Lijkt mij ook, maar waarom zouden ze dat doen?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:14 schreef Anosmos het volgende:
Groffe gok: gemaakt van jongere kippen?
Omdat het vlees dan malser is?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar waarom zouden ze dat doen?
Ja, dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:16 schreef trovey het volgende:
Als het plofkippen zijn maakt het niets uit want plofkippen zijn kuikens.
Waarom dan de andere naam?quote:
Ja, maar dat is dit niet. Het is namelijk erg goedkoop.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:17 schreef Anosmos het volgende:
Een piepkuiken is een jonge kip of haan van 4 tot 6 weken oud. De diertjes worden speciaal gekweekt voor het vlees; piepkuiken wordt beschouwd als een delicatesse.
Een braadkip is een hen of haan in de leeftijd van 6 tot 10 weken. Daarmee is de braadkip net iets ouder dan het piepkuiken. Braadkip is de meest verkochte consumentenkip.
Van mijn grote vriend Wikipedia
Dan denk ik dat die slager gewoon interessant wil doen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook.
[..]
Ja, maar dat is dit niet. Het is namelijk erg goedkoop.
Waarom zegt de een peen, de ander wortel.quote:
Patat? Het is friet!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:43 schreef RobinOok het volgende:
de ander wortel.
De een patat, de ander friet.
De een klapstuk, de ander suddervlees.
Haal ook filet van duif, spreeuw, kwartel, etcquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
Een kuiken is best klein, hoe haal je daar een filet vanaf
een kuiken van 2,5KG is niet bepaald klein.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
Dat was inderdaad niet wat ik bij een kuiken in gedachten had..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:27 schreef z80 het volgende:
[..]
een kuiken van 2,5KG is niet bepaald klein.
vleeskuikens die naar de slacht gaan zijn niet van die kleine pluizige bolletjes.
ze mogen nog net geen kip heten, als ze een week langer zouden leven zijn het wel kippen.
Gebeurt dat vaker? En wat is het motief om die beesten eerder te slachten?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:27 schreef z80 het volgende:
[..]
een kuiken van 2,5KG is niet bepaald klein.
vleeskuikens die naar de slacht gaan zijn niet van die kleine pluizige bolletjes.
ze mogen nog net geen kip heten, als ze een week langer zouden leven zijn het wel kippen.
Kosten, hoe sneller een beest slachtrijp is, hoe sneller je een ROI hebtquote:Op zondag 12 januari 2014 10:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Gebeurt dat vaker? En wat is het motief om die beesten eerder te slachten?
En een lagere investering want een week minder voer. En het is malser want nog niet volledig ontwikkeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kosten, hoe sneller een beest slachtrijp is, hoe sneller je een ROI hebt
Van de andere kant, als je hem nog wat langer laat groeien heb je een hogere vleesopbrengst.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kosten, hoe sneller een beest slachtrijp is, hoe sneller je een ROI hebt
Dat zeg ik, kosten.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:18 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
En een lagere investering want een week minder voer. En het is malser want nog niet volledig ontwikkeld.
Koop een soepkip, ideaal voor stoofkip, smoorkip, etc.quote:Hoewel ik wel eens "Oude" kip wil hebben. Een kip van een half jaar of een jaar oud. Met die jonge kip hier in Nederland kun je geen fatsoenlijke butter chicken maken. De kip smaakt naar drie keer niks.
Libellelezeressen willen geen grote kipfiletsquote:Op zondag 12 januari 2014 10:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Van de andere kant, als je hem nog wat langer laat groeien heb je een hogere vleesopbrengst.
Het zal wel zoiets kunnen zijn. Met 4 euro per kilo is het in ieder geval absurd goedkoop.
Nederlanders in het algemeen niet. De echt grote filets worden verkocht via kleinschalige Turkse/Marokkaanse supermarkten/slagerijen.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Libellelezeressen willen geen grote kipfilets
Bij de mannelijke kuikentjes die daarom geen legkip kunnen worden doet men dat met behulp van een soort houtversnipperaar geloof ik.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef CafeRoker het volgende:
Dat belandt toch niet op je bord.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij de mannelijke kuikentjes die daarom geen legkip kunnen worden doet men dat met behulp van een soort houtversnipperaar geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |