Dan kan je ook niet zeggen dat waar mensen recht op hebben dat ze dat maar moeten opgeven. Beetje lusten/lasten verhaal.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor kinderbijslag betaal je geen direct belasting. Je kan niet voor alles waar je geen gebruik van maakt belasting terug vragen.
Aow niet per se. Nabestaandenuitkering uiteraard wel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus ook zaken zoals AOW en nabestaandenuitkeringen?
Dus je gaat mensen gewoon random rechten ontnemen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Aow niet per se. Nabestaandenuitkering uiteraard wel.
Kinderen nemen en ze dan zo heel gemakkelijk op een internaat dumpen zodat je er zelf niet voor hoeft te zorgen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarom? Ik woon en werk hier en heb een kind met de Nederlandse nationaliteit. Waarom zou ik geen recht hebben op kinderbijslag? Omdat mijn kind over de grens naar school gaat en daar door de week op internaat is. Vreemde gedachtengang...
Als de wet aangepast wordt ontneem je ze geen rechten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus je gaat mensen gewoon random rechten ontnemen.
kinderen nemen en ze dan naar een internaat laten gaan zodat ze wel een fatsoenlijke opleiding krijgenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kinderen nemen en ze dan zo heel gemakkelijk op een internaat dumpen zodat je er zelf niet voor hoeft te zorgen.
Alleen mensen in het buitenland. Geeft men het geld gewoon hier uit dan is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus je gaat mensen gewoon random rechten ontnemen.
En ondertussen latente autistjes kweken die helemaal niet klaar zijn voor de grote boze wereldquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
kinderen nemen en ze dan naar een internaat laten gaan zodat ze wel een fatsoenlijke opleiding krijgen
Dit vind ik dan nog net een uitzonderingsgeval. Ik had het eigenlijk vooral op Nederlanders die net over de grens gaan wonen, maar wel in Nederland blijven werken.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarom? Ik woon en werk hier en heb een kind met de Nederlandse nationaliteit. Waarom zou ik geen recht hebben op kinderbijslag? Omdat mijn kind over de grens naar school gaat en daar door de week op internaat is. Vreemde gedachtengang...
Dus jij wilt graag een overheid die graag gaat bepaalt op welke plek jij je geld uit gaat geven. Weten we dat ook weer.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Alleen mensen in het buitenland. Geeft men het geld gewoon hier uit dan is er niks aan de hand.
Was er dan helemaal niet over terugkeer van de gastarbeiders geregeld in dat verdrag?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Is dit ook weer een van de naweeën van het wervingsakkoord dat rechts in de jaren 60 heeft afgesloten met Marokko?
Voor de rest, tja als een persoon zijn inkomsten verdiend in Nederland heeft ie hier natuurlijk gewoon recht op.
Nee, gezinshereniging.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Was er dan helemaal niet over terugkeer van de gastarbeiders geregeld in dat verdrag?
de nabestaandenuitkering is voor iedereen afgeschaft; iig voor nieuwe gevallen , denk dat over een jaar of 8 helemaal niemand meer zo een uitkering heeft.. je hebt nog wel de wezenwet.. mjaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Aow niet per se. Nabestaandenuitkering uiteraard wel.
Nee, de halfwezen uikering is afgeschaft, ook voor bestaande gevallen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
de nabestaandenuitkering is voor iedereen afgeschaft; iig voor nieuwe gevallen , denk dat over een jaar of 8 helemaal niemand meer zo een uitkering heeft.. je hebt nog wel de wezenwet.. mja
ik ben tegen het aanpassen van de hoogte van de aow of een arbeidsongeschiktheidsuitkering aan het welvaartsniveau van een buitenlands land.. waarom zou een bejaarde die in Indonesie of welk 3de wereldland dan ook wil gaan wonen, minder aow moeten krijgen dan iemand die in Nederland blijft ?
Verder vind ik dat de 're-migranten' uitkering ook moet gaan gelden voor Nederlanders.. nu is het zo dat een 55 jarige buitenlander die al 3 jaar werkloos is ( meerdere voorwaarden ) en naar het buitenland vertrekt 650,- euro per maand krijgt tot ie AOW krijgt.. dat deze mogelijkheid niet mogelijk is voor een Nederlander die naar het buitenland wil vertrekken is discriminatie
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Centrumrechts kabinet.... dat is toch lastig voor de linksbashers.
Is niet vreemd aangezien ze tot de EU behoren. Recht op bijstand verkrijg je echter niet zomaar. Dus stop met je kinderlijke reacties.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
EU is trouwens van mening dat oostblokkers in NL recht op bijstand hebben, geweldig toch?
Dat was al heel lang zo.... 1950 is al zeker 10 jaar (maar volgens mij al bijna 20 jaar) de grens voor de ANW als het gaat om mensen met kinderen boven de 18.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:23 schreef arjan1112 het volgende:
Niet voor mensen met kinderen ouder dan 18 eerst wel, zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |