen bij die koeien!' 'Dat ken natuurlijk niet hè.' Billy: ik heb het geduld gewoon niet, daar ben ik heel eerlijk in. 'Ik was ervan geschrokken,' roept boer Klaver. 'Het spijt me, maar ik kan het niet en ga het ook niet meer doen,' klaagt Billy. 'Ik geef de brui eraan.'

'Dat heb ermee te maken dat je zo druk doet. Begrijp je mij ook?' vraagt boer Klaver. Billy is niet trots op zichzelf. De boer kalmeert. 'Oké.' 'Ik trek het niet, zegt Billy opnieuw. 'Maar ik zit er wel om 8 uur 's ochtends. 'Ik hoop dat jullie wel een goeie andere vinden en wees lief voor die koeien. En met brokken strooien mag ook niet!' Billy moet dat tegen de anderen zeggen.

Boer Klaver is blij dat hij het tegen Billy gezegd heeft.
pi_135566893
Boer Klaver aan de telefoon, Billy krijgt op haar flikker van Boer Klaver, ze moet rustig doen en niet zo hystirisch bij de koeien want het gaat niet goed zo zegt Boer Klaver.
Billy kan het niet en het spijt haar dat ze zo tegen de koe heeft gedaan, Ze moet niet druk doen zegt Boer Klaver, Billy heeft ADHD vertelt ze,, Boer Klaver vraagt aan Billy begrijp je mij ook? Ja zegt Billy ik vind dat je gelijk hebt, maar ze heeft wel haar best gedaan, ze kan wel huilen,.
Boer Klaver is blij dat het even gezegd is en er mag niet met Brokkies gestrooid worden, is niet goed voor de koeien, Iemand anders neemt het van Billy over volgens Billy zelf. Het spijt haar wel erg.......
Volgens Billy heeft Boer Klaver gescholden en lopen tirren en was heel erg boos
Billy is nu ook boos op iedereen, Weet je ik moet maar tegen iedereen aardig doen maar heb het ook even gehad en loopt boos weg en duikt haar bed weer in :W

Billy wil haar 24 uur aanvragen, ze staat nu bij de stal met Charlotte en Hakim, Hakim zegt als je altijd je hoofd boven het maaiveld uitsteeld krijg je de stront over je heen.
Hakim kan Boer Klaver best begrijpen, het gaat toch om zijn dieren.
Billy nu janken ze voelt zich Kut eronder en heeft het gevoel dat ze helemaal niks doet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Toverheks op 16-01-2014 17:16:52 ]
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 17:13:49 #140
137949 Disana
pi_135567165
Billy gaat haar 24 uur aanvragen.
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 17:29:18 #141
137949 Disana
pi_135567822
Billy staat geruime tijd te huilen, te roepen en te klagen bij Charlotte en Hakim vlak bij de stallen. Het boeit haar niet dat ze niets met de koeien kan, maar de verkeerde mensen lachen erom. Daar kan ze niet tegen, daar is ze te zwak voor. Charlotte en Hakim praten voortdurend troostend op haar in. Ze hopen dat de nieuwe 'ook een dierenarts ofzo' wordt.

Charlotte vindt dat Billy lekker moet gaan fröbelen i.p.v. overal meehelpen. Maar dan voelt Billy zich nutteloos. Als iets in de groep niet gaat, dan is het dat we iets van elkaar aannemen, klaagt Billy. Ze zou al een keer gezegd hebben dat de koeien niet bijgevoerd mogen worden maar er wordt niet geluisterd. 'Ik zit daar wel voor die koe!' 'Ik heb het gevoel dat goede bedoelingen totaal niet opgemerkt worden.'

Charlotte stelt voor niets te zeggen tijdens centraal. Laat hem maar eens even gaan, zegt ze over Emil. Niet reageren, goed bedenken wat we terug kunnen zeggen. 'Ik trek me helemaal terug hiervan.' Hakim heeft vaak 'van die momenten.' Billy 'irriteert zich' aan mensen. Ze wil Emil niet gaan begrijpen. Ze hoeft niets te leren van een egoïst; ze vindt hem echt eng. 'Ik ga hem gewoon negeren,' reageert Charlotte. Daar zit het spelelement in, vindt Hakim. Vijf of zes man zijn tegen Peter, en vijf of zes man tegen Emil, beweert hij.

Hakim en Charlotte willen het gesprek wel afsluiten, maar Billy moppert door. Teringkoe. Kutkoe. Ze lachen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Disana op 16-01-2014 17:38:07 ]
pi_135568088
Weet niet of het mag maar zo ontzettend fijn dat jullie de boel bijhouden.
Nu kan ik fijn lezen hoe billy op dr sodemieter heeft gehad!
Top! Uhh.. Ik bedoel.. Geweldig _O_
pi_135568345
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef Blackprinces het volgende:
Weet niet of het mag maar zo ontzettend fijn dat jullie de boel bijhouden.
Nu kan ik fijn lezen hoe billy op dr sodemieter heeft gehad!
Top! Uhh.. Ik bedoel.. Geweldig _O_
Deze posts kun je hier kwijt!
UTO / Vragen / opmerkingen over streamverslagen
pi_135568419
Is hier al gemeld dat het bed van Harold doormidden is gezaagd door Ruud?
Harold vond het al verdacht dat hij zo dicht bij hem in de buurt bleef.
"Wat je zaait zal je oogsten Ruud." roept Harold.

Cap uit COS

Hij heeft nu een beter bed zegt Emil, met een plankje van Giorgio en een paar extra pootjes.

De grap is leuk, maar het is niet leuk. Bij de volgende keer pakt Harold de kettingzaag en zaagt het bed van een ander door.

Nu het niet meer over Billy gaat is Billy maar op bed gaan liggen. Nog even slapen, ze kan toch niets goeds doen.
Zachtjes snikt ze op de streams.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sanshine op 16-01-2014 17:53:08 ]
pi_135569068
Billy krijgt geen aandacht. Ze ligt te huilen in bed. Buiten zeggen de andere Utopianen dat ze haar maar met rust laten. Charlotte blijft voor de koeien zorgen, dat heeft ze van Lindy overgenomen en dat blijft ze gewoon doen. Billy kan gewoon allerlei andere leuke dingen gaan doen.

Isabelle gaat nu met Charlotte naar de stal om de koeien te verzorgen.
De bezem is zoek, Isabelle loopt/rent terug om achter die bezem aan te gaan. Die staat inderdaad in de loods.
Isabelle: "Jongens, zes uur, bezem bij de stallen!"

Als ze de bezem heeft loopt ze ermee terug, ondertussen volop het geluid van kippen op de stream.

Inmiddels zit Giorgio op het bed naast Billy haar moed in te praten.
Voor Giorgio's doen komen er hele wijze woorden uit. Ze moet zichzelf vooral niet al te serieus nemen.

Billy had het Lin beloofd dat ze voor de koeien zou zorgen. Maar ze kan het niet nakomen. "Straks is Lin hartstikke boos op mij."
Giorgio denkt dat Lin niet boos is. Billy is dan wel 31 maar ze is eigenlijk nog een heel klein meisje.

Billy gaat even roddelen over Emil. Zijn normen en waarden zijn totaal niet haar normen en waarden, maar ze haat hem niet. Met Ruud heeft ze geen problemen, echt alleen met Emil. Ow, Paul af en toe ook, dat ze denkt van Paul... pffft.

Ze heeft tegen Emil gezegd dat als hij in zijn worstelonderbroekje langs loopt ze op hem afknapt. En als ze dat zegt draait hij het om en maakt haar belachelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sanshine op 16-01-2014 18:17:03 ]
pi_135569648
Dank jullie voor de verslagen!!!
pi_135569776
Billy verzekert Giorgio dat ze echt niet weg gaat. Deze peptalk had ze wel erg nodig. Nu komt ze dan toch haar bed uit.
pi_135570933
Heel even deed Billy normaal en vond ze het wel erg dat ze niet met de koeien om kan gaan maar accepteerde ze het.
Eén iets te begrijpende blik van Andrea en ze huilt weer. Dat ze het allemaal niet aan kan. Dit niet wil. In haar eigen leven heeft ze eindelijk een beetje alles op een rijtje en nu gaat ze weer opnieuw beginnen. Ze doet zichzelf te kort. Snik.

Aike komt Billy nu ook wijze raad geven...
pi_135571666
Terwijl Aike en Andrea beginnen te koken komt Harold vertellen dat er een verkeerde gaspit aan staat. Dames weten van niets, zal Peter wel gedaan hebben. Harold zegt sorry dat hij dit gemeld heeft, op het moment dat hij wegloopt zegt Aike: "Ga asjeblieft naar huis, alleen maar zeiken." Andrea is het er mee eens dat Harold niets toevoegt.

Billy komt erbij en nu gaat het weer over Billy.
Binnen drie minuten vloeien de tranen weer.

En weer zeuren over Emil. Dat ze dat worstelen niets vindt, en dat Emil dat dan weer belachelijk maakt. Dit was een overdosis Billy, ik ga even ergens afkicken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sanshine op 16-01-2014 19:08:21 ]
pi_135572706
Charlotte "Ow dit is heel zielig. Er is hier één kip en die heeft een miskraam denk ik."
Isabelle: "Wat dan? Wat is er dan?"
Charlotte: "Er gebeurt niets maar het is zo zielig".
Isabelle gaat toch maar even kijken.
Kip legt een eitje zonder eitje eromheen en alle kippen rennen naar de hoek en gaan het op eten.
Isabelle zegt dat dit de natuur is.
Lotte schept er liever een schepje zand over zodat ze ophouden.
pi_135574160
Isabelle heeft goed geholpen met melken en bracht de rust bij de zwarte koe.
Ze vond het hartstikke leuk om te doen en riep dat al langer te willen overnemen, maar steeds afgeketst.
Lot geeft aan dat zij haar mening betreft Isabella heeft bijgedraaid en dat wel wilde laten weten aan haar. Zij vond het niet een type om mee om te gaan en Isabella nu zo anders nu ze samen hadden gewerkt.

Lot vertelt hoe Isabella aan de slag ging met de koeien. Isabella deed net of het een paard was en ontdekte dat de koe houd van schuren. En dat werkte goed.
Billy: We moeten maar kijken of dat ding dan rendabel is of in de pan moet.
pi_135575035
De bewoners schuiven weer lekker aan tafel voor een bordje pasta di Vanessa.
De verdeling gaat even niet zo best. Sommige hebben nog niets terwijl anderen een vol bord hebben. Aike zet een keel op om iedereen in het gareel te krijgen.

Rienk vraagt: Wat vinden jullie van roggebrood?
Bijna iedereen vind dat lekker.

Ze zijn klaar met eten en gaan dan pannenkoeken bakken.
Lot zegt iedereen wast zijn eigen bord af en dan bak ik pannenkoeken.
Hakim daar gaat de corvee als iedereen maar zo blijft vreten.
Ze moeten eerst centraal voor er weer gegeten gaat worden.

[ Bericht 43% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 20:11:39 ]
pi_135575296
Ik slinger de streams aan in de hoop van een CENTRAAL !! en hoor Vanessa en Andrea lol hebben.
Misschien moet ik stoppen, dit kan niet waar zijn.
pi_135575368
Rienk stelt voor om roggebrood te bestellen. De bewoners reageren redelijk positief.
🐱
pi_135575634
Centraal gaat zo beginnen.
Aike zegt wilt iemand nog iets zeggen dan (doelend en inhakend op de kruiwagen band)
Paul: Heuh?
Aike: Nou dan niets.
Emil: steekt van wal dat hij denkt dat de band misschien wel door de schuld van hem lek gegaan is bij Aike.

