abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135268727
Hoi iedereen

Mijn beste vriend en zijn vriendin hebben het condoom lang geleden afgezworen en hebben dus (buiten de pil van haar) gemeenschap zonder bescherming.
Nou had ze laatst een pil vergeten de dag na gemeenschap en met 2 dagen vertraging kreeg ze uiteindelijk toch (redelijk heftig) haar maandelijks geschenkje.

Mn vriend en zn vriendin dachten dat ze mogelijk zwanger kon zijn, maar dat lijkt me toch statistisch gezien onmogelijk ?
De kans dat ze EN vruchtbaar was door de pil 1 dag te vergeten, EN tegelijk toch zwanger zou zijn door maandstonden.

Heb ik niet gelijk? Of is die mogelijkheid er toch?
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:25:30 #2
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_135268788
hoezo weet jij dat allemaal dan :')
en doe gewoon een test..
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_135268796
De mogelijkheid is er wel degelijk. Misschien een kleine kans, maar de kans is er..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_135279422
Wanneer twee vruchtbare mensen, een mannetje en een vrouwtje, seks hebben waarbij de zaadcellen van de man op de juiste plek bij de vrouw kunnen komen bestaat die mogelijkheid er altijd :Y 8)7

Om je vraag iets beter te kunnen beantwoorden zou je meer info moeten hebben. Zoals je het nu vertelt is de kans zeer klein...maar de mogelijkheid is er altijd.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:18:50 #5
419500 Mee-eter
Erg hardnekkig
pi_135301073
Volgens mij is tegenwoordig de regel dat 1 pil vergeten in een strip, geen kwaad kan. En je dus ook niet minder beschermd bent.
  PR en moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 02:37:17 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135304316
Het is serieus wel dom hoor, als je gelijk al spastisch gaat zitten doen of je zwanger bent als je maar één keer de pil bent vergeten (ná de seks ook echt, dus die zaadcellen waren allang dood, sowieso maakt 1x de pil vergeten niet uit) en vervolgens gewoon ongesteld wordt (wat meestal indiceert dat je niet zwanger bent) :')

Natuurlijk is de mogelijkheid er altijd, maar dat zijn van die zeldzame gevallen van mensen die nog gewoon ongesteld worden tijdens hun zwangerschap, dat komt nauwelijks voor.
Mocht ze niet op haar eigen lichaam (menstruatie) vertrouwen, kost een testje bij de drogist ook geen drol. Zo gepiept.
Fuck the EBU.
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 21:54:29 #7
70532 loveli
N
pi_135373979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:23 schreef Caevinius het volgende:
Hoi iedereen

Mijn beste vriend en zijn vriendin hebben het condoom lang geleden afgezworen en hebben dus (buiten de pil van haar) gemeenschap zonder bescherming.
Nou had ze laatst een pil vergeten de dag na gemeenschap en met 2 dagen vertraging kreeg ze uiteindelijk toch (redelijk heftig) haar maandelijks geschenkje.

Mn vriend en zn vriendin dachten dat ze mogelijk zwanger kon zijn, maar dat lijkt me toch statistisch gezien onmogelijk ?
De kans dat ze EN vruchtbaar was door de pil 1 dag te vergeten, EN tegelijk toch zwanger zou zijn door maandstonden.

Heb ik niet gelijk? Of is die mogelijkheid er toch?
Geen enkel anti-conceptiemiddel is 100% safe, er is altijd een kleine kans. Die kans wordt groter bij het vergeten van meer dan 1 pil vlak voor of vlak na de stopweek. Hoe groot de kans statistisch is mag je zelf bedenken.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 21:58:45 #8
70532 loveli
N
pi_135374157
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:37 schreef Moira. het volgende:
(ná de seks ook echt, dus die zaadcellen waren allang dood,
Ook door het vergeten van de pil na de seks kun je zwanger worden, zaadcellen kunnen een paar dagen blijven leven onder de juiste omstandigheden. Hier was geen sprake was van die omstandigheden, maar de meeste zwangerschappen ontstaan dankzij seks voorafgaand aan de eisprong.
crap in = crap out
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:06:41 #9
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_135374430
Er zijn online testjes voor wat je moet doen en of je verhoogd risico heb. Google eens op pil vergeten.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 22:19:51 #10
288245 crew  Moira
pi_135374970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:06 schreef Angst het volgende:
Er zijn online testjes voor wat je moet doen en of je verhoogd risico heb. Google eens op pil vergeten.
Wtf? Er zijn ook testjes die je voor een paar euro bij de drogist kan kopen en dan weet je het gewoon zeker? :')

Sowieso is de kans dat die vriendin zwanger is echt nihil. Maar in plaats van je erover te lopen stressen met allemaal aannames en eventuele mogelijkheden en twijfels, hoeft het maar 15 minuten van je tijd te kosten om erachter te komen of je zwanger bent of niet.
Ik snap die moeilijkdoenerij niet.
Fuck the EBU.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:23:38 #11
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_135375126
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:19 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wtf? Er zijn ook testjes die je voor een paar euro bij de drogist kan kopen en dan weet je het gewoon zeker? :')

Sowieso is de kans dat die vriendin zwanger is echt nihil. Maar in plaats van je erover te lopen stressen met allemaal aannames en eventuele mogelijkheden en twijfels, hoeft het maar 15 minuten van je tijd te kosten om erachter te komen of je zwanger bent of niet.
Ik snap die moeilijkdoenerij niet.
die kan je pas later doen.

Als je in de eerste week hem vergeet kan het wel kwaad, en het hangt ook van je soort pil af.
In de bijsluiter staat wanneer je verhoogd risico hebt en daar zijn testjes van gemaakt op internet.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 22:32:23 #12
288245 crew  Moira
pi_135375534
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:23 schreef Angst het volgende:

[..]

die kan je pas later doen.

Als je in de eerste week hem vergeet kan het wel kwaad, en het hangt ook van je soort pil af.
In de bijsluiter staat wanneer je verhoogd risico hebt en daar zijn testjes van gemaakt op internet.
Ja, ik weet wel hoe dat allemaal werkt enzo, maar het gaat toch over TS' geval?
Daarvoor is namelijk genoeg tijd verstreken, inmiddels.

Ze kán zwanger zijn, ja. Die mogelijkheid is altijd sowieso aanwezig als je überhaupt seks hebt (veilig of onveilig).
Maar in dit geval is die kans enorm klein, en moet je je óf niet druk maken of ze zwanger is of niet, óf gewoon naar de winkel gaan en een test kopen en over een strookje heen pissen.
Simple as that.
Fuck the EBU.
pi_135386659
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, ik weet wel hoe dat allemaal werkt enzo, maar het gaat toch over TS' geval?
Daarvoor is namelijk genoeg tijd verstreken, inmiddels.

Ze kán zwanger zijn, ja. Die mogelijkheid is altijd sowieso aanwezig als je überhaupt seks hebt (veilig of onveilig).
Maar in dit geval is die kans enorm klein, en moet je je óf niet druk maken of ze zwanger is of niet, óf gewoon naar de winkel gaan en een test kopen en over een strookje heen pissen.
Simple as that.
En daar sluiten we mee af ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')