Nam de druk toe van 1,2 bar naar 1,8 bar vanzelf (door bijvoorbeeld hogere watertemperatuur) of heb je het systeem bijgevuld tot 1,8 bar?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:51 schreef Nico987 het volgende:
1 is niet zo
2 gecontroleerd was 1, 2 nu weer 1, 8
3 hoop ik te kunnen voorkomen met een briljante ingeving van een forum lid.. maar heb al geappt naar een collega wiens vriend monteur is..
dit volgens mijquote:
Waarom?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:36 schreef Nico987 het volgende:
IK heb hem vanmorgen nog even een uur flink laten stoken, ik heb het geluid niet meer gehoord, hij verwarmd wel..
Het blijft vreemd, dus ik zal maandag een monteur bellen, die mij kan helpen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 16:22 schreef Nico987 het volgende:
Nee dat is waar, maar het apparaa is 7 jaar oud, na 3 jaar os het huis verkocht en zijn er mensen ingekomen die het na een jaar weer te koop zetten dus ik vermoed dat er nu 4 jaar geen service beurt is gedaan.
Nee, Remeha paste bij de eerste generatie Avanta 2006-2009 een pakking toe dat gemaakt is van koord, dat gaf ionisatieproblemen, daarom is daar een grafietpakking voor in de plaats gekomen. Avanta's stel je af op co˛ zonder meetapparatuur gaat je dat niet lukken. Aan het vlambeeld kun je dat niet zien.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:18 schreef Nico987 het volgende:
het is een Remeha Avanta, is geen ding uit het stenen tijdperk, zou dat niet oorspronkelijk a goed zijn geweest CVboer??
Mijn vader heeft er wel naar gekeken, maar die doet al zeker 15 jaar geen onderhoud meer aan cv installaties, en hij gaf ook al aan dat deze techniek niet meer is wat hij vroeger zag. hij weet wat wat is, en of die goed brand etc, maar daar houdt het nu wel.. Hij zei (en dat is een unicum) dat ik beter iemand die gercetificeerd Remeha monteur is er naar kan laten kijken.
Zul je nog een touwtje kunnen kopen dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:06 schreef cvboer het volgende:
[..]Dan toch maar laten komen. Let er dan goed op dat hij de branderpakking vervangt voor eentje van grafiet. In het verleden waren deze van een ander materiaal waardoor er ionisatieproblemen zouden kunnen ontstaan.
Nee, tegenwoordig wordt daar een grafietpakking voor uitgeleverd.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:30 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Zul je nog een touwtje kunnen kopen dan?
Zat installateurs die het niet weten en hun oude voorraad koortjes opmaken...quote:
Dat iedereen nou zijn eigen ketel gaat onderhouden is nou niet echt iets wat ik wil promoten...quote:Op zondag 12 januari 2014 17:41 schreef tiho1 het volgende:
Dat is idd kut. Voor die drie tientjes kan iedereen dan beter zijn eigen opknapset halen.
En hoe doe je dat dan?quote:
En verder? Wat doe je nog meer? Graag stapsgewijs. Weet niet wat voor ketel jij hebt, maar binnen 15 minuten ben jij niet klaar met onderhoud.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:13 schreef tiho1 het volgende:
Ketel open schroeven.en dicht naken met nieuwe
quote:Op zondag 12 januari 2014 18:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
En verder? Wat doe je nog meer? Graag stapsgewijs. Weet niet wat voor ketel jij hebt, maar binnen 15 minuten ben jij niet klaar met onderhoud.
Gelukkig is je avatar slimmer.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:51 schreef tiho1 het volgende:
Jouw topper, de avanta.
De boel reinigen en pakkingen vernieuwen komt mijn actie op neer,
Inderdaad, Remeha is mijn merk.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:51 schreef tiho1 het volgende:
Jouw topper, de avanta.
De boel reinigen en pakkingen vernieuwen komt mijn actie op neer,
Is natuurlijk ook onzin van die man om te vermelden dat service geen zin meer heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:43 schreef Nico987 het volgende:
Ja evennaar op zoek mijn vrouw had vandaag even tussendoor via de remeha site gekeken, en 1 gebeld. Deze eiste dat we onderhoudscontract afsloten, maar omdat hij al hopeloos verouders was (7 jaar en wordt nog altijd veel verkocht) en ook nooit onderhouden (mijn vrouw gaf aan dat het onbekend is wanneer hij voor het laatst onderhouden is) was service eigenlijk zinloos moesten gewoon een nieuwe hebben. Ik ben van plan om morgen zowel de monteur als remeha een mail te sturen over de geweldige service die monteur levert die op de remeha site wordt aangeraden. Ik ben benieuwd of hij dit ook had gezegd wanneer ik zelf had gebeld.
Als er nou een Agpo hing, wat de reactie meer dan terecht geweest. Een Remeha is naar 7 jaar echt niet afgeschreven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:21 schreef Gieliovd het volgende:
Dan ben je een loodgieter die een commerciële kaart heeft gespeeld bij iemand die dat niet slikt.
Hoeveel procent van de huishoudens zou hier dusdanig van schrikken en meteen een afspraak maken?
Serieus, mensen denken dat we het over tijdbommen hebben.
Antwoorden met ben je niet goed bij je hoofd en een ander zoeken.
Ok, dacht dat je zelf de eerste eigenaar was, hoewel een jaar geleden vond je het ook niet interessant, als er nu niets geweest was, had je het dan wel gedaan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:42 schreef Nico987 het volgende:
Is niet mijn eigen gedrag.. ik woon pas een jaar in dit huis, het is een huis met veel klus werk er in dus niet meteen de cv laten doen. Misschoen is die wel jaarlijks onderhouden, misschien ook niet.. ik vermoed van niet om dat de vorige bewoners binnen een jaar uit elkaar gingen en het huis daarna 2 jaar te koop heeft gestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |