quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef BasEnAad het volgende:
Ik herken het wel een beetje.
Ga naar de huisarts, die heeft middeltjes.
Betamethason heet er eentje, of Ketoconazol.
Is wel symptoombestrijding
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:45 schreef trovey het volgende:
Probeer eens een shampoo zonder SLS (sodium lauryl sulfate) en SLES (sodium laureth sulfaat), wie weet heb je er baat bij.Dit middel zit in heel veel shampoo's maar er zijn mensen die er gevoelig op reageren o.a. problemen met de hoofdhuid..
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:51 schreef Angst het volgende:
Gebruik je wel gewone zeep? Kan je daar danwel tegen?
Ik ben er nog niet mee bij de HA geweest *schaam* dus dat moet nog maar ik ben er dus een jaar vanaf geweest door enkel mijn haar met water te wassen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Wat zei je huisarts? Schreef die de zalfjes voor?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Shampoo lijkt de boosdoener, maar wat in de shampoo de trigger is, weet je nog niet.
Voordat je een andere shampoo gaat proberen, zou de huid eigelijk weer helemaal rustig moeten worden. Ik weet niet hoe lang dat duurt?
Shampoo met ketoconazol (hierboven genoemd) kun je volgens mij alleen op recept krijgen, dus daarvoor zou je dan naar de huisarts moeten. Vroeger was een shampoo met dat ingrediënt wel gewoon bij de drogist te krijgen. Geen idee waarom tegenwoordig niet meer.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:48 schreef Scissor het volgende:
Maar als het goed beviel om je haar alleen met water uit te spoelen, dan is dat toch ook prima? Scheelt je ook nog eens een hoop geld![]()
Heb ook wel eens gehoord van mensen die hun haar wassen met o.a. (appel)azijn (gaat het mooi van glanzen), baking soda (verkrijgbaar bij drogist), bier, etc. Google er maar eens op, misschien heb je daar nog iets aan.
Voordat de huid tot rust komt, dat duurt wel een halve dag of langer. Als in: het gevoel alsof de huid strak staat en op knappen/scheuren staat. En dan heb ik het over de huid over mijn hele gezicht en in mijn nek. Niet fijn (maar ik was het gewend vroeger).quote:Op zondag 12 januari 2014 07:47 schreef sigme het volgende:
Waarom zou je per se weer shampoo willen gebruiken?
Ik heb geen last van shampoo maar gebruik het al jaren niet meer (ik gebruik van Scissor noemt: soda en azijn).
Mijn vriend heeft wel altijd last gehad van shampoo. Hij heeft wel eens wat bij de huisarts gehaald, maar dat hielp maar tijdelijk (of helemaal niet). In shampoo zit vanalles aan chemische middelen, daarom doet het wat, en niet iedereen kan daar tegen.
Hij wast z'n haar met water en af en toe met wat azijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |