abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:10:51 #1
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_135322568
110115_195885_fokophetspoormol_fp.png

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken.

Wat kan je in dit topic plaatsen?
- Zaken die je opvallen in een aflevering.
- Dagboeken van De Mol
- Video's/screenshots van opvallende zaken.
- Een theorie die je ontdekt hebt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_135322637
Together Alone slaat vermoed ik dan op dat Jan-Willem nu alleen op zijn hotelkamer is omdat Owen weg gaat.
pi_135328318
Ik heb de 'hint' hier nog niet kunnen vinden, in de tv-studio kwam ik dit teken tegen...

Het zal wel niet, maar een rode B....Roodbee(n)...
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:27:31 #4
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_135331581
Is dat vrachtschip met MOL erop al langsgekomen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 20:44:14 #5
42184 crew  DaMart
pi_135332583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:56 schreef zwerty het volgende:
Anouk - Together alone is de muzikale hint
Zou kunnen slaan op Aaf, die heeft immers een dubbele achternaam (en niet door een huwelijk), dus twee achternamen, één persoon, samen toch alleen.
pi_135335162
Als JW echt de mol is vind ik t nu al een rukseizoen. Echt alles lijkt naar hem te wijzen....
pi_135335872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:27 schreef Ooi86 het volgende:
Als JW echt de mol is vind ik t nu al een rukseizoen. Echt alles lijkt naar hem te wijzen....
Tot nu toe vind ik hem als mol niet te overduidelijk gedragen, maar de aanwijzingen van de programmamakers zijn dan inderdaad wel te duidelijk.
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
pi_135347888
Vertaal in google translate. Rood => Chinees vereenvoudigd
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 10:55:11 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135348582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:39 schreef Pietepietje het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik hem als mol niet te overduidelijk gedragen, maar de aanwijzingen van de programmamakers zijn dan inderdaad wel te duidelijk.
Let de volgende keer maar eens op hem. Hij is natuurlijk geen acteur he? Dus het druipt echt van zijn houding/gedrag af dat hij niet goed weet hoe hij zich moet houden, beetje onoprecht en ongemakkelijk komt 'ie over. En alles wat hij tot nu toe heeft gedaan is mislukt, omdat hij heel sneaky de focus op andere dingen weet te leggen.

Zou me heel erg verbazen als J-W níét de mol is, en dan is het eigenlijk wel jammer dat dat vanaf het begin af aan al zo duidelijk was, ja.
Aan de andere kant wisten de meesten het vorig jaar ook eigenlijk gelijk al van Kees (Case is the mole, zijn geboortejaar '82 pontificaal in beeld, aflevering 'spiegelbeeld' zijn spiegelbeeld duidelijk in Tania's zonnebril), en tóch blijf je tot aan de finale twijfelen. "Ja, maar wat nou als het hem niet is? Die en die doen ook verdacht."
Het is zo'n mindfuck spel dat je het op een gegeven moment gewoon niet meer weet :')
Fuck the EBU.
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 10:57:29 #10
42184 crew  DaMart
pi_135348632
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

Let de volgende keer maar eens op hem. Hij is natuurlijk geen acteur he? Dus het druipt echt van zijn houding/gedrag af dat hij niet goed weet hoe hij zich moet houden, beetje onoprecht en ongemakkelijk komt 'ie over. En alles wat hij tot nu toe heeft gedaan is mislukt, omdat hij heel sneaky de focus op andere dingen weet te leggen.
Even klungelen met een touw, waarbij hij meer aandacht voor de woordgrapjes had dan voor het touw. En een opdracht gaan doen, terwijl de rest nog met een andere opdracht bezig is, wat tijd kost. Erg mollerig :Y :P.
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 10:59:58 #11
288245 crew  Moira
pi_135348685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:57 schreef DaMart het volgende:

[..]

Even klungelen met een touw, waarbij hij meer aandacht voor de woordgrapjes had dan voor het touw. En een opdracht gaan doen, terwijl de rest nog met een andere opdracht bezig is, wat tijd kost. Erg mollerig :Y :P.
Idd, sowieso wist iedereen dat de opdracht op het dak was. Dus wat moet je niet doen als je nog niet wil dat de tijd gaat lopen? Het dak op gaan! Wie gaat er als eerst het dak op 'om Jokers te zoeken'? :')
En pas de laatste paar seconden hard je best doen en 'er dan ineens achterkomen' dat je het touw nog uit de knoop moet krijgen, waar je al die tijd de tijd voor hebt gehad :')

Als je de lichtshowopdracht terugkijkt met je blik op J-W als mol, wordt dat ook alleen maar bevestigd :o
Fuck the EBU.
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 11:01:19 #12
42184 crew  DaMart
pi_135348727
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Idd, sowieso wist iedereen dat de opdracht op het dak was. Dus wat moet je niet doen als je nog niet wil dat de tijd gaat lopen? Het dak op gaan! Wie gaat er als eerst het dak op 'om Jokers te zoeken'? :')
En pas de laatste paar seconden hard je best doen en 'er dan ineens achterkomen' dat je het touw nog uit de knoop moet krijgen, waar je al die tijd de tijd voor hebt gehad :')

Als je de lichtshowopdracht terugkijkt met je blik op J-W als mol, wordt dat ook alleen maar bevestigd :o
Sowieso anderen naar jokers laten zoeken... haalt toch wat concentratie bij hen weg, waardoor de kans groter is dat ze iets over het hoofd zien en een opdracht mislukt.
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 11:03:04 #13
288245 crew  Moira
pi_135348771
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Sowieso anderen naar jokers laten zoeken... haalt toch wat concentratie bij hen weg, waardoor de kans groter is dat ze iets over het hoofd zien en een opdracht mislukt.
Idd, omdat Daphne daardoor ook helemaal gefocussed was daarop, en zoiets had van "ja maar als jij ze zoekt en vindt, dan deel je ze met mij, dus ik ga ook zoeken en volg jou lekker!" :')
Ook lekker mak schaap-achtig van Daphne, maar dat is heat of the moment voor een kandidaat. Bovendien verdenkt ze Jan-Willem niet.

Zou me echt heel erg verbazen als hij het niet is :P Maarja, er komen nog genoeg afleveringen om tóch nog op het verkeerde been gebracht te worden :P
Fuck the EBU.
pi_135349281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:27 schreef Ooi86 het volgende:
Ik vind dat dus totaal niet, pure persoonlijke perceptie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135349399
Moet je nagaan dat de kandidaten al veel eerder in de gaten hebben wie de mol is, wij kijken immers door de 'regie-bril'.
pi_135351007
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:28 schreef jpjedi het volgende:
Moet je nagaan dat de kandidaten al veel eerder in de gaten hebben wie de mol is, wij kijken immers door de 'regie-bril'.
Lijkt me niet. Je staat midden in de groep en iedereen is verdacht.
pi_135354122
Eens. Lijkt mij dus ook niet nee. Wij zien meer dankzij de regie, iets dat de kandidaten niet altijd zien (zoals JW die de letters M O L had afgebeeld met zijn zaklamp)..

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind dat dus totaal niet, pure persoonlijke perceptie.
Ik vind niet dat het met pure persoonlijke perceptie te maken heeft als je in ogenschouw neemt dat JW's zijn beweging met zijn zaklamp zo door de regie in beeld werd gebracht als dat ook de code voor die kluis wel erg gemakkelijk naar hem te verwijzen valt.
pi_135354369
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:59 schreef Smeich het volgende:
Eens. Lijkt mij dus ook niet nee. Wij zien meer dankzij de regie, iets dat de kandidaten niet altijd zien (zoals JW die de letters M O L had afgebeeld met zijn zaklamp)..

[..]

Ik vind niet dat het met pure persoonlijke perceptie te maken heeft als je in ogenschouw neemt dat JW's zijn beweging met zijn zaklamp zo door de regie in beeld werd gebracht als dat ook de code voor die kluis wel erg gemakkelijk naar hem te verwijzen valt.
Misschien doet JW zich wel voor als Mol en maakt de regie daar handig gebruik van. Alsof men in aflevering 1 direct zo'n obvious hint gaat geven die naar de Mol wijst. Daar is het programma simpelweg te slim voor geworden in de loop der jaren.
pi_135355829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien doet JW zich wel voor als Mol en maakt de regie daar handig gebruik van. Alsof men in aflevering 1 direct zo'n obvious hint gaat geven die naar de Mol wijst. Daar is het programma simpelweg te slim voor geworden in de loop der jaren.
"Case is the mole" van vorig jaar nu al vergeten?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_135356220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:54 schreef Dauthi het volgende:

[..]

"Case is the mole" van vorig jaar nu al vergeten?
Nogmaals, die hint was minder obvious.. daar heeft iemand toen hard op zitten puzzelen. De M - O - L was wel heel erg overduidelijk.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 16:52:29 #21
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_135359454
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Idd, omdat Daphne daardoor ook helemaal gefocussed was daarop, en zoiets had van "ja maar als jij ze zoekt en vindt, dan deel je ze met mij, dus ik ga ook zoeken en volg jou lekker!" :')
Ook lekker mak schaap-achtig van Daphne, maar dat is heat of the moment voor een kandidaat. Bovendien verdenkt ze Jan-Willem niet.

Zou me echt heel erg verbazen als hij het niet is :P Maarja, er komen nog genoeg afleveringen om tóch nog op het verkeerde been gebracht te worden :P
Ik verdenk daarom juist Daphne. Ze is namelijk niet zo mak en schaap-achtig volgens mij. Zo komt ze misschien over maar heb juist het idee dat daarom niemand in de groep haar verdenkt en ze overal tussendoor zwenkt. En ondertussen niet veel overtuigend meedoet of iets verdient. Vond ik in de eerste aflevering ook al. Ook tunnelvisie hier helaas :P
pi_135363491
Ik heb net met mijn kinderen zitten kijken (die mogen door de weeks niet zo laat opblijven) en toen zag ik dat toen Daphne en JW op het dak waren, er een graffiti getekend was met een hand en een vinger die naar Daphne wees. Het leek mij een hint, het was zo duidelijk...heb er alleen geen plaatje van....
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 20:03:59 #23
288245 crew  Moira
pi_135367774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:52 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik verdenk daarom juist Daphne. Ze is namelijk niet zo mak en schaap-achtig volgens mij. Zo komt ze misschien over maar heb juist het idee dat daarom niemand in de groep haar verdenkt en ze overal tussendoor zwenkt. En ondertussen niet veel overtuigend meedoet of iets verdient. Vond ik in de eerste aflevering ook al. Ook tunnelvisie hier helaas :P
Kandidaten doen ook rare dingen door de spanning, he? :P Owen was bijv. ook heel verdacht bezig doordat hij Jan-Willem afwimpelde terwijl hun tijd ook al liep.

Maar is dat het enige waarom je Daphne verdenkt?
Want bij Jan-Willem zijn ook echt typische WIDM regie-aanwijzingen te vinden :P
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 20:04:52 #24
288245 crew  Moira
pi_135367842
Zou trouwens prachtig zijn als ik het helemaal mis heb, hoor _O_
Maar vrees van niet ;(
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 20:06:58 #25
288245 crew  Moira
pi_135367967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nogmaals, die hint was minder obvious.. daar heeft iemand toen hard op zitten puzzelen. De M - O - L was wel heel erg overduidelijk.
Denk dat je jezelf voor de kop zal slaan als je die M-O-L aan het eind van aflevering 10 (de ontknoping) te zien krijgt :D
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')