abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2002 @ 20:13:36 #201
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6139578
Who cares. De subtop begint al bij Ajax. En maar blij zijn dat ze met 2-1 winnen van Feijenoord. Winnen van feijenoord zou de minimum standaard moeten zijn voor alle teams.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 6 oktober 2002 @ 20:14:04 #202
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_6139584
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:11 schreef Elmotje het volgende:

Dr.Daggla heb je niks te doen ofzo.

-
pi_6139616
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:13 schreef Furby het volgende:
Who cares. De subtop begint al bij Ajax. En maar blij zijn dat ze met 2-1 winnen van Feijenoord. Winnen van feijenoord zou de minimum standaard moeten zijn voor alle teams.
je kunt zien dat jij weet waar je het over hebt.....NOT
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 20:28:11 #204
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6139850
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:26 schreef Frenkie het volgende:

[..]

En kijk eens hoe het merendeel van de doelpunten tot stand kwamen. (en dan met name in de wedstrijden tegen de grotere clubs, tegen Volendam kan iedereen verzorgd voetbal spelen)

Mooie aanleiding om onder het genot van een goed glas wijn eens weer de video van de CL 1995 op te zetten
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_6139992
Zoooo... Ben sedert pagina 2 effe weg geweest, dus had wat te lezen... Veel reacties waren erg mooi hoor, maar deze spande de kroon...
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:36 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ja zo zijn alle j*den
En winnen in de arena is ook niet zo gek voor ons hoor. Dus ga maar weer lekker verder voetbal volgen via teletext, en de volgende keer als de j*den winnen laat je je grote bek maar weer zien op het i-net.

Daarnaast hoop ik dat Luinge NU stopt met het PRETENDEREN te zijn van een scheids... Want hij is scheel en partijdig. Ik op die man.

Genieten...

Mag ik U dan ook namens alle Ajacieden van harte danken voor deze spontane uiting van frustratie, gebaseerd op de geweldige onkunde die Uw favoriete voetbalelftal vanmiddag op deskundige wijze ten tonele heeft gesteld op het enige ECHTE GRAS van Nederland...

Maar goed, effe ontopic. Het valt me op dat er na de overwinning van Ajax ineens heel omslachtig wordt terug gegrepen naar het succes in Europa van vorig jaar. Is iedereen die deze uitlatingen doet zich er van bewust waaraan hij/zij zich schuldig maakt? Ik hoop het...

De wedstrijd zelf was zeker een leuke. Veel kansen, een leuke, attractieve wedstrijd met een verdiende winnaar. Dat er Ajacieden zijn geweest in een kroeg die een kwartier voor tijd al gingen verzoeken om het einde snap ik niet. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het gelijk zou worden. Ik vond Ajax, buitenom die vrije trap van Van Persie (waarom hoor ik daar weinig mensen over, die trap was briljant!), gevaarlijker dan feyenoord. En ik snap ook best waarom Koeman niet helemaal tevreden was. Het had echt gewoon een "klassieke" grote uitslag moeten worden.

Tja en dan Frenkie met het counterverhaal... Counteren is volgens mij een snelle aanval na een periode van onderdrukking. Dus niet een snelle aanval na een afgeslagen tegenaanval!!

Maar goed, mijn relaas weer...

Enne, als Ajax had verloren had je me hier ook wel gezien hoor!

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 20:39:01 #206
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6140049
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[Het "You only sing when you're winning" publiek was ruim vertegenwoordigd vandaag in de kuip.]

Dat is bij elk publiek zo.

Klopt. Alleen pretendeert F'noord dat het niet bij hen zo is. En da's dus bullshit.
pi_6140427
Ok, eerst zeg ik alvast dat ik ook gefrustreerd ben en dat dus de eventuele frustraties die gaan doorklinken in dit bericht maar voor lief moeten worden genomen (alsof jullie dat niet zouden doen als de uitslag omgedraaid was)

Maar goed. Goed begonnen, daarna slecht gaan voetballen en dankzij Zoetebier maar 2 doelpunten tegen gekregen. 2e helft vond ik Feyenoord wel degelijk spelen, maar nooit met de echte gebrandheid om het karwei af te maken...
Van Persie's vrije trap was goed (laat die ze maar van rechts nemen ipv Paauwe) en voor de rest had Kalou gewoon de hele wedstrijd moeten spelen. Onze Aziaten brachten te weinig, de Haan kwam vandaag weer zoals gebruikelijk tekort en ook de rest van de verdediging was niet veel. Naja, maar gauw vergeten...

En tsja over een sfeerloos Legioen, er zit tegenwoordig idd veel te veel 'singing-when-winning'-supporters bij... TIFO was wel weer leuk vandaag, jammer van de vage actie van Bureau Veiligheid ofsjow...

Wel opvallend dat ik ineens in deze topic heleboel ajacieden zie, die ik woensdag en donderdag niet gehoord heb in de Rosenborg-topic, gek toch... (jaja, frustratie, vergeef me...)

En hoor net dat iemand de schok van vandaag niet heeft overleefd

pi_6140717
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 21:09 schreef FLR het volgende:
Ok, eerst zeg ik alvast dat ik ook gefrustreerd ben en dat dus de eventuele frustraties die gaan doorklinken in dit bericht maar voor lief moeten worden genomen (alsof jullie dat niet zouden doen als de uitslag omgedraaid was)

Maar goed. Goed begonnen, daarna slecht gaan voetballen en dankzij Zoetebier maar 2 doelpunten tegen gekregen. 2e helft vond ik Feyenoord wel degelijk spelen, maar nooit met de echte gebrandheid om het karwei af te maken...
Van Persie's vrije trap was goed (laat die ze maar van rechts nemen ipv Paauwe) en voor de rest had Kalou gewoon de hele wedstrijd moeten spelen. Onze Aziaten brachten te weinig, de Haan kwam vandaag weer zoals gebruikelijk tekort en ook de rest van de verdediging was niet veel. Naja, maar gauw vergeten...

En tsja over een sfeerloos Legioen, er zit tegenwoordig idd veel te veel 'singing-when-winning'-supporters bij... TIFO was wel weer leuk vandaag, jammer van de vage actie van Bureau Veiligheid ofsjow...

Wel opvallend dat ik ineens in deze topic heleboel ajacieden zie, die ik woensdag en donderdag niet gehoord heb in de Rosenborg-topic, gek toch... (jaja, frustratie, vergeef me...)

En hoor net dat iemand de schok van vandaag niet heeft overleefd

Ik kan me voorstellen dat je er flink ziek van bent...ik zou het ook zijn als het andersom was..... ik ben het met je eens dat er nu veel reacties zijn van mensen die na Rosenborg erg stil waren..... gewoon supertriest om nu wel wat van je te laten horen bij een overwinning en als het resultaat een beetje tegenvalt je verstoppen.......
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_6140794
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Klopt. Alleen pretendeert F'noord dat het niet bij hen zo is. En da's dus bullshit.

Dat wist ik allang hoor!
Toen Het Legioen in Den Bosch was hoorde je ze ook nauwelijks. Alleen riepen ze af en toe "Top Oss Publiek".
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6140961
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:38 schreef LoekB het volgende:

[..]

ja wat wil je nou zeggen joh?!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_6141379
AJAX ROELT TOCH BEST WEL HE
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 22:32:14 #212
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6142527
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 21:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat wist ik allang hoor!
Toen Het Legioen in Den Bosch was hoorde je ze ook nauwelijks. Alleen riepen ze af en toe "Top Oss Publiek".

Ik ook wel. Daarom wordt ik ook zo doodziek van die arrogante F'noorders die doen alsof het niet zo is...
pi_6142905
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 22:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik ook wel. Daarom wordt ik ook zo doodziek van die arrogante F'noorders die doen alsof het niet zo is...

In NL kun je nergens van een 'hel' spreken, zeker niet als je het vergelijkt met Zuid-Europese ploegen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6143522
Btje jammer alleen dat we vanavond niet weer kunnen kijken naar de samenvatting..dat gaat nu natuurlijk niet door
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:41:38 #215
30732 -F-
He's here He's there
pi_6144004
zucht... Gefeliciteerd met de overwinning.

Dit had ik een paar uur geleden nog niet uit mijn strot kunnen krijgen.

He's fuckin everywhere
pi_6144136
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:13 schreef Furby het volgende:
Wat een briljante reactie..... . Effe twee schitterende uitspraken hier uit pakken:

Numero uno=De subtop begint al bij Ajax.
dan hier nummertje 2=Winnen van feijenoord zou de minimum standaard moeten zijn voor alle teams.

Moet zeggen dat deze uitspraken heel makkelijk te onderbouwen zijn , dus ik wacht met smart op weer zo'n schitterende reactie

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_6144292
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:41 schreef -F- het volgende:

Ik feliciteer je met het nemen van deze grote stap . .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 7 oktober 2002 @ 00:08:39 #218
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_6144349
quote:

Respect.
-
  maandag 7 oktober 2002 @ 08:29:19 #219
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_6145641
quote:

Jij bent tenminste een echte vent die zijn verlies durft te dragen itt bijvoorbeeld Pauper die alleen maar kan schreeuwen en provoceren terwijl zijn club met geluk een punt meeneemt uit Breda.

Hard, gemeen en snel
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:01:13 #220
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6145803
quote:

toch vind ik het weer super vermakelijk dat feyenooit de schuld aan de scheids geeft, luinge is anti Ajax, das al jaren zo, hij heeft jullie mooie kaarten bespaard hoor....

waar sommige mensen het vandaan halen dat 2-2 terecht was geweest kan ik niet helemaal plaatsen

maandag 7 oktober 2002 @ 09:11:48 #221
30732 -F-
He's here He's there
pi_6145872
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 08:29 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Jij bent tenminste een echte vent die zijn verlies durft te dragen itt bijvoorbeeld Pauper die alleen maar kan schreeuwen en provoceren terwijl zijn club met geluk een punt meeneemt uit Breda.

Ach hoe je het went of keert, ajax heeft er 2 ingetrapt en Feyenoord 1, net of dat met woorden nog valt te veranderen.
He's fuckin everywhere
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:17:39 #222
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6145903
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:11 schreef -F- het volgende:

[..]

Ach hoe je het went of keert, ajax heeft er 2 ingetrapt en Feyenoord 1, net of dat met woorden nog valt te veranderen.

maar het steekt wel he?!
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:51:51 #223
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_6146091
In de Volkskrant staat ook een mooi stukje:

Feyenoord weer speelbal van hongerig Ajax
Van onze verslaggever Paul Onkenhout

ROTTERDAM - De demonen uit het verleden dansten als vanouds in de Kuip, tot afgrijzen van het Rotterdamse legioen dat met stomheid was geslagen. De Amsterdamse aartsvijand Ajax voerde een exercitie uit die Feyenoord zoveel pijn deed dat de club genoodzaakt was tot kritisch zelfonderzoek.

De vingers wezen zondag naar de verdediging die zonder Van Wonderen en Van Haaren tal van sleetse plekken toonde. Trainer Van Marwijk gaf zonder aarzeling toe dat Ajax in de eerste helft een 5-1 voorsprong had kunnen nemen.

Dat was de meest veelzeggende opmerking na een boeiende wedstrijd waarin Ajax brutaal opende (0-2) en Feyenoord vervolgens krampachtig poogde het evenwicht te herstellen. De uitslag (1-2, een kopie van vorig seizoen) beukte Feyenoord murw, niet in de laatste plaats omdat acht dagen eerder al van RBC was verloren en de achterstand op Ajax (en PSV) opliep naar zes punten.

Het evenwicht dat de ploegen tot in de jaren tachtig kenmerkte, is de afgelopen tien jaar flink verstoord. Ajax voelt zich sinds 1992, het jaar dat de opmars aan de hand van Van Gaal begon, in het paleis van de rivaal wonderwel thuis.

Sinds 1992 slaagde Feyenoord er slechts één keer in de klassieker in Rotterdam naar de hand te zetten, in het seizoen 2000-2001 toen Ajax met 3-1 werd verslagen. Drie keer eindigde het competitieduel gelijk, zeven maal maar liefst won Ajax.

Het verklaarde de verbijstering van het legioen dat gisteren rekende op een triomf, maar zoals zo vaak bedrogen uitkwam. Vorm of voorgeschiedenis zijn in dit bijzondere geval geen pijlers voor een juiste voorspelling.

Feyenoord leek, ook gezien het thuisvoordeel, de beste kansen te hebben, maar moest zich in de eerste helft een rol als speelbal laten welgevallen. Zo herleefde in Rotterdam het verleden, de jaren vooral toen Ajax het Nederlandse en Europese voetbal domineerde en de Kuip stil kreeg met superieur positiespel.

Hoewel een gelijkspel binnen handbereik lag - bijvoorbeeld toen een formidabele vrije trap van Van Persie op de lat eindigde - stelde Van Marwijk vast dat Feyenoord daar geen recht op had. Het was een openhartige ontboezeming van een trainer die al wekenlang poogt de euforie te temperen, maar daar tot nu toe niet in slaagde.

Ontegenzeglijk heeft Feyenoord zich versterkt in de zomer, meer dan Ajax en PSV, maar dat geldt niet voor de laatste linie. Ook dat stelde Van Marwijk vast. Met De Haan voor Van Wonderen en Rzasa voor Van Haaren liep Feyenoord niet op een degelijk fundament, maar op drijfzand. Het duo werd door Ajax ruimhartig de bal gegund, waardoor de aanvalsopbouw van Feyenoord voortdurend stokte.

Gesouffleerd door trainer Koeman vond Ajax de twee zwakke plekken moeiteloos. Linksback Rzasa werd voortdurend uit zijn tent gelokt door Pienaar, half middenvelder, half aanvaller, en De Haan kwam adem tekort in de duels met Ibrahimovic, de aanvaller die voortdurend aanspeelbaar was en voor zijn medespelers een aangenaam rustpunt was. Het dwong Paauwe tot voortdurende waakzaamheid.

En zo kon het gebeuren dat op het middenveld niet Feyenoord, maar Ajax de regie voerde. Sober maar effectief spelend creëerden Witschge en Galasek een ideaal platform voor Litmanen die ook al het gevoel had dat oude tijden herleefden. Met korte combinaties en passes werd Feyenoord gepijnigd.

Wat Ajax vorige week in het duel met Rosenborg had verzuimd, profiteren van de ruimte, was in Rotterdam het machtigste wapen van de ploeg. Dat de ruststand slechts 0-2 was, door doelpunten van Wamberto en Litmanen, kon Ajax worden verweten. Litmanen miste twee kansen alvorens hij Feyenoord met een doelpunt pijnigde, evenals Ibrahimovic.

Uitgerekend de spelers die in de eerste competitieweken zo luid waren bejubeld, slaagden er ditmaal niet in hun elftal van franje te voorzien. Ono, Pardo, Song en Buffel schoten tekort tegen een tegenstander die minder vermoeid oogde, na de beproevingen in de Champions League, en Feyenoord in eigen huis schijnbaar zorgeloos uitdaagde.

Een ingreep van Van Marwijk, die Van Persie en Kalou na rust liet invallen, leek Feyenoord vaart te geven, maar het tempo stokte na een doelpunt van Van Hooijdonk al snel. Zelfs een wanhoops offensief kon Feyenoord het verbouwereerde legioen niet aanbieden.

En zo bleek de winstwaarschuwing die Ajax vrijdag aan de aandeelhouders verstuurde, plotseling voor tweeërlei uitleg vatbaar te zijn. Tegenover de omvangrijke financiële malaise staat een hongerige ploeg die nergens op wenst te bezuinigen, en zeker niet in Rotterdam. Feyenoord had het kunnen weten.

Ik vind dat ze er een goede kijk op hebben.

-
pi_6146182
Je hoeft er niet eens zo'n goede kijk op te hebben om de bovenstaande conclusies te kunnen trekken. Iedereen ziet dat de verdediging van Feyenoord erg licht is.
Emerton is geen verdediger, dat bleek wel weer gisteren. Ferry de Haan is ongetwijfeld een aardige jongen, maar hij zou bij Excelsior geen basisplaats hebben. Wat ze bij Feyenoord in hem zien is me helemaal een raadsel. En dan Thomas Rzasza. Hij is ook al een omgeturnde middenvelder die nu ineens back moet spelen. Beperkt spelertje, die bij Feyenoord een leuke aanvulling zou zijn voor de breedte maar voor een basisstek komt hij heel wat tekort.
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:09:30 #225
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_6146274
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je hoeft er niet eens zo'n goede kijk op te hebben om de bovenstaande conclusies te kunnen trekken. Iedereen ziet dat de verdediging van Feyenoord erg licht is.
Emerton is geen verdediger, dat bleek wel weer gisteren. Ferry de Haan is ongetwijfeld een aardige jongen, maar hij zou bij Excelsior geen basisplaats hebben. Wat ze bij Feyenoord in hem zien is me helemaal een raadsel. En dan Thomas Rzasza. Hij is ook al een omgeturnde middenvelder die nu ineens back moet spelen. Beperkt spelertje, die bij Feyenoord een leuke aanvulling zou zijn voor de breedte maar voor een basisstek komt hij heel wat tekort.
Waar Ajax en PSV nog kunnen steunen op een redelijke vervanger bij een blessure of schorsing schiet Feyenoord zwaar tekort. Rzasza, de Haan, Gyan zijn nou niet echt de vervangers waar je op zit te wachten. In plaats van daar te investeren hebben ze zich de laatste tijd blind gestaard op het middenveld en de spitsen, Pardo, Lurling, Song, Leo I en II, Ono, Bombarda, Buffel. Maar als je zoveel goals tegenkrijgt moet je er verdomd veel maken om te kunnen winnen.
Hard, gemeen en snel
pi_6146364
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:09 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Waar Ajax en PSV nog kunnen steunen op een redelijke vervanger bij een blessure of schorsing schiet Feyenoord zwaar tekort. Rzasza, de Haan, Gyan zijn nou niet echt de vervangers waar je op zit te wachten. In plaats van daar te investeren hebben ze zich de laatste tijd blind gestaard op het middenveld en de spitsen, Pardo, Lurling, Song, Leo I en II, Ono, Bombarda, Buffel. Maar als je zoveel goals tegenkrijgt moet je er verdomd veel maken om te kunnen winnen.