Centraal gaat dan eindelijk van start
gekakel en gekeuvel. Heen en weer lopen van Billy en Andrea.
Aike roept tot de orde.. Joh even echt centraal nu.
billy gaat van start met de koeien. Ik heb niets te vertellen over de koeien.
Lot: De zwarte koe gaat goed. Hij heeft rust 3Ren nodig. Hij geeft nu meer melk dan we dachten.. doorgaan en dan gaat het goed. De boer heeft gezegd dat hij heeft gezien dat mensen toch een handje gooien naar de koeien. Dat mag echt niet.
Ruud vraagt of de boer constant achter de stream zit.
Emil snapt het wel.. het was voor beloning. Na overeenstemming hadden ze iets wat gegeven als beloning.
Lot legt nog uit dat de brokjes invloed hebben op de poep en dus kaas. Als we melken geen mensen meer erbij. Isabella gaat mij daarbij helpen en vind dat leuk. Ze had het ook gezegd tegen Isa gezegd dat ze goed en beter word in de groep en leuk met de koeien. Ze is meer haarzelf aan het worden en zo begrijp ik jou beter en jij mij ook.. En zo ook fijn voor de koe. We gaan ermee verder.
Billy: Ik houd van de koeien maar ik heb niet de juiste puntjes voor de koeien, dat geef ik toe. Ik heb niet de juiste karaktereigenschappen om het te kunnen doen met een koe.

Peter: stoppen met roken. Ze zijn hier morgen om 10 uur. Niet te veel van voorstellen, want ze kunnen niet doen wat ze wilde doen en hadden beloofd ivm mediaregels. Ze komen dus een praatje houden

Aike: Bio-markt er komt iemand om 10 uur. Een partij die we kunnen strikken voor de eerste keer. Via het internet kunnen we ook meer gaan doen. De boer Johan is ook benaderd om zelf er op te gaan staan of iemand anders.
Billy zegt: Ik heb het toch nog voor elkaar dat hij de groenten voor ons doet.
Ruud: vraagt zich af of mensen die naar de stream kijken er wel iets van mogen zeggen.... en dan naar de boer.
Hakim legt het nog eens uit. Hij mag er natuurlijk wat van zeggen.
Ruud vind het mierenneukerij
Lot zegt de boer heeft het denk ik van andere bronnen.

Aike: voor dit weekend alleen de treehuggers van Andrea gepland. De verjaardag is volgende week en dat is een bootkamp. Dus bio-markt en bootkamp/verjaardag. De douche en de rest van de plannen uitwerken en de komende maanden vaste dagen vastleggen.
Vanessa heeft ook nog een idee voor een restaurantje en dan nog de grotere evenementen. Daar moeten we de grote dingen van gaan regelen.
Peter: En de hondenkennel.
Vanessa: Ik was vanmiddag aan het koken en dacht ik wil een huiskamertje creeeren en dan daar eters in te doen. Eten, nagerecht en dan weer weg. Ze gaat haar plannetje uitwerken en dan kan je elk weekend rond de 2000 verdienen. Ja echt 2000.
2 keer groepjes van 10 man. Daar heb ik niemand voor nodig alleen voor drinken ofzo.
40 p persoon. voor hoofd en nagerecht en glas wijn.
Dan zit je op een winstmarge van 650 euro en en.. gaat iets wat snel.

Aike: resume, deze maand vanuit de bio-markt en massage en bootkamp verdienen. Dat is redelijk mager en vanaf volgende maand minimaal 6 euh 6 euh.. ja..
Lot: ruggen
Paul: 1500 in de week minimaal te verdienen
Aike: nee we eten 1500 in de maand weg
Paul vaste lasten enzo.
Aike we moeten 22 a 2500 per maand binnen krijgen. Ik weet nog niet wat de elektra is..

Ze vinden Vanessa's idee top. Vanessa zegt daar komt dan een wandje.. en dan starten.. daarna een kleedje een schilderijtje.
Hakim: Je zou dan ook pannenkoekenmiddag kunnen doen. Zo moet je echt proberen echt iets iedere dag te hebben.
Billy: top

Aike: Idee van Paul
Rienk legt beter uit. sloophout naar meubels maken.

Andrea wil graag iets zeggen over 12 uur lunchen, daarna hebben voornamelijk de mannen meer energie. 12 a half een a een uur.
Emil: liever 13 uur.
Iedereen stemt een uur warm eten.
Emil: Wat fijn.. allemaal de koppen dezelfde kant uit.

Rienk : iets simpels.. een haan. Niet duur en we krijgen meer.
Lot: Ik vind dat echt niet leuk. Ik sta de kippen te doen. eten geven enzo. Er is een kip en die staat midden in het hok en die zit met die veren gek te doen. En ineens gaat hij in de hoek een omelet leggen.. zonder schil. Een soort miskraampje ofzo. Dat klinkt heel naar.
Ik ben bij een slachthuis geweest om te leren hoe je kippen moet slachten... maar daar heb ik geleerd dat de eierstokken een trosje is en dan groeien die uit. Maar goed, die kip ging weg en die andere kippen gingen het als een gek opeten. Ze ging het verdedigen en heeft het toen maar begraven.
AH AH AH klinkt er..
Rienk: Een haan dus.. stemmen we voor?
Wat is het doel?
Kuikentjes dus, meer eieren..
Rienk: ook als wekker dus..

Rienk: Zou je de boer ook willen vragen voor konijnen?
Lot: schrijf het even op, want ik vergeet nog wel eens wat.
Rienk: vraag die boer gewoon hoe dat zit met die konijnen.
Aike: Zo weet lot toch niet wat de bedoeling is.
Rienk wilt graag 1 mannetje, 3 vrouwtjes. Om te fokken. Om vlees, villen, verkopen.
Vanessa: Ik ga echt geen tien konijnen per dag schoonmaken en bereiden.
Emil: hij wilt er graag mee knuffelen. Hardstikke leuk! We kunnen ze eten en we kunnen ze verkopen als huisdier.
Hakim: Laten we nu even bij deze dieren even kijken hoe het gaat, want ik hoor al konijnen en geiten enz. We gaan te veel in een keer. Vraag eerst enz.
Lot; eerst doe koeien onder controle, de kazen, de haan en dan zien we wel weer verder.
Emil: wilt graag helpen met melken zodat het allemaal sneller gaat.
Harold: Niet te ver vooruit gaan
Lot: Niet slachten om het slachten.
Aike: We zitten net de concluderen dat we geld moeten verdienen en dan gaan we nu ineens hebben over veel investeringen.
Emil: maar je eet er toch ook van?

Andrea: laten we een bakker vragen om gist enz.. om eigen brood te bakken. Dat iedereen eigen taken krijgt en dat iedereen weet wat die moet doen en dat we bijvoorbeeld zelfgebakken brood hebben.

Hakim roept: laten we Isabel als laatste wat zeggen in centraal.
Isabel wilt graag het centraal positief beëindigen en het daarbij te laten.

[ Bericht 39% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 20:41:07 ]
pi_135576075
Peter over Stivoro tijdens Centraal.
Dat het niet veel gaat worden maar ze morgenochtend wel komen.
Andrea: Kutverhaal dus.
Paul (?) : "Nou dan beginnen we lekker weer met roken."
pi_135576116
Billy vindt Boer Klaver nog wel o.k.
Maar boeren zijn best stug vult Charlotte aan.
Emil vraagt zich af of wat mensen op de live streams hebben gezien wel mee mogen tellen voor dit programma?
pi_135576192
Deze week geen plannen volgens Aike, behalve de massages van Andrea.
Volgende week bootcamp (zonder verjaardagsfeest) en BIO markt. (wat gaan ze verkopen dan?)

Vanessa stelt voor om iets met diners te doen voor gasten. (laat ze asjeblieft eerst haar hygiene op peil krijgen en wondjes verzorgen, red.) er wordt nogal lauw op gereageerd. Meer dan de helft weet ook niet dat zij een stiekeme voorraad van de boodschappen wil verstoppen voor een feestmaal.

Brrr, streamers, ik krijg uitslag, kloofjes en pus van de stem van Vanessa. Wie gaat door?
pi_135576616
Tijdens Centraal Overleg: Wat Charlotte bedoelde met de miskraam is een soort ommeletjes zonder schil op de grond, die door de overige kippen wordt opgevreten.
Ze riep Heee joh, hee joh, en heeft het lijk (de ommelet) begraven.
Bewoners stemmen in meerderheid om een haan aan te schaffen.

Isabele legt uit hoe het werkt met een haan. Als je de eitjes niet weghaalt dat dan dan kuikens worden. Charlotte overlegt nog even met Boer Klaver, Vanessa vindt wel dat ook de kippen/haan beslisser even na moet denken over de verantwoordelijkheid.

Rienk vraagt nu of de boer ook konijntjes kan leveren, of ze dat niet wil vergeten. Hoe zit het met konijnen. Wat wil je met konijnen? Meesten vinden het zielig. Emil wil lekker konijnenvlees eten. Rienk wil gewoon een mannetjes konijn en een paar vrouwtjes en dan fokken. En eten en vlees verkopen en villen, maar (Centraal!) GEEN BONTJASSEN
(dat is niet duurzaam zeker?)

Emil legt uit over konijnen:
1. leuk om te knuffelen
2. lekker om op te eten.
3. prima om te verkopen.
pi_135577104
Andrea krijgt de vraag van Vanessa... jij bent al druk in de tuin en dan ook nog massages.... en dan wil jij ook nog zelf brood bakken?

Andrea: Ik wil gewoon graag door. Centjes verdienen en zelf dingen doen. We kunnen best meer doen.
Vanessa schud haar hoofd.

Hakim vind het nergens meer over gaan. Het hele centraal word steeds gekker! Lieve Aike en Andrea willen jullie aub helpen.
Aike zegt: jij hebt toch corvee?
Hakim: moet ik dan alleen die ter*ngbende opruimen?

Hakim heeft het er met Aike nog eens over of het nog wel eens ergens over gaat. Hij is helemaal verpopzakt. Aike zegt dat het een beetje etteren is. Hakim is er niet over te spreken.
Dat is wat ik bedoel met het niveau.
pi_135578038
Andrea: Wordt er vandaag nog een douche gemaakt? Ik ben er wel klaar mee. Het is bijna 21 uur, ik ga naar bed.
pi_135578176
Rienk heeft het met Emil en Harold nog eens over konijntjes.
Met name omdat het door Aike zo is afgeketst.
Emil: Wanneer zou ik nou konijntjes kunnen fokken.. alleen hier toch!

Harold zegt dat hij de kwaliteiten van knuffelbaar en nageslacht produceren ook heeft.
pi_135578460
Andrea staat bij de koeien. Hallo JA! Kom jij allemaal likjes geven? Lekker gegeten? Lekker gemolken? Ja?! Even lekker praten..
Ja hoor.. ga maar mooi liggen! Tegen de kippen. Lekker eitjes gelegd he.. lekker rustig! Lekker slapen. Ja allemaal lekker slapen! Welteruste kippentjes.

Weltruste! tegen de koeien.

Zingt: Dank u voor uw kostbare..
daarom zingen wij nu uw overwinningslied.
Want u opent de weg naar u vader
nanananna
Daarom zingen wij nu uw overwinningslied

vader we love you.. we woreship and adore you.

Isabella komt aangelopen en zegt Mooi hoor!
Gaan ze samen zingen.

Isabella vroeg aan Peter: Ben jij echt zo fel?
Hij zat naast haar aan tafel.
Andrea: Hij heeft het denk ik niet door.
Ze begint over water afloop op het land en gaat met een schep zoeken naar stenen.
Isabella vraagt: Moet ik nou echt vragen ben jij zo schijnheilig?
Andrea: Nee, dan ben jij een zondebok
Isabella: Ze weten toch dat jij mijn vriendinnetje bent
Andrea: Je zult het merken.. heel aardig in je gezicht ;) LEUK he die tuin he!

Ze gaan opzoek naar de stenen in het veld om de oorzaak van niet weglopend water te achterhalen. Het veld is heel erg drassig.

Harold en .. zeggen dat gaan we toch weghalen dan met de tractor?
Andrea doet haar best te achterhalen wat de oorzaak is om haar plannen te maken.
Gio komt kijken en helpen.
Isabella: Maar als er zand onder ligt dan loopt dat toch niet weg?
Andrea: Natuurlijk wel. Maar we moeten er wat aan doen. We moeten een plan maken voor dit akker.
Harold: Rienk heeft een zaaiplan gemaakt.
Andrea: Dat weet ik toch, maar het is te drassig..
Gio: Dat is zand, dat wittig
Isabella is druk aan het graven en sloopt de schep. "Verder heb ik geen kracht hoor!"
Ze nemen de schep mee.
Harold: Gewoon morgen kijken. Als de grond verzadigd is moet er geploegd worden. Het is gewoon klei.

Isabella: Ik moet straks weer in het nieuwe centraal vertellen dat ik de schep heb gemold.
Harold; Deed je het dan expres? We staan hier toch met zijn 3 erbij?
Andrea: Dan moet ik ook vertellen dat ik tonijn liet vallen.
Emil: Ja, dat was lekker
Andrea: Die melk stinkt zo die hier ligt, dat zakt ook niet weg.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dottey op 16-01-2014 21:18:53 ]
pi_135578500
Andrea zingt nog veel meer. Ik ben genoodzaakt het geluid van de streams uit te zetten. :W
pi_135578661
Ow nu zet ze Barbra Streisand in. Memories. Ik doe net of ik het leuk vind.
Isabelle onderbreekt asap.

Isabelle staat nu op het punt of hij/zij nu echt zo schijnheilig is of niet?
Ze staat verbaasd. Iedereen weet toch dat Andrea haar vriendinnetje is.
pi_135580130
Harold en Isabelle: Harold: "Check je bed."

Rienk, ... en Emil bij het gasstel "Wij zijn zo omdat we zo geschapen zijn."
Giogio drentelt er wat om heen, geen idee waarvoor hij geschapen is.

Er worden tanden gepoetst (Charlotte) mensen willen al naar bed.

Emil wil gewoon van alles eten zodat hij alles kan doen.
Rienk ziet twee of drie engelen om zijn mede Utopianen heen, die van Emil willen graag eten, en ze helpen hem.
pi_135580308
Rienk zegt iets dat Andrea dit nooit zal snappen.
Als Andrea er ineens bij staat gaat het ineens over de tonijn die op de grond ligt.
Rienk is minstens zo schijnheilig als de rest.

Rienk: "Wat de mens wil doen, is de engelen zo min mogelijk werk geven. Terwijl de engelen springen om werk. Dan jubelt de hemel."
pi_135580901
Eén of andere Josti heeft de kettingzaag NU aangezet.
Streamteam, may the force be with you!!
pi_135581245
Mini meeting en knuffel in de slaapkamer. Giorgio eet de mandarijn van Lin op, en vind dat best moeilijk. Er volgt een Billy knuffel. Ruud loopt daarop weg.
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 22:30:13 #170
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135583618
Ook maar even hier:

De heren hebben het erover om wat eten te laten verdwijnen. 'Gewoon om de boel op te fokken.'
Ruud: 'Of een pan. Da's gewoon geniaal.'
Emil: 'Geniaal.... dat is niet geniaal.'
Ruud: 'Wat dan'
Emil: 'Geniaal is een te groot woord.'

Dan hebben ze het over de nieuwe bewoner.
Emil: 'We kunnen niks bespreken zonder dat een of andere newbie dat al weet straks.'

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_135587531
Ik heb wel gekeken (latent) en Gert gaat alles aanvullen wat ik niet post.

De snurkmannen snurken heel hard. Ik kan er niet bij in slaap vallen.

:W
pi_135587969
Er klinkt gesnurk, uit alle hoeken en gaten.
Ik weet dus niet wie.
pi_135594461
Iedereen is wakker.

Op stream 1: Peter en Harold lopen te kletsen, buiten. Ze wachten op de bel. Ze praten nog wat na over Billy (neem teveel hooi op de vork, en geeft dat ook toe. Dat vindt Harold wel tof). De boog staat gespannen bij iedereen, zegt Harold. Peter vindt het allemaal prima. Harold kan het steeds beter een plek geven, sinds zondag (toen zijn vrouw bij het hek stond?).

Ze praten over stemmen. Je mag niet op jezelf stemmen zegt Peter. Harold weet dit, dat had hij al uitgezocht. De mannen komen bij Andrea en haar kas.
Er komt een deur in de kas, zegt Andrea.

Harold hoopt dat hij een brief krijgt. Peter zegt dat er misschien wel een brief voor hem is, en Hakim. De postbode heeft het vast druk gehad zegt Peter, met kerst en oud & nieuw. Ze komen bij de postbus aan, maar er zit niets in. Wel gaat hij steeds moeilijker open (de brievenbus), zegt Peter.

De mannen bewonderen de boomschors met daarop Utopia, die aan het hek vastzit.

Ze lopen terug het terrein, en vragen zich af wanneer de smartphone komt. Die moet eerst nog even gekraakt worden, software enzo. Ze hebben het over key loggers... (?)

Peter vraagt naar de kinderen van Harold. Harold zegt dat eentje nu vast op school is, de ander thuis. De winkel zal wel open zijn. Harold vraagt iets wat ik niet goed versta. Peter begint over de hiërarchie tussen de honden..

Dan hoor ik iemand zingen: feel free.. dat zal wel Andrea zijn.

Peter zegt weer iets wat ik niet versta.. (sorry) "Ze komen je halen" zegt Harold (grapje).

De mannen wachten, maar doen verder niets.. Peter doet een omroeper van het station na: "Dames en heren, de intercity naar..".

De heren lummelen wat en maken flauwe grapjes.

Harold zegt 10 voor half elf is het. Peter zegt, we zeggen dat we wat anders te doen hebben: druk druk druk.. (daar moeten ze zelf ook om lachen.)

Kortom, stream 1 blijft hangen op Harold en Peter die wachten en ondertussen niets doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door misssnapshot op 17-01-2014 10:45:32 ]
pi_135594785
Stream 1 gaat naar binnen. Vanessa in beeld met weer een beker drinken in haar hand.. Ze praat met Charlotte. Vanessa wil geen politieagent spelen rondom eten.

