abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:42:27 #1
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135271432
Wat verandert er in een relatie als je van 'verliefd' naar 'houden van' gaat, en wanneer ontwikkelt deze overschakeling zich goed en wanneer niet?

Ik merk plotseling dat ik mijn vriendin minder mis dan eerst, en dat ik best een avondje afspreken over kan slaan. Andersom mist ze mij juist steeds meer. Ik heb niet het idee dat ik haar niet meer leuk vind, dus ga ik ervan uit dat mijn verliefdheid langzaam verandert in het zogenoemde 'houden van'. :P
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_135272848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:42 schreef Nemeosis het volgende:
Wat verandert er in een relatie als je van 'verliefd' naar 'houden van' gaat, en wanneer ontwikkelt deze overschakeling zich goed en wanneer niet?

Ik merk plotseling dat ik mijn vriendin minder mis dan eerst, en dat ik best een avondje afspreken over kan slaan. Andersom mist ze mij juist steeds meer. Ik heb niet het idee dat ik haar niet meer leuk vind, dus ga ik ervan uit dat mijn verliefdheid langzaam verandert in het zogenoemde 'houden van'. :P
Volgens mij beantwoord je de vraag zelf al.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:28:48 #3
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135273280
'Kijk zie mij een vriendin hebben'-pats-topic
we dan
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:32:42 #4
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135273415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Hiergaanwedan het volgende:
'Kijk zie mij een vriendin hebben'-pats-topic
Alsof dat zoveel voorstelt :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:34:37 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135273511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:42 schreef Nemeosis het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik haar niet meer leuk vind,
Klinkt ook wel redelijk twijfelachtig :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:41:23 #6
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135273782
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:34 schreef Cue_ het volgende:
Klinkt ook wel redelijk twijfelachtig :')
Was het eerste dat ik mij opkwam omdat ik dit gevoel niet ken.
pi_135277343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:41 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Vind je haar leuk? Of ben je (knetter)verliefd op haar? Is nogal een verschil...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:07:27 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135277394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:41 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Niet gewoon dat je nu aan haar gewend bent en het verder wel relaxed vindt.. ipv dat je nog verliefd bent?
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:17:21 #9
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135277809
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:07 schreef Cue_ het volgende:
Niet gewoon dat je nu aan haar gewend bent en het verder wel relaxed vindt.. ipv dat je nog verliefd bent?
Twijfelde tussen die twee, maar het is inderdaad de laatstgenoemde. Ben nog nooit zover gekomen binnen een relatie. Met mijn ex had ik een langere relatie, maar we hadden vaker ruzie waardoor 'houden van' nooit echt is ontstaan.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:18:38 #10
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135277869
Straks mist ze jou ook niet meer hoor. Maar is niks mis mee, maken veel mensen wel een keer mee en leer je van. Is ook niet negatief bedoeld. Maar aardige kans dat het wel realiteit wordt.
we dan
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:18:57 #11
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135277879
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Brummetje_ het volgende:
Vind je haar leuk? Of ben je (knetter)verliefd op haar? Is nogal een verschil...
Tja, dat is ook erg lastig om precies te weten :P Eerst miste ik haar iedere dag, terwijl ik nu totaal geen probleem heb met wachten tot het weekend. Vind het wel prima nu. Ook vond ik het eerst vervelend als ik bij haar was en naar huis moest, terwijl ik hier geen probleem meer mee heb.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:19:51 #12
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135277919
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Straks mist ze jou ook niet meer hoor. Maar is niks mis mee, maken veel mensen wel een keer mee en leer je van. Is ook niet negatief bedoeld. Maar aardige kans dat het wel realiteit wordt.
Weet vrijwel zeker dat het realiteit wordt. Er zullen weinig tot geen mensen zijn die elkaar na 10 jaar nog zoveel missen iedere dag? :P
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:22:35 #13
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135278010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:19 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Weet vrijwel zeker dat het realiteit wordt. Er zullen weinig tot geen mensen zijn die elkaar na 10 jaar nog zoveel missen iedere dag? :P
Nee maar bedoel meer het volgende eigenlijk: jij hebt minder behoefte aan aandacht nu omdat je nu wel zekerheid hebt en bevestiging ervan. Zij heeft nog wel aandacht nodig en grote kans dat je haar dat voor haar gevoel de komende tijd te weinig gaat geven. Jouw eerste keer op deze manier dus weet je waarschijnlijk het minder goed op te vangen. En dan wordt het saai en beide minder behoefte en dan gaat het uit. Is mij ook overkomen o.a. hoor dus niks ergs aan verder. Maar waar jij je zo relaxt voelt en zij nog niet kan wel voor gekloot zorgen in de redelijk nabije toekomst als je er niet goed mee omgaat.
we dan
pi_135278082
Je bent minder verliefd, maar je houdt ook niet veel meer van haar volgens mij.
Volgens mij raak je wat uitgekeken op haar?