Feyenoord heeft een super middenveld, en ook de jongens achter de basisspelers op het middenveld zijn vrijwel gelijkwaardig aan de basisspelers.
Voor de rest hebben ze een aardig basiselftal maar de rest schiet inderdaad te kort. Ook in de aanval. Als Van Hooijdonck wegvalt, wie gaat er dan als spits fungeren? Bombarda vind ik veel te slecht voor Feyenoord, en ook van Smolarek ben ik niet echt kapot.
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:31:57 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6146501
Vind het allemaal wel een beetje overdreven hoor, natuurlijk waren we beter, maar als het allemaal zo superieur was, waarom was het dan nog zo spannend de laatste 20 minuten?

Ajax speelde bij tijd en wijle goed voetbal, maar was ook zeer slordig met kansen, iets dat ons tegen Inter opbrak. Net als tegen Rosenborg trouwens. Het spel wordt steeds beter naarmate het seizoen vordert mar zonder Litmanen is het allemaal meteen een stuk minder. En je weet dat die gewoon niet alle wedsterijden kan spelen.

Al met al moet er nog een hoop gebeuren wil dit seizoen succesvol worden. De selectie LIJKT breed, maar lang niet iedereen uit de 2de linie is sterk genoeg in mijn ogen.

Maar goed, we zijn op de juiste weg!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:15:05 #228
33294 Qlimax
- original -
pi_6147878
Ik ga niet eens meer heel de topic doorlezen....
wat een drama gisteren.... Feyenoord Legioen is DOOD.... WEG....
in eigen huis verliezen we van scum... en bijna niemand interesseerde het wat.....

waar zijn de "echte" supporters....???? waar is het intimideren van je tegenstander... waar is de tijd dat iedereen bang was om naar Rotterdam en dus Feyenoord te komen....????

denk dat dit voor de meeste clubs in nederland begint te gelden....
glory hufters heb je overal..... hoe kan het iedereen nou zo weinig interesseren dat we van scum in eigen huis verliezen.... ik kan er gewoon niet meer bij met mn hoofd.......

ik zeg niet dat hooligans de beste supporters zijn, maar waar is iedereen gebleven...???? waarom neemt niemand het voortouw ....????

hechte feyenoord legioen bestaat niet meer.... dit gaat en gebeurt ook bij andere clubs.... voetbal gaat zo dood....

- 010 -
pi_6147923
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:15 schreef Qlimax het volgende:
hoe kan het iedereen nou zo weinig interesseren dat we van scum in eigen huis verliezen.... ik kan er gewoon niet meer bij met mn hoofd.......
Dat gevoel had ik gister ook. Sta ik op de tram te wachten, zie je allemaal mensen met lachende gezichten voorbij komen. Alsof het ze geen tyfus interesseert.

Ongelooflijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Quaresma op 07-10-2002 12:18]

maandag 7 oktober 2002 @ 12:17:26 #230
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6147934
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:15 schreef Qlimax het volgende:
Ik ga niet eens meer heel de topic doorlezen....
wat een drama gisteren.... Feyenoord Legioen is DOOD.... WEG....
in eigen huis verliezen we van scum... en bijna niemand interesseerde het wat.....

waar zijn de "echte" supporters....???? waar is het intimideren van je tegenstander... waar is de tijd dat iedereen bang was om naar Rotterdam en dus Feyenoord te komen....????

denk dat dit voor de meeste clubs in nederland begint te gelden....
glory hufters heb je overal..... hoe kan het iedereen nou zo weinig interesseren dat we van scum in eigen huis verliezen.... ik kan er gewoon niet meer bij met mn hoofd.......

ik zeg niet dat hooligans de beste supporters zijn, maar waar is iedereen gebleven...???? waarom neemt niemand het voortouw ....????

hechte feyenoord legioen bestaat niet meer.... dit gaat en gebeurt ook bij andere clubs.... voetbal gaat zo dood....

maandag 7 oktober 2002 @ 12:23:19 #231
33294 Qlimax
- original -
pi_6148016
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:17 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

verassend
gelukkig hebben ze bij jullie ook last van die mongolen die het allemaal best vinden....

idd mensen die gewoon lachen en weggaan... :"helaas, verloren tot ziens volgende week kom ik weer lekker kijken met mn boterhammen bij me in mn zakje" opk*nkeren....

joden horen weg te lopen voor ons....

- 010 -
pi_6148023
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:16 schreef Quaresma het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik gister ook. Sta ik op de tram te wachten, zie je allemaal mensen met lachende gezichten voorbij komen. Alsof het ze geen tyfus interesseert.

Ongelooflijk.

Dat zijn de zogenaamde symphatisanten die zich fan noemen. Mensen die voor een middagje-uit naar het stadion gaan, en zich toch wel vermaken met hun collega kantoorpikkies. Of Feyenoord nou wint of verliest.
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:34:05 #233
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148173
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:23 schreef Qlimax het volgende:

[..]

verassend
gelukkig hebben ze bij jullie ook last van die mongolen die het allemaal best vinden....

idd mensen die gewoon lachen en weggaan... :"helaas, verloren tot ziens volgende week kom ik weer lekker kijken met mn boterhammen bij me in mn zakje" opk*nkeren....

joden horen weg te lopen voor ons....

mooi he, suc6 supporters....ik ken ze
Jullie hadden toch niet ECHT gedacht dat jullie zouden winnen he?!

En jullie maar blaten dat het legioen ALTIJD zingt, kom op nou man, gewoon door "de neuzen" je eigen stadion uitgezongen worden.

Ow nee wacht, HAMAS en SSSSSSSSSSSSSSSSSS is wel voorbij gekomen, sneu, heel sneu

maandag 7 oktober 2002 @ 12:38:50 #234
33294 Qlimax
- original -
pi_6148251
je hebt gewoon gelijk.... in eigen huis... ik schaam me echt dood.....
geen idee wat je hier tegen kan doen.....
- 010 -
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:42:01 #235
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148303
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:38 schreef Qlimax het volgende:
je hebt gewoon gelijk.... in eigen huis... ik schaam me echt dood.....
geen idee wat je hier tegen kan doen.....
geeft niet hoor, als je de feiten maar onder ogen ziet

leuk stukje op Lunaticnews.net btw:

quote:

Feyenoord verliest van Ajax, dus komt het klassieke repertoire aan leuzen voorbij

Door Wessel Pening

Het is een uur voor de wedstrijd en de twee pijlers van de actie van de Supportersvereniging Feyenoord - tegen antisemitische leuzen én het gebruik van het woord 'kanker' - liggen al aan gruzelementen. In het stadion is de sfeer niet lieflijker.

,,Wie nu springt, ís een jood,'' zingen Ajaxsupporters die met behulp van leuzen en davidssterren graag koketteren met de joodse origines van hun club. De aanhang van Feyenoord is een 'kankerlegioen'. En de supporters krijgen ook nog te horen dat homo's 'hand in hand' lopen.

Duizenden Feyenoordsupporters zetten het daarop op een springen. 'Wie niet springt, die is een jood', zingen ze op de wijs van 'When the saints go marching in'.

Vóór de wedstrijd lijkt zodoende de actie tegen verbaald geweld al mislukt. Jammer voor de supportersvereniging van Feyenoord, die onlangs opeens liet weten al het gehamas en gekanker op de tribunes zat te zijn en een actie had bedacht. Dat was verrassend. En wat laat.

Al sinds het eind van de jaren zeventig -lang voordat Ajaxsupporters zichzelf de geuzennaam 'joden' hadden gegeven- kan men in de Kuip Feyenoordsupporters horen zeggen dat joden vermoord dienen te worden, bij voorkeur met behulp van gas. Al die jaren zweeg Feyenoord. Niet geheel onterecht vreesden de beleidsbepalers van de club dat de schreeuwlelijkerds alleen maar uit waren op publiciteit, maar ook was door de jaren heen sprake van een zekere laksheid en vrees voor de harde kern van stadionhooligans. Pas in de late jaren negentig, kwam de club in beweging.

Eerst werd breed uitgemeten dat een aantal spelers in hun vrije tijd in Auschwitz de verschrikkingen van het antisemitisme hadden bekeken. En nadat het Kamerlid Peter van Heemst (PvdA) deze zomer aan de bel had getrokken over 'hamasleuzen', kwam de supportersvereniging in actie. De actie is in eerste instantie bedoeld om het woord kanker uit te bannen, maar op termijn moeten ook het antisemitische leuzen van de tribunes verdwijnen.