Charlotte gaat zich alleen met de dieren bemoeien, zegt ze. Billy zegt: ik ga me nergens mee bemoeien. Mijn taak laat op zich wachten, zegt ze: marketing en PR. Ondertussen gaat ze Djodjo helpen.

De camera gaat naar de keuken: ze gaan... eten natuurlijk! Ik zie Paul, Djodjo en Aike die pannenkoeken bakken.

Ze gaan "Rienk doen"... roept Hakim. Ze willen zijn baard en haar bijwerken. Iedereen door het dolle heen, behalve Rienk lijkt het. Rienk trekt zijn shirt uit, Hakim vraagt een schaar.

De schaar is gevonden, Hakim knipt de eerste pluk haar en zegt dat ze Rienk zijn haar kunnen verkopen. Knip knip knip doet Hakim: alles gaat eraf. Rienk is 2,5 jaar niet naar de kapper geweest.

(De knipbeurt is aan de gang, hopelijk maakt iemand hier leuke filmpjes van.)

Ah! De schaar is vervangen door een tondeuse... Rienk wordt kaal!

[ Bericht 2% gewijzigd door misssnapshot op 17-01-2014 10:42:44 ]
pi_135594978
[quote]0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:38 schreef danilel het volgende:
[ afbeelding ]
pi_135595283

dus ;)

quote:
De lange lokken en ruige baard van Rienk gaan eraan. Hakim, die de haren van zijn eigen hoofd verwijderde, gebruikte dezelfde tondeuse om Rienk een kale kop te bezorgen.

De inwoners luidden het gladde hoofd van Rienk in met luid gejuich: "RIENK GAAT KAAL!"
van de utopia site..

[ Bericht 44% gewijzigd door Dottey op 17-01-2014 10:56:46 ]
pi_135595561
stream aangeslinger

Het ziet er leuk uit: zegt Vanessa
Rienk is dus kaal en vraagt nu ook al om deo.

Emil: Als je dat haar nou ook eens weg zou halen!
Rienk: Jij bent een worstelaar, ik een zwerver.

Rienk maakt een gabberdansje.
Aike oppert: Je moet dat australian jasje aan doen.
Rienk gaat onderweg om het jasje op te halen met wat dans moves.
Hakim: Dames en heren ik presenteer gabber Rienk.
Rienk laat wat trappelende moves zien.

Gabber Rienk. Wat een baas! Hoop gelach.. ondertussen gaat Rienk gewoon door met tandenpoetsen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dottey op 17-01-2014 11:03:46 ]
pi_135596026
Vanessa aan de telefoon

Ze had gisterenavond iemand gebeld voor een prijsopgave. Ze krijgt Daphne aan de lijn.
Daphne zegt we hebben wat keuzes die we kunnen maken om het goedkoper te maken.

263,60 euro komt Daphne nu op uit.
Vanessa had hem op 250 gezet, dus kon niet beter schatten.
Ik moet het nog even overleggen in de groep, komen jullie het ook brengen?
Ja, eigenlijk doen wij dat niet.. maar omdat jullie zo lief zijn.. en hoe gaat het met de contanten?
Daphne geeft nog even aan over de maat pannen dat die niet zoveel doen voor een groep van 15 man.
Vanessa: Maar dit is voor een ander project. Ik ga een restaurantje opstarten..

Er zit alles in.. bestel en servies, wijn en waterglazen voor 12 personen, pannen en zelfs een frituurpan! Tafeldekzeil.
Billy vraagt welk bedrijf is dat?
Vanessa kijkt en knikt en seint.,
Billy: Echt? Goed gedaan zeg!

Ze gooit er nog wat cijfers tegen aan. Billy zegt als je de kringloop kunt bestellen kan je dan een cap bestellen?
Vanessa heeft het over aanvullen met een stamper.

Vanessa geeft het nog eens aan Paul door: Alles voor nieuw, je kunt dat niet krijgen bij de kringloper en dan kan je dat toch ook niet aan de mensen/klanten voorschotelen.

Vanessa belt weer vanuit Utopia, ditmaal naar de kringloper.
De bestelling van de kleren meegenomen en daar willen we wat petjes bij als jullie die hebben.
En heel graag een stamper om stamppot te maken!
Een stamper?
Ja voor de stamppot weet je wel.. en dan hebben we ook 12 oude stoelen nodig. Ze hoeven niet hetzelfde te zijn. Je hoeft ze niet allemaal tegelijkertijd te hebben, maar zet ze dan apart en dan allemaal tegelijkertijd hierheen.

De kleding is nog niet compleet. Ze hoopt dat ze die volgende week kan leveren. Ze gaat ook opzoek naar de petjes.
pi_135596027

[ Bericht 100% gewijzigd door misssnapshot op 17-01-2014 11:16:34 (dubbele post) ]
pi_135596128
Vanessa vertelt het nog eens tegen Aike ze zit nu op totale kosten 391 euro.

Rienk is zichzelf nog eens op de achtergrond extra aan het scheren.

Aike baalt van de hoeveelheid aasgieren in de keuken. Ze is pannenkoeken aan het bakken.

Vanessa gaat bij de haard haar pannenkoekje stroop naar binnen werken. Hakim kijkt naar haar vinger en zegt: Je moet hem nog eens ontsmetten hoor!

Vanessa heeft het over haar thuis vroeger. Ze werd eens een dag wakker van stampij die haar moeder maakte. Toen ze ging kijken vond ze haar broer die gemept werd door haar moeder. Haar broer had zich kaalgeschoren (want dat was toen he..) en hij werkte voor het bedrijf van mijn vader. En dat kan niet he.. met een eigen bedrijf, dus die had hem laten liggen. Mijn moeder ging die kamer schoonmaken en vond mijn broer onder het bed.

