abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135356638
Laat ik met de deru in huis vallen: shampoo en ik gaan gewoon niet samen. Vandaar ook dit topic want ik weet het even niet meer wat te doen, nadat ik een jaar geen last heb gehad.

Voor zover ik de laatste 14 jaar of zo kan herinneren heb ik altijd last gehad van roos, geiiriteerde hoofdhuid en een schilferige huid bij mijn wenkbrauwen. Van alles geprobeerd, dagelijks insmeren mer zalfjes, verschillende soorten anti-roos shampoo, dieet aanpassen etc. Vorig jaar heb ik een radicaal besluit genomen, nadat ik tot bloedens toe schilfers had: ik ga mijn haar NIET meer wassen. Als in, wel met water afspoelen, maar geen zeep of iets dergelijks.

Door het regelmatig met enkel water te wassen viel het eigenlijk mee met vet zijn. Ja, je merkte wel dat het van nature iets vettiger was, dan als je in de weer zou gaan met shampoo, maar het scheelde niet veel. Het zag er gezond uit, fris uit en kon van alles hebben :) .

Vandaag, met verdunde PH neutrale shampoo weer een keer geprobeerd te wassen. Nu, tien minuten later voel ik de bekende pijn bij mijn wenkbrauwen alweer terugkomen: dat wordt weer pijnlijk en een schilferige huid in mijn wenkbrauwen.

Mijn vraag in deze: herkent iemand deze klachten? En zo ja, hoe heb jij dit opgelost? want ik weet het nu zeker: shampoo en ik wordt het nooit meer, helemaal niet als zelfs de meest milde variant al de problemen veroorzaakt!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:21:15 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135356720
Ik herken het wel een beetje.
Ga naar de huisarts, die heeft middeltjes.
Betamethason heet er eentje, of Ketoconazol.
Is wel symptoombestrijding :P

[ Bericht 15% gewijzigd door BasEnAad op 11-01-2014 15:43:53 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:26:13 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135357387
Probeer eens een shampoo zonder SLS (sodium lauryl sulfate) en SLES (sodium laureth sulfaat), wie weet heb je er baat bij. ;) Dit middel zit in heel veel shampoo's maar er zijn mensen die er gevoelig op reageren o.a. problemen met de hoofdhuid..
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:51:21 #5
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_135357539
Gebruik je wel gewone zeep? Kan je daar danwel tegen?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 16:05:14 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135358001
Wat zei je huisarts? Schreef die de zalfjes voor?
The love you take is equal to the love you make.
pi_135359018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef BasEnAad het volgende:
Ik herken het wel een beetje.
Ga naar de huisarts, die heeft middeltjes.
Betamethason heet er eentje, of Ketoconazol.
Is wel symptoombestrijding :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:45 schreef trovey het volgende:
Probeer eens een shampoo zonder SLS (sodium lauryl sulfate) en SLES (sodium laureth sulfaat), wie weet heb je er baat bij. ;) Dit middel zit in heel veel shampoo's maar er zijn mensen die er gevoelig op reageren o.a. problemen met de hoofdhuid..
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:51 schreef Angst het volgende:
Gebruik je wel gewone zeep? Kan je daar danwel tegen?
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Wat zei je huisarts? Schreef die de zalfjes voor?
Ik ben er nog niet mee bij de HA geweest *schaam* dus dat moet nog maar ik ben er dus een jaar vanaf geweest door enkel mijn haar met water te wassen.

Andere zeep heb ik geen problemen mee, dus dat is het niet. Maar ik zal nog eens kijken naar een shampoo zonder die middelen er in. Kijken of dat werkt.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 16:49:56 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135359370
Shampoo lijkt de boosdoener, maar wat in de shampoo de trigger is, weet je nog niet.

Voordat je een andere shampoo gaat proberen, zou de huid eigelijk weer helemaal rustig moeten worden. Ik weet niet hoe lang dat duurt?

Shampoo met ketoconazol (hierboven genoemd) kun je volgens mij alleen op recept krijgen, dus daarvoor zou je dan naar de huisarts moeten. Vroeger was een shampoo met dat ingrediënt wel gewoon bij de drogist te krijgen. Geen idee waarom tegenwoordig niet meer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135363868
Maar als het goed beviel om je haar alleen met water uit te spoelen, dan is dat toch ook prima? Scheelt je ook nog eens een hoop geld ;)

Heb ook wel eens gehoord van mensen die hun haar wassen met o.a. (appel)azijn (gaat het mooi van glanzen), baking soda (verkrijgbaar bij drogist), bier, etc. Google er maar eens op, misschien heb je daar nog iets aan.
pi_135387116
Waarom zou je per se weer shampoo willen gebruiken?
Ik heb geen last van shampoo maar gebruik het al jaren niet meer (ik gebruik van Scissor noemt: soda en azijn).
Mijn vriend heeft wel altijd last gehad van shampoo. Hij heeft wel eens wat bij de huisarts gehaald, maar dat hielp maar tijdelijk (of helemaal niet). In shampoo zit vanalles aan chemische middelen, daarom doet het wat, en niet iedereen kan daar tegen.
Hij wast z'n haar met water en af en toe met wat azijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135387332
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Shampoo lijkt de boosdoener, maar wat in de shampoo de trigger is, weet je nog niet.

Voordat je een andere shampoo gaat proberen, zou de huid eigelijk weer helemaal rustig moeten worden. Ik weet niet hoe lang dat duurt?

Shampoo met ketoconazol (hierboven genoemd) kun je volgens mij alleen op recept krijgen, dus daarvoor zou je dan naar de huisarts moeten. Vroeger was een shampoo met dat ingrediënt wel gewoon bij de drogist te krijgen. Geen idee waarom tegenwoordig niet meer.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:48 schreef Scissor het volgende:
Maar als het goed beviel om je haar alleen met water uit te spoelen, dan is dat toch ook prima? Scheelt je ook nog eens een hoop geld ;)

Heb ook wel eens gehoord van mensen die hun haar wassen met o.a. (appel)azijn (gaat het mooi van glanzen), baking soda (verkrijgbaar bij drogist), bier, etc. Google er maar eens op, misschien heb je daar nog iets aan.
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 07:47 schreef sigme het volgende:
Waarom zou je per se weer shampoo willen gebruiken?
Ik heb geen last van shampoo maar gebruik het al jaren niet meer (ik gebruik van Scissor noemt: soda en azijn).
Mijn vriend heeft wel altijd last gehad van shampoo. Hij heeft wel eens wat bij de huisarts gehaald, maar dat hielp maar tijdelijk (of helemaal niet). In shampoo zit vanalles aan chemische middelen, daarom doet het wat, en niet iedereen kan daar tegen.
Hij wast z'n haar met water en af en toe met wat azijn.
Voordat de huid tot rust komt, dat duurt wel een halve dag of langer. Als in: het gevoel alsof de huid strak staat en op knappen/scheuren staat. En dan heb ik het over de huid over mijn hele gezicht en in mijn nek. Niet fijn (maar ik was het gewend vroeger).

Ik zal zowieso eens een afspraak maken met de HA. Zo geef ik altijd op dat ik allergisch ben voor Penicilline, maar alleen van mijn broertje weet ik dat die dat echt is. Ik ben dan wel weer allergisch voor Cavia's en Primula's. En pas op mijn 14de/15de heb ik hooikoorts ontwikkeld omdat er ooit bij mijn ouders berken in de tuin stonden.

Wellicht dat ik door stress een extra allergie heb opgelopen. En dat dit de uiting er van is? Ik zit altijd een beetje anders dan anders in elkaar dus dat past er dan wel weer bij 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')