Ik ken je gevoel totaal niet. Ben nog steeds verliefd op mijn vrouw en hou onwijs van haar. Kan haar nog dagelijks onwijs missen. Seks is ook niks minder geworden bij ons, terwijl we toch al 16 jaar samen zijn.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:25:19 #15
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135278116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Nee maar bedoel meer het volgende eigenlijk: jij hebt minder behoefte aan aandacht nu omdat je nu wel zekerheid hebt en bevestiging ervan. Zij heeft nog wel aandacht nodig en grote kans dat je haar dat voor haar gevoel de komende tijd te weinig gaat geven. Jouw eerste keer op deze manier dus weet je waarschijnlijk het minder goed op te vangen. En dan wordt het saai en beide minder behoefte en dan gaat het uit. Is mij ook overkomen o.a. hoor dus niks ergs aan verder. Maar waar jij je zo relaxt voelt en zij nog niet kan wel voor gekloot zorgen in de redelijk nabije toekomst als je er niet goed mee omgaat.

Edit: Dit gevoel is trouwens (belangrijk detail) van de een op de andere dag ontstaan. Niet langzaam zoals vaak wel het geval is.
Als er iemand is waarbij ik heel lang tot misschien wel altijd zal samen blijven (door goed aansluitende karakters) is het wel mijn vriendin :P Dat wat jij net beschreef heb ik meegemaakt bij mijn ex. Dat was ook erg klote, alleen het verschil was dat het andersom begon (zij begon met mij minder te missen). Toch is dit gevoel heel anders dan toen, anders zou ik het wel herkennen uit mijn vorige relatie.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:26:16 #16
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135278154
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:24 schreef nelisb het volgende:

Ik ken je gevoel totaal niet. Ben nog steeds verliefd op mijn vrouw en hou onwijs van haar. Kan haar nog dagelijks onwijs missen. Seks is ook niks minder geworden bij ons, terwijl we toch al 16 jaar samen zijn.
Minder verliefd wellicht, snap alleen niet waar het opeens vandaan komt. Het is niet zo dat het langzaam zo werd, maar het gebeurde van de een op de andere dag.

Heb haar in de kerstvakantie wel heel vaak gezien, misschien een verband.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:28:27 #17
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135278231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:25 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Als er iemand is waarbij ik heel lang tot misschien wel altijd zal samen blijven (door goed aansluitende karakters) is het wel mijn vriendin :P Dat wat jij net beschreef heb ik meegemaakt bij mijn ex. Dat was ook erg klote, alleen het verschil was dat het andersom begon (zij begon met mij minder te missen). Toch is dit gevoel heel anders dan toen, anders zou ik het wel herkennen uit mijn vorige relatie.
oké nou ja dat is goed nieuws dan :P Hoop ook dat je gelijk hebt. Maar ga haar niet te weinig zien uit gemakzucht en omdat je minder die behoefte hebt in ieder geval want dat kan het wel verkloten.

Begrijp niet helemaal trouwens hoe je nu kan stellen dat het niet zo is eigenlijk. Terwijl je aangeeft dat het klote voor jou was en het herkent. Dat klote gevoel kan zij nu ook krijgen. Ongeacht hoe jij je voelt.

Maar goed dat terzijde hoeft het niks te zijn om je druk over te maken. Gewoon aandacht aan haar blijven geven genoeg en dan blijft zij ook blij.
we dan
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:37:40 #18
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135278557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:28 schreef Hiergaanwedan het volgende:
oké nou ja dat is goed nieuws dan :P Hoop ook dat je gelijk hebt. Maar ga haar niet te weinig zien uit gemakzucht en omdat je minder die behoefte hebt in ieder geval want dat kan het wel verkloten.