Ze zegt ik ga nog even de aardappels schillen nu het nog kan he.
Hakim: Wat dan?
Vanessa laat haar oorlogswond nog eens zien. En als ik er op druk en open heb gesneden, komt het pus eruit hoor. Ik heb het ook eens gehad op mijn gezicht zo.
Emil vraagt naar de postzegels. Vanessa heeft er een om te onderhandelen.
Hakim zegt: Ik wacht nog even met de mijne, want het is leuk om te kunnen reageren op die van haar en anders klopt de hele correspondentie niet meer.

[ Bericht 38% gewijzigd door Dottey op 17-01-2014 11:27:08 ]
pi_135596446
Isabel is aan het onderzoeken om een eigen plan te maken, maar veel regels en wetten waar je aan moet houden.

(versta het niet zo goed, want haar zender staat zachtjes)

Emil en Hakim brabbelen over de postzegels van Willem op de voorgrond.
Hakim zegt: Hij lijkt net op Prins Claus.
Zingen "De W van Willem, steek je vinger in je hol, oh wat een lot"

Isabella: Nou bij mij mag hij best aan de deur kloppen hoor. Als hij een tekst voor mij heeft gemaakt.
Hakim: "De I van Isabella, stop een vinger in je hol, Oh wat een lol!"
pi_135596527
Vanessa gaat nu al een stokje steken voor het afgesproken plan van gisteren bij centraal.

Vanessa tegen Andrea:
We gaan niet om een uur eten he.. dat snap je wel he?
Andrea: Wat?
We gaan niet om een uur eten! Dat halen we niet..
Andrea: Euhm ja.
pi_135596683
Paul aan de lijn met Marcel (Horenbach)
Hij heeft 4 dingetjes voor hem.
Marcel gaat een pen zoeken

eerste twee vielen weg door haperen stream.
wasmachine kraan zonder keerklep
puntstuk binnendraad

Marcel zegt is dat het voor maandag? Want als je meer hebt dan gooi je dat erbij, we gaan natuurlijk niet steeds heen en weer.

Paul: De olie voor de kettingzaag is ook op. Benzine hebben we nog. Hij gebruikt meer olie dan benzine.

Marcel zet het op een lijstje. Hij weet nog niet of het vandaag kan, anders gaat het maandag worden.
pi_135596858
Billy en Vanessa bij de haard

Billy: Het is prima te doen met minder
Vanessa: Iemand die veel geld heeft zal het er moeilijk mee hebben om met minder te doen.
Billy: Bij ons was er ook niet veel en dat met drie kinderen.
Vanessa: Gaf de kinderbijslag aan haar dochter, waar ze dan haar eigen telefoonrekening enz meer betaald. Nu betaald ze ook haar eigen opleiding. Ze helpt mijn moeder voor haar zakgeld. Moeder heeft der rug drie jaar geleden gebroken op een vakantie in Kroatië.
Billy: Je bent toch een moeder die er altijd voor haar geweest is? Je kunt een kind wel alles geven en er nooit zijn, dat is ook niet alles. Haar ouders waren er ook altijd.
Vanessa: Mijn kinderen zijn nog nooit alleen naar een tandarts geweest. De laatste twee keer is ze alleen in de auto gebleven. Ze vond het zielig om ze alleen te laten.

BRRRRRRRRRRRRRRRRR de trekker komt binnen zetten ofzo.. Harold hoor je roepen Hoppa!

Vanessa eet geen aardappelen. Ze eet ze alleen als ze omkomt van de honger. Van de week heeft ze al eens aardappelen gegeten dus al heel wat overwonnen. Normaal eet ze alleen de groente en vlees.

De stream springt over naar Andrea die rustig iets zit te eten.
pi_135597168
Vanessa heeft het over 14 zwangerschappen gehad.
Haar oma was 45 en had al 15 kinderen. Haar man was gestorven (dat bleek een varken te zijn). Ze heeft nooit meer een man gezocht omdat ze er al van had geleerd. Ze had als opa lastig was slaappillen tussen de worst gedaan om hem rustig te krijgen.
Het is toch leuk om je oma van 96 te horen over hoe zij van haar man af probeerde te komen.

Ze was twee keer verliefd geweest, maar die willen allemaal maar 1 ding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dottey op 17-01-2014 12:04:48 ]
pi_135597182
Zender check.. en stream 1 is afgekapt midden in het "hoe kom ik van mijn man af verhaal" naar buiten. Geluid weg, beeld weg
pi_135597898
Hakim en Pauk zitten te smoezelen.

Vanessa heb ik ook zo wel om. Aldus Hakim.

Ruud loopt naar Paul. Hij heeft iets aan zijn hand. Hakim: De dokter komt zo.
Paul roept naar Isabella: Gewonde!!! Ruud is gewond aan zijn vinger. Zij is toch dokter ofzo?
Isabella: Jeetje jongen wat doe je!
pi_135597922
Alle streams draaien in het knutselkot met Harold, Aike, Hakim en Paul.

stream 1 draait weer naar buiten. Daar zijn Emil, Rienk en Gio buiten. De stream draait weer naar het bos weg..... hup weer terug naar Emil.

Rienk: Weg met dat onkruid!
Ze nemen de kruiwagen en wat gereedschap mee.

stream 3 Ruud leeft nog en was nog even te zien.
Ruud loopt met een doekje tegen zijn hand aan. Bovenop zijn hand. Hij krijgt dropjes en zegt het doet echt totaal geen zeer. Het is net niet door mijn... alleen mijn huid is open gescheurd.
Isabella kijkt er nog eens naar met een ehbo kistje. Ze legt er ontsmettingsdoekjes tegen aan.
Ruud is nieuwsgierig wat zij allemaal met hem gaat doen.

Ruud onderzoekt de hele ehbo kist. Tekenklem een handschoen zonder vingers.
Lot had de vingers nodig voor vingercondoompjes.
Isabella gooit er jodium overheen. "Altijd goed jodium!"
Ruud: Nou kan ik niet meer afwassen :9
Isabelle grabbelt nog wat in de hoop verbandjes. Ze pakt nog een verband strip uit om de doekjes vast te binden. Ze doet het een beetje verkeerd, maar dat maakt niet echt uit.
Ze kijkt er vanavond nog eens een keer naar.

