abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135344373
Zoals de titel al zegt. Ik ben druk bezig met het afronden van mijn stageperiode in Amsterdam en daarna moet ik nog een halfjaar afstuderen, waarna ik hopelijk mijn Mbo diploma op zak heb vanaf juli.

Nu komt het: een bijbaan vinden is erg lastig. Ik ben 21 jaar en mensen vinden mij al gauw te duur. Ik heb tot op heden nog steeds geen werk, maar ben wel op zoek omdat ik anders niet mijn vervolgstudie kan betalen. Na het slagen wil ik naar de kunstacademie, ben ook al erg druk bezig met de thuisopdrachten voor de scholen waarvoor ik mij heb aangemeld. Dus afgezien het feit dat dit mijn examenjaar is, zit ik ook nog in de stress van de spanning en het eventueel tekort komen aan geld voor mijn volgende studie.

Mijn vriend merkt de laatste tijd steeds vaker op dat ik niet zo lekker in mijn vel zit, wat ook zo is. Ik heb hem min of neer uitgelegd in wat voor situatie ik op dit moment in verkeer en dat ik zo nu en dan de stress niet aan kan. Mijn humeur is hierdoor ook erg beïnvloedbaar heb ik al opgemerkt. Nu heeft hij aangeboden om eventueel een financiële bijdrage te leveren, mocht ik er in de toekomst echt niet uitkomen met mijn vervolgstudie. Als het slagen en aangenomen volgens plan loopt, begin ik in september.

Ik vind het heel erg lief van hem, maar ergens ook raar om zoiets aan te nemen van je vriend. Of is dit nou heel raar wat ik zeg? Hij is trouwens 23 jaar en werkt fulltime als grafische vormgever. Ik heb hem hierbij ook gezegd dat ik eerst zelf naar een oplossing wil zoeken, omdat - zoals jullie in de Nederlandse spreektaal zeggen - het mijn pakkie an is.

Wat vinden jullie? En hebben jullie ooit een soort gelijke zelfde aanbod gekregen van jullie partner?
pi_135344455
Als het niet voor de kunstacademie was geweest wel :')
Maar even serieus, krijg je geen stufi etc.?
-XOXO-
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:00:32 #3
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135344552
Buiten de MBO en kunstacademie grappen om klinkt het toch raar. Helpen is goed maar een studie is duur en als je vriend het betaalt kan het een flink struikelblok in je relatie worden.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135344578
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:52 schreef Snoezepoes0408 het volgende:
Ik vind het heel erg lief van hem, maar ergens ook raar om zoiets aan te nemen van je vriend. Of is dit nou heel raar wat ik zeg? Hij is trouwens 23 jaar en werkt fulltime als grafische vormgever. Ik heb hem hierbij ook gezegd dat ik eerst zelf naar een oplossing wil zoeken, omdat - zoals jullie in de Nederlandse spreektaal zeggen - het mijn pakkie an is.
Ik zou er persoonlijk ook erg terughoudend in zijn.

Mijn visie is dat eenieder in staat moet zijn zijn eigen levensstijl te onderhouden. Dat betekend in dit geval dat jij in staat zou moeten zijn te leven en te studeren. Lukt dat je dan is er niets te vrezen.
Ik kan me echter ook voorstellen dat je vriend graag meer zou doen dan alleen dat. Uit gaan, vakanties, dat soort dingen. Ik zou het dan ook niet raar vinden dat hij dát deel van júllie levensstijl onderhoud.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten: Ikzelf goede dikbetaalde baan, vriendin vakken vullen bij de albert heijn voor haar studie. Ik wilde graag op vakantie, zij kon dat niet betalen dus heb ik de vakantie voor ons beiden betaald. Ik heb haar dus heel expliciet geen geld gegeven maar een vakantie.
pi_135344927
Mijn vriendin en ik delen gewoon al vanaf het begin al ons geld.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135344944
Als je de kunstacademie wil doen bestaat je hele leven toch uit subsidies, uitkeringen en een onzekere financiële toekomst.

Wat dat betreft wel een mooie testcase voor TS. Ik zeg doen. ^O^
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_135345529
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:20 schreef deadprez het volgende:
En dan ga je uit elkaar krijg je dat gezeik weer
-XOXO-
pi_135345540
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:01 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

En dan ga je uit elkaar krijg je dat gezeik weer
Dat gebeurt toch niet.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135345574
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:02 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch niet.
Dat zeg je nu ;)
Maar van alleen al de huwelijken houdt dik een derde geen stand :'(
-XOXO-
  zaterdag 11 januari 2014 @ 02:08:33 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_135345600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:05 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat zeg je nu ;)
Maar van alleen al de huwelijken houdt dik een derde geen stand :'(
Gelukkig zijn we allebei niet zo materialistisch, dus dat komt dan ook wel weer goed.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135345614
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:08 schreef deadprez het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we allebei niet zo materialistisch, dus dat komt dan ook wel weer goed.
^O^
-XOXO-
pi_135345803
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:20 schreef deadprez het volgende:
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:08 schreef deadprez het volgende:

[..]

Eens :D

Voor mij persoonlijk is dit ook de beste aanpak. Zolang je niet te veel waarde hecht aan geld, dan kan het ook nooit een te grote struikblok vormen.

Pas alleen op dat niemand in hele grote schulden komt te zitten erdoor!

Wat dat betreft vind ik niet dat er een probleem hoeft te zijn voor TS. Als hij het zich kan veroorloven en heeft het graag voor je over, dan kun je er misschien het beste overheen proberen te zetten.
pi_135346029
Iemand met een MBO opleiding krijgt stufi en uitwonend zelfs 750 euro.
pi_135346144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 03:01 schreef CaptainSushi het volgende:
Iemand met een MBO opleiding krijgt stufi en uitwonend zelfs 750 euro.
Moet ze wel een beetje aanvullende beurs krijgen, anders wordt dat behoorlijk veel bijlenen. Met een studie aan de kunstacademie lijkt mij een schuld van 20.000-30.000 niet erg slim.

Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Anders kan TS eventueel een deel bijlenen en een deel van haar vriend krijgen, hoeft die ook niet alle lasten te dragen...
pi_135346824
Ik krijg inderdaad studiefinanciering. Iets minder dan ¤400,- (ik woon nog thuis, dit bedrag heeft ook te maken met het feit dat mijn vader niet meer in leven is en andere dingen, anders kreeg ik de basisbeurs van ¤75,-)

Aan schoolgeld betaal ik al zo'n ¤250,- p.m en dan komt de zorgverzekering er nog bij ¤140,- ong. Ik kan het dus net financieel redden. Soms betalen mijn ouders een deel, als het mij niet lukt en voor dingen zoals uitgaan of kleding kopen krijg ik geld van mijn ouders. Maar dit is allemaal sinds ik geen werk meer heb. Ik heb van mijn 16e tot mijn 20ste bij de Albert Heijn gewerkt als vulploegmedewerker. Daarna nog 3 maanden bij de Jumbo als kassamedewerker, maar ik werd ontslagen omdat ze mij te onzeker vonden overkomen.

Afijn, ik lees dus aan de meeste reacties dat het jullie persoonlijk ook niet helemaal lekker zou gaan zitten wat het krijgen van geld van mijn vriend voor mijn vervolgstudie betreft. Ik las dat iemand zei dat hij zijn (toenmalige?) vriendin een vakantie had gegeven als het ware. Mijn vriend had laatst onze overnachting in Amsterdam betaalt en de leuke dingen die wij daarnaast deden (zoals uiteten gaan). Ik bedank hem ook altijd, maar vooral bij dit soort grote uitgaven. Meer omdat ik hem gewaardeerd wil laten voelen en omdat ik weet hoe hard hij werkt voor zijn geld en tegelijkertijd lief is voor mij.