Dat wordt nog een hele klus. Leg venijnige kaalkoppen en getatoëerde straatvechters met Feyenoordsympathieën - 'Nobody likes us, we don't care' is een geliefde leus in supporterskringen- maar eens uit hoe het hoort. Wie de afgelopen week de diverse supporterssites op internet bezocht, zag dat de actie niet door iedereen goed was begrepen. Lekker Hamassen hoort bij een confrontatie met de joden, zo was de teneur. Het kon gistermiddag dus alleen maar misgaan.

Sisgeluiden

Of het misging? Mwah. Het hele gruwelijke repertoire van een doodnormale voetbalmiddag kwam voorbij. De hamasleuzen, het 'wie niet springt', de naar ontsnappend gas verwijzende sisgeluiden. Maar toen de speaker de aanhang vroeg zich 'Feyenoordwaardig' te gedragen, klonk een klaterend applaus -alsof er toch íets van de actie was blijven hangen. En dat het publiek voor de wedstrijd met behulp van witte vellen de Ajacieden duidelijk maakte dat in de Kuip op ECH GRAS wordt gespeeld, was ludiek.

Tijdens de wedstrijd is op de tribunes wel sprake van een verbale strijd tussen groepen voetbalsupporters. Maar anders dan bij vorige wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax loopt het in verbale zin slechts bij vlagen uit de hand. De sfeer is stukken minder explosief dan anders, ondanks de overmacht van Ajax, ondanks de scheidsrechter die het de Rotterdamse supporters weigert naar de zin te maken.

Even is het bal. Na de tweede Ajaxgoal, klinken minutenlang sisgeluiden en wordt door enkele duizenden het hamassen beoefend.

De Amsterdamse supporters reageren adrem. Het 'tulpen uit Amsterdam' wordt verbasterd tot 'bommen op Rotterdam'. Bovendien krijgen de Feyenoordgezinden toegezongen dat joden op deze zondag de baas zijn in Rotterdam en voetballes geven. Het Feyenoordlegioen zwijgt onder alle vernederingen. En dat maakt het Amsterdamse genieten nog groter. ,,Het legioen is met pensioen,'' zingen de Ajaxsupporters zich naar het eindsignaal toe.

maandag 7 oktober 2002 @ 12:44:48 #236
33294 Qlimax
- original -
pi_6148344
had het gelezen ja....
klinkt maybe weer lomp maar laat er maar eens weer iets ergs gebeuren en dan het liefst in het stadion.... dan schrikken al die mensen met hun kinderen.... voetbal is toch geen sport om maar je schouders op te halen en te accepteren dat je verloren hebt....

maar ja nu is het Feyenoord volgende keer jullie.....

- 010 -
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:47:48 #237
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148389
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:44 schreef Qlimax het volgende:
had het gelezen ja....
klinkt maybe weer lomp maar laat er maar eens weer iets ergs gebeuren en dan het liefst in het stadion.... dan schrikken al die mensen met hun kinderen.... voetbal is toch geen sport om maar je schouders op te halen en te accepteren dat je verloren hebt....

maar ja nu is het Feyenoord volgende keer jullie.....

niet mee eens, die mensen moeten ook naar het voetbal kunnen. Niets lijkt me mooier als ik een kind heb, om hem mee te nemen naar Ajax.

Sport is emotie en iedereen uit zich anders. De 1 loopt weg terwijl hij zijn schouders ophaald en gaat door tot de orde van de dag. De ander is zo boos dat hij het liefste het stadion tot op de grond afbreekt (sommige doen dit helaas ook) en is hier dagen ziek van.

maandag 7 oktober 2002 @ 12:49:58 #238
33294 Qlimax
- original -
pi_6148424
ik ben ziek
je hebt wel gelijk... en kinderen moeten ook kunnen gaan....
maar het gaat wel een beetje erg veel de slappe hap kant op zo.....

maar ja.... uit pakken we jullie dan maar

- 010 -
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:53:47 #239
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148470
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:49 schreef Qlimax het volgende:
ik ben ziek
je hebt wel gelijk... en kinderen moeten ook kunnen gaan....
maar het gaat wel een beetje erg veel de slappe hap kant op zo.....

maar ja.... uit pakken we jullie dan maar

ik zou ook ziek zijn

hehehehe, al ben jij redelijk fanatieke supporter, je bent niet zo een als het gros van de rotterdommers. De meeste zouden een "neus" nooit gelijk geven, zie ook forum Lunatic. Meteen werd Beverwijk er weer bijgehaald onder hem mom van: DAAR HEBBEN WIJ GEWONNEN EN DAT IS BELANGRIJKER ALS VOETBAL.

p.s. Jullie pakken ons in de Arena? HAHAHA, je kan het al niet eens thuis winnen, ow wacht, DAAR gaan julllie ons eruit zingen?

maandag 7 oktober 2002 @ 12:56:44 #240
33294 Qlimax
- original -
pi_6148514
nope... steken de boel weer in de hens....
laatste keer dat ik in de aRENa was.... was na A10....
in de fik die vreettent.....

dan winnen we daar maar

- 010 -
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:58:02 #241
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_6148535
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Vind het allemaal wel een beetje overdreven hoor, natuurlijk waren we beter, maar als het allemaal zo superieur was, waarom was het dan nog zo spannend de laatste 20 minuten?
Sim-pel.
Omdat Ajax teveel kansen mistte..
-
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:01:46 #242
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148595
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:56 schreef Qlimax het volgende:
nope... steken de boel weer in de hens....
laatste keer dat ik in de aRENa was.... was na A10....
in de fik die vreettent.....

dan winnen we daar maar

kan ik mijn mening over het zijn nog herzien?

Vuur hebben ze ook wel es in de Kuip btw:

maandag 7 oktober 2002 @ 13:02:56 #243
33294 Qlimax
- original -
pi_6148613
hahaha......
is gewoon een klote dag dit..... hou me hart vast voor fietstas uit....
- 010 -
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:03:31 #244
27474 heerder
NTCE KAMP COMMANDO
pi_6148626
AJAX IS GEWOON DE ALLERBESTE
"Het doel van de oorlog is vrede."
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:05:22 #245
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6148660
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:02 schreef Qlimax het volgende:
hahaha......
is gewoon een klote dag dit..... hou me hart vast voor fietstas uit....
*trekt lange neus*

mooi dit, heerlijk, had net alweer kakkerlak in de gang te pakken.
Die was aan iemand aan het vertellen dat ie blaren op zijn handen had, dus ik: "heb je die gisteren kapot geklapt?!"
De blik en daaropvolgende reactie was onbetaalbaar

maandag 7 oktober 2002 @ 13:08:39 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6148709
Lekkere taal hier allemaal, wat is dat nou voor een instelling dat er maar iets moet gebeuren zodat je er niet meer met je kinderen moet komen

Voetbal is een spelletje, ik ben zelf bloed fanatiek hoor, maar ik zal NOOIT echt NOOIT een vechtpartij aangaan voor Ajax, dan ben je gewoon al hersendood imho....
Je gaat lekker naar het voetballen, natuurlijk wil je winnen, maar op het veld!!! Lekker jennen en de tegenstander sarren is leuk, maar de Feyenoorders die ik ken, daar kan ik dat ook mee in de kroeg doen, SAMEN!!!!!! en NEE het zijn geen mietjes, het zijn mensen met een brein, met verstand in de kop.

Hooligans zijn het gezwel van het voetbal!!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:27:37 #247
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6149123
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:08 schreef HeatWave het volgende:
Lekkere taal hier allemaal, wat is dat nou voor een instelling dat er maar iets moet gebeuren zodat je er niet meer met je kinderen moet komen

Voetbal is een spelletje, ik ben zelf bloed fanatiek hoor, maar ik zal NOOIT echt NOOIT een vechtpartij aangaan voor Ajax, dan ben je gewoon al hersendood imho....
Je gaat lekker naar het voetballen, natuurlijk wil je winnen, maar op het veld!!! Lekker jennen en de tegenstander sarren is leuk, maar de Feyenoorders die ik ken, daar kan ik dat ook mee in de kroeg doen, SAMEN!!!!!! en NEE het zijn geen mietjes, het zijn mensen met een brein, met verstand in de kop.

Hooligans zijn het gezwel van het voetbal!!

AMEN!
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:09:44 #248
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_6150048
Ajax heeft verdiend gewonnen.
Feyenoord wordt kampioen.
.
The Most Incredible, Baby
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:49:23 #249
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_6150803
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:09 schreef RedGuy het volgende:
Ajax heeft verdiend gewonnen.
Feyenoord wordt kampioen.
.
Love will be my strongest weapon
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:51:19 #250
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_6150841
wat een *****mentaliteit van de spelers!!!!!

Wat voelde ik me gisteren vernederd zeg door die vuile gore *****joden. Mijn haat wordt er alleen maar groter door.

edit-er wordt hier niet met ziektes gescholden-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-10-2002 15:55]

A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')