[ Bericht 48% gewijzigd door Dottey op 17-01-2014 12:26:29 ]
pi_135598040
Ruud heeft met klussen zich bezeerd en een snee in zijn hand. Hij denkt dat het gelijmd moet worden. De doctor was al onderweg volgens andere bewoners.

Isabel ontsmet de wond en doet alvast wat verzorging.

pi_135598191
Isabella zegt: Als je tintelingen in je vingers krijgt of koorts.. trek je dan gelijk aan de bel?
Ruud: JA! Dank je wel dokter.

Vanessa: Wat is er dan kapot gegaan?
Ruud: Een mok
Vanessa: Dat is niet zo mooi
Ruud: Nee voor het zelfde geld was hij in mijn pols gegaan
Vanessa: oh ja.. nou pak jij even een doek. Dan kan je afdrogen
Ruud: Rustig aan joh en gaat even buiten kijken.

Vanessa; Kom op Ruud afdrogen anders kan ik de boel niet meer kwijt. Peter doe jij even helpen, want Ruud is zwaar gewond. Komt de dokter eigenlijk langs? Weer een kom minder afwas.
Ruud: Zelfs bij afwassen raak ik gewond!
pi_135598401
Ojee, geloof dat Vanessa een belastingaanslag krijgt. weeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh
RLS met 'achter gesloten deuren' de regie, oude tijden herleven.
Roddels, speurwerk, photofcks........wooooooooooooot
pi_135598406
Er is post binnengekomen. Zo op het eerste zicht is er weer geen post voor Hakim.

Vanessa breekt in tranen uit. Luidkeels en valt half op de grond.

Hakim en Aike hebben geen brief gehad. Aike vind het erger voor Hakim.
Zij houden zich voor het is voor een rede.

De privé brieven krijgen even de tijd om ze te lezen.

Emil tegen Aike. Ik weet eigenlijk nog niet veel over jouw leven, buiten dat jij zo een harde zakenvrouw bent.
Aike lacht en zegt: Dan moet je er eens naar vragen.
Emil staat met zijn handen in zijn zakken en vraagt niets.

Ze bekijken de post van de bewoners.
pi_135598755
Stream 1:

Vanessa leest een stukje uit de lange brief voor met tranen in haar ogen. Het is bijna niet te verstaan, maar ze is er blij mee.

Het zijn verschillende stukjes, van verschillende mensen, bij elkaar in een brief. o.a. haar kinderen, haar zus, haar buurtjes.

Billy: Wat heb je een fanmail zeg!

Gio leest ook wat voor uit zijn brief
Lieve broer,
Zet hem op
Liefs je broer

en moet er om lachen.

vanessa wijst iedereen aan op de foto's
ons chris, ons Gollum? Ons kevin en da's ons Danny...
pi_135599287
Vanessa las een stukje voor uit haar brief (ze leest super snel voor.. dus bijna niet te volgen).
Iemand schreef iets over "Je doet het goed op de stream, maar we zien je nog niet zoals we je kennen. Je mag best meer van je af bijten. De Vanes die ik ken, die had allang de poten onder Paul/Hakim's bed vandaag gezaagd. Kom nou eens achter die pannen vandaan. Je doet niet onder voor ondernemer Paul (ofzo)

Andrea's man heeft als journalist gewerkt voor de telegraaf. hij is 82 jaar.
Hij heeft met koningen gegeten en alles.

Emil vraagt er wat naar. Andrea zegt hij heeft de zwarte band karate.

Vanessa zie je alweer afwassen ondertussen.
Paul en Hakim zijn weer aan de klus.
Daarstraks viel er in de brief van Rienk naar voren dat Carlo Boshard/ Boshart een karakter van Paul gaat doen in de tv-kantine.
Paul zegt: Tof!
pi_135599600
Hakim vraagt aan Paul:
Laat jij jouw baard nog lang staan? Of ga je hem eraf halen, net zoals Rienk?
Paul: Is het echt al zo lang?
Hakim: Jij kunt het nog hebben hoor.
Paul: zeg je het wel als het echt niet meer kan
Hakim: Tuurlijk, dan wil ik je wel helpen met eraf halen hoor.
Paul: Dat zou je wel graag willen doen he?
Hakim: Heb je wel vaker een lange baard gehad?
Paul: Ja, met krullen erin en al
Hakim: Dan zou jij echt een Rienk zijn.
pi_135600143
Rienk zit te ginnegappen. Ik heb mijn haar naar Carlo Boszhard gestuurd.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:24:09 #197
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_135600271
niet echt actueel
pi_135600442
Stream gaat over naar billy

Ze kust de muur nog even en gilt vanaf de schuur "George! Ik kom je helpen! Ik kom je helpen!" onderweg loopt zij naar de mannen toe die bij de tractor staan. Billy klimt erop en de mannen gaan duwen.
Billy: De koppeling oplaten komen?
Harold: Nee, als de gay een beetje snelheid hebben gemaakt.

Rienk gaat ze aanmoedigen.

Het lukt niet.

Harold: We zetten hem in zijn vrij en duwen hem terug.
Billy: Beweeg toch niet zoveel Harold.

Billy: Ik heb nog nooit op een trekker gereden. Zwaaien! Ik ben de bloemenkoningin.
Ruud heeft de band opgepompt met een voetpomp; zegt Harold als antwoord op een vraag van Billy.

Billy zwaait naar Lot binnen via het raam en ramt bijna de schuur in.
Harold: Sturen Bill.
Hij hijgt hevig. Bill mag ik u bedanken?
Bill: Harold wat tof dat je dit kan! Mooie hotrod jongeuh!
pi_135600577
Emil en Rienk lopen terug naar binnen
Emil zegt: Ik ga naar Utopia met Foundation en lipstick
Rienk: Wacht maar tot het op is...
Emil: Dan zullen we er wel budget voor moeten maken
Rienk: Dan ga ik dat steeds schrappen van de boodschappenlijst ~O>
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:36:20 #200
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_135600744
De dames hebben het toch nodig om met hun lichaam geld te verdienen...

edit: sorry, verkeerde topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door chufi op 17-01-2014 13:43:26 ]
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')