Begrijp niet helemaal trouwens hoe je nu kan stellen dat het niet zo is eigenlijk. Terwijl je aangeeft dat het klote voor jou was en het herkent. Dat klote gevoel kan zij nu ook krijgen. Ongeacht hoe jij je voelt.

Maar goed dat terzijde hoeft het niks te zijn om je druk over te maken. Gewoon aandacht aan haar blijven geven genoeg en dan blijft zij ook blij.
Klopt, heb je gelijk in. Misschien is 'houden van' bij mij sneller gekomen dan bij haar. In ieder geval: We hebben vaste avonden/dagen dat we afspreken dus zolang we dat blijven doen zal er niets aan de hand zijn.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:54:12 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135279306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:37 schreef Nemeosis het volgende:
We hebben vaste avonden/dagen dat we afspreken dus zolang we dat blijven doen zal er niets aan de hand zijn.
Klinkt lekker spontaan :+
Wordt het dan niet een te vast riedeltje?
pi_135279445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:24 schreef nelisb het volgende:

Maar is het dan andersom ook zo?
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:58:13 #21
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135279462
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:54 schreef Cue_ het volgende:
Klinkt lekker spontaan :+
Wordt het dan niet een te vast riedeltje?
De reden daarvoor is omdat haar ouders dat fijner vinden en we een uur van elkaar afwonen :P
Ook afhankelijk van wanneer we tijd hebben. In het weekend zijn we bijvoorbeeld altijd wel samen.
pi_135279470
quote:
5s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar is het dan andersom ook zo?
In ons geval wel. Misschien suf, maar wij 2en zijn happy!
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:05:43 #23
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_135279760
Hoe lang zijn jullie nu samen?
Het is wel herkenbaar. Tot nu toe had met elke relatie ook zo'n fase dat ik ineens minder verliefd was. Meestal na een maand of 3/4. Je bent dan wat meer aan elkaar gewend en het hele hysterisch verliefde is er af.
Het rare is dat bij mij na een weekje ofzo het verliefde gevoel weer terug kwam. Niet zo heftig als de eerste periode, maar gewoon comfortabel.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:12:11 #24
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135280015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:26 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Minder verliefd wellicht, snap alleen niet waar het opeens vandaan komt. Het is niet zo dat het langzaam zo werd, maar het gebeurde van de een op de andere dag.

Heb haar in de kerstvakantie wel heel vaak gezien, misschien een verband.
Komt wel weer terug als je haar een periode wat minder vaak ziet. De behoefte groeit dan weer en is alles weer happy.
En altijd het laatste woord.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:53:59 #25
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135281650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Komt wel weer terug als je haar een periode wat minder vaak ziet. De behoefte groeit dan weer en is alles weer happy.
Handig. Ga over een paar maanden 3 weken naar Frankrijk voor een soort project. Dan komt het vast helemaal weer terug.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:55:40 #26
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135281711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:05 schreef mirjammajrim het volgende:
Hoe lang zijn jullie nu samen?
Het is wel herkenbaar. Tot nu toe had met elke relatie ook zo'n fase dat ik ineens minder verliefd was. Meestal na een maand of 3/4. Je bent dan wat meer aan elkaar gewend en het hele hysterisch verliefde is er af.
Het rare is dat bij mij na een weekje ofzo het verliefde gevoel weer terug kwam. Niet zo heftig als de eerste periode, maar gewoon comfortabel.
Een halfjaar. Misschien een fase inderdaad. Wellicht gaat het zelfs samen met andere klachten. Ben ook erg moe/lui de laatste tijd en heb zelfs af en toe last van mijn humeur :P
pi_135283543
Ik heb nog regelmatig momenten van verliefdheid dat ik in ene weer helemaal gek van der ben.
pi_135285578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:55 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Een halfjaar. Misschien een fase inderdaad. Wellicht gaat het zelfs samen met andere klachten. Ben ook erg moe/lui de laatste tijd en heb zelfs af en toe last van mijn humeur :P
Ohja, leest ze dit topic ook? Anders heb je binnenkort een fijn weekend :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')