Ik heb trouwens ook wel eens aangeboden om dingen voor ons te betalen, maar dan zegt hij altijd: 'Ik hoef jouw geld niet, lieverd. Jij kan het goed gebruiken.' En dat is eerlijk gezegd ook zo, maar toch zit het mij dwars. Ik zou heel graag weer in een supermarkt willen werken omdat ik dit erg leuk vind, maar ook zodat ik natuurlijk meer geld heb. En ik wil niet dat hij denkt dat zijn vriendin een nietsnut is. Verder doe ik altijd heel erg mijn best voor mijn studie, ik vind dat absoluut een prioriteit. Dus ben wat dat betreft echt een doorzetter, doelgericht en gedreven.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 08:36:03 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135346954
Waarom is je zorgverzekering zo hoog? En waar is je zorgtoeslag in je berekening?
pi_135346975
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:36 schreef egeltje1985 het volgende:
Waarom is je zorgverzekering zo hoog? En waar is je zorgtoeslag in je berekening?
Dit ja. Heb je gekke ziektes dat je alle aanvullende paketten nodig hebt?
pi_135347117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:36 schreef egeltje1985 het volgende:
Integendeel. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ben heel erg slechtziend, maar weet niet of dat ermee te maken heeft. En ja, de zorgtoeslag houden mijn ouders. Omdat ze niet willen dat ik ervan ga winkelen en ze willen dat ik een bijdrage lever aan het feit dat ik nog thuis woon
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:23:27 #19
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135347269
Je kiest toch je eigen zorgverzekering? Aanvullende pakketten voor brillen helpen vaak amper, het geld wat je erin steekt krijg je weer terug voor een bril. Dus tenzij je veel naar het ziekenhuis moet ervoor loont het waarschijnlijk wel om een goedkoper pakket te hebben.

Verder worden toeslagen binnenkort enkel nog op je eigen rekening overgemaakt, dus dat moet je tegen die tijd dan regelen met je ouders.

Eigen bijdrage aan ouders is op zich wel goed, leert je met geld omgaan. Maar als ze vaak moeten bijspringen aan het eind van de maand schiet je weinig op natuurlijk.
pi_135347480
Hoe lang hebben jullie al een relatie? (ook wel belangrijk voor de context). En kunnen je ouders ook niet meehelpen?
pi_135347720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:23 schreef egeltje1985 het volgende:
Je kiest toch je eigen zorgverzekering? Aanvullende pakketten voor brillen helpen vaak amper, het geld wat je erin steekt krijg je weer terug voor een bril. Dus tenzij je veel naar het ziekenhuis moet ervoor loont het waarschijnlijk wel om een goedkoper pakket te hebben.

Verder worden toeslagen binnenkort enkel nog op je eigen rekening overgemaakt, dus dat moet je tegen die tijd dan regelen met je ouders.

Eigen bijdrage aan ouders is op zich wel goed, leert je met geld omgaan. Maar als ze vaak moeten bijspringen aan het eind van de maand schiet je weinig op natuurlijk.
Ja, ik moet regelmatig het ziekenhuis bezoeken. Soms moet ik er een hele dag blijven en zo'n dagopnane kost mij ong ¤200,-. Omdat ik echt hele slechte ogen heb en dus extra veel aandacht nodig heb. Met mijn linkeroog ben ik bijna blind, namelijk
pi_135347735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:41 schreef Banaan_ het volgende:
Hoe lang hebben jullie al een relatie? (ook wel belangrijk voor de context). En kunnen je ouders ook niet meehelpen?
We hebben deze maand vier maanden een relatie. Nee, dat is juist het "nieuwe" probleem. Mijn stiefvader heeft sinds een paar maanden geen werk meer
pi_135351773
Je maakt nu een probleem van een situatie waar je in feite je gehele leven tegenaan zal gaan lopen: Een baan vinden na het volgen van een studie op de kunstacademie is moeilijk en daarnaast zijn deze banen ook slecht betaald. Je gaat nu pas nadenken over het feit dat iemand je een paar maanden moet gaan sponsoren, terwijl je in feite een studie gekozen hebt waar je de rest van je leven gesponsord moet gaan worden. Klinkt alsof je jouw studie keuze niet bijster goed hebt overdacht.

Krijg je nu de opmerking dat werkgevers je te duur vinden vanwege jouw vraagprijs, of is het omdat ze het minimum loon al te veel vinden om te betalen? Ben jij zelf te duur, zal je lager moeten gaan zitten.

Zelf heb ik destijds mijn vriendin ook 'gesponsored', ze deed een HBO studie en ik betaalde destijds wat meer per maand aan onze gezamenlijke huur en boodschappen. In veel relaties is er sprake van ongelijkheid qua inkomen, ik zou er niet echt een probleem van maken in een lange relatie. Hier is alleen sprake van een relatie die pas 4 maanden oud is, persoonlijk zou ik er voorzichtig mee zijn en eventueel kijken naar afspraken dat hij bijvoorbeeld leuke dingen betaald zoals het eten als jullie uitgaan en dat soort dingen. Het zal een keuze voor jezelf zijn en niet een die een forum voor je kan maken. suc6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')